Astra J Auto-krak Meriva B Mokka Opel 1.6 CDTI Zafira C

1.6 CDTI – Nowoczesny silnik diesla (A16DTH, B16DTH, B16DTL, B16DTR)

1.6 CDTI – innowacyjność i wydajność – dwa słowa o nowoczesnym silniku diesla koncernu GM.

Silnik 1.6 CDTI to z założenia jedna z podstawowych jednostek napędowych Opla montowana w samochodach autosegmentu B, C i K. Zadebiutowała ona w samochodzie Opel Zafira Tourer charakteryzując się niezwykle wysoką kulturą pracy. Następnie zadecydowano o jego dostępności w najpopularniejszej rodzinie modeli Opla. Ta nowoczesna jednostka generowała moc 100 kW/136 KM, osiągającą 320 Nm maksymalnego momentu obrotowego i była montowana w Astrze Hatchback, Sedan i Sports Tourer. Znakomitym osiągom silnika od zawsze towarzyszłył minimalny poziom hałasu, a zużycie paliwa sięgało (w nadwoziu astry) zaledwie 3,9 litra ON na 100 kilometrów w cyklu mieszanym (zgodnie ze znormalizowanym cyklem pomiarowym NEDC – New European Driving Cycle). Prezentacja jeszcze bardziej ekologicznej i ekonomicznej wersji tego cichego turbodiesla (o mocy 81 kW/110 KM) odbyła się podczas Salonu Samochodowego w Genewie. Wystarczało jej średnio zaledwie 3,7 litra paliwa na 100 kilometrów, przy emisji CO2 na poziomie nawet 97 g/km. Tak więc wersja silnik 1.6 CDTI w różnych odmianach jest używany w samochodach takich jak…

  • 136 -konna, posiadająca 320 Nm:
    • od 2013 w Opel Zafira Tourer
    • od 2014 w Opel Astra
    • od 2014 w Opel Meriva
    • od 2015 w Opel Mokka
  • 120 -konna, posiadająca 320 Nm:
    • od 2014 w Opel Zafira Tourer
  • 110 -konna, posiadająca 300 Nm:
    • od 2014 w Opel Astra
    • od 2014 w Opel Meriva
  • 95-konna, posiadająca 280 Nm:
    • od 2014 w Opel Meriva

„Jeden z naszych najpopularniejszych modeli – Astra w połączeniu z nowoczesną, cichą jednostką diesla o pojemności 1,6 l doskonale do siebie pasują. To idealna propozycja dla każdego komu zależy na połączeniu przyzwoitych osiągów z najwyższą kulturą pracy i doskonałą wydajnością” – mówi Michael Ableson, wiceprezes GM Europe Engineering. „Nowy silnik benzynowy 1.6 Turbo oraz silniki wysokoprężne 1.6 CDTI będą podstawą w naszej kampanii modernizacji jednostek napędowych. Dowodzą one, że samochody Opel odznaczają się nie tylko imponującą stylistyką, ale także oferują najwyższą jakość i nowoczesną technologię, która zapewnia niezapomniane wrażenia z jazdy”.

Opel Astra to model uznany za najbardziej niezawodny niemiecki samochód kompaktowy (według  czołowego magazynu motoryzacyjnego „auto motor und sport” (nr 12/2013), może być on wyposażony w jednostki napędowe o bardzo zaawansowane technologicznie. Do oferty silników wysokoprężnych w tym samochodzie dołączył niedawno 1.6 CDTI o mocy 100 kW/136 KM. Ten najnowszej generacji, wykonany w całości z aluminium, turbodoładowany silnik zastąpi z czasem jednostkę o pojemności 1,7 litra

Wyjątkowo efektywny cichy diesel Opla jest pierwszą jednostką pod maską Astry już dziś spełniającą surowe wymagania normy emisji spalin Euro 6, a tym samym jest najbardziej ekologicznym silnikiem wysokoprężnym stworzonym przez Opla. W swojej klasie przoduje on pod względem poziomu hałasu i drgań. Jest to zasługa zoptymalizowanej konstrukcji, a w szczególności efektywnego procesu spalania oraz wytłumienia akustycznego osprzętu i osłony silnika. Wysokociśnieniowy system wtrysku paliwa typu common rail, turbosprężarka o zmiennej geometrii oraz technologia LNT (Lean NOx Technology) wykorzystująca specjalny katalizator wiążący tlenki azotu (NOx) to elementy, dzięki którym ten silnik jest tak „czysty”. Efekt jest niezaprzeczalny – 1.6 CDTI to najcichszy silnik w swojej klasie.

Jednostka rozwija imponujące 320 Nm maksymalnego momentu obrotowego – o 7 procent więcej niż jej
130-konny poprzednik o pojemności 1,7 l. Jednocześnie obniżono zużycie paliwa i emisję CO2. W tej wersji
silnik zużywa średnio 3,9 litra oleju napędowego na 100 kilometrów zgodnie ze znormalizowanym cyklem
pomiarowym NEDC (New European Driving Cycle), emitując zaledwie 104 gramy CO2 na kilometr – o 8 procent mniej w porównaniu z silnikiem 1.7. Nie zaskakuje zatem fakt, że w Niemczech Astra 1.6 CDTI uzyskała najwyższą ocenę efektywności energetycznej A+. Oszczędnemu spalaniu towarzyszą znakomite osiągi i wysoki moment obrotowy dostępny nawet w dolnym zakresie obrotów. Turbodoładowana Astra przyspiesza od 0 do 100 km/h w 10,3 s (Sedan: 10,1 s), a elastyczność na piątym biegu mierzona czasem potrzebnym na zwiększenie prędkości z 80 do 120 km/h wynosi zaledwie 9,2 s (sedan: 9,1 s; Sports Tourer: 9,9 s). Prędkość maksymalna samochodu to 200 km/h, a w przypadku Sedana – nawet 205 km/h.

Astra Hatchback z silnikiem 1.6 CDTI o mocy 100 kW/136 KM z systemem Start/Stop i sześciobiegową
przekładnią manualną jest dostępna w Polsce w cenie katalogowej od 84 500 zł; ceny wersji Sedan
i Sports Tourer zaczynają się odpowiednio od 87 400 zł i 88 400 zł.

Aktualności Opla: Premiera Astry z silnikiem 1.6 CDTI 81 kW/110 KM emitującym tylko 97 g CO2 na kilometr

Zaprezentowana po raz pierwszy w Genewie, Astra Hatchback, Sedan i Sports Tourer z nowym silnikiem 1.6 CDTI o mocy 81 kW/110 KM ma jeszcze mniejszy apetyt na paliwo. Mimo 300 Nm maksymalnego
momentu obrotowego (7 procent więcej w porównaniu z silnikiem 1.7 o identycznej mocy), osiąganego już przy niskich obrotach, spalanie – zgodne ze znormalizowanym cyklem pomiarowym NEDC (New European Driving Cycle) – udało się zmniejszyć do 3,7 litra paliwa na 100 kilometrów, przy emisji CO2 poniżej 100 g/km. Bestseller klasy kompaktowej z tym silnikiem uwalnia do atmosfery zaledwie 97 g CO2/km.

Dzięki tym wszystkim zaletom 110-konna wersja ultranowoczesnego „szepczącego diesla” będzie silnikiem
ekonomicznym, ale z całą pewnością nie ospałym. Ekologii, wysokiej kulturze pracy i niskiemu poziomowi hałasu towarzyszy solidny zapas mocy. Astra Hatchback, Sedan i Sports Tourer z tym turbodieslem przyspieszają od 0 do 100 km/h w 12 sekund i rozwijają prędkość maksymalną 186 km/h.

Doskonałe dopasowanie: ulepszona sześciobiegowa przekładnia manualna z bardziej efektywnym mechanizmem, zapewniająca wyższy komfort jazdy

W skrócie…

  • 1.6 CDTI to nowa seria nowoczesnych silników wysokoprężnych o pojemności 1,6 litra
  • Wersja o mocy 100 kW/136 KM powoli wyprze montowane do tej pory w astrze diesle 1.7 (ISUZU)
  • Wersja o mocy 81 kW/110 KM = bardzo mała emisja CO2 – na poziomie 97 g/km
  • Cechuje je nowoczesna technologia, optymalna korelacja mocy i momentu obrotowego
  • Podkreślić warto mniejsze zużycie paliwa – nawet o 10 procent w stosunku do silnika 2.0 CDTI legitymującego się podobną mocą
  • AdBlue: Dzięki jego zastosowaniu w tej jednostce otrzymano zgodność z przyszłą normą emisji spalin Euro 6
  • Ulepszona sześciobiegowa przekładnia o obniżonym tarciu: bardziej efektywny mechanizm i wyższy komfort jazdy przy jednoczesnym pozbyciu się problemu skrzyni 6-biegowej znanego nam z astry H (szumiących łożysk 5 i 6 biegu co prowadziło do kosztownej naprawy)

Astra z nowym silnikiem 1.6 CDTI oferuje udoskonaloną, sześciobiegową przekładnięAktualności Opla: Doskonałe dopasowanie: ulepszona sześciobiegowa przekładnia manualna z bardziej efektywnym mechanizmem, zapewniająca wyższy komfort jazdy
manualną. To efekt przeprowadzonej przez Opla nakładem ponad 50 milionów euro optymalizacji 5- i 6-biegowych skrzyń, które teraz gwarantują wyższy komfort zmiany przełożeń. Liczne modyfikacje elementów skrzyń biegów i mechanizmów zmiany
przełożeń, a także integracja tych podzespołów z pojazdem zaowocowały znaczną poprawą ich pracy. Teraz zmiana przełożeń w Astrze z nowym silnikiem 1.6 CDTI następuje szybciej, płynniej i precyzyjniej, a operowanie dźwignią wymaga minimalnego wysiłku.

WAktualności Opla - Wprowadzenie do sprzedaży całkowicie nowego czterocylindrowego silnika wysokoprężnegoprowadzenie do sprzedaży kolejnego silnika wysokoprężnego jest krokiem w stronę nowoczesności…

i ukłonem w kierunku odnowy wizerunku jednostek napędowych Opla, które bez wątpienia zaskakują. Dlaczego zaskakują? Mimo coraz mniejszych pojemności cechują się niską emisją spalin, wysoką kulturą pracy oraz długą żywotnością jednocześnie nie wykazując dużego apetytu na paliwo którym są zasilane. Jedno jest pewne: czasy które nadeszły zawdzięczają dużo, a nawet bardzo dużo kilku słowom – jednym z nich jest ‚magiczne’ TURBO.

Dzięki temu powstać mogły silne jednostki o niskich pojemnościach, takie jak opisywany przez nas ECOTEC 1.6 CDTI, który zastąpić ma oferowaną do tej pory jednostkę 1.7 CDTI oraz wybrane słabsze wersje dwulitrowego diesla (2.0 CDTI)

Ta genialna wręcz konstrukcja to pierwszy nowoczesny diesel Opla, który spełnia restrykcyjne normy emisji spalin Euro 6. Stało się to możliwe dzięki zastosowaniu takich rozwiązań, jak zamknięty układ kontroli spalania. Wspomnieć należy że zadanie to ułatwia również aluminiowa konstrukcja bloku silnika. Nowy silnik zgodnie z dotychczasową polityką firmy dostępny będzie w wielu wersjach o różnej mocy i wybrać będzie ją można oczywiście w kilku modelach samochodów tej marki.

Nadrzędne cele które zostały postawione przed przed (jak zwykle gotowymi na wyzwania) inżynierami General Motors uczestniczącymi w projektowaniu tego silnika zawierały w sobie m.in:
– uzyskanie topowych rezultatów w dziedzinie kultury pracy jednostki,
– obniżenie poziomu hałasu i redukcja drgań.
– optymalna korelacja wysokiej mocy i siły momentu obrotowego, przy jak najniższym zużyciu paliwa

Początkowy wynik prac, w porównaniu z osiągami 1.7 CDTI, to wzrost maksymalnej mocy do 136 KM i momentu obrotowego do 320 Nm. Natomiast zużycie paliwa jest aż o 10 proc. mniejsze niż jednostek 2.0 CDTI legitymujących się podobną mocą.

W swojej wypowiedzi Wiceprezes Zarządu Opla dr Thomas Serdan podkreślał:

Całościowa odbudowa podstawowych jednostek napędowych przebiega do tej pory bardzo sprawnie. Nowe silniki o pojemności 1600 ccm będą punktem odniesienia do udoskonaleń i osiągnięć a także zgodności z normami środowiskowymi. Do końca tego roku zostanie uruchomiona produkcja trzech silników benzynowych i diesla całkowicie nowej generacji, które są częścią  projektu zakładającego wprowadzenie na rynek 23 nowych modeli aut oraz 13 nowych jednostek napędowych do końca 2016 roku.

Nowy silnik wysokoprężny 1.6 CDTI oraz jego innowacy układ sterujący zostały zaprojektowane przez międzynarodową grupę inżynierów Opla, jednocześnie pracujących w Turynie, Rüsselsheim i Stanach Zjednoczonych. To wymusiło pełną optymalizację wszystkich działań, już od pierwszych dni pracy nad projektem. Produkcja nowego silnika 1.6 CDTI ruszy z początkiem wiosny 2013 roku. Będzie on wytwarzany w tej samej fabryce w Szentgotthárd na Węgrzech, w której powstają nowej generacji turbodoładowane silniki benzynowe – 1.6 SIDI.

ECU (Sterownik silników) z rodziny 1.6 CDTI to edc16c39

Na tą informację trafiło 32588 szukających

Przeczytaj również inne nasze wpisy...

Zostaw komentarz

This blog is kept spam free by WP-SpamFree.