Rzemień: Mielec, Dębica, Ropczyce, Kolbuszowa, Rzeszów i okolice – tel. 667 786 801
Get Adobe Flash player
 







Kategorie bloga
Sklep Auto-Krak
Proszę, pamiętaj…

Każdą usługę można wykonać na trzy sposoby: tanio, szybko i dobrze, ale do wyboru mamy zawsze tylko dwie opcje: kiedy jest tanio i szybko, to nie jest dobrze, jeśli jest szybko i dobrze, to nie jest tanio, a jak jest tanio i dobrze, to nigdy nie jest szybko... :)

Jeśli jakiś artykuł lub wpis z mojej strony okazał się dla Ciebie przydatny, proszę zostaw komentarz lub wklej link do tego artykułu na swoim forum, stronie bądź profilu - niech będzie to taką małą zapłatą za mój czas spędzony na bezinteresownym niesieniu pomocy mechanikom-amatorom… dziękuje – Zbigniew Kipa, właściciel AUTO-KRAK

Losowy cytat

Gdy mężczyzna utrzymuje kilka samochodów, to jest to dla niego uczuciowy odpowiednik haremu.

— John Hallibarton
Licznik & Statystyki
Usłyszało o nas:

internautów

Częstym błędem w samochodach mazdy i nissana są dwa błędy: P0850 i P0507. Związane są one z czujnikiem przy skrzyni biegów (P0850) oraz przepustnicą (P0507).

Występują one w samochodach ze sterownikami np. Denso RF7G. W naszym warsztacie pozbywamy się ich programowo, nawet na odległość jeśli klient jest nam w stanie wysłać sterownik lub też mailowo jeśli zna fachowca który potrafi podmienić oprogramowanie w tym ECU.

 

P0850 to usterka związana z czujnikiem, który znajduje się przy skrzyni biegów. Jego funkcją jest informowanie centralki o wrzuceniu biegu.

  • Koszt tego czujnika to ok. 250 zł (oryginał) – zamienników nie polecamy, ponieważ są dość usterkowe
  • W ASO diagnoza problemu zwykle kosztuje około 200 złotych
  • Wymiana to kwestia około pół godziny dla wprawnego mechanika – powinno to kosztować ok. 50 złotych jeśli nie wymieniamy tego w ASO

 

P0507 to błąd związany z brudną przepustnicą lub przerdzewiałym dolotem. Objawia się najczęściej to zbyt wysokimi obrotami na jałowym. Może zdarzyć się też że jest to usterka sterowania przepustnicy.

Obydwa błędy możemy usunąć programowo wyrzucając czujniki i czyszcząc przy okazji przepustnicę. Jest to najlepsze rozwiązanie, szczególnie dla wersji na nieeuropejskie rynki w których nie da się np. wymienić samego czujnika położenia przepustnicy, a w aso kompletna przepustnica kosztuje zwykle ok. 2000 zł / 250 CAD (w Kanadzie). Problemy te najczęściej zdarzają się w silnikach 2.0 DiTD. Tego typu operacja jest ekonomiczna i gwarantuje że problem nigdy nie powróci. W nowoczesnych samochodach sporo jest rozwiązań, które niekoniecznie usprawniają wóz – gdy zaczynają się z nimi problemy czasem najmądrzej jest się ich pozbyć, jesli nie chcemy bliżej zapoznawać się z mechanikami – to jeden z takich przypadków.

W sterownikach tego typu (w samochodach Mazda/Nissan) możemy wykonać wiele operacji – np. chiptuning, usunięcie DPFa, wyprogramowanie zworu EGR, przepustnicy i wiele, wiele innych…

 

 

 

 

 

Na tą informację trafiło 188 szukających

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

This blog is kept spam free by WP-SpamFree.

Tuning samochodów marki Opel

Polecamy: profesjonalny tuning samochodów

Promocja Tuning z Hamownią
Kliknij i dowiedz się więcej