Rzemień: Mielec, Dębica, Ropczyce, Kolbuszowa, Rzeszów i okolice – tel. 667 786 801
Get Adobe Flash player
 







Kategorie bloga
Sklep Auto-Krak
Proszę, pamiętaj…

Każdą usługę można wykonać na trzy sposoby: tanio, szybko i dobrze, ale do wyboru mamy zawsze tylko dwie opcje: kiedy jest tanio i szybko, to nie jest dobrze, jeśli jest szybko i dobrze, to nie jest tanio, a jak jest tanio i dobrze, to nigdy nie jest szybko... :)

Jeśli jakiś artykuł lub wpis z mojej strony okazał się dla Ciebie przydatny, proszę zostaw komentarz lub wklej link do tego artykułu na swoim forum, stronie bądź profilu - niech będzie to taką małą zapłatą za mój czas spędzony na bezinteresownym niesieniu pomocy mechanikom-amatorom… dziękuje – Zbigniew Kipa, właściciel AUTO-KRAK

Losowy cytat

Żaden mężczyzna nie przyzna się, że jest kiepskim kochankiem lub kierowcą

— Anonim
Licznik & Statystyki
Usłyszało o nas:

internautów

W modelach Opla i Saaba oraz Fiata i Alfy wyposażonych w silniki 1.9 150 KM 2.0 CDTI oraz 2.4 200 KM awaryjny okazuje się kolektor ssący.kolektor ssący Z19DTH

W dzisiejszych silnikach kolektor to zaawansowany technicznie element odpowiedzialny za dostarczenie do silnika powietrza w odpowiedni sposób,  wymagania wymusiły na konstruktorach zastosowanie klap zawirowań, które sterowane poprzez elektryczny moduł napędowy ze zintegrowaną „inteligencją” pomagają w wypełnianiu cylindra zawirowanym powietrzem. Zawirowanie potrzebne jest, aby mieszanka paliwa i powietrza mogła się
spalać jak najszybciej i z jak najmniejszą ilością zanieczyszczeń w dolnym zakresie obrotów.

Problem klap wirowych kolektora ssącego w Oplach z silnikami Z19DTH oraz w Alfa Romeo z  silnikami 939A2.000 oraz 939A4.000 to wada konstrukcyjna którą firma pierburg poprawiła wypuszczając na rynek kolektor ze wzmocnionym ułożyskowaniem.

Po czym poznać, że uszkodzony jest kolektor?
Najczęściej wyczuwasz bardzo słaby dolny zakres obrotów aż do momentu
włączenia turbosprężarki, w przypadku ciągle otwartych klap poziom sadzy w spalinach wzrasta w zakresie do 2500 obrotów.
Czasami  pojawiają się wahania lub brak mocy przy dużych obrotach, w tym
przypadku wzrost sadzy w spalinach wzrasta, gdy klapy są ciągle zamknięte.

Tak więc jeżeli kolektor rozszczelni  się lub klapka się przycina lub całkiem spadła listwa to bez względu w jakiej pozycji są klapki i tak poziom sadzy w pewnych wartościach  obrotów i pod pewnym obciążeniem będzie wzrastać co prowadzi do zapychania się filtra cząstek stałych jak i również do przycinania geometrii turbosprężarki. Po pewnym czasie pojawi się kontrolka samochód z kluczykiem, po odczytaniu błędów: wadliwe działanie modułu klap wirowych, lub błąd filtra cząstek stałych ewentualnie problem z  ciśnieniem turbosprężarki.

P1109 – Wadliwe działanie nastawnika komory wirowej

P1109 – Element wykonawczy przełączania długości kolektora ssącego/czujnik położenia elementu wykonawczego przełączania długości kolektora ssącego – usterka obwodu prądowego

P2075 – Nastawnik komory wirowej usterka obwodu prądowego

P2075 – Element wykonawczy klapy zasysanego powietrza – usterka obwodu prądowego

 Element wykonawczy klapy zasysanego powietrza Element wykonawczy klapy zasysanego powietrza Element wykonawczy klapy zasysanego powietrza P2075 VECTRA klapy kolektoraP1109 ASTRA klapy kolektora

P1109 Swirl Actuator Malfunction
P1109 Swirl Actuator Supply Voltage Range/Performance
P1109 Swirl Actuator Feedback Circuit High Voltage
P1109 Swirl Actuator Feedback Circuit Low Voltage
P1109 Swirl Actuator Feedback Signal Malfunction
P1109 Swirl Actuator Feedback Signal Range/Performance
P1109 Swirl Actuator Feedback Powerstage High Temperature

Błędy te są związane z elektrycznym modułem napędowym EAM-i Elektrisches Antriebs- Modul, bardzo często  interpretowane jako źródłem usterki  jest moduł sterujący, jednak najczęściej przyczyną usterek jest nagar z zaworu egr.
Duże ilości zbierającej się sadzy, unieruchamiają powoli klapy wirowe, listwa przestaje działać swobodnie i po pewnym czasie spada z uwagi na napotkany opór lub blokuje się.

Zakup nowego kolektora to koszt ok 1000zł i nie miał bym nic przeciwko gdyby nie fakt że taka część produkowana na masową skale nie powinna być droższa niż 300zł, poza tym 60% kwoty nowego kolektora trafia za granicę…
Zakup używanego kolektora nie rozwiązuje problemu,  kolektor używany może okazać się wadliwy konstrukcyjnie a nawet jeżeli trafimy na kolektor po modyfikacji ułożyskowania klap to i tak nie mamy pewności w jakim stopniu jest wyeksploatowany.

Przez kilka lat byliśmy zwolennikiem regeneracji, gwarancją jakości takiej usługi było wyeliminowanie wady konstrukcyjnej klap oraz zmniejszenie przepustowości zaworu EGR specjalną blaszką, jak jednak czas pokazał mimo modyfikacji i wzmocnienia konstrukcyjnego takie kolektory ( jak i nasze tak i konkurencji) nie wytrzymywały więcej jak 100-150 tyś km a wszystko przez nagar zbierający się w kolektorze.

Po wielu próbach i testach możemy w zamian za regenerację zaproponować państwu  całkowite usunięcie  klap wirowych.

Usługa polega na elektronicznym wyłączeniu funkcji  klap wirowych i egr z komputera sterującego sinikiem

klapy kolektor off edc 16

oraz na fizycznym usunięciu klap z kolektora co zapewnia 100% szczelność  oraz daje gwarancję że klapa nie dostanie się do komory spalania. Kolektor jest myty, piaskowany a następnie zaślepiamy klapy i składamy na nowym szczeliwie, taki kolektor jest jak nowy pełnowartościowy element.regeneracja kolektora ssącego naprawa kolektorów ssącychswirl flaps opel

Jeżeli mamy uszkodzony sterownik klap i wyświetla się nam błąd P1109, P2075 lub P0660 możemy go również elektronicznie usunąć, po takiej modyfikacji oprogramowania ECU nie wyświetla błędów z nim związanych i istnieje możliwość fizycznego usunięcia modułu EAM z pojazdu.

Jeżeli  wszystko działa poprawnie, kolektor jest szczelny zawór egr nie zacina się to zapraszamy na wyłączenie elektroniki, w takim przypadku wyłączamy klapy oraz  zawór  egr, dzięki wyprogramowaniu zaworu EGR zmniejszamy nagar w kolektorze i zwiększamy efektywność turbosprężarki oraz zwiększamy żywotność silnika. Tylko taka kompleksowa usługa eliminuje  nadmierne gromadzenie się nagaru w kolektorze i gwarantuje że zapomnimy o problemie.3latagwarancji TUNING, DPF EGR IMMO SERWIS

Można również  usunąć również filtr cząstek stałych i mamy silnik prawie jak Z19DT tylko że 16 zaworowy i 150 konny, na  życzenie dokładamy 20% mocy co daje ok 180HP.

DO WSPÓŁPRACY ZAPRASZAMY RÓWNIEŻ  SERWISY, WARSZTATY ORAZ OSOBY PRYWATNE. Można wysłać do nas plik zgrany z komputera silnika lub cały  sterownik celem elektronicznego wyłączenia klap kolektora, zapewniamy wsparcie techniczne.

Posiadamy cały czas na stanie kolektory do Opla 1.9, Alfy 1.9 2.4 oraz do nowych opli 2.0 cdti.

 

Nikogo nie będę namawiał na taką usługę tym bardziej że jest tyle samo zwolenników co przeciwników ale opinia tych którzy skorzystali jest jednoznaczna – grono zadowolonych klientów zawsze mówi samo za siebie 🙂

Na tą informację trafiło 78061 szukających

Jedna odpowiedź na „Usterka klap zawirowań kolektora 1.9CDTI 2.0CDTI 1.9JTD 2.4JTD”

  • Witam, właśnie dzięki firmie Auto-Krak pozbyłem się problemów związanych z silnikiem Z19DTH. Podstawowym jego problemem jest oczywiście kolektor dolotowy wyposażony w klapy wirowe. Usługa programowego i fizycznego usunięcia w/w klap jest najbardziej rozsądnym i ekonomicznie uzasadnionym rozwiązaniem. Zakup nowego kolektora wraz ze sterownikiem, pomimo dużych kosztów odsuwa problem tylko w czasie, gdyż pomimo zmian konstrukcyjnych wprowadzonych do łożyskowania klap w dalszym ciągu jest to rozwiązanie bardzo awaryjne. Po przeprowadzeniu modyfikacji w Auto-Krak w zakresie klap, egr i dpf powstał bardzo fajnie pracujący silnik. Wyraźnie widać wzrost momentu obrotowego w zakresie niskich obrotów, spadek zużycia paliwa no i oczywiście brak błędów i przełączania w tryb pracy awaryjnej. Oczywiście nie ma też dymienia. Usługa została przeprowadzona bardzo sprawnie wraz z gruntownym sprawdzeniem działania silnika za co jeszcze raz dziękuję Panie Zbyszku i pozdrawiam – J.S. z Lublina

Tuning samochodów marki Opel

Polecamy: profesjonalny tuning samochodów

Promocja Tuning z Hamownią
Kliknij i dowiedz się więcej