Image default
Astra G Auto-krak Elektronika Samochodowa Frontera Mechanika Opel 2.0 DTI Opel 2.2 DTI SAAB Sintra Vectra C Zafira A

Wszystko o PSG 16 – pompa wtryskowa opel: dwie wtyki

Pompa wtryskowa VP44 po raz pierwszy została montowana w oplu 2.0 X20DTL diesel w roku 1997, następny model Bosch VP 44 PSG 5 S3 ukazał się już rok później i stosowano go do silników 2.0 i 2.2 Y20DTL Y20DTH w oplu, saabie 2.2 TiD D223L.
PSG16

Ciągła modernizacja doprowadziła w roku 2002 do powstania pompy PSG16 dwie wtyki z wbudowanym ECU. Dwuwtykową pompę wtryskową ze zintegrowanym sterownikiem silnika ECU montowano w Oplach:

  • Zafira 2002-2005 Y20DTH Y22DTR
  • Astra G 2002-2006 Y20DTH Y22DTR
  • Frontera 2002-2004 Y22DTR
  • Vectra C 2002-2005 Y20DTH Y22DTR
  • Signum 2003-2005 Y20DTH Y22DTR
  • oraz SAAB 93 i 95 2001-2004 2.2 TiD

Poniżej przedstawiamy Państwu najpopularniejsze numery pomp, które do nas trafiają…

0470504200 0470504201 0470504202 0470504203
0470504204 0470504205 0470504206 0470504207
0470504208 0470504209 0470504210 0470504211
0470504212 0470504213 0470504214 0470504215
0470504216 0470504217 0470504218 0470504219
0470504220 0470504221 0470504222 0470504223
0470504224 0470504225 0470504226 0470504227
0470504228 0470504229 0470504230 0470504500

Oraz tabelę z pełnymi danymi, które zawierają sterowniki wraz z wykazem usług jakie możemy wykonać na tych komputerach/pompach:

Pompa posiada zintegrowany komputer ECU z zakodowanym immobilizerem, przypisanym do danego pojazdu numerem nadwozia oraz pinem, po wymianie pompy nie ma możliwości odpalenia auta bez zaprogramowania jej. Aby pompa mogła zostać zaprogramowana do pojazdu przez serwis czy warsztat Techem 2 musi zostać przed demontażem wylogowana czyli wyczyszczony immobilizer, taką pompę bez problemów zaprogramujemy używając tester klasy Op-com. Wyczyszczenie immobilaizera z pompy po zamontowaniu do nowego auta lub na stole nie jest możliwe w autoryzowanym serwisie, my potrafimy odczytać i zmienić kod pin zaprogramować funkcje immobilaizera do pojazdu stole. Istnieje również możliwość skopiowania wszystkich danych (flash micro flash oraz eeprom) z jednej pompy do drugiej przy użyciu portu bdm.

Najczęstszą usterką pompy psg16 jest usterka obwodów hybrydowych wewnątrz sterownika które ulegają awarii na skutek drgań lub usterki mechanicznej wewnątrz pompy co też możemy naprawić.

Piętą Achillesową systemu psg16 jest elektroniczny zawór EGR  dostępny w oryginale za ok 11000zł, jako pierwsi w kraju  wyłączyliśmy elektronicznie zawór EGR z psg16, taki zabieg raz na zawsze kończy temat usterek zaworu egr. Techniczne aspekty wyłączenia EGR.

Częstym objawem jest problem z rozruchem zwłaszcza w przedziale temperatur 10-0 stopni, spowodowane niską dawką rozruchową co też możemy skorygować. Drażniącym tematem użytkowników Vectra C z psg16 jest też czujnik elobau czyli czujnik przepustnicy, wyświetlane błędy P1125 oraz P0638 możemy również pozbyć się tego problemu. Pozostałe usterki to szarpanie gaśnięcie, problem z zapalaniem, co też możemy naprawić.

Z tego co słyszę od klientów to zanim naprawią coś przy swoim oplu z psg16 muszą się dużo najeździć, wysyłać, męczyć, denerwować…

opel pompa psg16 0470504221

Jeżeli pompa ulegnie defektowi to świadczymy usługę kompleksowej naprawy układu paliwowego z pompą PSG16 na którą składają się:

Kilka rad dla użytkowników opli z pompami PSG16:

Nie dawać partaczom wymieniać filtra paliwa, ta pompa nienawidzi zapowietrzania, przy wymianie nie może dojść do zapowietrzenia, jeżeli ktoś nie wieży to niech zapali silnik z zapowietrzoną pompą na plaku i poczeka kilkanaście sekund, jeżeli pompa nie zassie paliwa to się zatrze na amen, więc gdy ktoś po wymianie filtra będzie kręcił kilka sekund i tak kilka wymian to na pewno skróci jej żywotność kilkakrotnie.

W zimie lać paliwo tylko z markowych stacji, nie zaszkodzi również kilka razy w zimie zastosować diesel additiv lub nawet w niewielkiej ilości mixol przy czym pamiętać należy że olej zwiększa smarowanie układu paliwowego a w zamian zwiększa nagar w kolektorze. Aby zapobiec gromadzeniu się nagaru w kolektorze można elektronicznie wyłączyć funkcję zaworu egr.

Nie dopuszczać należy do braku paliwa, jeżeli już do tego dojdzie trzeba będzie zaholować auto do najbliższego warsztatu celem odpowietrzenia układu paliwowego.

Jeżeli widzimy pierwsze oznaki zapowietrzania się układu należy natychmiast jechać do warsztatu , do takich objawów zaliczamy: olej w filtrze paliwa, problem z rozruchem po dłuższym postoju, po postoju auto zapala i gaśnie po zaparkowaniu przodem auta do góry na przykład na wzniesieniu problem się powiększa a gdy zaparkujemy przodem w dół problem niemal znika. Najlepiej korzystać z usług warsztatu który specjalizuje się w oplu bo ten układ paliwowy wymaga od mechanika dużego doświadczenia.

Kompleksowo uszczelniać układ paliwowy, co pięć lat czyścić bak oraz wymieniać uszczelniacze trawerzów których nieszczelność prowadzi do zapowietrzania układu paliwowego. Zdjęcia w galerii poniżej obrazują z czym możemy mieć do czynienia. Należy pamiętać iż na ten moment Bosch nie udostępnił części zamiennych jak również technologi regeneracji,, jednak wiele lat doświadczenia pozwalają na wyeliminowanie  typowych usterek tych pomp. Najlepszą opinią będą Wasze komentarze poniżej.

Tuningujemy samochody z pompą psg16 to nie jest box tylko edycja pamięci flash,  możemy również wyłączyć zawór egr  tak że można całkiem odpiąć wtykę zaworu egr i nie będzie p0400 ani trybu awaryjnego, takie rozwiązanie jest też alternatywą gdy usterce ulegnie sterownik i mamy błąd p0400. Możemy usunąć dowolny błąd z komputera sterującego np  P0400, P0100, P0638, P0200, P0600,  P1125, P 1630, P1590, P0606, P0149, P1220 itd. Usługi tego samego typu wykonujemy również w starszych modelach 2.0 i 2.2 dti z pompą psg5.

Zapraszamy równie serdecznie do obejrzenia filmu zawierającego najistotniejsze informacje o pompie PSG16VP44, który niedawno nagraliśmy:

 

 

Do współpracy z naszym warsztatem zapraszamy Serwisy, warsztaty i osoby prywatne, zapewniamy wsparcie techniczne oraz gwarancję.

Jako jedyni na świecie tuningujemy saaby z silnikami 2.2 z lat „01-„03
Na pompach PSG16 C2 HW 011500 i PSG16 C3.6 HW 011401 – więcej informacji o tym zabiegu mogą znaleźć Państwo w naszym wpisie na stronie OPC-TUNING: SAAB 9-3 i 9-5 (2.2 TiD) – Tuning i czeste awarie

Na tą informację trafiło 378772 szukających

Przeczytaj również inne nasze wpisy...

393 komentarze

Avatar
raucourt 5 października 2020 at 21:08

cześć panie, właśnie zobaczyłem twój film na youtube, który wydał mi się bardzo ekscytujący, przychodzę do ciebie z następującego powodu, chciałem sam spróbować naprawić tranzystor i myślę, że zrobiłem pewne uszkodzenie nieodwracalne, czy i tak istniałby sposób, aby móc naprawić skrzynkę elektroniczną pompy VP44PSG16, czy mogę również przesłać Ci zdjęcia, abyś mógł sam ocenić. Pozdrawiam Thierry

Odpowiedz
Avatar
adimostwanted 10 września 2020 at 15:20

Witam
Jaki jest koszt naprawy u państwa pompy psg 16 i czy za każdym razem kończy sie naprawą mechaniczną i sterownik czy jeżeli pompa jest ok to może ulec uszkodzeniu sam sterownik. Dziwny przypadek jest u mnie mam astre g bertone 2.2 dti i padły mi hamulce umówiony bylem do mechanika na za 2 dni i kiedy chciałem odpalić, dodam ze auto stało 2 dni na dworze i padało non stop nie mogłem go odpalić , wcześniej żadnych obiawów nie miałem ani szarpania problemow z odpaleniem kopceniem itp. Co mogło spowodować tak nagła przyczynę , paliwo lane zawsze te lepsze od 14 lat .

Odpowiedz
Zbigniew Kipa
Zbigniew Kipa 9 października 2020 at 13:30

Jaki jest koszt naprawy u państwa pompy psg 16? – 2,5-3 tys

czy za każdym razem kończy sie naprawą mechaniczną – nie

Czy jeżeli pompa jest ok to może ulec uszkodzeniu sam sterownik – zdarza się.

Co mogło spowodować tak nagła przyczynę , paliwo lane zawsze te lepsze od 14 lat – może lekie zapowietrzenie układu? W ‚lepsze paliwo” proszę nie wierzyć. W Polsce mamy jedynie bazy paliw Lotosu i Orlenu (i te paliwa są na wszystkich stacjach w Polsce, bo nawet dodatki i uszlachetniacze dolewa się na terminalach paliwowych a nie bezpośrednio do zbiornika na stacji). Pana wóz konstrukcyjnie jest z lat 80/90 i przystosowany jest do jakiegokolwiek paliwa pod warunkiem że spełnia ono normy europejskie, nie jest zasyfione i w zbiorniku nie ma wody (a to zdarza się jesli ktoś jeździ „na oparach” i w ciągu doby są duże wahania temperatur). Generalnie proszę szukać usterki układu paliwowego pod kątem zanieczyszczenia lub nieszczelności a przy okazji poczytać naszą stronę – może to Panu zaoszczędzić wiele nerwów, pieniędzy i czasu.

Odpowiedz
Avatar
Nory 18 czerwca 2020 at 17:40

Witam
Czy zły alternator wpływa na pompę paliwa?
Czy komputer pompy może cierpieć z powodu niskiego napięcia?

Odpowiedz
Zbigniew Kipa
Zbigniew Kipa 19 czerwca 2020 at 08:57

Zły alternator wyje i warczy jest wściekły ale raczej nikogo nie pogryzie, natomiast zepsuty alternator może nie doładowywać lub przeładowywać co może mieć skutki negatywne dla komputera jak i użytkownika pojazdu. Jeżeli chodzi o komputer pompy psg16 to zapalanie z niskim napięciem akumulatora może spowodować uszkodzenie tranzystora Pozdrawiam Zbigniew

Odpowiedz
Avatar
Rinor 15 czerwca 2020 at 22:24

Witam
Prowadzę Vectra-C 2.2DTI z pompą PSG16 z bardzo dziwnym problemem.

Mam sporadyczny problem z samochodem, który polega na „szarpaniu” samochodu, nie ma on mocy i grzechota jak stary ciągnik z silnikiem Diesla. Utrata mocy jest bardzo oczywista przy niskich obrotach i nawet o tyle trudno jest uruchomić samochód, ponieważ się zatrzyma.
Problem nie pojawia się zawsze, ale tylko czasami, i może się to zdarzyć nawet na tym samym odcinku drogi, na przykład samochód będzie działał dobrze i dobrze ciągnął, po 2 km straci moc, a następnie ponownie zyska moc na tych samych 5 km na moja droga do domu!

Zastanawiałem się, czy ten problem jest związany z pompą, głównie podejrzewam czujnik korbowy pompy. Ponieważ nikt nie może w sposób niezawodny naprawić tej pompy w moim kraju, nie mogę sobie pozwolić na zapłacenie tyle pieniędzy za inną pompę, kiedy (ponieważ jest to moja piąta pompa, którą wymieniłem na samochód). Nie jestem pewien, czy moja rzeczywista pompa jest zła, więc miałem nadzieję, że możesz mi pomóc z cenną opinią.

Odpowiedz
Avatar
Mateusz 14 czerwca 2020 at 16:19

Witam vectra c 2.2 dti 125km 2004 automat. Ciepły odpala od strzała. Po postoju nawet 2 godzinnym trzeba kręcić i dymi na siwo jak odpali to dalej już jest ok odpala od strzała i nie dymi

Odpowiedz
Avatar
Jan C 24 kwietnia 2020 at 20:19

Witam
Pojawily sie błedy PO335 i PO340, czasami po dpoaleniu jest ok a czasmi odrazu w trybie awaryjnym pochodzi trche i tryb awaryjny znika czy wymienic czyjnik polozenia wału korbowego czy tonpierwsze oznaki pompy

Odpowiedz
Zbigniew Kipa
Zbigniew Kipa 9 października 2020 at 12:48

To typowe błędy od czujnika położenia wału, proszę wymienić uszkodzony element, powinno działać.

Odpowiedz
Avatar
Przemysław 12 kwietnia 2020 at 09:31

Witam. Posiadam Vectrę C z silnikiem 2.2 DTI 16v 125KM i mam częsty problem z jej odpalaniem po dłuższym postoju, aczkolwiek jest to trochę dziwna sytuacja gdyż jeśli temperatura na zewnątrz spada poniżej 0 to po podgrzaniu świec odpala od strzała ale gdy silnik jest rozgrzany i stoi dłuższą chwilę to ciężko odpala a gdy są temperatury powyżej 3 stopni to już na starcie ciężko odpala więc podejrzewam że zapewne mam tą pompę PSG 16 i tam może tkwić problem. Z tąd moje pytanie jaki jest koszt takiej regeneracji tej pompy PSG 16? Pozdrawiam

Odpowiedz
Zbigniew Kipa
Zbigniew Kipa 15 kwietnia 2020 at 12:10

Znany temat, wystarczy korekta oprogramowania koszt 250zł na poczekaniu.

Odpowiedz
Avatar
Przemysław 28 maja 2020 at 02:04

Witam. Trzeba się wcześniej umówić telefonicznie na wizytę czy poprostu wystarczy przyjechać?

Odpowiedz
Avatar
Jacek 8 kwietnia 2020 at 11:32

Dzień dobry.
Vectra 2004 r. ,silnik Y22DTR, pojawia się błąd P0234, auto traci moc. Turbina po regeneracji.
Czy dokonacie Państwo regeneracji samego sterownika w celu eliminacji błędu, czy konieczna jest wysyłka całej pompy wtryskowej? Czy Pańskim zdaniem możliwy (opłacalny) jest demontaż samego sterownika z pompy ?

Odpowiedz
Zbigniew Kipa
Zbigniew Kipa 15 kwietnia 2020 at 12:08

Witam potrzebny jest nam cały pojazd

Odpowiedz
Avatar
Patryk 27 marca 2020 at 19:59

Witam
Vectra c 2.2 dti auto nie odpala bledy
P1633
U2108
U2139
P0606
Czy czeka mnie regeneracja pompy?

Odpowiedz
Zbigniew Kipa
Zbigniew Kipa 7 kwietnia 2020 at 11:31

TAK

Odpowiedz
Avatar
Kornel 19 czerwca 2020 at 11:10

Witam,
Auto nie odpala, komputer pokazuje błąd pompy (dokładnych błędów mi nie rozbija). Czy można wysłać pompę na sprawdzenie wraz ze sterownikiem?

Odpowiedz
Avatar
CONRAD 27 lutego 2020 at 13:54

Witam
Vectra c 2,0 dti pompa psg16 paliwo dostaje się do układu olejowego , czy jest możliwość że dostaję się przez pompę?

Odpowiedz
Zbigniew Kipa
Zbigniew Kipa 9 marca 2020 at 09:12

Witam, jest taka możliwość choć to bardzo rzadki przypadek.

Odpowiedz
1 13 14 15

Zostaw komentarz

Auto-Krak.pl