2.2 CDTi Antara CHEVROLET / BUICK / HOLDEN / CADILLAC / VAUXHALL Elektronika Samochodowa Kolektory ssące Mechanika

2.2 i 2.0 VCDI/CDTI w Oplu Antara i Chevroletach (Cruze, Orlando, Captiva) – Delphi DCM 3.7

Silniki CDTI w Oplu Antara i VCDI w i Chevroletach Cruze, Orlando i Captiva to konstrukcje odmienne od znanych nam z większości opli fiatowskich 2.0 CDTI. Są to konstrukcje bardzo podobne pod kątem podobieństwa bloku silnika, występują jednak w wielu wariantach i co ciekawe w danych technicznych podano że rozrząd jest oparty na psaku, jednak w Chevroletach występuje w nim Łańcuch rozrządu. Jednostka ta legitymuje się mocą od 131 do 163 konie w 2.0 i do 184 w 2.2.

Co ciekawe nieraz współpracuje z dość dużym turbo generując nawet 360 Nm przy 1750 rpm, w związku z tym dynamiczna jazda wozami z silnikiem w wersji 163 KM to czysta przyjemność – nie generuje dużych kosztów (jest to dość ekonomiczna jednostka), może jednak przeszkadzać spora turbodziura. Często poprawiamy charakterystykę tych wozów. Pracą tego silnika steruje komputer DELPHI DCM 3.7, który jest dość problematyczny do edycji oprogramowania – w skali europy bardzo niewiele warsztatów potrafi odczytać zawartość jego oprogramowania po OBD, co najważniejsze nie ma jednak problemu z odczytywaniem kasowaniem błędów DTC i jest temu w stanie podołać praktycznie każdy nowoczesny tester diagnostyczny.

Jednostka ta jednak nie jest polecana dla ludzi jeżdżących głównie w mieście ze względu na to iż przy jeździe miejskiej może dojść do nagromadzenia się sadzy wewnątrz DPF-u co w konsekwencji prowadzi do spadku mocy silnika oraz kosztownej naprawy. Podobne rzeczy (spadek mocy i kontrolka MIL) czekają nas w przypadku zablokowania się klapek w kolektorze, co również jest zmorą posiadaczy tych silników.

Schemat kolektora dolotowego montowanego w tych silnikach, widoczny jest na nim również zawór recyrkulacji spalin – EGR (13), w jego wnętrzu zamontowane są problematyczne klapki – potrafimy naprawić je raz na zawsze 🙂

Błędy jakie występują przy awarii klap wirowych to m.in: P2008, P2009, P2010, P200A, P2016, P2017, P2018. Ich opisy brzmią np. „siłownik zaworu regulacji długości kolektora dolotowego”, „czujnik położenia zaworu regulacji długości kolektora dolotowego – niskie napięcie”

GM 25187010 – Kolektor ssący występujący w tych silnikach – na zdjęciu już po wymontowaniu awaryjnych klapek wirowych

Przy awarii DPFa możemy z kolei natknąć się m.in na błędy takie jak: P200C, P2455 – ich opis to „Filtr cząstek stałych silnika diesel – Wysoka temperatura”, „Czujnik ciśnienia różnicowego filtru cząstek silnika diesla – wysokie napięcie”

Jedną z niewielu przypadłości tego silnika jest jego współpraca z problematycznymi w eksploatacji ekologicznymi dodatkami , jak również z klapami wirowymi w kolektorze ssącym na których gromadzi się nagar doprowadzając do ich zacięcia (lub w skrajnych przypadkach złamania i wpadnięcia do silnika co skutkuje zniszczeniem jednostki i jej generalnym remontem).

Z awarią zaworu EGR wiążą się błędy takie jak np. P0405, P245A, a ich tłumaczenie to „Obwód czujnika położenia zaworu EGR – niskie napięcie”, „Obwód elektrozaworu sterującego kanałem obejściowym chłodzenia systemu recyrkulacji spalin”

Czasami użytkownicy napotykają też błąd DTC P0030, którego opis brzmi „Podgrzewana sonda lambda Czujnik 1 obwodu sterującego elementu grzejnego – Usterka funkcji” .

Silniki te występowały w wielu wersjach, ale jednocześnie montowano je tylko w kilku modelach chevroleta i oplu antara. Poniżej przedstawiamy szczegóły dotyczące ich mocy, oznaczeń i występowania:

  • OPEL ANTARA
    • 2.0 CDTi B20DTH (LFS)170HP (2016-2018)
    • 2.2 CDTi A22DM (LNQ) 163HP (2011-2016)
    • 2.2 CDTi A22DMH (LNQ) 184HP (2011-2016)
    • 2.2 CDTi A22DMH (LNQ) 184HP (2016-2018)
  • CHEVROLET CRUZE
    • 2.0 VCDI Z20D1 (LNP) 163HP (2010-2012)
    • 2.0 VCDI Z20D1 (LNP) 163HP (2012-2015)
  • CHEVROLET CAPTIVA
    • 2.0 VCDI Z20D1 (LNP) 163HP (2011-2015)
    • 2.2 VCDI Z22D1 (LNQ) 163HP (2011-2015)
    • 2.2 VCDI Z22D1 (LNQ) 184HP (2011-2015)
  • CHEVROLET ORLANDO
    • 2.2 VCDI Z20D1 (LNP) 131HP (2011-2015)
    • 2.2 VCDI Z20D1 (LNP) 163HP (2011-2015)

Silniki te wyposażono w nowoczesny układ sterowania zaprojektowany i wyprodukowany przez firmę DELPHI, nosi on oznaczenie DCM 3.7, wyjątkiem jest Chevrolet Malibu, który mimo identycznego silnika jak w modelach wymienionych w tym wpisie posiada komputer firmy BOSCH o oznaczeniu EDC17C59, który jednak nie sprawia problemów i jego oprogramowanie jest dość proste w edycji.

Sterownik Delphi DCM 3.7 – układ sterujący opisywanymi silnikami

Możliwe numery występujące przy identyfikacji oprogramowania sterownika tego silnika to:

25185356, 25189468, 25187669, 25191010, 25187669, 25182529

Software: 86AA9TS0113280CG, 86AA9TS02132602U, PCH9STN#53

Hardware: 86AA9TS0220300HK, 86AA9TS031338195

DELPHI DCM 3.7 to częsty gość w naszym warsztacie… Na fotografii widać dokładnie komputer 25187592, 28338455, 96951477, 595172891, DCM3.7AP, AA9T

Dzięki zaawansowanym technikom stosowanym w naszej pracowni sterownik DELPHI DCM 3.7 nie ma przed nami tajemnic. Jako jeden z niewielu warsztatów jesteśmy w stanie odczytać oprogramowanie nie otwierając sterownika.

Większość usług związanych z oprogramowaniem jesteśmy w stanie zrobić wysyłkowo. Zapraszamy też na tuning tych jednostek, który wykonujemy w sposób indywidualny sprawdzając również jego efekty na hamowni. 

Na tą informację trafiło 732 szukających

Przeczytaj również inne nasze wpisy...

VOLVO – usunięcie błędu DTC: P0327, U0327, C0327 w EDC17CP22 i EDC17CP48

Zbigniew Kipa

VAG – 1.4 FSI i 1.6 FSI – Błąd DTC P1031, 17439, 004145 – Volkswagen, Audi, Skoda, Seat

Zbigniew Kipa

Usterka klap zawirowań kolektora 1.9CDTI 2.0CDTI 1.9JTD 2.4JTD

Zbigniew Kipa

6 komentarzy

Damian 9 sierpnia 2018 at 14:35

Witam, mam problem z chevrolet cruze 2013 rok 2.0 vcdi 163KM. Kod błędu p200a – co proponujecie sprawdzić na początku ?

Odpowiedz
Zbigniew Kipa
Zbigniew Kipa 14 sierpnia 2018 at 16:17

Awaria klap wirowych, zapraszamy do kontaktu – umiemy to naprawić 🙂

Odpowiedz
polex 8 czerwca 2018 at 14:42

Witam,
po diagnostyce mam następujące błędy :
– P0533 (wysokie napięcie w obwodzie czujnika ciśnienia czynnika chłodniczego układu klimatyzacji)
– P0513 (nieprawidłowy kluczyk immobilizera) – opis objawu wadliwe działanie
– P200C (wysoka temperatura filtra cząstek stałych DPF)
– P0627 (wysokie napięcie w obwodzie sterującego przekaźnika pompy paliwa)
– P0674 (obwód sterujący świecy żarowej 4 cylindra – opis objawu OPEN
– P200A (działanie obwodu sterującego zaworu regulacyjnego kanału ssącego kolektora dolotowego)
– P2269 (woda w paliwie) – opis objawu wadliwe działanie
– P0031 (niskie napięcie w obwodzie sterującego elementu grzewczego HO2S czujnik 1) – opis objawu: wadliwe działanie

Auto jeżdzi ale czuć wahania mocy, czasem lekko poszarpuje, silnik głośniej pracuje w całym zakresie obrotów.
Po tych kodach błędów wyglada na problem z m.in. sondą lambda, klapami wirowymi. Może Pan coś doradzić jak bliżej to sprawdzić aby nie wpaść w niepotrzebne koszta…

Odpowiedz
Zbigniew Kipa
Zbigniew Kipa 10 czerwca 2018 at 05:21

Witam, bez diagnostyki podczas testu drogowego się nie obejdzie, wygląda na problem z wieloma elementami więc trzeba je stopniowo naprawiać.

Odpowiedz
Pawel 18 maja 2018 at 23:02

Jestem serwisowym mechanikiem Hyundai. Niedawno nabylem Chevroleta Cruza 2.0 vcdi 163. Po opisie ktorym przeczytalem wyzej widze ze.masz potezna wiedze na temat vcdi

Odpowiedz
Zbigniew Kipa
Zbigniew Kipa 19 maja 2018 at 07:58

Witam, potężna wiedza to zbyt daleko idące wnioski lecz co do sterowników silnika DCM3.7 i oprogramowania myślę że mogę pomóc.

Odpowiedz

Zostaw komentarz

This blog is kept spam free by WP-SpamFree.