Rzemień wysyłkowa naprawa elektroniki – tel. 667 786 801
Get Adobe Flash player
 







Kategorie bloga
Sklep Auto-Krak
Proszę, pamiętaj…

Każdą usługę można wykonać na trzy sposoby: tanio, szybko i dobrze, ale do wyboru mamy zawsze tylko dwie opcje: kiedy jest tanio i szybko, to nie jest dobrze, jeśli jest szybko i dobrze, to nie jest tanio, a jak jest tanio i dobrze, to nigdy nie jest szybko... :)

Jeśli jakiś artykuł lub wpis z mojej strony okazał się dla Ciebie przydatny, proszę zostaw komentarz lub wklej link do tego artykułu na swoim forum, stronie bądź profilu - niech będzie to taką małą zapłatą za mój czas spędzony na bezinteresownym niesieniu pomocy mechanikom-amatorom… dziękuje – Zbigniew Kipa, właściciel AUTO-KRAK

Losowy cytat

Taniej jest mieć 35 samochodów i jedną kobietę, niż 35 kobiet i jedno auto.

— Jay Leno
Licznik & Statystyki
Usłyszało o nas:

internautów

Więc sytuacja była taka że w Vectra b 2001 rok padł silnik 2.2 Z22SE a 2007-opel-vectra-19_800x0wdokładniej wyrobiły się podpory wałków wyrównoważających a następnie panewki wału korbowego. Międzyczasie wymieniałem klientowi silnik 2.2 direct przy vectra c 2007 rok (Z22YH), w tym silniku padł rozrząd a raczej załatwili go szpeniochy z autoryzowanego serwisu ale nie chcę się na ten temat rozpisywać. Stary silnik został do mojej dyspozycji więc postanowiłem dowiedzieć czym się one różnią. Oczywiście wiadomą sprawą jest fakt że głowice są zupełnie inne, ale bloki wizualnie są takie same.
Po kilku tygodniach walki jestem bogatszy o nowe doświadczenie i chcę się nim podzielić bo może komuś takie informacje przydadzą się. Zakładam że ktoś kto to czyta wie o jakich silnikach jest mowa i bliższej charakterystyki nie trzeba przytaczać. Podstawową różnicą jest zmniejszona komora spalania w silniku Z22YH i jest to zrobione poprzez nadlewkę górnej części tłoka (tłoki wystają ponad górną krawędź bloku silnika ok 1mm). Po założeniu głowicy od Z22SE wraz z najgrubszą uszczelką zawory nie spotkały się z tłokami. Rozrząd i pozostałe elementy pasują idealnie (przy wymianie głowicy, nie mylić z wymianą rozrządu!) ale ciekawe dopiero się zaczyna: Po złożeniu auto nie zapala i niema iskry. Te silniki różnią się wałami korbowymi, nie mierzyłem średnic na panewkach ale różnica jest w konstrukcji pierścienia do zczytywania GMP przez czujnik wału korbowego. W silniku Z22SE jest pięć wycięć na obwodzie a w Z22YH kilkadziesiąt jeden przy drugim z jedną małą przerwą która wyznacza GMP. Nie zostało nic jak dorobić kopię pierścienia z silnika Z22SE i umieścić go na zewnątrz na kole pasowym wału korbowego następnie wykonać element trzymający czujnik. Jeszcze przedłużenie wiązki i zaślepienie otworu w bloku po czujniku. Auto jeździ bez problemów i ewidentnie widać duży wzrost mocy. Kosztowało to wiele zachodu i średnio opłacalny interes ale następny wynalazek znajduje miejsce na naszych drogach.

Tu znajdziecie rozrząd i części do tego silnika: sklep.auto-krak
P.S. w silnikach Z22SE uwielbiają pękać głowice  a dokładniej gniazda świec zapłonowych więc uwaga z dokręcaniem świec. Klucz dynamometryczny w dłoń i wg producenta moment dokręcenia świec  20Nm.

Na tą informację trafiło 13712 szukających

49 odpowiedzi na „Różnice pomiędzy Z22SE a Z22YH”

  • Witam,
    a jak z zamiennością silników?
    Posiadam HHR’a z silnikiem LE5 nie potrafię nigdzie w Polsce znaleźć info o tym silniku.
    Czy silnik Z22YH będzie do niego zamiennie pasował?

    • Zbigniew Kipa

      To ciężki orzech do zgryzienia – proponujemy pobrać „user’s manual’ do obydwóch wersji i porównać budowę oraz układ sterowania silnikiem…

  • Witam. Posiadam Zafire b z silnikiem Z22YH. Ostatnio wymieniona zostala cewka zaplonowa ponieważ silnik nierówno pracowal i po podlaczeniu komputera pokazywalo błąd: wypadanie zaplonu na 1 cylindrze. Po wymianie cewki nadal wypada zaplon na 1 cylindrze. Świece raczej są w porządku, 10 tys. km zrobilem tylko na nich. Co może być przyczyną? Pozdrawiam

    • Zbigniew Kipa

      Ciężko powiedzieć, trzeba by było sprawdzić po tym co Pan robił układ paliwowy i kompresję – to powinno pozwolić odpowiedzieć na pytanie co boli Pański wóz.

  • Panie Zbigniewie, troszkę inny problem, gdzie jest w 2Z22YH czujnik ciśnienia paliwa i czy samodzielnie go wymienię ? Mechanicy psują mi autka.

    • Zbigniew Kipa

      Gdzie jest czujnik powinien pan znaleźć w internecie w dokumencie user’s manual, raczej nie radzę wymieniać samodzielnie, a mechanika proszę wymienić na takiego który potrafi coś więcej niż tylko mówić „kto panu to tak spier…” 😉 Osobiście na odległość raczej nie pomogę…

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

This blog is kept spam free by WP-SpamFree.

Tuning samochodów marki Opel

Polecamy: profesjonalny tuning samochodów

Promocja Tuning z Hamownią