Astra J Elektronika Samochodowa Meriva B

Tuning Opla Astry J (IV) / Merivy B (II) – TURBO bezpieczeństwo i przyjemność

Tuning Opla Astry J i Merivy B

Nowe Astry IV (J) z silnikami A16LET, A14NET & A14NEL posiadają nową pamięć flash (Delphi ACDelco ) w sterowniku silnika. Oprogramowanie i architektura tego sterownika pozwalają na ciekawe modyfikacje bez ingerencji mechanicznej. Umożliwia to bezpieczne podniesienie momentu obrotowego oraz mocy silnika do poziomu:

– 165PS / 250Nm z silnika A14NEL 120PS / 190 nm
– 
165PS / 250Nm z silnika A14NET 140PS / 220nm
– 2
10KM / 300Nm z silnika A16LET 180PS / 240Nm

astragtctuning
Tuning Opla Astry J z silnikami turbodoładowanymi to bardzo ciekawe rozwiązanie. Inżynierowie projektujący ten samochód przygotowali go na podniesienie mocy lub po prostu porządnie przyłożyli się do swojego zadania. Dobra robota. SZCZERZE GRATULUJEMY.

Modyfikacje zostały potwierdzone szeregiem testów u naszych zachodnich sąsiadów które potwierdziły że nawet przy nieco większej mocy (wymienionych wyżej modyfikacjach) wytrzymałościowy margines bezpieczeństwa części jest na tyle duży że nawet po autach ze znacznymi przebiegami nie da się stwierdzić odstępstw od norm zużycia. Nadmienić należy również inną obserwację niemieckich inżynierów, zauważyli oni bowiem iż poprawie ulegają właściwości jezdne modyfikowanych samochodów.

Dzięki tym modyfikacjom auto na 6 biegu nie jest już tak ociężałe przy (3900RPM przy ~ 200 kilometrach na godzinę!), ‚szóstka’ jest dostępna już od ok. 60 km/h co jest sporym ułatwieniem w trasie a przy 120 km/h odpada problem redukowania dwóch biegów w dół aby cokolwiek wyprzedzić.

Nowoczesna gama silników OPLA z nowymi typami pamięci to m.in:

SILNIK KOD SILNIKA PRODUCENT ECU MODEL ECU
1.2L 16V A12XEP DELCO E78
1.4L 16V Turbo 120KM A14NEL DELCO E78
1.4L 16V Turbo 140KM A14NET DELCO E78
1.6L 16V Turbo 150KM A16LEL DELCO E83
1.6L 16V Turbo 180KM A16LET DELCO E83

FLASH Delphi ACDelco jest bardzo przyjemny w programowaniu, w różnych jego odmianach znajdziemy go w ECU samochodów takich jak np:

ACDelco E78:

  • Opel Astra-J A14NET (LUJ)
  • Opel Corsa-D 2012 A12XEL (LDW) / A12XER (LDC) / A14XEL (L2Z) / A14XER (LDD)

ACDelco E83:

  • Chevrolet Aveo 2012 Z16XER (LDE)
  • Opel Insignia A16XER (LDE) / A18XER (2H0)
  • Opel Astra-J A14XER (LDD) / A16XER (LDE) / A16LET (LLU)
  • Opel Corsa-D 2010 A10XEP (LDB) / A12XEL (LDW) / A12XER (LDC) / A14XEL (L2Z) / A14XER (LDD)
  • Opel Meriva-B A14XER (LDD) / A14NET (LUJ)

ACDelco E38 (4.8L – LY2; 5.3L – LY5/LC9/L45; 6.0L – LQ4/L92/L76; 6.2L – L92/L94/L9H):

  • Chevrolet Avalanche
  • Chevrolet Suburban
  • Chevrolet Tahoe
  • Caddilac Escalade
  • GMC Yukon
  • Hummer H2

ACDelco E39/E39A:

  • Caddilac SRX 2010 + 3.0L (LF1)
  • Opel Insignia 2.0L A20NHT (LHU)
  • Chevrolet Captiva (C140) 2011 + 3.0L (LF1, LFW)
  • Chevrolet Malibu 2012 + 3.0L (LFW)
  • Opel Antara 2011 + 3.0L (LF1)
  • Opel Antara 2012 + 3.0L (LF1, LFW)

Bardzo cieszy nas fakt że modyfikacje sterowników w nowoczesnych samochodach, jak i same samochody są tak mądrze zaprojektowane. Dzieki temu we wszystkich samochodach wymienionych wyżej można dokonywać bezpiecznych modyfikacji nie narażających użytkownika na ogromne koszty wiążące się z przeszacowaniem wytrzymałości podzespołów przy tuningu.

Oczywiście jeśli chcielibyście dokonać tego typu modyfikacji serdecznie zapraszamy do naszego warsztatu. Wybierając Auto-Krak zawsze otrzymujecie gwarancję uczciwości i profesjonalizmu który wynika z dużego doświadczenia w tej dziedzinie.

Na tą informację trafiło 5330 szukających

Przeczytaj również inne nasze wpisy...

Zostaw komentarz

This blog is kept spam free by WP-SpamFree.