Rzemień: Mielec, Dębica, Ropczyce, Kolbuszowa, Rzeszów i okolice – tel. 667 786 801
Get Adobe Flash player
 







Kategorie bloga
Sklep Auto-Krak
Proszę, pamiętaj…

Każdą usługę można wykonać na trzy sposoby: tanio, szybko i dobrze, ale do wyboru mamy zawsze tylko dwie opcje: kiedy jest tanio i szybko, to nie jest dobrze, jeśli jest szybko i dobrze, to nie jest tanio, a jak jest tanio i dobrze, to nigdy nie jest szybko... :)

Jeśli jakiś artykuł lub wpis z mojej strony okazał się dla Ciebie przydatny, proszę zostaw komentarz lub wklej link do tego artykułu na swoim forum, stronie bądź profilu - niech będzie to taką małą zapłatą za mój czas spędzony na bezinteresownym niesieniu pomocy mechanikom-amatorom… dziękuje – Zbigniew Kipa, właściciel AUTO-KRAK

Losowy cytat

Jeżeli wszystko jest pod kontrolą to znaczy że jedziesz za wolno

— Sir Jackie Steward
Licznik & Statystyki
Usłyszało o nas:

internautów

Więc sytuacja była taka że w Vectra b 2001 rok padł silnik 2.2 Z22SE a 2007-opel-vectra-19_800x0wdokładniej wyrobiły się podpory wałków wyrównoważających a następnie panewki wału korbowego. Międzyczasie wymieniałem klientowi silnik 2.2 direct przy vectra c 2007 rok (Z22YH), w tym silniku padł rozrząd a raczej załatwili go szpeniochy z autoryzowanego serwisu ale nie chcę się na ten temat rozpisywać. Stary silnik został do mojej dyspozycji więc postanowiłem dowiedzieć czym się one różnią. Oczywiście wiadomą sprawą jest fakt że głowice są zupełnie inne, ale bloki wizualnie są takie same.
Po kilku tygodniach walki jestem bogatszy o nowe doświadczenie i chcę się nim podzielić bo może komuś takie informacje przydadzą się. Zakładam że ktoś kto to czyta wie o jakich silnikach jest mowa i bliższej charakterystyki nie trzeba przytaczać. Podstawową różnicą jest zmniejszona komora spalania w silniku Z22YH i jest to zrobione poprzez nadlewkę górnej części tłoka (tłoki wystają ponad górną krawędź bloku silnika ok 1mm). Po założeniu głowicy od Z22SE wraz z najgrubszą uszczelką zawory nie spotkały się z tłokami. Rozrząd i pozostałe elementy pasują idealnie (przy wymianie głowicy, nie mylić z wymianą rozrządu!) ale ciekawe dopiero się zaczyna: Po złożeniu auto nie zapala i niema iskry. Te silniki różnią się wałami korbowymi, nie mierzyłem średnic na panewkach ale różnica jest w konstrukcji pierścienia do zczytywania GMP przez czujnik wału korbowego. W silniku Z22SE jest pięć wycięć na obwodzie a w Z22YH kilkadziesiąt jeden przy drugim z jedną małą przerwą która wyznacza GMP. Nie zostało nic jak dorobić kopię pierścienia z silnika Z22SE i umieścić go na zewnątrz na kole pasowym wału korbowego następnie wykonać element trzymający czujnik. Jeszcze przedłużenie wiązki i zaślepienie otworu w bloku po czujniku. Auto jeździ bez problemów i ewidentnie widać duży wzrost mocy. Kosztowało to wiele zachodu i średnio opłacalny interes ale następny wynalazek znajduje miejsce na naszych drogach.

Tu znajdziecie rozrząd i części do tego silnika: sklep.auto-krak
P.S. w silnikach Z22SE uwielbiają pękać głowice  a dokładniej gniazda świec zapłonowych więc uwaga z dokręcaniem świec. Klucz dynamometryczny w dłoń i wg producenta moment dokręcenia świec  20Nm.

Na tą informację trafiło 7573 szukających

26 odpowiedzi na „Różnice pomiędzy Z22SE a Z22YH”

  • Witam chciałbym sie dowiedzieć czy warto kupić Vectre C 2005r z silnikiem 2.2 Benz DIRECT z22yh ??
    Chciałem dac jej dodatkowo gaz czy to dobry pomysł nie bedzie problemów ?
    Jakie jest przewidywane spalanie bo gaziarze mówią ze jesli gaz w tym modelu to cieżko ustawic i dawka bedzie mieszana z benzyną w dawce 10% benzyny.
    Problem polega na tym czy bedzie warto zakładac gaz za 4k jesli samej benz spali w mieszanym 11-13(trasa-miasto) a jak gazu spali 1,3l benz 10-14 gazu

    Jak sie to ma do siebie gaz w tym modelu silnika. Moze oszczedniejszy bedzie ropniak ale znowu bez łancucha rozrzadu.

    Proszę o odp bo mało sie znam a chciałbym cos zakupic ekonomicznego bardziej.

    • Zbigniew Kipa

      Witam, jeżeli chodzi o instalacje gazową to proszę dzwonić tu: http://www.multiserwis.mielec.pl/
      Natomiast uważam za bezsensowne zakładanie gazu po to żeby mieszał się z benzyną.
      Proszę rozeznać temat i powiedzieć na czym polega techniczny problem aby przełączać na gaz bez konieczności mieszania go z benzyną.

  • Chcialbym sie dowiedziec jakiej roznicy mozna siespodziewac po wymianie takiej glowicy z yh do silnika se i co dokładnie zmienia w parametrach taki zabieg ?

  • Witam panie Zbigniewie
    Chciabym założyć głowice z22yh do silnika z22se. Czy mogę bez żadnych przeróbek założyć kompletną głowice czy wałki i całą resztę muszę przełożyć z z22se? A także czy pokrywa zaworów aluminiowa z silnika z22se będzie pasować do głowicy z22yh?

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

This blog is kept spam free by WP-SpamFree.

Tuning samochodów marki Opel

Polecamy: profesjonalny tuning samochodów

Promocja Tuning z Hamownią
Kliknij i dowiedz się więcej