Biuletyny Techniczne Elektronika Samochodowa

Kodowanie wtryskiwaczy opel Denso 1.7 nauczenie dawki P062B

Dotyczy Opel/Vauxhall 1.7  CDTI  silniki diesla zamontowane w pojazdach:  Astra-H, Astra-J, Corsa-D,  Meriva-B, Zafira-B. (oznaczenie silnika: A17DT, A17DTC, A17DTJ, A17DTR, A17DTS, LPL, LPV, LUB, LUD, LUE,  Z17DT, Z17DTH, Z17DTJ, Z17DTL, Z17DTR

DTC P0601, P0606, P060A, P060E, P0610, P061A, P062A, P062B lub P062F
Instrukcje diagnostyczne

• Wykonać Diagnostykę – Pojazd przed rozpoczęciem procedury diagnostycznej.
• Diagnostyka oparta na strategii w celu sprawdzenia sposobu wykonania diagnostyki.
• Instrukcje procedur diagnostycznych zawiera przegląd wszystkich kategorii diagnostycznych.

DTC Descriptors

DTC P0601 00: Moduł sterujący pamięć tylko do odczytu Wydajność
DTC P0606 00: Moduł sterowania wydajności procesora
DTC P060A 00: Moduł sterowania Monitorowanie wydajności procesora
DTC P060E 00: Moduł sterowania położenia przepustnicy Obwód wydajności systemu
DTC P0610 00: Opcje Moduł sterowania pojazdem Nieprawidłowa
DTC P061A 00: Monitorowanie momentu obrotowego Wydajność
DTC P062A 00: Regulator ciśnienia paliwa nie wyuczone
DTC P062B 41: Układ wtryskowy Mała ilość nie wyuczone
DTC P062F 00: Moduł sterujący Long Term wydajność pamięci

Opis obwodu / układu Denso DECe01

Te kody DTC dotyczą wewnętrznych warunków integralności mikroprocesora w module sterującym silnika (ECM Denso 100). Ta diagnostyka  odnosi się również wtedy, gdy ECM nie jest zaprogramowany.
Warunki powstania kodu DTC

P0601, P0606, P060A, P060E, P0610, P061A i P062F

• Zapłon jest włączony.
• DTC występuje w sposób ciągły, gdy powyższy warunek jest spełniony.
P062A i P062B

• Silnik pracuje.
• DTC występuje w sposób ciągły, gdy powyższy warunek jest spełniony.

Warunki ustawień DTC

P0610

ECM wykrywa, że programowanie jest nie kompletne dłużej niż 1 sekundę.

P0601, P0606, P060A, P060E i P061A

ECM wykryje stan wewnętrzny większy niż 1 sekunda.

P062A

ECM wykrywa wewnętrzny stan ciśnienia paliwa nieprawidłowe raz na jeden obrót wałka rozrządu.

P062B

ECM wykrywa wewnętrzny stan wtryskiwacza paliwa raz na jeden obrót wałka rozrządu.

P062F

ECM wykrywa awarię wewnętrznej pamięci EEPROM.
Czynności po wygenerowaniu kodu DTC

DTC P0601, P0606, P060A, P060E, P0610, P061A, P062A, P062B i P062F są kodami DTC typu A.
Warunki kasowania DTC

DTC P0601, P0606, P060A, P060E, P0610, P061A, P062A, P062B i P062F są kodami DTC typu A.
Informacje referencyjne

DTC Typ A

Diagnostic Trouble Code (DTC) Definicje typów A, B, C,
Sprawdzanie obwodu / układu

 

P0610

Zaprogramować ECM DENSO. Jeśli kod DTC P0610 powraca po zaprogramowaniu, należy wykonać następujące czynności:

• Upewnić się, że połączenie testera diagnostycznego jest prawidłowe.
• Upewnij się, że tester diagnostyczny działa prawidłowo.
• Upewnić się że wersja oprogramowania w ECU i  kalibracja jest prawidłowa.
• Spróbuj zaprogramować moduł sterujący silnika DENSO DECORE100.
⇒ Jeśli kod DTC P0610 nadal występuje, wymienić moduł sterujący silnika DENSO DECORE100, lub wysłać do Auto-krak celem naprawy wysyłkowej.
P062A

Wykonaj przyuczenie regulator ciśnienia paliwa SCV. Jeśli DTC P062A powraca po zaprogramowaniu, należy wykonać następujące czynności:

• Upewnić się, że połączenie testera diagnostycznego jest prawidłowe.
• Upewnij się, że tester diagnostyczny działa prawidłowo.
• Upewnić się że wersja oprogramowania w ECU i  kalibracja jest prawidłowa.
• Spróbuj zaprogramować moduł sterujący silnika DENSO DECORE100.
⇒ Jeśli kod DTC P0610 nadal występuje, wymienić moduł sterujący silnika DENSO DECORE100, lub wysłać do Auto-krak celem naprawy wysyłkowej.
P062B

Wykonać przyuczenie niewielką ilość uczenia się. Jeśli DTC P062B powraca po zaprogramowaniu, należy wykonać następujące czynności:

• Upewnić się, że połączenie testera diagnostycznego jest prawidłowe.
• Upewnij się, że tester diagnostyczny działa prawidłowo.
• Upewnić się że wersja oprogramowania w ECU i  kalibracja jest prawidłowa.
• Spróbuj zaprogramować moduł sterujący silnika DENSO DECORE100.
⇒ Jeśli kod DTC P0610 nadal występuje, wymienić moduł sterujący silnika DENSO DECORE100, lub wysłać do Auto-krak celem naprawy wysyłkowej.
P0601, P0606, P060A, P060E, P061A i P062F

  • Upewnij się, że tester diagnostyczny działa prawidłowo.
  • Upewnić się, że połączenie testera diagnostycznego jest prawidłowe.
  • Należy skrupulatnie sprawdzić wszystkie parametry danych rzeczywistych za pomocą testera diagnostycznego.
  • Usuń wszystkie DTC za pomocą testera diagnostycznego.
  • Wyłącz zapłon na 30 sekund.
  •  Uruchomić silnik i wykonać 5 min test drogowy do osiągnięcia temperatury normalnej pracy silnika.
  •  Upewnić się że wersja oprogramowania w ECU i  kalibracja jest prawidłowa.
  •  Spróbuj zaprogramować moduł sterujący silnika DENSO DECORE100.
    ⇒ Jeśli DTC P0601, P0606, P060A, P060E, P061A lub P062F Jeżeli procedura nie przynosi efektu  należy wymienić moduł sterujący silnika DENSO DECORE100, lub wysłać do Auto-krak celem naprawy wysyłkowej.

Posiadamy niezbędne doświadczenie Sprzęt diagnostyczny oryginalny do przeprowadzenia wszelkich napraw w takich sterownikach. Możemy usunąć dowolny element: egr, dpf, klapy, przepustnice, wykonać optymalizację spalania jak również tuning.

Możemy odczytać kod PIN, wylogować sterownik, zaprogramować do pojazdu, klonować wszystkie dane do drugiego sterownika, zmienić przebieg zapisany w sterowniku, wykonać pełny BECK-UP, itp.

UWAGA! wszystkie te czynności jesteśmy w stanie przeprowadzić nie otwierając sterownika.

Napotykamy na mnóstwo usterek takich sterowników spowodowanych korozją osłony metalowej (czarnej) lub poprzez nieprawidłowe silikowanie po otwarciu co prowadzi do zalania wodą, aby zapobiec takim przypadkom i we wczesnym stadium zapobiec takiej usterce można wysłać do nas sterownik w celu regeneracji lub całkowitej zmiany jego obudowy.

Świadczymy usługi wysyłkowo dla warsztatów, serwisów ASO, oraz dla klientów indywidualnych

Zapraszamy do spółpracy

Na tą informację trafiło 2824 szukających

Zostaw komentarz

This blog is kept spam free by WP-SpamFree.