Auto-krak Elektronika Samochodowa Mechanika

EGR zawór recyrkulacji spalin

 

EGR – od ang. Exhaust Gas Recirculation

Najogólniej rzecz biorąc praca EGR polega na wprowadzeniu określonej ilości gazów wydechowych do komory spalania silnika, co znacząco obniża emisję szkodliwych substancji do atmosfery – głównie węglowodorów oraz tlenków azotu. Jeżli ktoś chce bardziej precyzyjne informacje na temat działania zaworu egr zapraszamy do  lektury.

Jak widać po przeczytaniu „lektury” sprawny zawór EGR w pewnych warunkach przy dobrym jakościowo paliwie:
EGR obniża NOx(tlenki azotów) ale przyczynia się do wzrostu tlenków węgla, cząstek sadzy,
EGR ogranicza przepustowość gazów przez silnik
EGR obniża ciśnienie doładowania oraz ciśnienie w kolektorze ssącym
EGR zwiększa temperaturę spalin jeżeli nie posiada chłodnicy

Tak wygląda typowy układ chłodzenia egr, częstym przypadkiem jest nieszczelność płaszcza wodnego w takiej chłodnicy co skutkuje ubytkiem płynu chłodzącego.The exhaust gas valve

Zawór recyrkulacji spalin to element o którego istnieniu właściciel pojazdu dowiaduje się po jego awarii. Mimo że nie jest jakiś nadzwyczaj nowy element silnika to został on  unowocześniony elektronicznie oraz wdrożono sposoby sprawdzania przez komputer jego poprawności działania.

Każdy zawór EGR posiada charakterystykę w kształcie histerezy.Histeryza zaworu egr W uproszczeniu można powiedzieć, że histereza jest wyznacznikiem skrajnych wartości dla komputera których zawór nie może przekraczać, jeżeli już do tego dojdzie ECU wyświetli błąd p0400 sygnalizując to kontrolką MIL na tablicy oraz przejdzie w tryb awaryjny. Każdy sterownik  inaczej  interpretuje zagrożenie związane z niesprawnym zaworem EGR, jeden po kilku sekundach wyłączy tryb awaryjny i auto zacznie normalnie pracować a w innym trzeba wyłączyć zapłon na kilka sekund.p0400 opel

dtc psg16
dtc psg16

W silnikach diesla zawór zawodzi najczęściej przez nagromadzoną  sadzę i osad.

I tak z doświadczenia niesprawny zawór EGR jak również  zła jakość paliwa:

– może podwyższać tlenki azotów oraz przyczyniać się do wzrostu tlenków węgla i cząstek sadzy w spalinach,
– może doprowadzić do ograniczenia przepustowości kolektora ssącego,
– zakłóca stabilizację ciśnienia doładowania co jest wyczuwalne w dolnym zakresie obrotów przez szarpnięcia lub brak mocy,
– zwiększa spalanie,
– prowadzi do blokowania się zmiennej geometrii turbosprężarki,
– prowadzi do zapchania filtra cząstek stałych,
– zablokowany egr w otwartej pozycji może uniemożliwić rozruch silnika.

Tryb jazdy odgrywa tu dużą rolę, kierowcy jeżdżący w trybie miejskim oraz na bardzo krótkich odcinkach  narażeni są za częstsze usterki natomiast dłuższe trasy sprzyjają samooczyszczaniu się zaworu EGR.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA
Zafira 2.2 Y20DTH

Widzieliśmy zatkane przewody dolotowe w głowicy  w ok 80% co skutkowało brakiem mocy. Klient zjeździł wiele warsztatów zanim zdiagnozowaliśmy tą usterkę…

Brak mocy vectra zafira
Vectra 2.0 psg16

 

 

W silnikach benzynowych awaria pojawia się rzadziej aczkolwiek okazuje się że posiadacze  pojazdów marki Opel mogą mieć problem:

  • Agila 1.0i/1.2i; 12V/16V
  • Astra G/H/J/Mk IV/Mk V 1.2i/1.4i; 12V/16V
  • Corsa C 1.0i/1.2i/1.4i; 12V/16V
  • Meriva 1.4i 16V
  • Tigra B 1.4i 16V
  • Zafira 1.6 1.8 16V

W wyżej wymienionych przypadkach  w sterowniku silnika może być zaprojektowany za mały obszar regulacji co prowadzi do błędu P0400, nie pomaga  nawet wymiana na nowy zawór.

 

Usługa elektronicznego wyprogramowania zaworu EGR, polega na modyfikacji oprogramowania, tak że komputer nie uruchamia zaworu i pozostaje on cały czas zamknięty, istnieje również możliwość modyfikacji oprogramowania tak że zawór można fizycznie usunąć/ zaślepić.
Do zalet usunięcia zaworu zaliczamy:  zmniejszenie nagaru w kolektorze dolotowym a tym samym zwiększamy żywotność silnika oraz klap wirowych.

2.0 TDI Koncern VW Audi1.9 DCI większość Renault oraz Vivaro1.9 TDI koncern VWFiat Alfa 1.9 JTD 2.4 JTDOpel 1.9 CDTISaab 1.9Wnętrze kolektora Opel Z19DTHNagar na wjściu do kolektoraNagar maź na czujniku ciśnienia Vectra C 2.2 DTI

Usunięcie EGR minimalizuje rzadki przypadek osunięcia się nagaru i dostania do komory spalania. Najważniejsze że jest to opłacalne bo do kosztu nowego zaworu doliczyć musimy usługę diagnostyki i wymiany, ponadto temat powróci, również regeneracja zaworu egr to mit i już nie jeden przekonał się że jest to dobre na kilka tygodni.

Oczywiście jest wiele zdań na ten temat ale proszę zauważyć że przeciwnicy to  z reguły teoretycy którzy nigdy nie skorzystali z takiej usługi, może mają rację co do ekologicznego aspektu sprawy ale czemu ekologia wydziera pieniądze z naszego portfela i to co lepsze te pieniądze trafiają za granice, około 70% oryginalnych części zamiennych produkuje  się na zachodzie. Ile jeszcze naszych pieniędzy będzie wylatywać za granice?

filtr cząstek stałych 2000-7000zł
koło dwumasowe 1000-4000zł
turbosprężaka 1500-6000zł
zawór egr 300-2000zł,
przepustnica 200-900zł
kolektor ssący 700-1500
pompa wtryskowa 300-7000zł
wtryskiwacz 300-2000zł
komputer 500-4000zł

Wszystkie te elementy powinny wytrzymać przynajmniej połowę eksploatacji jak jednak praktyka pokazuje to po kilkudziesięciu tysiącach kilometrów ulegają awarii, więc ekologia tak ale w konstrukcji zapewniającej minimalny odsetek awaryjności.
Oczywiście nie we wszystkich przypadkach można wykonać usługę elektronicznego usunięcia lecz z punktu widzenia ekonomicznego widać ile pieniędzy może zostać w Naszym Kraju.

Gwarantujemy zadowolenie i satysfakcję z wykonanej usługi  ponieważ  najbardziej na tym nam zależy, specjalizujemy się w marce opel już blisko dziesięć lat i znamy bolączki tej marki.

Najlepszą są Państwa komentarze.

ZAPRASZAMY DO WSPÓŁPRACY SERWISY

WARSZTATY ORAZ OSOBY PRYWATNE

LISTA STEROWNIKÓW W KTÓRYCH DA SIĘ WYŁĄCZYĆ  ZAWÓR EGR

 BMW

  • BOSCH EDC16C31
  • BOSCH EDC16C35
  • BOSCH EDC16CP35
 CITROEN

  • BOSCH EDC15C2
  • BOSCH EDC16C34
  • DELPHI DCM3.4
  • DELPHI DCM3.5
  • SIEMENS SID803
FIAT

  • BOSCH EDC16C8
  • BOSCH EDC16C9
  • BOSCH EDC16C39
  • MARELLI MJD6
  • MARELLI MJ8 (with 1.3 MJ only)
FORD

  • DELPHI DCM3.4
  • DELPHI DCM3.5
  • EDC16C34
IVECO

  • BOSCH EDC16C39
LANCIA

  • BOSCH EDC16C8
  • BOSCH EDC16C9
  • BOSCH EDC16C39
LAND ROVER

  • SIEMENS SID201
  • SIEMENS SID203
  • SIEMENS SID204
  • SIEMENS SID206
  • SIEMENS SID208
MERCEDES

  • BOSCH EDC17CP10
OPEL

  • EDC15M
  • PSG16
  • EDC16C9
  • EDC16C39
  • EDC16C33
  • TRONIC 8
  • EDC17C19
  • EDC15C3
  • MARELLI MJD6
PORSCHE

  • BOSCH EDC17_CP44
PEUGEOT

  • BOSCH EDC15C2
  • BOSCH EDC16C34
  • DELPHI DCM3.4
  • DELPHI DCM3.5
  • SIEMENS SID803
RENAULT

  • DELPHI 1.5DCI
  • DELPHI DDCR
  • EDC16C33
  • EDC15C3
VOLKSVAGEN-AUDI-SEAT-SKODA

  • BOSCH EDC16CP34
  • BOSCH EDC16U1
  • BOSCH EDC16U31
  • BOSCH EDC16C34
  • BOSCH EDC17_C46
  • BOSCH EDC17_C54
  • BOSCH EDC17_CP04
  • BOSCH EDC17_CP14
  • BOSCH EDC17_CP20
  • BOSCH EDC17_CP44
  • BOSCH EDC17_U01
  • BOSCH EDC17_U05
  • SIEMENS PCR2.1
VOLVO

  • BOSCH EDC17_CP22
  • BOSCH EDC16C34
  • SIEMENS SID803

 

 

Na tą informację trafiło 40900 szukających

Przeczytaj również inne nasze wpisy...

56 komentarzy

Jerzy 7 czerwca 2018 at 13:16

Wcześniej raz do roku potem coraz częściej zapalała się kontrolka (spiralka) gasiłem samochód i było O.K
Teraz świeci się non stop. Samochód oddałem do mechanika nr1.
Seat Ibiza 2011r pojemność 1598, kW 77, TDI
VIN VSSZZZ6JBR192748
Zawór EGR wyczyszczony problem ten sam(brak mocy, kontrolka żółta spiralka) teraz dodatkowo wyskoczył symbol awarii silnika. Po wykasowaniu błędów auto przez chwilę zachowuje się normalnie. Mechanik nr2 stwierdził że to może wina sterownika zaworu. Ma wymienić cały zawór EGR czy zaślepić.

Odpowiedz
Zbigniew Kipa
Zbigniew Kipa 12 czerwca 2018 at 12:52

Wszystko jedno z punktu widzenia mechaniki, jednak gdy Pan zaślepi auto nie będzie spełniac norm emisji spalin i nie polecamy z tego względu tego rozwiązania.

Odpowiedz
Lukasz 30 maja 2018 at 08:16

Witam. Passat b6 2.0fsi. Wymieniono e gr został błąd p0400. Ile kosztuje zaslepienie egr.? Gdzie macie warsztat. Jakie są terminy i ile się czeka na naprawę?

Odpowiedz
Zbigniew Kipa
Zbigniew Kipa 12 czerwca 2018 at 12:56

Niestety nie świadczymy takich usług, ale możemy Panu naprawić zepsuty EGR – w tym celu prosimy o kontakt telefoniczny w godzinach pracy

Odpowiedz
Jacek 4 maja 2018 at 13:45

Witam. Opel insignia 2010 r, 2,0 diesel ecoflex 130 km. Czy mozna w tym aucie wyłączyć egr ? Dpf aktywny. Wyłączyłem wtyczkę egr i jest dobrze tylko jest check na desce. Po włączeniu wtyczki zaduszanie podczas ruszania i klepot podczas ruszania ale TYLKO jesli temperatura na dworze osiąga 20 stopni celsjusza i więcej. Jeśli jest poniżej tej temperatury auto chodzi dobrze i na agr i bez. Prosze o odpowiedz.

Odpowiedz
Zbigniew Kipa
Zbigniew Kipa 7 czerwca 2018 at 10:34

Wyłączania EGR nie polecamy, ponieważ samochód nie będzie spełniał norm emisji spalin, zostaną przekroczone tlenki azotu. Z kontrolką możemy sobie poradzić, ale jeśli wypiął Pan wtyczkę to porusza się Pan samochodem który nie ma prawa wyjechać na drogę publiczną…

Odpowiedz
Krzysztof 5 lutego 2018 at 19:33

Witam.
Posiadam vectre c 2.0 dti.
Od jakiegos czasu przy wiekszych predkosciach auto wchodzi w tryb serwisowy. Po wylaczeniu i wlaczeniu silnika tryb serwisowy sie wylacza.
Zczytany blad P0234-5B odchylenie dodatnie.
Zostal wyczyszczony czujnik podcisnienia,egr,kolektor. Wszedzie pelno sadzy.
Ale problem sporadycznie powraca.
Auto jest jakies mulowate i troche wiecej pali okolo 0,5l/100km.
W serwisie boscha stwierdzili ze egr sie nie domyka.
W miedzy czasie zostal wymieniony czujnik polozenia walu korbowego i zostalo zregenerowana pompa.
Ile by kosztowala usluga wylaczenie egra i zaslepienie go skoro sie nie domyka jak to mowili w boschu.
Ile by to trwalo bo jestem z okolic lublina i chcialbym to zalatwic jednego dnia.

Odpowiedz
Zbigniew Kipa
Zbigniew Kipa 13 marca 2018 at 12:11

Mamy na to radę, ten silnik nie ma przed nami tajemnic, diagnoza prawidłowa na pierwszy rzut oka. Wyceniamy zawsze indywidualnie, proszę skontaktować się z nami w tym celu mailowo lub telefonicznie w godzinach pracy

Odpowiedz
Kiuba 18 stycznia 2018 at 12:45

A w skoda fabia 2 1.6L TDI 66kW 90KM wyprogramowanie z ECU, czyli edycja MAP i przygotowanie ECU do pominięcia ECU wystarczy? Czy lepiej wyjąć EGR z tą zmianą ECU, zaślepić EGR i zmiana w ECU. Narazie bez ruszania DPF, niech działa narazie z DPF.
Bez zaslepienia egr moze tam bedzie sie zbierac nagar, sadze i bedzie gorzej.

Odpowiedz
Zbigniew Kipa
Zbigniew Kipa 24 stycznia 2018 at 10:58

EGR należy zaślepić lub wylogować w pozycji zamkniętej – wtedy nie będzie problemu

Odpowiedz
Patryk 2 stycznia 2018 at 07:18

Witam chciałbym usunąć klapy wirowe 1.9 150 km croma fiat 2008 multijet chciałbym poznać koszta oraz termin wolny.Między innymi wykonano juz egr off dpf off ale samochód ciężko pali przy rozruchu i strasznie dymi niebiesko i czarno wcześniej tego nie było.Może jakieś sugestie co się mogło porabac? P8zdrawiam

Odpowiedz
Zbigniew Kipa
Zbigniew Kipa 24 stycznia 2018 at 11:03

Wysyłkowo będzie to 600 pln, na miejscu 1100 (na miejscu kompleksowo z usługą montażu/demontażu), terminy proszę rezerwować telefonicznie w godzinach pracy warsztatu 🙂

Odpowiedz
marcin 19 września 2017 at 22:05

witam mam problem z corsą d kody błędów to p0243 p0299 odchylenie dodatnie, słabo wkręca na obroty od 3do 4 tys obr czuc dopiero ze działa turbosprężarka, przy 3 tys wchodzi w tryb serwisowy, wymienione zaworek podciśnienia przepływomierz map sensor, sztanga tyrbosprężarki pracuje w całym zakresie, komputer widzi na biegu jałowym egr 65%, przy wciśniętym pedale gazu 2%

Odpowiedz
Zbigniew Kipa
Zbigniew Kipa 26 września 2017 at 21:53

Ewidentnie coś z ciśnieniem turbo, może kolektor pęknięty…

Odpowiedz
Grzesiek 4 sierpnia 2017 at 23:18

Cześć, może możecie polecić jakis warsztat w Białymstoku do „zajęcia się” egr-em. Wyłączenie, zaślepienie.Pozdrawiam.

Odpowiedz
Zbigniew Kipa
Zbigniew Kipa 9 sierpnia 2017 at 08:01

proszę spróbować 516242081

Odpowiedz
DaxTNK 16 lipca 2017 at 08:25

Vectra c 2.2 dti kody błędów P0400-f8 i p0400-5A koszt usunięcia u Państwa egr
Plus co jeszcze mogę u Państwa zrobić z tym silnikiem

Odpowiedz
Zbigniew Kipa
Zbigniew Kipa 18 lipca 2017 at 11:25

250 pln usunięcie EGRu (na ten moment w promocji), można z nim zrobić wiele rzeczy, m.in poniesienie dawki rozruchowej, tuning, usunięcie dowolnych czujników, klap wirowych… co Pan sobie tylko życzy 🙂

Odpowiedz
Paweł 16 lipca 2017 at 08:22

Vectra c 2.2dti. Problem samochód z kluczykiem brak mocy błędy:
P0400-f8
P0400-5A
Koszt usunięcia egr
I jakie czary z silnikiem 2.2dti można jeszcze u Państwa zrobić.

Odpowiedz
Zbigniew Kipa
Zbigniew Kipa 18 lipca 2017 at 12:15

W tym silniku koszt usunięcia EGRa to 250 pln w promocji aktualnie 🙂

Odpowiedz
Rafał 22 czerwca 2017 at 09:28

Witam ,posiadam samochód Opel Vectra C 1.9 CDTI 2008r .W styczniu tego roku zaślepiłem kolektor ,zostały wywalone klapki od kolektora ,wyczyszczony EGR . Kilka dni temu zaświeciła mi się kontrolka check engine ,ale po kilku dniach zgasła. Wczoraj podczas jazdy zaczeło mi poszarpywać autem puścił chmurę białego dymu i wkońcu zgasło.Poczekałem chwilę odpaliłem i dojechałem pod dom ,znów kilka razy szarpneło i zgasło. Próbowałem odpalić i nic szarpało ale nie odpalił.Dopiero na plaku odpalił , potem puszczał dużo dymu ,pewnie układ paliwowy trochę się zalał .Niby jeździ ale nadal miejscami go szarpie jakby nie dostawał paliwa .Może to być objaw pompy paliwowej czy raczej coś innego .

Odpowiedz
Zbigniew Kipa
Zbigniew Kipa 22 czerwca 2017 at 10:09

Witam, bez diagnostyki się nie obejdzie, potrzebuje przynajmniej kody błędów.

Odpowiedz
Rafał 20 czerwca 2017 at 15:56

Witam , opel Vectra c 1.9 CDTI 2008 r. W styczniu był zaślepiony kolektor ,wymontowanie klap wirowych , czyszczony EGR ,dzisiaj mialem kilka szarpnięć autem,zaczął kopcić i zgasł , teraz szarpie przy odpaleniu ale nie chce załapać i kopci może być że znowu EGR

Odpowiedz
Zbigniew Kipa
Zbigniew Kipa 22 czerwca 2017 at 10:07

Proszę o diagnostyką i jej wyninki

Odpowiedz
piotr 15 czerwca 2017 at 21:46

Witam posiadam zafire 1.9 cdti od pewnego czasu poszarpuje przy 2 tys obrotów zaslepiłem częściowo egr i szarpniecie pojawia sie dużo rzadziej i pytanie czy wyprogramowanie egr i zaślepienie pomoże i jaki jest koszt tego i małej korekcji mocy? : ❓

Odpowiedz
Zbigniew Kipa
Zbigniew Kipa 16 czerwca 2017 at 22:32

Koszt wyłączenia 250zł powinno pomóc.

Odpowiedz
piotr 15 czerwca 2017 at 21:28

Witam posiadam zafire 1.9 cdti od pewnego czasu poszarpuje przy 2 tys obrotów zaslepiłem częściowo egr i szarpniecie pojawia sie dużo rzadziej i pytanie czy wyprogramowanie egr i zaślepienie pomoże i jaki jest koszt tego i małej korekcji mocy?

Odpowiedz
Pietras 15 czerwca 2017 at 21:12

witam posiadam zafire 1.9 cdti podczas jazdy nie gwałtownie poszarpuje zaślepiłem częściowo egr pojawia sie szarpniecie rzadziej ale jednak czy wyprogramowanie i zaslepienie całkowicie pomoże i jaki koszt takiej usługi z małą korekcją mocy?

Odpowiedz
1 2 3

Zostaw komentarz

This blog is kept spam free by WP-SpamFree.