Rzemień – Dębica, Mielec, Ropczyce, Kolbuszowa, Rzeszów i okolice – tel 667 786 801
Get Adobe Flash player
 







Najpopularniejsze na blogu
dpf
Filtr cząstek stałych: skrót DPF z języka ang. diesel particulate filter lub FAP z języka fr. filtre a particules) – filtr montowany w układach wydechowych silników wysokoprężnych, oczyszczający gazy spalinowe z cząstek sadzy. Ich wprowadzenie pozwoliło wyeliminować emisję czarnego dymu, charakterystycznego dla starszych pojazdów z silnikami Diesla,aby sprostać wysokim wymaganiom normy Euro 4.
W celu eliminacji większej ilości cząstek stałych, jak również innych związków trujących, filtry cząstek stałych stosowane są w połączeniu z innymi układami
zmniejszającymi ich ilość, tj. katalizatorami oxicat, DeNOx lub ich kombinacją w postaci katalizatorów czterofunkcyjnych.
dpf przekrój przepływuFiltr ma postać przestrzennej struktury o bardzo dużej całkowitej powierzchni ścianek. Cząstki sadzy osiadają na porowatych ściankach lub włóknach, wykonanych z metalu, materiałów ceramicznych, lub specjalnego papieru (tylko w przypadku filtrów jednorazowych). Wydajność prawidłowo działającego filtra zawiera się w przedziale od 85% do 100%, co oznacza, że do atmosfery przedostaje się nie więcej niż 15% pierwotnej zawartości zanieczyszczeń w formie stałej.
Gromadzące się w filtrze cząstki sadzy powodują jego stopniowe zapychanie i utratę wydajności. Sadza usuwana jest w procesie okresowego wypalania. Funkcjonują dwa typy filtrów cząstek – bezobsługowy i wymagający obsługi. W pierwszym z nich czujniki temperatury i ciśnienia regulują, kiedy nastąpi regeneracja (oczywiście przy spełnieniu szeregu warunków), wskutek czego wypali się sadza zgromadzona w filtrze.
W drugim typie filtra za wypalenie sadzy odpowiedzialny jest specjalny dodatek paliwowy, który trzeba uzupełniać po przejechaniu 80 – 100 tysięcy km.
Stosowane są też aktywne systemy wypalania zgromadzonej w filtrze sadzy – na przykład okresowa zmiana trybu pracy silnika, w wyniku czego emituje on zwiększone ilości dwutlenku azotu, który przepływając przez filtr powoduje utlenianie zgromadzonej sadzy.

Kupiłeś samochód z filtrem cząstek stałych?

Odbierz gratulacje od ekologów i… przygotuj się na wydatki!

W krajach Europy Zachodniej kupujący diesla z filtrem cząstek stałych nagradzani są mniejszymi podatkami, bezproblemowym wjazdem do centrów wielkich miast lub w inny podobny sposób. Kompensuje to kłopoty związane z korzystaniem z takiego auta oraz większe koszty eksploatacji.
Powody większych wydatków:
-rośnie skomplikowanie samochodu, a w konsekwencji zwiększają się także koszty,Elixion_Low_SAPS_5l_
-rośnie zużycie paliwa, w momencie wypalania zużycie chwilowe wzrośnie do 24-35 L/100km!
-rośnie koszt wymiany oleju, ponieważ musi być stosowany olej silnikowy niskopopiołowy,
-system jest niedopracowany i poddatny na usterki, każda wizyta u znachora to wydatek, a wielu nie wie, jak się do tego zabrać,
-jedziesz i myślisz: co to za kontrolka? czego mruga? kiedy zgaśnie? czemu mocy nie ma? itd.
Wymieniasz częściej lub rzadziej, ale zawsze drogo!
Opel, w których filtr powinien w teorii wystarczyć na cały okres eksploatacji pojazdu, niestety, psuje się często już po kilkudziesięciu tys. km. Nadaje się on tylko do wymiany, a koszt nowego np. do Zafiry ‚B’ ok 7000zł!
Wydatki związane z wymianą filtra cząstek stałych należy koniecznie uwzględnić, decydując się na zakup samochodu używanego. Wizyta w naszym warsztacie dysponującym komputerem diagnostycznym jest w takim wypadku niezbędna celem określenia nasycenia filtra, regeneracji statycznej i sprawdzenia poprawności działania.
Na szczęście w auto-krak możemy usunąć i raz na zawsze pozbyć się wszelkich problemów z DPF.
Usługa polega zgraniu oprogramowania ze sterownika silnika a następnie  na jego  edycji, zmodyfikowane oprogramowanie wgrywamy do sterownika poprzez łącze OBD lub port BDM, ostatnia czynność to wyrzucenie zawartości z filtra lub wspawaniu prostego odcinka rury.
czujnik dpf
Koszt takiej usługi waha się w granicach od 700- 1500 i jest to wiele lepszy sposób niż emulator, który tylko oszukuje poprawne działanie filtra
co często skutkuje siwym dymieniem.
Zalety usunięcia filtra DPF:
- zmniejszasz zużycia paliwa,
– wymieniamy tańszy olej,
– oszczędzasz na wizytach u mechanika,
– jeździsz i nie myślisz o wypalaniu filtra,
- nie musisz kontrolować poziomu oleju tak często,
- nie wstydzisz się gdy włączy się wypalanie w centrum miasta,
VECTRA C 1.9 CDTI egr + dpf off
Zafira B 1.9 CDI dpf off
Meriva 1.3 CDTI dpf off
SPRINTER 3.0 CDTI egr +dpf off
MAZDA 5 2.0CRD dpf off

Na tą informację trafiło 15439 szukających

3 odpowiedzi na „DPF filtr cząstek stałych”

  • Najprostsza sprawa z możliwych. Wywalić dziadostwo i po problemie. Tak naprawdę ten DPF jest zbędny.

  • posiadam astre 2006 120km jezdze 2 lata zadnego problemu raz na 1-2 miesiace zalacza sie wypalanie filtra wtedy zatrzymuje sie na poboczy daje 2500-3000 obrotow 5 minut i filter wypalony jezeli zaczna sie problemy wytne filtr dodam z 20 konikow i git

  • Pewnie tak skończę z ekologią,poprostu wywalę cały filtr wg.tej propozycji,jak przejadę ze 150 tys.km.A powiem szczeże że już zaczynają mnie przejażdżki wpieniać.Jeżdżę Saab-em z silnikiem 1,9TTiD i ciągły problem ze znalezieniem drogi na stałą prędkośc jazdy.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

WP-SpamFree by Pole Position Marketing

Sklep Auto-Krak
Licznik & Statystyki
Usłyszało o nas:

internautów

Subkarpatia - Podkarpackie strony internetowe
Kliknij i dowiedz się więcej