Elektronika Samochodowa Kolektory ssące VW / AUDI / SKODA / SEAT

VAG – 1.4 FSI i 1.6 FSI – Błąd DTC P1031, 17439, 004145 – Volkswagen, Audi, Skoda, Seat

Dziś zastanowimy się nad przyczyami błędu DTC P1031, 17439, 004145. Jego opis to: „Zawór klapy kolektora ssącego (N316) -nie osiągnięto wartości zadanej”. 

Jego przyczyną może być awaria czujnika w kolektorze ssącym lub awaria klap wirowych, ewentualnie kolektor zapchany nagarem, rzadziej sonda lambda. Często mechanicy diagnozują w tym wypadku usterki „lewego powietrza lub źle ustawionego rozrządu”. Warto też wspomnieć o tym że map sensor w tym samochodzie jest dość awaryjny – jego żywotność, szczególnie w przypadku zamienników, często zależy po prostu od szczęścia.

Silnik ten posiada wiele problematycznych podzespołów. Najczęściej użytkownicy skarżą się właśnie na awarie związane z kolektorem i jego okolicami, sondą lambda czy zaworem EGR (408-265-001-005Z). Wszystkich tych kłopotów bez problemu można się u nas pozbyć. Silniki tego typu montowane były w samochodach takich jak:

 

  • AUDI A3 1.6 FSI
  • SKODA OCTAVIA 1.6 FSI 
  • SKODA OCTAVIA Combi 1.6 FSI
  • VW EOS 1.6 FSI
  • VW GOLF PLUS (5M1, 521)
  • VW GOLF V (1K1) 1.4 FSI
  • VW JETTA III 1.6 FSI 09.05
  • VW PASSAT 1.6 FSI
  • VW PASSAT 1.6 FSI
  • VW POLO 1.4 FSI
  • VW TOURAN 1.6 FSI

Bez problemu diagnozujemy i pozbywamy się tego typu błędów. Jeżeli mają Państwo jakikolwiek problem z tą jednostką i chcą go rozwiązać bezstresowo – zapraszamy do kontaktu.

Na tą informację trafiło 1804 szukających

Przeczytaj również inne nasze wpisy...

Zostaw komentarz

This blog is kept spam free by WP-SpamFree.