Rzemień wysyłkowa naprawa elektroniki – tel. 667 786 801
Get Adobe Flash player
 







Kategorie bloga
Sklep Auto-Krak
Proszę, pamiętaj…

Każdą usługę można wykonać na trzy sposoby: tanio, szybko i dobrze, ale do wyboru mamy zawsze tylko dwie opcje: kiedy jest tanio i szybko, to nie jest dobrze, jeśli jest szybko i dobrze, to nie jest tanio, a jak jest tanio i dobrze, to nigdy nie jest szybko... :)

Jeśli jakiś artykuł lub wpis z mojej strony okazał się dla Ciebie przydatny, proszę zostaw komentarz lub wklej link do tego artykułu na swoim forum, stronie bądź profilu - niech będzie to taką małą zapłatą za mój czas spędzony na bezinteresownym niesieniu pomocy mechanikom-amatorom… dziękuje – Zbigniew Kipa, właściciel AUTO-KRAK

Losowy cytat

Taniej jest mieć 35 samochodów i jedną kobietę, niż 35 kobiet i jedno auto.

— Jay Leno
Licznik & Statystyki
Usłyszało o nas:

internautów

Silniki CDTI w Oplu Antara i VCDI w i Chevroletach Cruze, Orlando i Captiva to konstrukcje odmienne od znanych nam z większości opli fiatowskich 2.0 CDTI. Są to konstrukcje bardzo podobne pod kątem podobieństwa bloku silnika, występują jednak w wielu wariantach i co ciekawe w danych technicznych podano że rozrząd jest oparty na psaku, jednak w Chevroletach występuje w nim Łańcuch rozrządu. Jednostka ta legitymuje się mocą od 131 do 163 konie w 2.0 i do 184 w 2.2.

Co ciekawe nieraz współpracuje z dość dużym turbo generując nawet 360 Nm przy 1750 rpm, w związku z tym dynamiczna jazda wozami z silnikiem w wersji 163 KM to czysta przyjemność – nie generuje dużych kosztów (jest to dość ekonomiczna jednostka), może jednak przeszkadzać spora turbodziura. Często poprawiamy charakterystykę tych wozów. Pracą tego silnika steruje komputer DELPHI DCM 3.7, który jest dość problematyczny do edycji oprogramowania – w skali europy bardzo niewiele warsztatów potrafi odczytać zawartość jego oprogramowania, co najważniejsze nie ma jednak problemu z odczytywaniem kasowaniem błędów DTC i jest temu w stanie podołać praktycznie każdy nowoczesny tester diagnostyczny.

Jednostka ta jednak nie jest polecana dla ludzi jeżdżących głównie w mieście ze względu na to iż przy jeździe miejskiej może dojść do nagromadzenia się sadzy wewnątrz DPF-u co w konsekwencji prowadzi do spadku mocy silnika oraz kosztownej naprawy. Podobne rzeczy (spadek mocy i kosztowna naprawa) czekają nas w przypadku zablokowania się klapek w kolektorze, co również jest zmorą posiadaczy tych silników.

Schemat kolektora dolotowego montowanego w tych silnikach, widoczny jest na nim również zawór recyrkulacji spalin – EGR (13), w jego wnętrzu zamontowane są problematyczne klapki – potrafimy naprawić je raz na zawsze 🙂

Błędy jakie występują przy awarii klap wirowych to m.in: P2008, P2009, P2010, P200A, P2016, P2017, P2018. Ich opisy brzmią np. „siłownik zaworu regulacji długości kolektora dolotowego”, „czujnik położenia zaworu regulacji długości kolektora dolotowego – niskie napięcie”

GM 25187010 – Kolektor ssący występujący w tych silnikach – na zdjęciu już po wymontowaniu awaryjnych klapek wirowych

Przy awarii DPFa możemy z kolei natknąć się m.in na błędy takie jak: P200C, P2455 – ich opis to „Filtr cząstek stałych silnika diesel – Wysoka temperatura”, „Czujnik ciśnienia różnicowego filtru cząstek silnika diesla – wysokie napięcie”

Jedną z niewielu przypadłości tego silnika jest jego współpraca z problematycznymi w eksploatacji ekologicznymi dodatkami (które użytkownicy chcą masowo wyłączyć a mało który warsztat na terenie europy jest to w stanie zrobić…) w postaci filtra cząstek stałych (DPF) jak i również klap wirowych w kolektorze ssącym na których gromadzi się nagar doprowadzając do ich zacięcia (lub w skrajnych przypadkach złamania i wpadnięcia do silnika co skutkuje zniszczeniem jednostki i jej generalnym remontem) i błędy przycinającego się zaworu recyrkulacji spalin (EGR).

Z awarią zaworu EGR wiążą się błędy takie jak np. P0405, P245A, a ich tłumaczenie to „Obwód czujnika położenia zaworu EGR – niskie napięcie”, „Obwód elektrozaworu sterującego kanałem obejściowym chłodzenia systemu recyrkulacji spalin”

Czasami użytkownicy napotykają też błąd DTC P0030, którego opis brzmi „Podgrzewana sonda lambda Czujnik 1 obwodu sterującego elementu grzejnego – Usterka funkcji” – te problemy można rozwiązać programowo bez konieczności wymiany sondy na nową – robimy takie usługi wysyłkowo.

Silniki te występowały w wielu wersjach, ale jednocześnie montowano je tylko w kilku modelach chevroleta i oplu antara. Poniżej przedstawiamy szczegóły dotyczące ich mocy, oznaczeń i występowania:

  • OPEL ANTARA
    • 2.0 CDTi B20DTH (LFS)170HP (2016-2018)
    • 2.2 CDTi A22DM (LNQ) 163HP (2011-2016)
    • 2.2 CDTi A22DMH (LNQ) 184HP (2011-2016)
    • 2.2 CDTi A22DMH (LNQ) 184HP (2016-2018)
  • CHEVROLET CRUZE
    • 2.0 VCDI Z20D1 (LNP) 163HP (2010-2012)
    • 2.0 VCDI Z20D1 (LNP) 163HP (2012-2015)
  • CHEVROLET CAPTIVA
    • 2.0 VCDI Z20D1 (LNP) 163HP (2011-2015)
    • 2.2 VCDI Z22D1 (LNQ) 163HP (2011-2015)
    • 2.2 VCDI Z22D1 (LNQ) 184HP (2011-2015)
  • CHEVROLET ORLANDO
    • 2.2 VCDI Z20D1 (LNP) 131HP (2011-2015)
    • 2.2 VCDI Z20D1 (LNP) 163HP (2011-2015)

Silniki te wyposażono w nowoczesny układ sterowania zaprojektowany i wyprodukowany przez firmę DELPHI, nosi on oznaczenie DCM 3.7, wyjątkiem jest Chevrolet Malibu, który mimo identycznego silnika jak w modelach wymienionych w tym wpisie posiada komputer firmy BOSCH o oznaczeniu EDC17C59, który jednak nie sprawia problemów i jego oprogramowanie jest dość proste w edycji.

Sterownik Delphi DCM 3.7 – układ sterujący opisywanymi silnikami

Możliwe numery występujące przy identyfikacji oprogramowania sterownika tego silnika to:

25185356, 25189468, 25187669, 25191010, 25187669, 25182529

Software: 86AA9TS0113280CG, 86AA9TS02132602U, PCH9STN#53

Hardware: 86AA9TS0220300HK, 86AA9TS031338195

DELPHI DCM 3.7 to częsty gość w naszym warsztacie… Na fotografii widać dokładnie komputer 25187592, 28338455, 96951477, 595172891, DCM3.7AP, AA9T

Dzięki zaawansowanym technikom stosowanym w naszym laboratorium elektrotechnicznym sterownik DELPHI DCM 3.7 nie ma przed nami tajemnic. Jako jeden z niewielu warsztatów w europie jesteśmy w stanie edytować oprogramowanie układu sterującego tym silnikiem.

Większość usług związanych z błędami klap wirowych, zaworu EGR czy sondy lambda jesteśmy w stanie zrobić wysyłkowo. Zapraszamy też na tuning tych jednostek, który wykonujemy w sposób indywidualny sprawdzając również jego efekty na hamowni. 

Na tą informację trafiło 164 szukających

2 odpowiedzi na „2.2 i 2.0 VCDI/CDTI w Oplu Antara i Chevroletach (Cruze, Orlando, Captiva) – Delphi DCM 3.7”

  • Jestem serwisowym mechanikiem Hyundai. Niedawno nabylem Chevroleta Cruza 2.0 vcdi 163. Po opisie ktorym przeczytalem wyzej widze ze.masz potezna wiedze na temat vcdi

    • Zbigniew Kipa

      Witam, potężna wiedza to zbyt daleko idące wnioski lecz co do sterowników silnika DCM3.7 i oprogramowania myślę że mogę pomóc.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

This blog is kept spam free by WP-SpamFree.

Tuning samochodów marki Opel

Polecamy: profesjonalny tuning samochodów

Promocja Tuning z Hamownią