• Strona Główna
  • Auto-krak
  • BMW 3.0D, 4.0D, – Usuwanie klap wirowych i inne modyfikacje w silnikach N45 i N57 (X6, 5GT, 7, 3, 1)
Auto-krak MERCEDES / BMW

BMW 3.0D, 4.0D, – Usuwanie klap wirowych i inne modyfikacje w silnikach N45 i N57 (X6, 5GT, 7, 3, 1)

Dziś chcielibyśmy Państwu przedstawić usługę kompleksowego pozbycia się klap wirowych z kolektora ssącego w samochodach marki BMW takich jak:

  • Seria 1 (E81 i E87),
  • Seria 3 (F30, E90 i E91),
  • Seria 4 (F36),
  • Seria 5/5GT (E60, F07/F10),
  • Seria 7 (F01),
  • Seria X3 (F25),
  • Seria X5 (E70, F15),
  • Seria X6 (E71, F16)

 

Silniki diesla BMW posiadające sterownik EDC17CP45 to m.in jednostki o oznaczeniu N45 (czterocylindrowe) raz M57 (sześciocylindrowe). Zwyczajowo, jak to w BMW, litera widniejąca na początku oznaczenia oznacza:

  • M i N – standardowy silnik w samochodach osobowych,
  • S – silnik z odmiany specjalnej, np. z M3, M5.

Po literze zawsze następuje liczba określająca liczbę cylindrów:

  • 40-49 to jednostki 4-cylindrowe
  • 50-59 to jednostki 6-cylindrowe
  • 60-69 to jednostki 8-cylindrowe
  • od 70 to jednostki 12-cylindrowe

Każdy z tych silników wystepuje w dwóch odmianach, mianowicie jednostkę N45 w odmianach o oznaczeniu:

  • N45B16 (2.0d) który z pojemności 1596 cmgeneruje 114 koni mechanicznych przy 6000 rpm i 150 Nm przy 4300 rpm
  • N45B20S (2.3d) który z pojemności 1997 cmgeneruje 172 koni mechanicznych przy 7000 rpm i 200 Nm przy 4250 rpm

Większego diesla N57 spotkamy zaś w odmianach o oznaczeniu:

  • 3.0d która z pojemności 2993 cm3, która generuje 245 koni mechanicznych przy 4000 rpm i 540 Nm przy 1750-3000 rpm
  • 4.0d która z pojemności 2993 cm, która generuje 306 koni mechanicznych przy 4400 rpm i 600 Nm przy 1500-2500 rpm

Do wyprogramowania klap czy zaworu EGR (w pozycji zamkniętej) potrzebny jest nam kolektor ssący i sterownik silnika. Wyglądają one tak:

Numer kolektora ssącego do silnika 3.0D w katalogu części to 8507233

 

W pojazdach wyposażonych w ten sterownik silnika możemy nie tylko pozbyć się klap wirowych ale również wyłączyć w pozycji zamkniętej zawór, EGR, wyprogramować filtr DPF oraz przeprowadzić wiele innych ciekawych zabiegów dzięki którym Państwa samochód będzie jeździł długo i bezawaryjnie.

Wszystkich naszych potencjalnych klientów oraz osoby zainteresowane współpracą zapraszamy do kontaktu. Nasz warsztat charakteryzuje się sumiennością pracowników oraz profesjonalizmem wynikającym z pasji i zaangażowania – dzięki temu przez niemal 10 lat działalności obsłużyliśmy tysiące zadowolonych klientów. Posiadamy szereg autorskich rozwiązań, specjalizujemy się w samochodach marki Opel, ale również fiatach i markach pokrewnych a także wozach marek premium i klasy wyższej.

Na tą informację trafiło 787 szukających

Przeczytaj również inne nasze wpisy...

Zostaw komentarz

This blog is kept spam free by WP-SpamFree.