Image default
MotoInfo

Wykręcanie zapieczonych urwanych świec żarowych

Masz problem ze świecami żarowymi? Zadzwoń do warsztatu Wit-CarS pod numer 600 045 237 i powołaj się na auto-krak.pl. My niestety nie zajmujemy się takimi naprawami 🙂

Do napisania tego artykułu nakłonili mnie klienci którym urwano świece żarową, mechanik twierdzi że zostaje tylko ściągnięcie głowicy, szukając po internecie nie mając pojęcia o zagadnieniu naczytali się sugestii od „pomagaczy” i nie wiedzą co dalej robić. Mam nadzieję że po przeczytaniu tego artykułu będziecie Państwo przynajmniej znać punkt widzenia i sposób działania.

P9124963

Zacznijmy od początku, przede wszystkim świece żarowe w niższych temperaturach to podstawa do odpalenia diesla, zwłaszcza kiedy silnik jest już po dużym przebiegu. Jeżeli diesel na zimnym silniku przy temperaturze zero stopni odpali bez problemów bez świec żarowych oznacza to że układ wtryskowy i silnik są w świetnej kondycji, z reguły jednak temperatury rzędu 5 stopni jakie sie zbliżają z łatwością utrudniają uruchomienie silnika, z układu wydechowego wydobywa się siwo niebieski dym czyli nie spalona mieszanka paliwowo powietrzna.

W takim przypadku należy sprawdzić świece żarowe, można to zrobić na kilka sposobów:

Zmierzyć pobór prądu, znając wartość poboru przy świecach sprawnych ok 5A każda wystarczy pomnożyć x ilość świec i porównać te wartości, jest to sposób szybki ale nie miarodajny.

Można sprawdzić oporność świecy żarowej lub sprawdzić przewodzenie świecy choćby próbnikiem żarówkowym, w tym przypadku przewody muszą być odpięte i sprawdzamy indywidualnie każdą świece żarową. Sposób dobry do szybkich oględzin wstępnych.

Ja uważam że do poprawnego sprawdzenia działania świecy żarowej należy ją wymontować. Po demontażu możemy sprawdzić takie parametry jak: czas nagrzewania, efektywność żarzenia. Często bywa tak że świeca pobiera prąd ale jest na tzw zwarciu i żarnik w ogóle się nie żarzy. Rzadkim przypadkiem jest nagrzewanie się świecy od środka do końca co często skutkuje problemowym rozruchem silnika, zapraszamy na film na naszym kanale Youtube odnośnie takiej usterki.

https://www.youtube.com/watch?v=nWL_yy3GKnk

Jeżeli świeca się wykręci to jest super jeżeli nie to mamy problem, na internecie aż się roi od domorosłych „pomocników” w tym temacie.

Jeżeli świeca jest lekko zapieczona lub źle wkręcona w zepsuty gwint to jak najbardziej penetrant i delikatne ruchy w lewo na ile czujemy że nam pozwala i do tyłu troszkę i tak cały czas aż się rozrusza i dopiero w lewo powolutku po troszku pamiętając o cofaniu do tyłu, bez różnicy czy na zimnym czy ciepłym silniku, z zamrażaczem czy bez, przy użyciu narzędzia specjalnego czy bez, z kluczem dynamometrycznym czy bez, jak się ma urwać to nawet święcona woda nie pomoże.

kształt gwintu trapezowy

Po wykręceniu świecy sprawdzamy wizualnie jakość gwintu jeżeli nie przypomina zarysu trójkątnego a chcemy ją użyć ponownie bezwzględnie należy przegwintować gwint narzynką, natomiast gwint i gniazdo w głowicy należy poprawić, świeca do samego końca musi się wkręcić w „paluszkach”, smarujemy świece specjalną pastą i dokręcamy kluczem dynamometrycznym według zaleceń producenta,  ( często moment dokręcenia świecy żarowej jest podawany na opakowaniu o czym mechanicy nie wiedzą).

Zalecana siła dokręcenia świecy żarowej wg auto-krak
M8x1 8-12Nm
M9x1 8-15Nm
M10x1 10-15Nm
M10x1.25 10-18Nm
M12x1.25 15-20Nm
M14x1.25 20-30Nm
M18x1.5 30-40Nm
PSG001 Opel z silnikami A20DT 11Nm
PSG002 VW 3.0 i 2.0 2009-> 11Nm
PSG003 Opel z silnikami A13DT 12Nm

PSG czyli pressure sensing glow plug – świeca żarowa z wbudowanym czujnikiem ciśnienia na cylindrze.

Jeżeli przy zakręcaniu zerwie się gwint to z reguły jest to gwint w głowicy i należy go naprawić używając odpowiedniego zestawu. Jeżeli natomiast świeca jest zapieczona poprzez nieodpowiedni montaż czyli stożek nie uszczelnił komory spalania powodując przedostawanie się spalin przez gwint na zewnątrz a takich przypadków jest najwięcej, to ani markowe odrdzewiacze, penetranty wurth, berner czy xxx nie są w stanie przedostać się przez zgorzel który powstał w wyniku nagrzania do wysokich temperatur mieszanki paliwowo powietrznej oraz oleju.

Zgorzel będzie mocno zapiekał żarnik oraz dolne części świecy z łatwością unieruchamiając ją. Sposoby odkręcenia na zimnym czy ciepłym silniku przy użyciu zamrażacza czy modlitwy prawdopodobnie zakończą się urwaniem świecy.

Średnia siła potrzebna do urwania  świecy żarowej z gwintem M10x1 35 / 45 Nm a dla świec z gwintem M8 30Nm max, oczywiście są rożni producenci świec oraz różne konstrukcje ale z naszego doświadczenia to w tym przedziale się mieści.

Po urwaniu nic nie robić ze świecą, każde działanie utrudnia wyciągnięcie jej, usługa wyciągnięcia urwanej zapieczonej świecy żarowej czy też żarnika jest trudna i wymaga specjalnych narzędzi oraz doświadczenia. Jeżeli ktoś mówi że wyciągnie świece żarową na 100% to uważam że jest nieszczery bo nie wierze że przy dużej ilości nie trafił na taką przy której nie musiał ściągać głowicy. Max daje się 99% pewności bo zawsze coś się może wydarzyć, nawet w szpitalu idąc na gastroskopie należy podpisać oświadczenie że jestem świadomy o zagrożeniu zdrowia i życia. Przyjmijmy sytuacje w której okazuje się że przy wyciąganiu świecy  zanieczyszczenie dostało się do komory spalania i podstawiło zawór, (niestety ale takie przypadki  się zdażają!) brakuje kompresji, głowica musi zostać zdemontowana, jeżeli nawet coś takiego się zdarzy nie ponosimy odpowiedzialności, przecież producent nie przewiduje takiej technologi wyciągania urwanej świecy, mówi się trudno i trzeba  wykonać usługę w promocyjnej cenie i po sprawie. Zawsze należy zostawić małą furtkę na nieprzewidziane zdarzenia.

Zasada jest bezwzględna jak się nie znasz to się nie bierz za tą robotę bo jeszcze nie spotkaliśmy się z przypadkiem kiedy ktoś próbując wykręcać nie pogorszyłby sytuacji, jak jest „szpeniocha” to wyciągnie a jak nie to spierniczy i to czasami konkretnie, oto przykłady:żarnik na tłoku AUDI 1.9TDI lub świeca urwana OPEL2.oDTI.

Więc są „wymieniacze”, internetowi  znawcy i mechanicy  którzy specjalizują się w takich problemach i mimo ze każdy przypadek jest inny to dają sobie rade nawet z najgorszymi.

Mam nadzieję że najlepszą opinią będą zamieszczone komentarze osób które skorzystały z takich usług.

>Zobacz więcej zdjęć<<

Masz problem ze świecami żarowymi? Zadzwoń do warsztatu Wit-CarS pod numer 600 045 237 i powołaj się na auto-krak.pl. My niestety nie zajmujemy się takimi naprawami 🙂

Na tą informację trafiło 172503 szukających

Przeczytaj również inne nasze wpisy...

87 komentarzy

Avatar
donito 8 grudnia 2012 at 15:37

Nie słuchajcie straszenia sciągania głowic!POLECAM!!szybka i fachowa robota.20 min i po kłopocie.Opel vectra b 2.0 td
Polecam !!!!

Odpowiedz
Avatar
bonenan 2 grudnia 2012 at 10:15

Polecam!! Fachowa i miła obsługa..Zafirka 2.0 DTi Pozdrowienia z Chrzanowa…

Odpowiedz
Avatar
Kris Sando 22 listopada 2012 at 19:00

POLECAM !!! Szybka fachowa i profesjonalna robota a przede wszystkim miłe podejście do klienta. Octavka 1.9 TDI śmiga jak nowa 😉

Odpowiedz
Avatar
grzechug7 19 listopada 2012 at 12:24

Naprawdę fachowa robota, nie musiałem ściągać głowicy żeby wymienić świece żarowe w renault scenic, chwila moment i auto wyjechało z garażu. Jestem bardzo zadowolony, gorąco ich polecam.

Odpowiedz
Avatar
Sławek 18 listopada 2012 at 14:10

Bardzo profesjonalna firma, jedyna na Podkarpaciu która podjęła się wykręcenia urwanej świecy żarowej bez zdejmowania głowicy w mercedesie 250d. Zachęcam do korzystania z usług tej firmy.

Odpowiedz
Avatar
Wojtek 10 listopada 2012 at 08:27

Gorąco polecam firmę, trafiłem do niej z urwanym żarnikiem świecy Peugeot 307 2.0 hdi. Panowie bardzo profesjonalny, szybki i fachowy kontakt telefoniczny!!

Odpowiedz
Avatar
Krystian T. 23 października 2012 at 11:49

Bardzo polecam, wymiana urwanej świecy w saabie 9-3 2.2 TiD zajęła … 35 min, pozostałe świece zostały sprawdzone i wyjechałem z warsztatu po godzinie roboty 🙂 Wcześniej wielu mechaników straszyło ściąganiem głowicy w razie nieudanej próby wyjęcia świecy. Jestem bardzo zadowolony z rzetelnie i profesjonalnie wykonanej usługi. Poza tym bardzo miła obsługa.
Pozdrawiam i polecam

Odpowiedz
Avatar
hudzpaw 14 października 2012 at 17:05

Bardzo polecam tą firmę wczoraj wymieniałem świece żarowe w oplu zafira gdzie jedna była zapieczona i urwana precyzyjna wymiana czas około 1,30h i wszystko ok Bardzo miła oraz rzetelna obsługa chłopaki nie tylko ze maja sprzęt ale wiedza jak go użyć Jeszcze raz bardzo polecam Pozdrawiam !

Odpowiedz
Avatar
krakers 15 października 2012 at 06:37

Dziękujemy i pozdrawiamy Łużną>>Pańskie świece< <

Odpowiedz
Avatar
marian 17 września 2012 at 17:15

Gorąco polecam szybko i profesjonalnie, inni straszyli i tyle, naprawdę solidna firma.

Odpowiedz
Avatar
mariusz16 17 września 2012 at 07:11

super jestem zadowolony z wciągnięcia urwanej świecy z toyoty corolli verso ,polecam na pewno zrobią profesjonalnie.

Odpowiedz
Avatar
acer 13 września 2012 at 16:24

Długo się zastanawiałem czy jechać do warsztatu wykręcić urwaną świecę, ale teraz tego nie żałuję że tam pojechałem. Obsługa ok, warto, polecam.

Odpowiedz
Avatar
ryszard a 27 kwietnia 2012 at 19:38

Polecam gorąco wymianę urwanych świec w samochodzie Zafira 2DTL. W innych warsztatach proponowali zdejmowanie głowicy a w warsztacie u pana Kipy 3 świece zostały profesjonalnie wymienione w krótkim czasie.
Jestem bardzo zadowolony. Obsługa miła i bardzo profesjonalna.
Gorąco polecam,
pozdrawiam.

Odpowiedz
Avatar
kkoziarz 14 września 2011 at 16:24

Gorąco polecam! W moim aucie ( Opel Zafira 2,0 DTL ) zostały wymienione 4 świece ? w tym dwie były mocno zapieczone. Świece rozwiercono i wyciągnięto – wszystko wykonano profesjonalnie, szybko i sprawnie!

Odpowiedz
Avatar
Paweł B. 13 października 2010 at 14:36

Polecam usługi wykręcania świec żarowych… w moim silniku 1,6 CRDI 115 KM (koncernu Hyundai/Kia) zostały wykręcone 2 urwane świece żarowe, a dostęp był dość ciasny i świece mocno zapieczone.
Dodatkowo chłopaki świadczą szeroki zakres wykonywanych prac… u mnie w aucie oprócz świec zleciłem ustawienie zbieżności.
Profesjonalizm i dobre podejście do klienta pozwalają mi rekomendować ten zakład.
Miałem w życiu do czynienia z różnymi mechanikami więc wiem co piszę 🙂
Pozdrawiam!

Odpowiedz
Avatar
krakers 14 października 2011 at 11:08 Odpowiedz
Avatar
Paweł 23 września 2010 at 10:39

Jestem bardzo zadowolony z wyciągnięcia zerwanej świecy z BMW E39 3.0d. Operację wykonano jak należy, sprawnie i profesjonalnie.

Odpowiedz
Avatar
krakers 23 września 2010 at 13:01

Dziękujemy i zapraszamy z drugim BMW 🙂 >>Świeca z BMW< <

Odpowiedz
1 2 3 5

Zostaw komentarz

Auto-Krak.pl