EGR – od ang. Exhaust Gas Recirculation
Najogólniej rzecz biorąc praca EGR polega na wprowadzeniu określonej ilości gazów wydechowych do komory spalania silnika, co znacząco obniża emisję szkodliwych substancji do atmosfery – głównie węglowodorów oraz tlenków azotu. Jeżli ktoś chce bardziej precyzyjne informacje na temat działania zaworu egr zapraszamy do lektury.
Jak widać po przeczytaniu „lektury” sprawny zawór EGR w pewnych warunkach przy dobrym jakościowo paliwie:
EGR obniża NOx(tlenki azotów) ale przyczynia się do wzrostu tlenków węgla, cząstek sadzy,
EGR ogranicza przepustowość gazów przez silnik
EGR obniża ciśnienie doładowania oraz ciśnienie w kolektorze ssącym
EGR zwiększa temperaturę spalin jeżeli nie posiada chłodnicy
Tak wygląda typowy układ chłodzenia egr, częstym przypadkiem jest nieszczelność płaszcza wodnego w takiej chłodnicy co skutkuje ubytkiem płynu chłodzącego.
Zawór recyrkulacji spalin to element o którego istnieniu właściciel pojazdu dowiaduje się po jego awarii. Mimo że nie jest jakiś nadzwyczaj nowy element silnika to został on unowocześniony elektronicznie oraz wdrożono sposoby sprawdzania przez komputer jego poprawności działania.
Każdy zawór EGR posiada charakterystykę w kształcie histerezy. W uproszczeniu można powiedzieć, że histereza jest wyznacznikiem skrajnych wartości dla komputera których zawór nie może przekraczać, jeżeli już do tego dojdzie ECU wyświetli błąd p0400 sygnalizując to kontrolką MIL na tablicy oraz przejdzie w tryb awaryjny. Każdy sterownik inaczej interpretuje zagrożenie związane z niesprawnym zaworem EGR, jeden po kilku sekundach wyłączy tryb awaryjny i auto zacznie normalnie pracować a w innym trzeba wyłączyć zapłon na kilka sekund.

W silnikach diesla zawór zawodzi najczęściej przez nagromadzoną sadzę i osad.
I tak z doświadczenia niesprawny zawór EGR jak również zła jakość paliwa:
– może podwyższać tlenki azotów oraz przyczyniać się do wzrostu tlenków węgla i cząstek sadzy w spalinach,
– może doprowadzić do ograniczenia przepustowości kolektora ssącego,
– zakłóca stabilizację ciśnienia doładowania co jest wyczuwalne w dolnym zakresie obrotów przez szarpnięcia lub brak mocy,
– zwiększa spalanie,
– prowadzi do blokowania się zmiennej geometrii turbosprężarki,
– prowadzi do zapchania filtra cząstek stałych,
– zablokowany egr w otwartej pozycji może uniemożliwić rozruch silnika.
Tryb jazdy odgrywa tu dużą rolę, kierowcy jeżdżący w trybie miejskim oraz na bardzo krótkich odcinkach narażeni są za częstsze usterki natomiast dłuższe trasy sprzyjają samooczyszczaniu się zaworu EGR.

Widzieliśmy zatkane przewody dolotowe w głowicy w ok 80% co skutkowało brakiem mocy. Klient zjeździł wiele warsztatów zanim zdiagnozowaliśmy tą usterkę…

W silnikach benzynowych awaria pojawia się rzadziej aczkolwiek okazuje się że posiadacze pojazdów marki Opel mogą mieć problem:
- Agila 1.0i/1.2i; 12V/16V
- Astra G/H/J/Mk IV/Mk V 1.2i/1.4i; 12V/16V
- Corsa C 1.0i/1.2i/1.4i; 12V/16V
- Meriva 1.4i 16V
- Tigra B 1.4i 16V
- Zafira 1.6 1.8 16V
W wyżej wymienionych przypadkach w sterowniku silnika może być zaprojektowany za mały obszar regulacji co prowadzi do błędu P0400, nie pomaga nawet wymiana na nowy zawór.
Usługa elektronicznego wyprogramowania zaworu EGR, polega na modyfikacji oprogramowania, tak że komputer nie uruchamia zaworu i pozostaje on cały czas zamknięty, istnieje również możliwość modyfikacji oprogramowania tak że zawór można fizycznie usunąć/ zaślepić.
Do zalet usunięcia zaworu zaliczamy: zmniejszenie nagaru w kolektorze dolotowym a tym samym zwiększamy żywotność silnika oraz klap wirowych.
Usunięcie EGR minimalizuje rzadki przypadek osunięcia się nagaru i dostania do komory spalania. Najważniejsze że jest to opłacalne bo do kosztu nowego zaworu doliczyć musimy usługę diagnostyki i wymiany, ponadto temat powróci, również regeneracja zaworu egr to mit i już nie jeden przekonał się że jest to dobre na kilka tygodni.
Oczywiście jest wiele zdań na ten temat ale proszę zauważyć że przeciwnicy to z reguły teoretycy którzy nigdy nie skorzystali z takiej usługi, może mają rację co do ekologicznego aspektu sprawy ale czemu ekologia wydziera pieniądze z naszego portfela i to co lepsze te pieniądze trafiają za granice, około 70% oryginalnych części zamiennych produkuje się na zachodzie. Ile jeszcze naszych pieniędzy będzie wylatywać za granice?
filtr cząstek stałych 2000-7000zł
koło dwumasowe 1000-4000zł
turbosprężaka 1500-6000zł
zawór egr 300-2000zł,
przepustnica 200-900zł
kolektor ssący 700-1500
pompa wtryskowa 300-7000zł
wtryskiwacz 300-2000zł
komputer 500-4000zł
Gwarantujemy zadowolenie i satysfakcję z wykonanej usługi ponieważ najbardziej na tym nam zależy, specjalizujemy się w marce opel już blisko dziesięć lat i znamy bolączki tej marki.
Najlepszą są Państwa komentarze.
ZAPRASZAMY DO WSPÓŁPRACY SERWISY WARSZTATY ORAZ OSOBY PRYWATNE
|
BMW
|
CITROEN
|
FIAT
|
FORD
|
IVECO
|
LANCIA
|
LAND ROVER
|
MERCEDES
|
OPEL
|
PORSCHE
|
PEUGEOT
|
RENAULT
|
VOLKSVAGEN-AUDI-SEAT-SKODA
|
VOLVO
|
Na tą informację trafiło 58961 szukających
58 komentarzy
Wcześniej raz do roku potem coraz częściej zapalała się kontrolka (spiralka) gasiłem samochód i było O.K
Teraz świeci się non stop. Samochód oddałem do mechanika nr1.
Seat Ibiza 2011r pojemność 1598, kW 77, TDI
VIN VSSZZZ6JBR192748
Zawór EGR wyczyszczony problem ten sam(brak mocy, kontrolka żółta spiralka) teraz dodatkowo wyskoczył symbol awarii silnika. Po wykasowaniu błędów auto przez chwilę zachowuje się normalnie. Mechanik nr2 stwierdził że to może wina sterownika zaworu. Ma wymienić cały zawór EGR czy zaślepić.
Wszystko jedno z punktu widzenia mechaniki, jednak gdy Pan zaślepi auto nie będzie spełniac norm emisji spalin i nie polecamy z tego względu tego rozwiązania.
Witam. Passat b6 2.0fsi. Wymieniono e gr został błąd p0400. Ile kosztuje zaslepienie egr.? Gdzie macie warsztat. Jakie są terminy i ile się czeka na naprawę?
Niestety nie świadczymy takich usług, ale możemy Panu naprawić zepsuty EGR – w tym celu prosimy o kontakt telefoniczny w godzinach pracy
Witam. Opel insignia 2010 r, 2,0 diesel ecoflex 130 km. Czy mozna w tym aucie wyłączyć egr ? Dpf aktywny. Wyłączyłem wtyczkę egr i jest dobrze tylko jest check na desce. Po włączeniu wtyczki zaduszanie podczas ruszania i klepot podczas ruszania ale TYLKO jesli temperatura na dworze osiąga 20 stopni celsjusza i więcej. Jeśli jest poniżej tej temperatury auto chodzi dobrze i na agr i bez. Prosze o odpowiedz.
Wyłączania EGR nie polecamy, ponieważ samochód nie będzie spełniał norm emisji spalin, zostaną przekroczone tlenki azotu. Z kontrolką możemy sobie poradzić, ale jeśli wypiął Pan wtyczkę to porusza się Pan samochodem który nie ma prawa wyjechać na drogę publiczną…
Witam.
Posiadam vectre c 2.0 dti.
Od jakiegos czasu przy wiekszych predkosciach auto wchodzi w tryb serwisowy. Po wylaczeniu i wlaczeniu silnika tryb serwisowy sie wylacza.
Zczytany blad P0234-5B odchylenie dodatnie.
Zostal wyczyszczony czujnik podcisnienia,egr,kolektor. Wszedzie pelno sadzy.
Ale problem sporadycznie powraca.
Auto jest jakies mulowate i troche wiecej pali okolo 0,5l/100km.
W serwisie boscha stwierdzili ze egr sie nie domyka.
W miedzy czasie zostal wymieniony czujnik polozenia walu korbowego i zostalo zregenerowana pompa.
Ile by kosztowala usluga wylaczenie egra i zaslepienie go skoro sie nie domyka jak to mowili w boschu.
Ile by to trwalo bo jestem z okolic lublina i chcialbym to zalatwic jednego dnia.
Mamy na to radę, ten silnik nie ma przed nami tajemnic, diagnoza prawidłowa na pierwszy rzut oka. Wyceniamy zawsze indywidualnie, proszę skontaktować się z nami w tym celu mailowo lub telefonicznie w godzinach pracy
A w skoda fabia 2 1.6L TDI 66kW 90KM wyprogramowanie z ECU, czyli edycja MAP i przygotowanie ECU do pominięcia ECU wystarczy? Czy lepiej wyjąć EGR z tą zmianą ECU, zaślepić EGR i zmiana w ECU. Narazie bez ruszania DPF, niech działa narazie z DPF.
Bez zaslepienia egr moze tam bedzie sie zbierac nagar, sadze i bedzie gorzej.
EGR należy zaślepić lub wylogować w pozycji zamkniętej – wtedy nie będzie problemu
Witam chciałbym usunąć klapy wirowe 1.9 150 km croma fiat 2008 multijet chciałbym poznać koszta oraz termin wolny.Między innymi wykonano juz egr off dpf off ale samochód ciężko pali przy rozruchu i strasznie dymi niebiesko i czarno wcześniej tego nie było.Może jakieś sugestie co się mogło porabac? P8zdrawiam
Wysyłkowo będzie to 600 pln, na miejscu 1100 (na miejscu kompleksowo z usługą montażu/demontażu), terminy proszę rezerwować telefonicznie w godzinach pracy warsztatu 🙂
witam mam problem z corsą d kody błędów to p0243 p0299 odchylenie dodatnie, słabo wkręca na obroty od 3do 4 tys obr czuc dopiero ze działa turbosprężarka, przy 3 tys wchodzi w tryb serwisowy, wymienione zaworek podciśnienia przepływomierz map sensor, sztanga tyrbosprężarki pracuje w całym zakresie, komputer widzi na biegu jałowym egr 65%, przy wciśniętym pedale gazu 2%
Ewidentnie coś z ciśnieniem turbo, może kolektor pęknięty…
Cześć, może możecie polecić jakis warsztat w Białymstoku do „zajęcia się” egr-em. Wyłączenie, zaślepienie.Pozdrawiam.
proszę spróbować 516242081
Vectra c 2.2 dti kody błędów P0400-f8 i p0400-5A koszt usunięcia u Państwa egr
Plus co jeszcze mogę u Państwa zrobić z tym silnikiem
250 pln usunięcie EGRu (na ten moment w promocji), można z nim zrobić wiele rzeczy, m.in poniesienie dawki rozruchowej, tuning, usunięcie dowolnych czujników, klap wirowych… co Pan sobie tylko życzy 🙂
Vectra c 2.2dti. Problem samochód z kluczykiem brak mocy błędy:
P0400-f8
P0400-5A
Koszt usunięcia egr
I jakie czary z silnikiem 2.2dti można jeszcze u Państwa zrobić.
W tym silniku koszt usunięcia EGRa to 250 pln w promocji aktualnie 🙂
Witam ,posiadam samochód Opel Vectra C 1.9 CDTI 2008r .W styczniu tego roku zaślepiłem kolektor ,zostały wywalone klapki od kolektora ,wyczyszczony EGR . Kilka dni temu zaświeciła mi się kontrolka check engine ,ale po kilku dniach zgasła. Wczoraj podczas jazdy zaczeło mi poszarpywać autem puścił chmurę białego dymu i wkońcu zgasło.Poczekałem chwilę odpaliłem i dojechałem pod dom ,znów kilka razy szarpneło i zgasło. Próbowałem odpalić i nic szarpało ale nie odpalił.Dopiero na plaku odpalił , potem puszczał dużo dymu ,pewnie układ paliwowy trochę się zalał .Niby jeździ ale nadal miejscami go szarpie jakby nie dostawał paliwa .Może to być objaw pompy paliwowej czy raczej coś innego .
Witam, bez diagnostyki się nie obejdzie, potrzebuje przynajmniej kody błędów.
Witam , opel Vectra c 1.9 CDTI 2008 r. W styczniu był zaślepiony kolektor ,wymontowanie klap wirowych , czyszczony EGR ,dzisiaj mialem kilka szarpnięć autem,zaczął kopcić i zgasł , teraz szarpie przy odpaleniu ale nie chce załapać i kopci może być że znowu EGR
Proszę o diagnostyką i jej wyninki
Witam posiadam zafire 1.9 cdti od pewnego czasu poszarpuje przy 2 tys obrotów zaslepiłem częściowo egr i szarpniecie pojawia sie dużo rzadziej i pytanie czy wyprogramowanie egr i zaślepienie pomoże i jaki jest koszt tego i małej korekcji mocy? : ❓
Koszt wyłączenia 250zł powinno pomóc.
Witam posiadam zafire 1.9 cdti od pewnego czasu poszarpuje przy 2 tys obrotów zaslepiłem częściowo egr i szarpniecie pojawia sie dużo rzadziej i pytanie czy wyprogramowanie egr i zaślepienie pomoże i jaki jest koszt tego i małej korekcji mocy?
witam posiadam zafire 1.9 cdti podczas jazdy nie gwałtownie poszarpuje zaślepiłem częściowo egr pojawia sie szarpniecie rzadziej ale jednak czy wyprogramowanie i zaslepienie całkowicie pomoże i jaki koszt takiej usługi z małą korekcją mocy?