Rzemień: Mielec, Dębica, Ropczyce, Kolbuszowa, Rzeszów i okolice – tel. 667 786 801
Get Adobe Flash player
 







Kategorie bloga
Sklep Auto-Krak
Proszę, pamiętaj…

Każdą usługę można wykonać na trzy sposoby: tanio, szybko i dobrze, ale do wyboru mamy zawsze tylko dwie opcje: kiedy jest tanio i szybko, to nie jest dobrze, jeśli jest szybko i dobrze, to nie jest tanio, a jak jest tanio i dobrze, to nigdy nie jest szybko... :)

Jeśli jakiś artykuł lub wpis z mojej strony okazał się dla Ciebie przydatny, proszę zostaw komentarz lub wklej link do tego artykułu na swoim forum, stronie bądź profilu - niech będzie to taką małą zapłatą za mój czas spędzony na bezinteresownym niesieniu pomocy mechanikom-amatorom… dziękuje – Zbigniew Kipa, właściciel AUTO-KRAK

Losowy cytat

Podobnie jak przy ubraniach, nie ma nic bardziej kuszącego niż dobranie samochodu do osobowości człowieka.

— Giorgio Armani
Licznik & Statystyki
Usłyszało o nas:

internautów

Więc sytuacja była taka że w Vectra b 2001 rok padł silnik 2.2 Z22SE a 2007-opel-vectra-19_800x0wdokładniej wyrobiły się podpory wałków wyrównoważających a następnie panewki wału korbowego. Międzyczasie wymieniałem klientowi silnik 2.2 direct przy vectra c 2007 rok (Z22YH), w tym silniku padł rozrząd a raczej załatwili go szpeniochy z autoryzowanego serwisu ale nie chcę się na ten temat rozpisywać. Stary silnik został do mojej dyspozycji więc postanowiłem dowiedzieć czym się one różnią. Oczywiście wiadomą sprawą jest fakt że głowice są zupełnie inne, ale bloki wizualnie są takie same.
Po kilku tygodniach walki jestem bogatszy o nowe doświadczenie i chcę się nim podzielić bo może komuś takie informacje przydadzą się. Zakładam że ktoś kto to czyta wie o jakich silnikach jest mowa i bliższej charakterystyki nie trzeba przytaczać. Podstawową różnicą jest zmniejszona komora spalania w silniku Z22YH i jest to zrobione poprzez nadlewkę górnej części tłoka (tłoki wystają ponad górną krawędź bloku silnika ok 1mm). Po założeniu głowicy od Z22SE wraz z najgrubszą uszczelką zawory nie spotkały się z tłokami. Rozrząd i pozostałe elementy pasują idealnie (przy wymianie głowicy, nie mylić z wymianą rozrządu!) ale ciekawe dopiero się zaczyna: Po złożeniu auto nie zapala i niema iskry. Te silniki różnią się wałami korbowymi, nie mierzyłem średnic na panewkach ale różnica jest w konstrukcji pierścienia do zczytywania GMP przez czujnik wału korbowego. W silniku Z22SE jest pięć wycięć na obwodzie a w Z22YH kilkadziesiąt jeden przy drugim z jedną małą przerwą która wyznacza GMP. Nie zostało nic jak dorobić kopię pierścienia z silnika Z22SE i umieścić go na zewnątrz na kole pasowym wału korbowego następnie wykonać element trzymający czujnik. Jeszcze przedłużenie wiązki i zaślepienie otworu w bloku po czujniku. Auto jeździ bez problemów i ewidentnie widać duży wzrost mocy. Kosztowało to wiele zachodu i średnio opłacalny interes ale następny wynalazek znajduje miejsce na naszych drogach.

Tu znajdziecie rozrząd i części do tego silnika: sklep.auto-krak
P.S. w silnikach Z22SE uwielbiają pękać głowice  a dokładniej gniazda świec zapłonowych więc uwaga z dokręcaniem świec. Klucz dynamometryczny w dłoń i wg producenta moment dokręcenia świec  20Nm.

Na tą informację trafiło 6338 szukających

19 odpowiedzi na „Różnice pomiędzy Z22SE a Z22YH”

  • A co z Litwą wtryskowa i kolektorem ssacym ? Chyba nie pasują ?

  • Dzień dobry ! Panie Zbigniewie czy mógłby pan podać mi numer tel do siebie , chciałbym zamienić parę słów w sprawie tych silników . Dziękuję .

  • Jeszcze jedno pytanie , pokrywa zaworów z Z22Se pasuje do z22yh . Może inaczej . Jeśli będę przekladal głowice z z22yh do z22se to co będzie mi potrzebne z Z22yh żeby auto odpalilo ? Listwy muszę zamienić i teraz pytanie czy przepinam kostki i jest ok czy coś trzeba przerabiać ? żeby listwa działała ? Resztę chyba wiem ☺

  • A jeszcze jedno pytanie . Jak przeloze walki rozrządu i popychacze z z22se do z22yh to będzie wszystko ok . A i jeszcze coś , kolektor ssący muszę mieć od z22yh bo ten raczej nie będzie pasował ? A co z wydechowyM ? Z góry dziękuję !

  • Czyli glowice z22yh mozna smialo zakladac do z22se i bez zadnej grubszej uszczelki ?

  • Witam ! Panie zbigniewie , czyli glowice z z22yh bez problemu mozna zakladac do z22se . bez gubszej uszczelki . i nie ma strachu . czekam na odp ❓

  • Kupiłem rozrząd z se do zy no i niby wygląda tak samo ale jednak w explatacji okazało się że jednak nie to samo i sinik do remotu, drogi Panie milimetry robią różnicę niebędę sie rozpisywał ale pamiętajcie rozrząd jest prawie taki sam

  • Czy cewka (listwa zapłonowa) od Vectry 2.2 Z22YH będzie pasowała do opla zafiry 2.2 Z22SE?

  • a co z blokiem tez jest taki sam

  • Czyli rozumiem że do silnika z22se głowica od z22yh pasuje bez przeróbek?

  • Artykuł ciekawy. Sam szukam informacji o tym czy można bez większych problemów dokonać wymiany z22yh na z22se. Pierwszy mi padł całkowicie i naprawa jest nie opłacalna. Drugi z kolei nie ma pompy wysokiego ciśnienia i można go zagazować. Jak ktoś ma jakieś sugestie czekam na pomoc. Pozdrawiam.

  • Bardzo ciekawy eksperyment a co najważniejsze: sprawdził się 🙂 Gratulacje i powodzenia!!!

  • Chylę czoła przed prawdziwymi pasjonatami. Brawo!

  • Dzięki za artykuł. Ciekawe to co napisałeś. Szkoda, że jesteście tak daleko. Pozdrawiam.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

This blog is kept spam free by WP-SpamFree.

Tuning samochodów marki Opel

Polecamy: profesjonalny tuning samochodów

HIT! – Tuning z hamownią
Najpopularniejsze na blogu
Kliknij i dowiedz się więcej