Rzemień: Mielec, Dębica, Ropczyce, Kolbuszowa, Rzeszów i okolice – tel. 667 786 801
Get Adobe Flash player
 







Kategorie bloga
Sklep Auto-Krak
Proszę, pamiętaj…

Każdą usługę można wykonać na trzy sposoby: tanio, szybko i dobrze, ale do wyboru mamy zawsze tylko dwie opcje: kiedy jest tanio i szybko, to nie jest dobrze, jeśli jest szybko i dobrze, to nie jest tanio, a jak jest tanio i dobrze, to nigdy nie jest szybko... :)

Jeśli jakiś artykuł lub wpis z mojej strony okazał się dla Ciebie przydatny, proszę zostaw komentarz lub wklej link do tego artykułu na swoim forum, stronie bądź profilu - niech będzie to taką małą zapłatą za mój czas spędzony na bezinteresownym niesieniu pomocy mechanikom-amatorom… dziękuje – Zbigniew Kipa, właściciel AUTO-KRAK

Losowy cytat

To prawda, że większość ludzi zmienia się za kierownicą. Silnik ma niesamowitą władzę nad duszą człowieka.

— Jean Baptiste Delacour
Licznik & Statystyki
Usłyszało o nas:

internautów

Jednostka napędowa „Mercedes Benz OM642” to 3-litrowy, 6-cylindrowy silnik widlasty, który w podstawowej wersji legitymuje się mocą 221 koni mechanicznych. W odmianach Bletec wyposażonych w AdBlue posiada on jednak „tylko” 208 koni mechanicznych.

Wiele pojazdów było napędzanych tym silnikiem, może jego zastosowanie nie było tak szerokie jak słynnych diesli fiata, lecz ilość wyprodukowanych pojazdów z tą jednostką jest mimo wszystko bardzo duża. Samochody napędzane tym silnikiem to m.in:

  • Mercedes-Benz C320 CDI (od 2007)
  • Mercedes-Benz E320 CDI (od 2007)
  • Mercedes-Benz R320 CDI (od 2007)
  • Mercedes-Benz S320 CDI (od 2005)
  • Mercedes-Benz Sprinter (od 2006)
  • Mercedes-Benz Vito 120 CDI
  • Mercedes-Benz Vito 204 Sport (od 2006; UK)
  • Jeep Grand Cherokee WK
  • Chrysler 300 (od 2006; tylko Europa i Australia)
  • Dodge (od 2006)
  • Freightliner Trucks (od 2006)

Silnik ten jest produkowany w zakładach Daimlera w Berlinie, a jego masa, dzięki m.in aluminiowemu blokowi wynosi niewiele ponad 200 kg. Olej silnikowy z którego zaleca korzystać producent to produkt o specyfikacji MB 229.51 lub 228.31 MB

Układ sterowania tych jednostek to BOSCH EDC16+ CP31/36

Jak każdy diesel, OM642 lubi grymasić, szczególnie w przypadkach z dużymi przebiegami lub słabo serwisowanymi. Typowymi problemami modeli wymienionych powyżej są:

  • Błąd P251B (chyba najbardziej typowy problem tych jednostek
  • Błędy związane z nieprawidłowym działaniem klap wirowych kolektora ssącego
  • Nieprawidłowe działanie układu filtrowania cząstek stałych (DPF/FAP)
  • Problemy z instalacją katalizatora AdBlue (roztworu mocznika)
  • Zacinający się zawór recyrkulacji spalin (EGR)

O ile problemy z EGR, DPF, AdBlue czy klapami wirowymi użytkownicy do tej pory rozwiązywali w dwojaki sposób (naprawą układów lub ich usunięciem, które skutkowało zmniejszeniem ekologiczności samochodu i bezawaryjną jazdą), to w dzisiejszych czasach coraz bardziej kładziony jest nacisk na emisję spalin, tlenków węgla i azotu, cząstek stałych… W związku z tym jesteśmy w stanie również poza naprawą czy wyprogramowaniem i wyrzuceniem kłopotliwej ekologii (wyłącznie na wyraźną prośbę klienta); przywrócić ją do samochodu, który ma spełniać rygorystyczne normy lub przejść badanie techniczne po zabraniu dowodu rejestracyjnego.

Posiadamy analizatory spalin z których korzystają służby i inspekcje, a co za tym idzie również tuning tej jednostki przeprowadzamy w sposób który nie szkodzi środowisku i nie powoduje absolutnie żadnych konsekwencji prawnych.

Jesteśmy w stanie poradzić sobie z wymienionymi wyżej problemami, a również innymi przypadłościami tych modeli. Serdecznie zapraszamy do współpracy osoby prywatne i warsztaty!

Na tą informację trafiło 189 szukających

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

This blog is kept spam free by WP-SpamFree.

Tuning samochodów marki Opel

Polecamy: profesjonalny tuning samochodów

Promocja Tuning z Hamownią
Kliknij i dowiedz się więcej