Masz problem ze świecami żarowymi? Zadzwoń do warsztatu Wit-CarS pod numer 600 045 237 i powołaj się na auto-krak.pl. My niestety nie zajmujemy się takimi naprawami 🙂
Do napisania tego artykułu nakłonili mnie klienci którym urwano świece żarową, mechanik twierdzi że zostaje tylko ściągnięcie głowicy, szukając po internecie nie mając pojęcia o zagadnieniu naczytali się sugestii od „pomagaczy” i nie wiedzą co dalej robić. Mam nadzieję że po przeczytaniu tego artykułu będziecie Państwo przynajmniej znać punkt widzenia i sposób działania.
Zacznijmy od początku, przede wszystkim świece żarowe w niższych temperaturach to podstawa do odpalenia diesla, zwłaszcza kiedy silnik jest już po dużym przebiegu. Jeżeli diesel na zimnym silniku przy temperaturze zero stopni odpali bez problemów bez świec żarowych oznacza to że układ wtryskowy i silnik są w świetnej kondycji, z reguły jednak temperatury rzędu 5 stopni jakie sie zbliżają z łatwością utrudniają uruchomienie silnika, z układu wydechowego wydobywa się siwo niebieski dym czyli nie spalona mieszanka paliwowo powietrzna.
W takim przypadku należy sprawdzić świece żarowe, można to zrobić na kilka sposobów:
Zmierzyć pobór prądu, znając wartość poboru przy świecach sprawnych ok 5A każda wystarczy pomnożyć x ilość świec i porównać te wartości, jest to sposób szybki ale nie miarodajny.
Można sprawdzić oporność świecy żarowej lub sprawdzić przewodzenie świecy choćby próbnikiem żarówkowym, w tym przypadku przewody muszą być odpięte i sprawdzamy indywidualnie każdą świece żarową. Sposób dobry do szybkich oględzin wstępnych.
Ja uważam że do poprawnego sprawdzenia działania świecy żarowej należy ją wymontować. Po demontażu możemy sprawdzić takie parametry jak: czas nagrzewania, efektywność żarzenia. Często bywa tak że świeca pobiera prąd ale jest na tzw zwarciu i żarnik w ogóle się nie żarzy. Rzadkim przypadkiem jest nagrzewanie się świecy od środka do końca co często skutkuje problemowym rozruchem silnika, zapraszamy na film na naszym kanale Youtube odnośnie takiej usterki.
https://www.youtube.com/watch?v=nWL_yy3GKnk
Jeżeli świeca się wykręci to jest super jeżeli nie to mamy problem, na internecie aż się roi od domorosłych „pomocników” w tym temacie.
Jeżeli świeca jest lekko zapieczona lub źle wkręcona w zepsuty gwint to jak najbardziej penetrant i delikatne ruchy w lewo na ile czujemy że nam pozwala i do tyłu troszkę i tak cały czas aż się rozrusza i dopiero w lewo powolutku po troszku pamiętając o cofaniu do tyłu, bez różnicy czy na zimnym czy ciepłym silniku, z zamrażaczem czy bez, przy użyciu narzędzia specjalnego czy bez, z kluczem dynamometrycznym czy bez, jak się ma urwać to nawet święcona woda nie pomoże.
Po wykręceniu świecy sprawdzamy wizualnie jakość gwintu jeżeli nie przypomina zarysu trójkątnego a chcemy ją użyć ponownie bezwzględnie należy przegwintować gwint narzynką, natomiast gwint i gniazdo w głowicy należy poprawić, świeca do samego końca musi się wkręcić w „paluszkach”, smarujemy świece specjalną pastą i dokręcamy kluczem dynamometrycznym według zaleceń producenta, ( często moment dokręcenia świecy żarowej jest podawany na opakowaniu o czym mechanicy nie wiedzą).
M8x1 | 8-12Nm |
M9x1 | 8-15Nm |
M10x1 | 10-15Nm |
M10x1.25 | 10-18Nm |
M12x1.25 | 15-20Nm |
M14x1.25 | 20-30Nm |
M18x1.5 | 30-40Nm |
PSG001 Opel z silnikami A20DT | 11Nm |
PSG002 VW 3.0 i 2.0 2009-> | 11Nm |
PSG003 Opel z silnikami A13DT | 12Nm |
PSG czyli pressure sensing glow plug – świeca żarowa z wbudowanym czujnikiem ciśnienia na cylindrze.
Jeżeli przy zakręcaniu zerwie się gwint to z reguły jest to gwint w głowicy i należy go naprawić używając odpowiedniego zestawu. Jeżeli natomiast świeca jest zapieczona poprzez nieodpowiedni montaż czyli stożek nie uszczelnił komory spalania powodując przedostawanie się spalin przez gwint na zewnątrz a takich przypadków jest najwięcej, to ani markowe odrdzewiacze, penetranty wurth, berner czy xxx nie są w stanie przedostać się przez zgorzel który powstał w wyniku nagrzania do wysokich temperatur mieszanki paliwowo powietrznej oraz oleju.
Zgorzel będzie mocno zapiekał żarnik oraz dolne części świecy z łatwością unieruchamiając ją. Sposoby odkręcenia na zimnym czy ciepłym silniku przy użyciu zamrażacza czy modlitwy prawdopodobnie zakończą się urwaniem świecy.
Średnia siła potrzebna do urwania świecy żarowej z gwintem M10x1 35 / 45 Nm a dla świec z gwintem M8 30Nm max, oczywiście są rożni producenci świec oraz różne konstrukcje ale z naszego doświadczenia to w tym przedziale się mieści.
Po urwaniu nic nie robić ze świecą, każde działanie utrudnia wyciągnięcie jej, usługa wyciągnięcia urwanej zapieczonej świecy żarowej czy też żarnika jest trudna i wymaga specjalnych narzędzi oraz doświadczenia. Jeżeli ktoś mówi że wyciągnie świece żarową na 100% to uważam że jest nieszczery bo nie wierze że przy dużej ilości nie trafił na taką przy której nie musiał ściągać głowicy. Max daje się 99% pewności bo zawsze coś się może wydarzyć, nawet w szpitalu idąc na gastroskopie należy podpisać oświadczenie że jestem świadomy o zagrożeniu zdrowia i życia. Przyjmijmy sytuacje w której okazuje się że przy wyciąganiu świecy zanieczyszczenie dostało się do komory spalania i podstawiło zawór, (niestety ale takie przypadki się zdażają!) brakuje kompresji, głowica musi zostać zdemontowana, jeżeli nawet coś takiego się zdarzy nie ponosimy odpowiedzialności, przecież producent nie przewiduje takiej technologi wyciągania urwanej świecy, mówi się trudno i trzeba wykonać usługę w promocyjnej cenie i po sprawie. Zawsze należy zostawić małą furtkę na nieprzewidziane zdarzenia.
Zasada jest bezwzględna jak się nie znasz to się nie bierz za tą robotę bo jeszcze nie spotkaliśmy się z przypadkiem kiedy ktoś próbując wykręcać nie pogorszyłby sytuacji, jak jest „szpeniocha” to wyciągnie a jak nie to spierniczy i to czasami konkretnie, oto przykłady:żarnik na tłoku AUDI 1.9TDI lub świeca urwana OPEL2.oDTI.
Więc są „wymieniacze”, internetowi znawcy i mechanicy którzy specjalizują się w takich problemach i mimo ze każdy przypadek jest inny to dają sobie rade nawet z najgorszymi.
Mam nadzieję że najlepszą opinią będą zamieszczone komentarze osób które skorzystały z takich usług.
Masz problem ze świecami żarowymi? Zadzwoń do warsztatu Wit-CarS pod numer 600 045 237 i powołaj się na auto-krak.pl. My niestety nie zajmujemy się takimi naprawami 🙂
Na tą informację trafiło 172507 szukających
87 komentarzy
Witam, jaki jest koszt wyjęcia jednej urwanej świecy żarowej w mercedesie w 124 2.0D 1991rok??
350zł
Witam
W marcu kupiłem Opla astre G automat diesel 2.0 DI Prócz drobnych wymian w zawieszeniu jestem zadowolony z auta, jednak dopiero wczoraj przeżyłem szok, bo właśnie dopiero wczoraj zauważyłem ze jedna fajka od świecy coś dziwnie jest ułożona, patrzę a tam w miejscu gdzie powinna być świeca jest tylko jej kawałek, czyli zerwana. Póki co auto pali super, ale boję się co to będzie przy 20 stopniowych mrozach.
Dlatego moje pytanie brzmi czy jest szansa ze na trzy świece auto będzie palić. A drugie pytanie to gdzie macie najbliższy warsztat od Tczewa, gdyż u mnie nie mogę znaleźć fachowca który podejmie się wykręcenia zerwanej świecy
Witam,
Kiedy można umówić się na spotkanie i wyciągnięcie świecy
Najlepiej w tym tygodniu. Proszę podać dzień i godzinę. Zadzwonię i potwierdzę spotkanie.
Pozdrawiam
Marek
Witam,
Jaki byłby koszt wyjęcia urwanej świecy żarowej w Passat B5 1.9 TDI 98′?
300zł
Witam,
Ile kosztowała by wymiana świec w Audi A6 C5 2.5TDI. Mam jedną urwaną świecę, jedną obrobioną, oraz 4 do wymiany, jaki by był koszt usługi.
Koszt ok 500zł o ile się nie urwą pozostałe.
witam wszystkich serdecznie …problam jak u większości tu bedących osób(tzn Wy już go nie macie)chciałem się dowiedzieć czy Auto-krak to salon missubishi..?
i ewentualnie nr.tel. mógłby ktoś podać do tego serwisu..
z góry dziękuję i pozdrawiam..
Niestety nie jesteśmy salonem tylko warsztatem specjalizującym się w Oplach
Polecam zakład pełna profesjonalność , miła i sympatyczna atmosfera a na dodatek nie przechwałki i nie kit jak to w większości takich zakładów tylko szczerość i dbałość o interes klienta .
Wyciągnięcie urwanego żarnika w toyota D4D 2.0 L nie sprawiło problemów-bez ściągania głowicy. Polecam AUTO-KRAK wszystkim którzy mają problemy ze świecami żarowymi i nie tylko.
Pozdrawiam szefa i szefową.
jestem mile zaskoczony z fachowego wykrecenia zapieczonej i urwanej swiecy zarowej w toyota corolla 2.0 d4d,kazdy mechanik na podkarpaciu proponowal zdjecie glowicy, odwiedzilem firme auto-krak i problem rozwiazany.polecam goraco
Odwiedziłem firmę auto-krak i jestem bardzo zadowolony z usługi wykręcenia zerwanej świecy żarowej w moim oplu vectra 2.2TDI . Szybka i fachowa obsługa,polecam każdemu kto ma problem z urwaną świecą. Będę polecał w/w warsztat i powiem na koniec szczerze, że warto było przejechać tyle kilometrów.
Polecam firmę auto-krak wszystkim!!! Bez zdejmowania głowicy udało się wykręcić zaspawaną świeczkę przez „fachowca”. Nadmienię, iż po zaspawaniu kolejny „fachura” próbując usunąć spaw bardzo się postarał bo dowiercił się do kolektora wydechowego. Polecam szczególnie tym którzy zdecydowali się już na zdjęcie głowicy. Warto dać szansę panu Kipie. Dadzą radę. Dziękuję i polecam.
Korzystałem z usługi wykręcania urwanej świecy żarowej w mojeje corolli verso 2004. Zakład wykonał naprawę profesionalnie ,i oprócz samego wykręcania oczyścił gniazda świec. Polecam wszystkim !!!
Polecam wszystkim auto – krak, 2 urwane świece żarowe Audi A6. Czas wyjęcia 1 godz. Znają się chłopaki na rzeczy.
Bardzo dziękuję za wyciągnięcie zapieczonej świecy żarowej. Polecam wszystkim tą solidną firmę !!!! Łukasz – czarny Seat Leon
Firma godna polecenia. Urwane 3 świece w Toyota Avensis. Sprawa wyglądała beznadziejnie. Udałem się po pomoc do Pana Kipy i się nie zawiodłem. Solidna i profesjonalna firma, 100% sukcesu.
Opel Meriva 1,7CDTI 101km. Urwana świeca żarowa. Czas naprawy około 1,5godz, profesjonalne podejście do samochodu. Naprawdę polecam.