Rzemień: Mielec, Dębica, Ropczyce, Kolbuszowa, Rzeszów i okolice – tel. 667 786 801
Get Adobe Flash player
 







Kategorie bloga
Sklep Auto-Krak
Proszę, pamiętaj…

Każdą usługę można wykonać na trzy sposoby: tanio, szybko i dobrze, ale do wyboru mamy zawsze tylko dwie opcje: kiedy jest tanio i szybko, to nie jest dobrze, jeśli jest szybko i dobrze, to nie jest tanio, a jak jest tanio i dobrze, to nigdy nie jest szybko... :)

Jeśli jakiś artykuł lub wpis z mojej strony okazał się dla Ciebie przydatny, proszę zostaw komentarz lub wklej link do tego artykułu na swoim forum, stronie bądź profilu - niech będzie to taką małą zapłatą za mój czas spędzony na bezinteresownym niesieniu pomocy mechanikom-amatorom… dziękuje – Zbigniew Kipa, właściciel AUTO-KRAK

Losowy cytat

Zauważyliście, że każdy jadący wolniej od nas to palant, a szybciej – szaleniec?

— George Carlin
Licznik & Statystyki
Usłyszało o nas:

internautów

Audi  VW 2.7 & 3.0 TDi  – Usterka klap zawirowań.

Tak jak i w innych markach konstruktorzy VW i Audi wdrożyli do produkcji wadliwe rozwiązanie klap kolektora.

Zawirowanie potrzebne jest, aby mieszanka paliwa i powietrza mogła się mieszać lepiej a co za tym idzie spalać z jak najmniejszą ilością zanieczyszczeń w dolnym zakresie obrotów co z kolei ma ograniczyć emisję cząstek sadzy do układu wydechowego.Vw Audi 3.0 tdi swirl

Po czym poznać, że uszkodzony jest kolektor? 
Najczęściej wyczuwalny jest bardzo słaby dolny zakres obrotów aż do momentu włączenia turbosprężarki, w przypadku ciągle otwartych klap poziom sadzy w spalinach wzrasta w zakresie do 2500 obrotów. Czasami  pojawiają się wahania lub brak mocy przy dużych obrotach, w tym przypadku wzrost sadzy w spalinach wzrasta, gdy klapy są ciągle zamknięte.

Generalnie przy uszkodzonych klapach kolektora częściej będzie wypalany filtr cząstek stałych a co za tym idzie wzrośnie zużycie paliwa.

Klapy kolektora sterowane są dwoma modułami sterującymi firmy Siemens łączy je cięgno które pod wpływem napotykanego oporu traci pasowność połączenia kulowego i spada co powoduje pojawienie się błędów DTC oraz wyświetleniem kontrolki MIL na desce rozdzielczej. Problem z poruszaniem się klap wynika z nagaru gromadzonego się w kolektorach od zaworu EGR.

drallklappenrotMożna zakupić w serwisie zestaw naprawczy lecz jak czas pokazuje jest to rozwiązanie na kilka tysięcy kilometrów.

Nasze rozwiązanie to problem z głowy raz na zawsze– kolektory demontujemy i całkowicie USUWAMY klapy oraz zaślepiamy kolektor w miejscu osi obrotu klap następnie edytujemy oprogramowanie tak że możemy zdemontować całkowicie moduły sterujące a komputer nie wyświetla błędów związanych z usterką klap kolektora można również zostawić sterowniki podłączone które będą się poruszać „na sucho” dodatkowo oprogramowanie jest modyfikowane o wyłączenie zaworu egr co zapewnia zmniejszenie się nagaru w kolektorze.

NA TAKĄ USŁUGĘ ZAPRASZAMY ZARÓWNO OSOBY KTÓRE DOTKNĘŁA WYŻEJ OPISANA USTERKA JAK RÓWNIEŻ OSOBY KTÓRYCH POJAZDY JESZCZE DZIAŁAJĄ POPRAWNIE.

DO WSPÓŁPRACY ZAPRASZAMY RÓWNIEŻ  SERWISY, WARSZTATY ORAZ OSOBY PRYWATNE. Można wysłać do nas plik zgrany z komputera silnika lub cały  sterownik celem elektronicznego wyłączenia klap kolektora.

 

Audi  VW 2.7 & 3.0 TDi Swirl Flap problem

 

After time the linkage between the motor and the rod which turns the swirl flap becomes loose at the joints which then triggers the engine management light and shows multiple codes in VCDS

 

The following fault codes will be shown when checked using VCDS:

012597 – Intake Manifold Runner Control –P3135 – 001 – Lower Stop not Reached.
004120 – Intake Manifold Runner (Bank 2) –P1018 – 001 – Lower limit not reached.

P2008 – Intake Manifold Runner Control [ Bank 1 ]

P2011 – Intake Manifold Runner Control [ Bank 2 ]

004120 –  [ Bank 2 ] Lower limit not reached- P1018 – 001 – Upper lover limit exceeded

012597 – Intake Manifold Runner Control lower stop not reached- P3135 – 001 – lover limit exceeded

008213– Intake Manifold Flap position sensor (bank1)- P2015

Swirl flaps V6 TDI 2.7 or  3.0 disable EDC16CP34 ,  EDC17CP14 , EDC17CP04

We can program your controller EDC as  the swirl flaps and EGR no longer needed in the 2.7 or 3.0 as well 4.0 4.2 liter V6 TDI engines. Applies to vehicles as follows in the table.

………………………………………………………………………………………………………………………….

Drallklappen V6 TDI 2,7 oder 3,0l EDC16 deaktivieren.

Wir Programmieren Ihr Steuergerät so um das die Drallklappen und EGR im V6 TDI 2,7  3,0 oder 4,0 4.2l EDC16 nicht mehr benötigt werden.

Gilt für Fahrzeuge wie folgt.

USTERKA DOTYCZY POJAZDÓW:

 

Marka

Model   Typ nadwozia

Pojemność / Moc

Kod silnika

AUDI
A4
8EC, B7 2.7 TDI 163 KM       BSG
AUDI A4                  8EC, B7 2.7 TDI 180 KM BPP
AUDI  A4
8EC, B7 3.0 TDI 204 KM BKN
AUDI  A4                 8EC, B7 3.0 TDI 233 KM ASB

AUDI

 A4
8K2, B8 2.7 TDI 190 KM CAMA, CGKA
AUDI A4 8K2, B8 3.0 TDI 211 KM CCWB
AUDI A4 8K2, B8 3.0 TDI 240 KM CAPA, CCLA, CCWA
AUDI A4 Allroad 8KH, B8 3.0 TDI 240 KM CCWA
AUDI A4 Avant 8ED, B7 2.7 TDI 163 KM BSG
AUDI A4 Avant 8ED, B7 2.7 TDI 180 KM BPP
AUDI A4 Avant 8ED, B7
3.0 TDI 204 KM BKN
AUDI A4 Avant 8ED, B7 3.0 TDI 233 KM ASB
AUDI A4 Avant 8K5, B8 2.7 TDI 163 KM CAMB, CGKB
AUDI A4 Avant 8K5, B8 2.7 TDI 190 KM CAMA, CGKA
 AUDI A4 Avant 8K5, B8 3.0 TDI 240 KM CAPA, CCLA, CCWA
  AUDI A4 Kabriolet 8H7, B6, 8HE, B7 2.7 TDI 180 KM BPP
  AUDI A4 Kabriolet 8H7, B6, 8HE, B7 3.0 TDI 204 KM BKN
  AUDI A4 Kabriolet 8H7, B6, 8HE, B7 3.0 TDI 233 KM ASB
   AUDI A5 8T3 2.7 TDI 163 KM CAMB, CGKB
  AUDI A5  8T3 2.7 TDI 190 KM CAMA, CGKA
   AUDI A5 8T3 3.0 TDI 204 KM
   AUDI A5 8T3 3.0 TDI 211 KM CCWB
  AUDI A5 8T3 3.0 TDI 240 KM CAPA, CCWA
  AUDI A5 8T3 3.0 TDI 245 KM
  AUDI A5 Kabriolet
8F7 2.7 TDI 190 KM CGKA
  AUDI A5 Kabriolet 8F7 3.0 TDI 204 KM
  AUDI A5 Kabriolet 8F7 3.0 TDI 240 KM CCWA
  AUDI A5 Kabriolet 8F7 3.0 TDI 245 KM
 AUDI A5 Sportback
8TA 2.7 TDI 190 KM CGKA
 AUDI A5 Sportback 8TA 3.0 TDI 204 KM
 AUDI A5 Sportback 8TA 3.0 TDI 240 KM CCWA
 AUDI A5 Sportback 8TA 3.0 TDI 245 KM
 AUDI A6 4F2, C6 2.7 TDI 163 KM BSG, CANB, CAND
 AUDI A6 4F2, C6 2.7 TDI 180 KM BPP
 AUDI A6 4F2, C6 2.7 TDI 190 KM CANA, CANC
 AUDI A6 4F2, C6 3.0 TDI 211 KM BNG, CDYB
AUDI A6 4F2, C6
3.0 TDI 225 KM BMK
AUDI A6 4F2, C6 3.0 TDI 233 KM ASB
AUDI A6 4F2, C6 3.0 TDI 240 KM  CDYA, CDYC
AUDI A6 4G2, C7 3.0 TDI 204 KM CLAB, CLAA
AUDI A6 4G2, C7 3.0 TDI 245 KM CDUC, CDUD, CKVB, CKVC
AUDI A6 4G2, C7 3.0 TDI 313 KM CGQB
AUDI A6 Allroad
4FH, C6 2.7 TDI 163 KM BSG, CAND
AUDI A6 Allroad 4FH, C6 2.7 TDI 180 KM BPP
AUDI A6 Allroad 4FH, C6 2.7 TDI 190 KM CANC
AUDI A6 Allroad 4FH, C6 3.0 TDI 211 KM BNG, CDYB
AUDI A6 Allroad 4FH, C6 3.0 TDI 233 KM ASB
AUDI A6 Allroad 4FH, C6 3.0 TDI 240 KM CDYA
AUDI  A6 Avant
4F5, C6 2.7 TDI 163 KM BSG, CANB, CAND
AUDI A6 Avant 4F5, C6 2.7 TDI 180 KM BPP
AUDI A6 Avant 4F5, C6 2.7 TDI 190 KM CANA, CANC
AUDI A6 Avant 4F5, C6 3.0 TDI 211 KM BNG, CDYB
AUDI A6 Avant 4F5, C6 3.0 TDI 225 KM BMK
AUDI A6 Avant 4F5, C6 3.0 TDI 233 KM ASB
AUDI A6 Avant 4F5, C6 3.0 TDI 240 KM CDYA, CDYC
AUDI A6 Avant 4G5, C7 3.0 TDI 204 KM CLAA
AUDI A6 Avant 4G5, C7 3.0 TDI 245 KM CDUC, CDUC, CKVB
AUDI A6 Avant 4G5, C7 3.0 TDI 313 KM CGQB
AUDI A7 Sportback 4GA 3.0 TDI 204 KM CLAA, CLAB
AUDI A7 Sportback 4GA 3.0 TDI 245 KM CDUC, CDUD, CKVB, CKVC
AUDI A7 Sportback 4GA 3.0 TDI 313 KM CGQB
AUDI A8 4E_ 3.0 TDI 211 KM BNG
AUDI A8 4E_ 3.0 TDI 233 KM ASB
AUDI  A8 4H_ 3.0 TDI 204 KM CLAB
AUDI  A8 4H_ 3.0 TDI 211 KM
AUDI A8 4H_ 3.0 TDI 250 KM CDTA, CMHA
AUDI Q5 8R 3.0 TDI 240 KM CCWA
AUDI Q7 4L 3.0 TDI 211 KM BUN, CASB
AUDI Q7 4L 3.0 TDI 224 KM CATA
AUDI Q7 4L 3.0 TDI 233 KM BUG
AUDI Q7 4L 3.0 TDI 240 KM CASA, CCMA, CJGA
AUDI Q7 4L 3.0 TDI 245 KM CJGB, CLZB, CRCA
 
VW TOUAREG 7LA, 7L6, 7L7 3.0 V6 TDI 225 KM BKS, CATA
 VW TOUAREG 7LA, 7L6, 7L7 3.0 V6 TDI 240 KM CASA, CASC
VW TOUAREG 7P5 3.0 V6 TDI 204 KM CASD, CJMA
 VW TOUAREG 7P5 3.0 V6 TDI 240 KM CASA, CNRB
 VW TOUAREG 7P5 3.0 V6 TDI 245 KM CJGD

 

MOŻLIWE KODY BŁĘDÓW:

04249 P1099 Element wykonawczy przełączania długości kolektora ssącego – usterka obwodu prądowego Wiązka przewodów, element wykonawczy przełączania długości kolektora ssącego
04120 P1018 Intake monifold runner(IRMC) bank 2- lower limit not  reached Nastawy podstawowe nieprzeprowadzone, usterka mechaniczna, wiązka przewodów, element wykonawczy przełączania długości kolektora ssącego, czujnik położenia elementu wykonawczego przełączania długości kolektora ssącego
08199 P2007 Element wykonawczy przełączania długości kolektora ssącego, rząd cylindrów 2 – element wykonawczy blokuje się w położeniu zamkniętym Wiązka przewodów, element wykonawczy przełączania długości kolektora ssącego, usterka mechaniczna
08199 P2007 Intake Manifold Runner (Bank 2)- Lower limit not reached Wiązka przewodów, zawór elektromagnetyczny przełączania długości kolektora ssącego, usterka mechaniczna
08200 P2008 Element wykonawczy przełączania długości kolektora ssącego, rząd cylindrów 1 – przerwany obwód prądowy Przerwana wiązka przewodów, element wykonawczy przełączania długości kolektora ssącego
08200 P2008 Intake Manifold Runner Control [ Bank 1 ] Przerwana wiązka przewodów, zawór elektromagnetyczny przełączania długości kolektora ssącego
08209 P2011 Intake Manifold Runner Control [ Bank 2 ] Przerwana wiązka przewodów, element wykonawczy przełączania długości kolektora ssącego
08209 P2011 Zawór elektromagnetyczny przełączania długości kolektora ssącego, rząd cylindrów 2 – przerwany obwód prądowy Przerwana wiązka przewodów, zawór elektromagnetyczny przełączania długości kolektora ssącego
07156 P2015 Intake Manifold Flap Position Sensor (Bank 1) Przerwana wiązka przewodów, zawór elektromagnetyczny przełączania długości kolektora ssącego
12597 P3135 Zawór sterujący przełączania długości kolektora ssącego – dolna wartość graniczna regulacji osiągnięta Nastawy podstawowe nieprzeprowadzone, usterka mechaniczna, wiązka przewodów, element wykonawczy przełączania długości kolektora ssącego, czujnik położenia elementu wykonawczego przełączania długości kolektora ssącego
12421 P3085 Control Circuit for Intake Manifold Tuning (Bank 2) Wiązka przewodów, element wykonawczy przełączania długości kolektora ssącego

Na tą informację trafiło 21633 szukających

Tuning samochodów marki Opel

Polecamy: profesjonalny tuning samochodów

Promocja Tuning z Hamownią
Kliknij i dowiedz się więcej