Rzemień wysyłkowa naprawa elektroniki – tel. 667 786 801
Get Adobe Flash player
 







Kategorie bloga
Sklep Auto-Krak
Proszę, pamiętaj…

Każdą usługę można wykonać na trzy sposoby: tanio, szybko i dobrze, ale do wyboru mamy zawsze tylko dwie opcje: kiedy jest tanio i szybko, to nie jest dobrze, jeśli jest szybko i dobrze, to nie jest tanio, a jak jest tanio i dobrze, to nigdy nie jest szybko... :)

Jeśli jakiś artykuł lub wpis z mojej strony okazał się dla Ciebie przydatny, proszę zostaw komentarz lub wklej link do tego artykułu na swoim forum, stronie bądź profilu - niech będzie to taką małą zapłatą za mój czas spędzony na bezinteresownym niesieniu pomocy mechanikom-amatorom… dziękuje – Zbigniew Kipa, właściciel AUTO-KRAK

Losowy cytat

Podobnie jak przy ubraniach, nie ma nic bardziej kuszącego niż dobranie samochodu do osobowości człowieka.

— Giorgio Armani
Licznik & Statystyki
Usłyszało o nas:

internautów

OBDII – co to takiego?

OBDII to skrót zaczerpnięty z języka angielskiego.
W Pełnej wersji brzmi on  ‚On-Board Diagnostic level 2′.

System OBDII jest obowiązującym standardem w samochodach :

– sprzedawanych po 1 stycznia 1996 w USA
– sprzedawanych po 1 stycznia 2001 w UE
– sprzedawanych po 1 stycznia 2002 w Polsce
– z silnikiem diesla sprzedawanych po 1 stycznia 2003

Dzięki OBDII jednym testerem diagnostycznym odczytamy informacje z dowolnego pojazdu zgodnego z OBDII, niezależnie od marki, modelu czy producenta.

Protokoły transmisji i media wykorzystywane w OBDII to:
J1850: PWM, VPW
ISO: 9141, 14230 (KWP2000), 14229 (UDS)
 CAN (ISO15765/SAE J2480)

Czym są kody błędów (DTC)?

Jedna z wielu funkcji wyżej wymienionego systemu OBDII to zapamiętywanie błędów związanych z usterkami oraz zasygnalizowanie tego lampką zwaną Check Engine.
Kod błędu DTC (Diagnostic Trouble Code) to kod składający się z litery, która opisuje jaki układ samochodu nie działa prawidłowo oraz 4 cyfr określających usterkę z jaką mamy do czynienia.

Poniżej przedstawiam tabelkę, która pomoże wstępnie zdiagnozować ‚co jest nie tak?’

 

C B – nadwozie (Body)
C – podwozie (Chassis)
P – układ napędowy (Powertrain)
U – komunikacja (Network Communication)
0 0 – kod usterki zdefiniowany przez ISO/SAE
1 – specyficzny kod producenta
2 – kod usterki zdefiniowany przez ISO/SAE
3 – kod usterki zdefiniowany przez ISO/SAE
3 Podsystem:
1 – Układ paliwowy i dolotowy
2 – Układ paliwowy i dolotowy – obwód wtryskiwaczy
3 – Układ zapłonowy
4 – Zewnętrzne układy kontroli emisji
5 – Systemy kontroli prędkości i biegu jałowego
6 – Obwody wyjściowe komputera
7 – Przeniesienie napędu
8 – Przeniesienie napędu
01 Numer błędu

Ponadto nadmienić trzeba, że OBDII rozróżnia 2 typy usterek:

Typ A (błędy poważne): Zapalają one ‚check engine’ po jednokrotnym wystąpieniu usterki podczas cyklu jazdy oraz zapamiętują „zamrożoną ramkę” wraz z kodem DTC .

Typ B (błędy mniej poważne): Zapamiętują one usterkę oczekującą po wystąpieniu usterki podczas pojedyńczego cyklu jazdy, a jeśli błąd nie wystąpi ponownie często mogą usunąć kod usterki, zapalają również kontrolkę ‚check engine’ oraz zapamiętują „zamrożoną ramkę” i kod błędu z tą różnicą, że wykonują to dopiero po dwukrotnym wystąpieniu usterki podczas jednego cyklu jazdy.

Na tą informację trafiło 16289 szukających

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

This blog is kept spam free by WP-SpamFree.

Tuning samochodów marki Opel

Polecamy: profesjonalny tuning samochodów

Promocja Tuning z Hamownią