Image default
Kolektory ssące

Usuwanie klap kolektora ssącego z Audi 3.2 FSI (CALA CALB)

Klapy kolektora w silniku Audi 3.2 FSI o nazwie kodowej CALA / CALB (znanego z modeli takich jak A6 (C6), A4 iS4 (8K, B8), A5 i S5 (8T, 8F) czy choćby Q5) to urządzenie sterowanie w sposób odmienny do klap z silnika tej samej pojemności o nazwie kodowej AUK / BKH / BPK.

Wyprogramowanie ich jest dużo bardziej pracochłonne i wymaga większej wiedzy niż w przypadku bliźniaczej konstrukcji (również oznaczonej jako 3.2 FSI) znanej m.in z samochodów takich jak A6 C6 czy A4 B7.

Silniki 3.2 FSI nowszej generacji legitymują się mocą odpowiednio 265 KM (CALA) i 270 KM (CALB). Są to nowoczesne jednostki sterowane bardzo zaawansowanymi komputerami Bosch z układami Simos 8.2. W przypadku tych silników nie wystarczy również pozbyć się fizycznie samych klap i wyprogramować je ze sterownika – kolejnym zabiegiem który należy przeprowadzić aby auto nie szarpało i jeździło sprawnie jest korekcja mapy zapłonu w taki sposób aby zrekompensować brak zawirowania powietrza przez klapy.

Numery które możemy spotkać na sterownikach tych wersji silnikowych (3.2 FSI CALA/CALB) to dla przykładu:

  • 8T0907559D 6576625725 CAS82EA0
  • 8T0907559D S8200EA000000
  • 8T0907559D 5WP46117
  • 8T0907559E 6576625730 CAS82EC0
  • 8T0907559E 6576625741 CAS82H30
  • 8T0907559E 5WP4612101
  • 8E1910559F CAS62R70 6576615898
  • 8R0907559G S8200P2000000
  • 8R0907559E S8200N0000000
  • 8T0907559D S8200EA000000

Nasza firma opracowała sposób edycji oprogramowania który pozwala na programowe usunięcie klap oraz zniwelowanie problemów związanych z brakiem zawirowanie powietrza. Ponadto usuwając klapy wirowe gwarantowany jest brak przyszłych problemów z tym związanych.

Jeżeli mają Państwo jakiekolwiek problemy z klapami wirowymi – nie tylko w Audi – zapraszamy do kontaktu 🙂

Na tą informację trafiło 104 szukających

Przeczytaj również inne nasze wpisy...

Zostaw komentarz

Auto-Krak.pl