Doskonałe dopasowanie: ulepszona sześciobiegowa przekładnia manualna z bardziej efektywnym mechanizmem, zapewniająca wyższy komfort jazdy
-
W skrócie…
- 1.6 CDTI to nowa seria nowoczesnych silników wysokoprężnych o pojemności 1,6 litra
- Wersja o mocy 100 kW/136 KM powoli wyprze montowane do tej pory w astrze diesle 1.7 (ISUZU)
- Wersja o mocy 81 kW/110 KM = bardzo mała emisja CO2 – na poziomie 97 g/km
- Cechuje je nowoczesna technologia, optymalna korelacja mocy i momentu obrotowego
- Podkreślić warto mniejsze zużycie paliwa – nawet o 10 procent w stosunku do silnika 2.0 CDTI legitymującego się podobną mocą
- AdBlue: Dzięki jego zastosowaniu w tej jednostce otrzymano zgodność z przyszłą normą emisji spalin Euro 6
- Ulepszona sześciobiegowa przekładnia o obniżonym tarciu: bardziej efektywny mechanizm i wyższy komfort jazdy przy jednoczesnym pozbyciu się problemu skrzyni 6-biegowej znanego nam z astry H (szumiących łożysk 5 i 6 biegu co prowadziło do kosztownej naprawy)
W
prowadzenie do sprzedaży kolejnego silnika wysokoprężnego jest krokiem w stronę nowoczesności…
i ukłonem w kierunku odnowy wizerunku jednostek napędowych Opla, które bez wątpienia zaskakują. Dlaczego zaskakują? Mimo coraz mniejszych pojemności cechują się niską emisją spalin, wysoką kulturą pracy oraz długą żywotnością jednocześnie nie wykazując dużego apetytu na paliwo którym są zasilane. Jedno jest pewne: czasy które nadeszły zawdzięczają dużo, a nawet bardzo dużo kilku słowom – jednym z nich jest ‚magiczne’ TURBO.
Dzięki temu powstać mogły silne jednostki o niskich pojemnościach, takie jak opisywany przez nas ECOTEC 1.6 CDTI, który zastąpić ma oferowaną do tej pory jednostkę 1.7 CDTI oraz wybrane słabsze wersje dwulitrowego diesla (2.0 CDTI)
Ta genialna wręcz konstrukcja to pierwszy nowoczesny diesel Opla, który spełnia restrykcyjne normy emisji spalin Euro 6. Stało się to możliwe dzięki zastosowaniu takich rozwiązań, jak zamknięty układ kontroli spalania. Wspomnieć należy że zadanie to ułatwia również aluminiowa konstrukcja bloku silnika. Nowy silnik zgodnie z dotychczasową polityką firmy dostępny będzie w wielu wersjach o różnej mocy i wybrać będzie ją można oczywiście w kilku modelach samochodów tej marki.
Nadrzędne cele które zostały postawione przed przed (jak zwykle gotowymi na wyzwania) inżynierami General Motors uczestniczącymi w projektowaniu tego silnika zawierały w sobie m.in:
– uzyskanie topowych rezultatów w dziedzinie kultury pracy jednostki,
– obniżenie poziomu hałasu i redukcja drgań.
– optymalna korelacja wysokiej mocy i siły momentu obrotowego, przy jak najniższym zużyciu paliwa
Początkowy wynik prac, w porównaniu z osiągami 1.7 CDTI, to wzrost maksymalnej mocy do 136 KM i momentu obrotowego do 320 Nm. Natomiast zużycie paliwa jest aż o 10 proc. mniejsze niż jednostek 2.0 CDTI legitymujących się podobną mocą.
W swojej wypowiedzi Wiceprezes Zarządu Opla dr Thomas Serdan podkreślał:
Całościowa odbudowa podstawowych jednostek napędowych przebiega do tej pory bardzo sprawnie. Nowe silniki o pojemności 1600 ccm będą punktem odniesienia do udoskonaleń i osiągnięć a także zgodności z normami środowiskowymi. Do końca tego roku zostanie uruchomiona produkcja trzech silników benzynowych i diesla całkowicie nowej generacji, które są częścią projektu zakładającego wprowadzenie na rynek 23 nowych modeli aut oraz 13 nowych jednostek napędowych do końca 2016 roku.
Nowy silnik wysokoprężny 1.6 CDTI oraz jego innowacy układ sterujący zostały zaprojektowane przez międzynarodową grupę inżynierów Opla, jednocześnie pracujących w Turynie, Rüsselsheim i Stanach Zjednoczonych. To wymusiło pełną optymalizację wszystkich działań, już od pierwszych dni pracy nad projektem. Produkcja nowego silnika 1.6 CDTI ruszy z początkiem wiosny 2013 roku. Będzie on wytwarzany w tej samej fabryce w Szentgotthárd na Węgrzech, w której powstają nowej generacji turbodoładowane silniki benzynowe – 1.6 SIDI.
ECU (Sterownik silników) z rodziny 1.6 CDTI to edc16c39
Na tą informację trafiło 56663 szukających