Masz problem ze świecami żarowymi? Zadzwoń do warsztatu Wit-CarS pod numer 600 045 237 i powołaj się na auto-krak.pl. My niestety nie zajmujemy się takimi naprawami 🙂
Do napisania tego artykułu nakłonili mnie klienci którym urwano świece żarową, mechanik twierdzi że zostaje tylko ściągnięcie głowicy, szukając po internecie nie mając pojęcia o zagadnieniu naczytali się sugestii od „pomagaczy” i nie wiedzą co dalej robić. Mam nadzieję że po przeczytaniu tego artykułu będziecie Państwo przynajmniej znać punkt widzenia i sposób działania.
Zacznijmy od początku, przede wszystkim świece żarowe w niższych temperaturach to podstawa do odpalenia diesla, zwłaszcza kiedy silnik jest już po dużym przebiegu. Jeżeli diesel na zimnym silniku przy temperaturze zero stopni odpali bez problemów bez świec żarowych oznacza to że układ wtryskowy i silnik są w świetnej kondycji, z reguły jednak temperatury rzędu 5 stopni jakie sie zbliżają z łatwością utrudniają uruchomienie silnika, z układu wydechowego wydobywa się siwo niebieski dym czyli nie spalona mieszanka paliwowo powietrzna.
W takim przypadku należy sprawdzić świece żarowe, można to zrobić na kilka sposobów:
Zmierzyć pobór prądu, znając wartość poboru przy świecach sprawnych ok 5A każda wystarczy pomnożyć x ilość świec i porównać te wartości, jest to sposób szybki ale nie miarodajny.
Można sprawdzić oporność świecy żarowej lub sprawdzić przewodzenie świecy choćby próbnikiem żarówkowym, w tym przypadku przewody muszą być odpięte i sprawdzamy indywidualnie każdą świece żarową. Sposób dobry do szybkich oględzin wstępnych.
Ja uważam że do poprawnego sprawdzenia działania świecy żarowej należy ją wymontować. Po demontażu możemy sprawdzić takie parametry jak: czas nagrzewania, efektywność żarzenia. Często bywa tak że świeca pobiera prąd ale jest na tzw zwarciu i żarnik w ogóle się nie żarzy. Rzadkim przypadkiem jest nagrzewanie się świecy od środka do końca co często skutkuje problemowym rozruchem silnika, zapraszamy na film na naszym kanale Youtube odnośnie takiej usterki.
https://www.youtube.com/watch?v=nWL_yy3GKnk
Jeżeli świeca się wykręci to jest super jeżeli nie to mamy problem, na internecie aż się roi od domorosłych „pomocników” w tym temacie.
Jeżeli świeca jest lekko zapieczona lub źle wkręcona w zepsuty gwint to jak najbardziej penetrant i delikatne ruchy w lewo na ile czujemy że nam pozwala i do tyłu troszkę i tak cały czas aż się rozrusza i dopiero w lewo powolutku po troszku pamiętając o cofaniu do tyłu, bez różnicy czy na zimnym czy ciepłym silniku, z zamrażaczem czy bez, przy użyciu narzędzia specjalnego czy bez, z kluczem dynamometrycznym czy bez, jak się ma urwać to nawet święcona woda nie pomoże.
Po wykręceniu świecy sprawdzamy wizualnie jakość gwintu jeżeli nie przypomina zarysu trójkątnego a chcemy ją użyć ponownie bezwzględnie należy przegwintować gwint narzynką, natomiast gwint i gniazdo w głowicy należy poprawić, świeca do samego końca musi się wkręcić w „paluszkach”, smarujemy świece specjalną pastą i dokręcamy kluczem dynamometrycznym według zaleceń producenta, ( często moment dokręcenia świecy żarowej jest podawany na opakowaniu o czym mechanicy nie wiedzą).
M8x1 | 8-12Nm |
M9x1 | 8-15Nm |
M10x1 | 10-15Nm |
M10x1.25 | 10-18Nm |
M12x1.25 | 15-20Nm |
M14x1.25 | 20-30Nm |
M18x1.5 | 30-40Nm |
PSG001 Opel z silnikami A20DT | 11Nm |
PSG002 VW 3.0 i 2.0 2009-> | 11Nm |
PSG003 Opel z silnikami A13DT | 12Nm |
PSG czyli pressure sensing glow plug – świeca żarowa z wbudowanym czujnikiem ciśnienia na cylindrze.
Jeżeli przy zakręcaniu zerwie się gwint to z reguły jest to gwint w głowicy i należy go naprawić używając odpowiedniego zestawu. Jeżeli natomiast świeca jest zapieczona poprzez nieodpowiedni montaż czyli stożek nie uszczelnił komory spalania powodując przedostawanie się spalin przez gwint na zewnątrz a takich przypadków jest najwięcej, to ani markowe odrdzewiacze, penetranty wurth, berner czy xxx nie są w stanie przedostać się przez zgorzel który powstał w wyniku nagrzania do wysokich temperatur mieszanki paliwowo powietrznej oraz oleju.
Zgorzel będzie mocno zapiekał żarnik oraz dolne części świecy z łatwością unieruchamiając ją. Sposoby odkręcenia na zimnym czy ciepłym silniku przy użyciu zamrażacza czy modlitwy prawdopodobnie zakończą się urwaniem świecy.
Średnia siła potrzebna do urwania świecy żarowej z gwintem M10x1 35 / 45 Nm a dla świec z gwintem M8 30Nm max, oczywiście są rożni producenci świec oraz różne konstrukcje ale z naszego doświadczenia to w tym przedziale się mieści.
Po urwaniu nic nie robić ze świecą, każde działanie utrudnia wyciągnięcie jej, usługa wyciągnięcia urwanej zapieczonej świecy żarowej czy też żarnika jest trudna i wymaga specjalnych narzędzi oraz doświadczenia. Jeżeli ktoś mówi że wyciągnie świece żarową na 100% to uważam że jest nieszczery bo nie wierze że przy dużej ilości nie trafił na taką przy której nie musiał ściągać głowicy. Max daje się 99% pewności bo zawsze coś się może wydarzyć, nawet w szpitalu idąc na gastroskopie należy podpisać oświadczenie że jestem świadomy o zagrożeniu zdrowia i życia. Przyjmijmy sytuacje w której okazuje się że przy wyciąganiu świecy zanieczyszczenie dostało się do komory spalania i podstawiło zawór, (niestety ale takie przypadki się zdażają!) brakuje kompresji, głowica musi zostać zdemontowana, jeżeli nawet coś takiego się zdarzy nie ponosimy odpowiedzialności, przecież producent nie przewiduje takiej technologi wyciągania urwanej świecy, mówi się trudno i trzeba wykonać usługę w promocyjnej cenie i po sprawie. Zawsze należy zostawić małą furtkę na nieprzewidziane zdarzenia.
Zasada jest bezwzględna jak się nie znasz to się nie bierz za tą robotę bo jeszcze nie spotkaliśmy się z przypadkiem kiedy ktoś próbując wykręcać nie pogorszyłby sytuacji, jak jest „szpeniocha” to wyciągnie a jak nie to spierniczy i to czasami konkretnie, oto przykłady:żarnik na tłoku AUDI 1.9TDI lub świeca urwana OPEL2.oDTI.
Więc są „wymieniacze”, internetowi znawcy i mechanicy którzy specjalizują się w takich problemach i mimo ze każdy przypadek jest inny to dają sobie rade nawet z najgorszymi.
Mam nadzieję że najlepszą opinią będą zamieszczone komentarze osób które skorzystały z takich usług.
Masz problem ze świecami żarowymi? Zadzwoń do warsztatu Wit-CarS pod numer 600 045 237 i powołaj się na auto-krak.pl. My niestety nie zajmujemy się takimi naprawami 🙂
Na tą informację trafiło 172503 szukających
87 komentarzy
Nie słuchajcie straszenia sciągania głowic!POLECAM!!szybka i fachowa robota.20 min i po kłopocie.Opel vectra b 2.0 td
Polecam !!!!
Polecam!! Fachowa i miła obsługa..Zafirka 2.0 DTi Pozdrowienia z Chrzanowa…
POLECAM !!! Szybka fachowa i profesjonalna robota a przede wszystkim miłe podejście do klienta. Octavka 1.9 TDI śmiga jak nowa 😉
Naprawdę fachowa robota, nie musiałem ściągać głowicy żeby wymienić świece żarowe w renault scenic, chwila moment i auto wyjechało z garażu. Jestem bardzo zadowolony, gorąco ich polecam.
Bardzo profesjonalna firma, jedyna na Podkarpaciu która podjęła się wykręcenia urwanej świecy żarowej bez zdejmowania głowicy w mercedesie 250d. Zachęcam do korzystania z usług tej firmy.
Gorąco polecam firmę, trafiłem do niej z urwanym żarnikiem świecy Peugeot 307 2.0 hdi. Panowie bardzo profesjonalny, szybki i fachowy kontakt telefoniczny!!
Bardzo polecam, wymiana urwanej świecy w saabie 9-3 2.2 TiD zajęła … 35 min, pozostałe świece zostały sprawdzone i wyjechałem z warsztatu po godzinie roboty 🙂 Wcześniej wielu mechaników straszyło ściąganiem głowicy w razie nieudanej próby wyjęcia świecy. Jestem bardzo zadowolony z rzetelnie i profesjonalnie wykonanej usługi. Poza tym bardzo miła obsługa.
Pozdrawiam i polecam
Bardzo polecam tą firmę wczoraj wymieniałem świece żarowe w oplu zafira gdzie jedna była zapieczona i urwana precyzyjna wymiana czas około 1,30h i wszystko ok Bardzo miła oraz rzetelna obsługa chłopaki nie tylko ze maja sprzęt ale wiedza jak go użyć Jeszcze raz bardzo polecam Pozdrawiam !
Dziękujemy i pozdrawiamy Łużną>>Pańskie świece< <
Gorąco polecam szybko i profesjonalnie, inni straszyli i tyle, naprawdę solidna firma.
super jestem zadowolony z wciągnięcia urwanej świecy z toyoty corolli verso ,polecam na pewno zrobią profesjonalnie.
Długo się zastanawiałem czy jechać do warsztatu wykręcić urwaną świecę, ale teraz tego nie żałuję że tam pojechałem. Obsługa ok, warto, polecam.
Polecam gorąco wymianę urwanych świec w samochodzie Zafira 2DTL. W innych warsztatach proponowali zdejmowanie głowicy a w warsztacie u pana Kipy 3 świece zostały profesjonalnie wymienione w krótkim czasie.
Jestem bardzo zadowolony. Obsługa miła i bardzo profesjonalna.
Gorąco polecam,
pozdrawiam.
Gorąco polecam! W moim aucie ( Opel Zafira 2,0 DTL ) zostały wymienione 4 świece ? w tym dwie były mocno zapieczone. Świece rozwiercono i wyciągnięto – wszystko wykonano profesjonalnie, szybko i sprawnie!
Polecam usługi wykręcania świec żarowych… w moim silniku 1,6 CRDI 115 KM (koncernu Hyundai/Kia) zostały wykręcone 2 urwane świece żarowe, a dostęp był dość ciasny i świece mocno zapieczone.
Dodatkowo chłopaki świadczą szeroki zakres wykonywanych prac… u mnie w aucie oprócz świec zleciłem ustawienie zbieżności.
Profesjonalizm i dobre podejście do klienta pozwalają mi rekomendować ten zakład.
Miałem w życiu do czynienia z różnymi mechanikami więc wiem co piszę 🙂
Pozdrawiam!
Dziękujemy, >>świece z Kia Ceed< <
Jestem bardzo zadowolony z wyciągnięcia zerwanej świecy z BMW E39 3.0d. Operację wykonano jak należy, sprawnie i profesjonalnie.
Dziękujemy i zapraszamy z drugim BMW 🙂 >>Świeca z BMW< <