Astra J Auto-krak Kolektory ssące Meriva B OPEL - modele Opel 1.4 T Benzynowy

Kolektor ssący A14NEL i A14NET – Awaryjny grzybek upustowy zamiast awaryjnych klap :)

Silniki A14NEL i A14NET w wersjach produkowanych po roku 2010 posiadają zmodernizowany kolektor dolotowy który nie posiada klap wirowych. Zostały one zastąpione równie awaryjnym grzybkiem upustowym.

Kolektor ten wykonany jest z plastiku. Z przegrzania materiału zdarza się czasem że kawałki kolektora wpadają do silnika kompletnie go niszcząc. Zawór grzybkowy, który znajduje się w kolektorze dolotowym często wypada lub ulega zniszczeniu. Powoduje to przedostanie się wysokiego ciśnienia oraz awarię zaworu.

Typowy błąd przy tego typu usterkach to P0171 (Fuel Trim system lean – za uboga mieszkanka paliwowa). Błąd ten może być spowodowany wieloma czynnikami, również awarią zaworu w kolektorze. Można wtedy za pomocą latarki sprawdzić czy widać stożek (jak pokazano na rysunku)

Numery kolektorów w silnikach 1.4 Turbo to o850271 (nowy kolektor z grzybkiem) oraz 55573171 (stary kolektor z klapkami)

 

Na tą informację trafiło 7860 szukających

Przeczytaj również inne nasze wpisy...

Zostaw komentarz

This blog is kept spam free by WP-SpamFree.