Rzemień: Mielec, Dębica, Ropczyce, Kolbuszowa, Rzeszów i okolice – tel. 667 786 801
Get Adobe Flash player
 







Kategorie bloga
Proszę, pamiętaj…

Każdą usługę można wykonać na trzy sposoby: tanio, szybko i dobrze, ale do wyboru mamy zawsze tylko dwie opcje: kiedy jest tanio i szybko, to nie jest dobrze, jeśli jest szybko i dobrze, to nie jest tanio, a jak jest tanio i dobrze, to nigdy nie jest szybko... :)

Jeśli jakiś artykuł lub wpis z mojej strony okazał się dla Ciebie przydatny, proszę zostaw komentarz lub wklej link do tego artykułu na swoim forum, stronie bądź profilu - niech będzie to taką małą zapłatą za mój czas spędzony na bezinteresownym niesieniu pomocy mechanikom-amatorom… dziękuje – Zbigniew Kipa, właściciel AUTO-KRAK

Kliknij i dowiedz się więcej
Auto serwis: mechanika, elektronika, diagnoza, hamownia

SILNIK 2.7 LSilnik 2.7 HDI

W ramach wspólnego projektu DIESEL V6 rozpoczętego w 1999 przez inżynierów z Jaguara, Ford Motor Company i PSA Peugeot – Citroen w 2004 roku powstaje jednostka 2.7L DOHC 24-valve biturbo V6. Diesel V6 jest produkowany w Dagenham, GB, w fabryce koncernu Ford otwartej w lipcu 2003 roku. Wielkość produkcji wynosiła 150.000 sztuk rocznie, ponieważ popyt na taką jednostkę był duży, stosowano go pod maskami wielu znanych marek.

ZASTOSOWANIE:

Jaguar 2.7L 207KM, Jaguar XF 2.7D 207KM, Jaguar XJ 2.7D 207KM kod silnika 7B, 7G
Peugeot 407 2.7HDI 204KM, Peugeot 407 coupe 2.7HDI 204KM kod silnika UHZ DT17
Citroen C6 (TD) 2.7HDI 204KM, Citroen C5 (RD,TD) 2.7HDI 204KM kod silnika DT17ED4 (UHZ)
Land Rover, Discovery IV 2.7TD 190KM, Land Rover Discovery III 2.7TD 190KM kod silnika 276TD
Ford Territory SUV z Australii

Zastosowanie silnika z podziałem na lata:
2004 Jaguar S-Type
2005 Land Rover Discovery
2005 Land Rover Range Rover Sport
2005 Peugeot 607
2005 Peugeot 407 coupé
2006 Peugeot 407
2006 Jaguar XJ
2006 Citroën C6
2007 Jaguar XF
2008 Citroën C5
2011 Ford Territory

CHARAKTERYSTYKA SILNIKÓW 2.7HDI:2.7 HDI

SILNIK: o zapłonie samoczynnym, doładowany dwoma turbosprężarkami, z chłodzeniem powietrza doładowanego z wtryskiem bezpośrednim
do komory umieszczonej w tłoku, czterosuwowy, sześciocylindrowy, w układzie v, chłodzony cieczą, po cztery zawory na jeden cylinder.

Średnica cylindra 81,0 mm.
Skok tłoka 88 mm.
Pojemność skokowa 2720 cm3.
Stopień sprężania ?:1.
Ciśnienie sprężania:
– nominalne 20,3bar,
– dopuszczalna różnica między cylindrami 1,5 bar.
Moc maksymalna 152 kW (207 KM).
Prędkość obrotowa mocy maksymalnej 4000 obr/min.
Moment maksymalny 440 Nm.
Prędkość obrotowa momentu maksymalnego 1900 obr/min.

Blok cylindrów jest odlany ze stopu żelaza z grafitem (CGI).
W związku z wyjątkową wytrzymałością i trwałością CGI, jest potrzebne mniej materiału  niż w przypadku konwencjonalnych żeliwnych bloków,
w wyniku tego waga silnika zostaje obniżona rekordowo do 202kg (bez płynów).
Tłoki z odlewu aluminiowego o toroidalnych komorach spalania z dyszami natrysku oleju na denka tłoków.
Tarcie jest ograniczona przez powłokę PTFE (politetrafluoroetylen).

UKŁAD ROZRZĄDU:
Cztery wałki rozrządu po dwa na jedną głowicę, podparte na pięciu łożyskach, napędzane paskiem rozrządu tylko zewnętrzne,
cztery zawory na cylinder, ustawione prostopadle do osi wałka rozrządu pod każdą jego krzywką.
Luz roboczy zaworów / zerowy, zastosowano popychacze hydrauliczne wraz z dźwigienkami zaworowymi.

pasek rozrządu główny / szerokość 29mm liczba zębów 195
pasek pompy common rail / szerokość 20mm liczba zębów 85
pasek główny napędzany od koła wału korbowego
napędza:
-prawy wałek rozrządu prawej głowicy,
-lewy wałek rozrządu lewej głowicy,
-napinacz zewnętrzną stroną.
Prawy wałek rozrządu(w prawej głowicy) napędza z przodu łańcuszkiem lewy wałek rozrządu oraz z tyłu pompę common rail.
Lewy wałek rozrządu (w lewej głowicy) napędza napędza z tyłu łańcuszkiem prawy wałek rozrządu.

UKŁAD CHŁODZENIA:
zamknięty, o obiegu wymuszonym przez pompę odśrodkową, zawierający termostat, chłodnicę, zbiornik wyrównawczy, wentylator.
Termostat / temperatura początku otwarcia 92+- 2°C
Pompa cieczy chłodzącej / napędzana paskiem osprzętu
Dwie chłodnice gazów EGR powietrze-woda(możemy programowo usunąć zawór egr)

UKŁAD SMAROWANIA:
Pod ciśnieniem, z dyszami natrysku oleju na denka tłoków.
Pompa oleju / zębata, o zazębieniu zewnętrznym, umieszczona z czoła wału korbowego, zawierająca zawór przelewowy i regulator ciśnienia oleju.
Ciśnienie oleju:
– 2500rpm- powyżej 1 bar,
– 4000rpm- do 4 bar.
Filtr oleju / wkład, chłodnica oleju zintegrowana z obudową filtra.2.7 HDI Common Rail

UKŁAD ZASILANIA:
wtrysk bezpośredni Common Rail trzeciej generacji, z doładowaniem dwoma turbosprężarkami,
z chłodzeniem powietrza doładowanego, z recyrkulacją spalin EGR oraz PDF, sterowany elektronicznie (UKŁAD SIMENS SID 201):komputer SID 201
paliwo wprowadzane jest do komory spalania pod maksymalnym ciśnieniem do 1 650 barów, wtryskiwacze piezoelektryczne.
Układ zawiera:
– czujnik ciśnienia turbosprężarki,
– przepustnicę,
– pedał przyspieszenia,
– czujnik pedału sprzęgła i hamulca,
– regulator ciśnienia paliwa na listwie,
– komputer sterujący silnika,
– zawór egr,
– czujnik wałka rozrządu,
– sterownik świec żarowych,
– czujnik poziomu oleju,
– czujnik wału korbowego,
– wtryskiwacze,
– wspólną listwę (common rail),
– pompę Common Rail,
– czujnik temperatury paliwa,
– czujnik temperatury wody,
– czujnik ciśnienia atmosferycznego,
– czujnik temperatury powietrza,
– przepływomierz podwójny,
– elektronicznie sterowane turbosprężarki,
– czujniki fitra cząstek stałych PDF,
– klapy zawirowań.

NIEDOCIĄGNIĘCIA:
Problemy z wałami korbowymi!
Konstruktorzy „odchudzając” silnik doprowadzili do „anoreksji” wał korbowy który bardzo często pęka, lubi również wybić lub obrócić panewkę korbowodową. Rekord wagi w swojej klasie 202kg kosztuje inżynierów wadę konstrukcyjną, o której nikt głośno nie mówi.
Do wymiany wału potrzebny jest przyrząd specjalny do ustawienia pierścienia magnetycznego, z którego czujnik sczytuje prędkość obrotową wału korbowego.

Przyrząd ten będzie również potrzebny przy wymianie tylnego pierścienia uszczelniającego wał.

Pozostałe:
– lejące wtryskiwacze, które należy programować,
– uszkodzenia turbosprężarki,
– kosztowna będzie też wymiana filtra cząstek stałych FAP, należy pamiętać o regularnym dolewaniu płynu Eolys, jeśli FAP kompletnie się zapcha za jego wymianę zapłacimy około 4000 zł, Możemy usunąć filtr cząstek stałych
– zapieczone wtryskiwacze,
– zapieczone świece żarowe,
– posiadacze aut wyposażonych w te silniki zgłaszali również problemy z kołem dwumasowym, a także intercoolerem i zaworem EGR który  możemy wyprogramować.

Zobacz co w naszym sklepie znajdziesz do 2.7 hdi

Najlepszą opinią będą wasze komentarze poniżej:

Na tą informację trafiło 27303 szukających

47 odpowiedzi na „2.7 V6 HDI”

  • Jedyny warsztat jaki znam i który ogarnia temat 2.7 HDi skrzynia Aisin jest w Jastrzębnikach za Kaliszem woj. Wielkopolskie. Adam Słabowski.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

WP-SpamFree by Pole Position Marketing

Tuning samochodów marki Opel

Polecamy: profesjonalny tuning samochodów

Sklep Auto-Krak
Najpopularniejsze na blogu
Licznik & Statystyki
Usłyszało o nas:

internautów