Elektronika Samochodowa Kolektory ssące VW / AUDI / SKODA / SEAT

Klapy wirowe w A6 C6 i A8 D2 – 2.8 V6 (BDX, CCDA, CCEA)

Na naszym blogu niejednokrotnie wspominaliśmy o usterkach klap wirowych kolektora ssącego. Nie ominęły one także silnika 2.8 V6 (który jest konstrukcją bliźniaczą do 2.4 V6 BDW) o oznaczeniu BDW na układzie sterującym Siemensa VDO.

Jednostka ta montowana była w latach 2007-2011 w Audi A8 D2 oraz A6 C6 i w zależności od wersji legitymowała się mocą od 190 do 220 koni mechanicznych. Poniżej przedstawiamy dokładną tabelę obrazującą zastosowanie tego silnika w konkretnych modelach:

ModelKod silnikaMocRoczniki
Audi A8BDX209 KM2007-2010
Audi A6CCDA190 KM2008-2011
Audi A6 quattroCCDA190 KM2008-2011
Audi A6 CCEA220 KM2008-2011
Audi A6 CCEA220 KM2008-2011
Audi A6 BDX210 KM2007-2008
Audi A6 quattroBDX210 KM2007-2008
Sterowniki jakie możemy spotkać w samochodach z 2.8 FSI V6 (A8 D2 i A6 C6) noszą oznaczenia: 4F2910552A H05 (BDX), 4F2910552B H07 (CCEA) i 4F2910552C H06 (CCDA)

Objawami psujących się klapek wirowych w kolektorze to stukanie pochodzące z ich okolic (cichnące kiedy odłączamy podciśnienie z gruszki sterującej klapkami). Jeśli nie zareagujemy w odpowiednim momencie przy odczycie kodów błędów komputerem diagnostycznym mogą pojawić się błędy od sterowania klapami, m.in:

  • P2070 Intake Manif Tuning Valve Stuck Open
  • P2071 Intake Manif Tuning Valve Stuck Closed
  • P2075 Intake Manif Tuning Valve Pos Sens/Switch Circ
  • P2076 Intake Manif Tuning Valve Pos Sens/Switch Circ Range/Perf
  • P2077 Intake Manif Tuning Valve Pos Sens/Switch Circ Low
  • P2078 Intake Manif Tuning Valve Pos Sens/Switch Circ Hi
  • P2079 Intake Manif Tuning Valve Pos Sens/Switch Circ Interm
Wnętrze audi A6 C6
Wnętrze audi A6 C6

Usterka klap wirowych jednostki 2.8 FSI V6 to niestety częsty przypadek. Nie opiszemy w tym wpisie czym są klapy, do czego służą, dlaczego się psują – chętnych takiej wiedzy odsyłamy do innych wpisów na ten temat – np. TUTAJ we wpisie o silniku 1.9 (klik) albo na stronie opc-tuning we wpisie o silniku 2.0 (klik)

Dlaczego najrozsądniej jest pozbyć się klap wirowych z kolektora i usunąć je z oprogramowania silnika? Zakup nowych części to wydatek rzędu kilku tysięcy złotych i jest o wiele droższy niż ich usunięcie, a zagwarantuje nam chwilowy spokój tylko po to aby problem po jakimś czasie ponownie powrócił. Naszym zdaniem to totalny bubel z premedytacją zaprojektowany tak aby się psuł a koncern zarabiał pieniądze na klientach z rynku wtórnego – nawet kilkanaście lat po wyprodukowaniu pojazdu. Tylko taka usługa gwarantuje że auto nie będzie generować błędów, klapki nie będą stukać (chyba nie muszę nikomu opisywać konsekwencji gdy klapka urwie się!). To rozwiązanie daje gwarancję bezawaryjności kolektora do końca istnienia pojazdu. Po takiej modyfikacji silnik będzie działał tak jakby został wyprodukowany bez klap – nie będzie straty mocy ani zmian w zużyciu paliwa.

Sterownik silnika (ECU) znajduje się na podszybiu po lewej stronie

Interesuje Cię taka usługa? Zapraszamy do kontaktu telefonicznego w godzinach pracy lub mailowego! Do usunięcia klap wystarczy nam jedynie kolektor ssący (sam plastik bez wtryskiwaczy czy przepustnicy) oraz sterownik silnika z podszybia od strony pasażera.

Usługę wyprogramowania oraz fizycznego usunięcia klap z tego sterownika i kolektora wykonujemy wysyłkowo w cenie 1100 zł+cena przesyłki np kurier pobranie 35zł

  • UWAGA!!! do przesyłki należy zawsze wrzucić karteczkę z adresem zwrotnym i telefonem kontaktowym.

Czas realizacji zlecenia to od 1 do 3 dni roboczych (wszystko zależy od nawału pracy a tej nam zwykle nie brakuje…).

Komputer wraz z kolektorem odsyłamy za pobraniem lub po wpłacie na nasze konto.

W tym sterowniku możemy również :

  • usunąć sondę lambda!
  • wykonać optymalizacją spalania
  • lekki tuning
  • naprawić komputer
  • zaprogramować komputer
  • klonować zawartość ECU SIMOS 8.1

Do współpracy zapraszamy serwisy, warsztaty oraz osoby fizyczne.

Na tą informację trafiło 4509 szukających

Przeczytaj również inne nasze wpisy...

2 komentarze

Avatar
Kuba 12 czerwca 2019 at 16:12

Piszecie ze producent zarabia mega forse a sami walicie 1100 za usluge wysyłkowo w starym kapciu 🙂

Odpowiedz
Zbigniew Kipa
Zbigniew Kipa 12 czerwca 2019 at 23:37

Zapomniałeś dodać że: raczej nikt poza nami tego nie robi w promieniu kilkuset kilometrów, problem po naszej usłudze znika raz na zawsze, a nowy kolektor kosztuje kilkanaście tysięcy i ulega awarii tak samo jak stary. Szanujemy Pana zdanie ale pisanie że ośmioletnie auto kosztujące średnio 25-40 tysięcy to stary kapeć do którego szkoda dołożyć 1100 złotych jest co najmniej nierozsądne i źle o Panu świadczy…

Odpowiedz

Pozostaw odpowiedź Kuba Anuluj odpowiedź

This blog is kept spam free by WP-SpamFree.