Rzemień – Dębica, Mielec, Ropczyce, Kolbuszowa, Rzeszów i okolice – tel 667 786 801
Get Adobe Flash player
 






  ZADBAJ O BEZPIECZEŃSTWO - PRZYJEDŹ NA PRZEGLĄD DO WARSZTATU AUTO-KRAK!

ELEKTRONIKA, POMPY PSG16        

TUNING, WSPÓŁPRACA          
DPF, EGR, NOX, KOLEKTORY          






   auto-krak.pl

ZAPRASZAMY DO PRZEGLĄDANIA
NASZEJ STRONY WWW
 
ZNAJDZIESZ TU WIELE INFORMACJI I WSKAZÓWEK,
AKTUALNE PROMOCJE ORAZ SKLEP INTERNETOWY

Więc sytuacja była taka że w Vectra b 2001 rok padł silnik 2.2 Z22SE a 2007-opel-vectra-19_800x0wdokładniej wyrobiły się podpory wałków wyrównoważających a następnie panewki wału korbowego.
Międzyczasie wymieniałem klientowi silnik 2.2 direct przy vectra c 2007 rok (Z22YH), w tym silniku padł rozrząd a raczej załatwili go szpeniochy z autoryzowanego serwisu ale nie chcę się na ten temat rozpisywać.
Stary silnik został do mojej dyspozycji więc postanowiłem dowiedzieć czym się one różnią. Oczywiście wiadomą sprawą jest fakt że głowice są zupełnie inne, ale bloki wizualnie są takie same.
Po kilku tygodniach walki jestem bogatszy o nowe doświadczenie i chcę się nim podzielić bo może komuś takie informacje przydadzą się.
Zakładam że ktoś kto to czyta wie o jakich silnikach jest mowa i bliższej charakterystyki nie trzeba przytaczać.
Podstawową różnicą jest zmniejszona komora spalania w silniku Z22YH
i jest to zrobione poprzez nadlewkę górnej części tłoka (tłoki wystają ponad górną krawędź bloku silnika ok 1mm)
Po założeniu głowicy od Z22SE wraz z najgrubszą uszczelką zawory nie spotkały się z tłokami.
Rozrząd i pozostałe elementy pasują idealnie ale ciekawe dopiero się zaczyna:
Po złożeniu auto nie zapala i niema iskry.
Te silniki różnią się wałami korbowymi, nie mierzyłem średnic na panewkach ale różnica jest w konstrukcji pierścienia do zczytywania GMP przez czujnik wału korbowego.
W silniku Z22SE jest pięć wycięć na obwodzie a w Z22YH kilkadziesiąt jeden przy drugim z jedną małą przerwą która wyznacza GMP.
Nie zostało nic jak dorobić kopię pierścienia z silnika Z22SE i umieścić
go na zewnątrz na kole pasowym wału korbowego następnie wykonać element trzymający czujnik.
Jeszcze przedłużenie wiązki i zaślepienie otworu w bloku po czujniku.
Auto jeździ bez problemów i ewidentnie widać duży wzrost mocy.
Kosztowało to wiele zachodu i średnio opłacalny interes ale następny
wynalazek znajduje miejsce na naszych drogach.
Tu znajdziecie rozrząd i części do tego silnika:  sklep.auto-krak
P.S. w silnikach Z22SE uwielbiają pękać głowice  a dokładniej gniazda świec zapłonowych więc uwaga z dokręcaniem świec. Klucz dynamometryczny w dłoń i wg producenta moment dokręcenia świec  20Nm.

Pozdrawiam.

Na tą informację trafiło 116 szukających

3 odpowiedzi na „Różnice pomiędzy Z22SE a Z22YH”

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

WP-SpamFree by Pole Position Marketing

Sklep Auto-Krak
Licznik & Statystyki
Usłyszało o nas:

internautów

Podkarpacki Ranking Stron