Elektronika Samochodowa Kolektory ssące Mechanika VW / AUDI / SKODA / SEAT

Klapy kolektora Audi MED9.1 – RS3, RS4, Q5, A6, RS6, S8, R8

Dziś przedmiotem naszych rozważań będą kolektory w samochodach marki audi. Są one wyposażone w klapy wirowe, co nie ułatwia życia użytkownikom samochodów w nie wyposażonym.

Klapy wirowe kolektora ssącego to urządzenie techniczne mające na celu zmniejszenie emisji tlenków azotu. Nie są one niezbędne, jest to wynalazek ekologiczny i nie zauważamy zwykle że auto jest w nie wyposażone do momentu… właśnie, do momentu kiedy zaczynają się z nimi kłopoty.

Jedynym skutecznym sposobem na pozbycie się problemu z zacinającymi się bądź urywającymi klapami jest uch fizyczne usunięcie wraz z  wyprogramowaniem z ECU.

Klapy w układzie sterowania silnika MED9.1 montowane były w następujących wersjach silnikowych samochodów marki Audi: 

  • 2.5 TFSI V5 -RS3 8J
  • 3.2 FSI V6 – Q5 8RB
  • 4.2 FSI V8 – RS4 B7, R8, A6 C6, A6L C6
  • 5.0 TFSI V10 – RS6 C6
  • 5.2 FSI V10 – S6 C7, S8 D3, R8

Konstruktorzy Audi najprawdopodobniej w odpowiedzi na potrzeby finansowe koncernu zaprojektowali kolektor ssący z klapami wirowymi który dość często ulega awarii.

Awaria klap w kolektorze objawia się najczęściej spadkiem mocy w dolnym  zakresie obrotów lub w przypadku zablokowania się klap brakiem mocy powyżej 2500rpm, oczywiście również wywaleniem kontrolki check engine z błędami takimi jak: P3103, P2004, P2005, P2006, P2007, P2008, P2009, P2010, P2011, P2012, P2013, P2014, P2015, P2016, P2017, P2018, P2019, P2403, P2404

Opisy tych błędów to m.in:

  • klapa w kolektorze ssącym sterowanie strumieniem powietrza zablokowane w położeniu otwartym
  • Czujnik położenia klapy w kolektorze ssącym

W tych sterownikach częstą usterką jest również P0601 – 01 (błąd sumy kontrolnej), WAG001537 – usterka sterownika

Podsumowując zapraszamy na usługę usunięcia klap wszystkie osoby prywatne. Gorąco zachęcamy również serwisy do stałej współpracy z naszym warsztatem – przy zamówieniu większej ilości usług oferujemy bardzo konkurencyjne ceny. Jeśli chcą Państwo również zwiększyć moc, zoptymalizować spalanie lub pozbyć się zaworu EGR – drzwi naszego warsztatu stoją szerokim otworem 🙂

Na tą informację trafiło 3334 szukających

Przeczytaj również inne nasze wpisy...

Zostaw komentarz

This blog is kept spam free by WP-SpamFree.