Elektronika Samochodowa Kolektory ssące Mechanika VW / AUDI / SKODA / SEAT

Kolektor ssący z klapami wirowymi 4.2 FSI – Audi / Volkswagen

Kolektor ssący w silniku 4.2 FSI V6 i V8 samochodów marek audi i volkswagen jest wyposażony w mechanizm klap zmiennej długości kolektora oraz klap wirowych.

Sterownik przełącza m.in między krótkimi i długimi kanałami wlotowymi w zależności od obrotów silnika. W przypadku audi S4 poniżej 5000 obr./min. Silnik pracuje na długich kanałach, a klapa pozostaje zamknięta w pozycji górnej, powyżej tych obrotów spada i umożliwia dostęp powietrza przez obydwa kanały. Klapki w tym kolektorze są wyjątkowo duże i nawet w pozycji zamkniętej przy niskich obrotach w świetle przepustnicy zajmują ok. 2,5 centymetra.

Na zdjęciach przedstawiamy przykładowy kolektor silnika 4.2 FSI V8 pochodzący z samochodu Audi R8

Uszkodzenie klapek objawia się zwykle bardzo różnie, najczęściej jednak towarzyszą mu bardzo delikatne odgłosy. Samo ich spękanie nie daje odczuwalnego w jeździe efektu, jednak może być wyjątkowo niebezpieczne – szczególnie gdy klapki zaczynają się kruszyć – ucierpieć wtedy może nasz budżet, ponieważ uszkodzeniu ulegają najczęściej zawory i gładź cylindrów.

  • 5.2 V10 450hp MED9.1 ,
  • 4.0 V8 BITURBO 408hp MED17.1.1
  • 4.2 v8 340hp ME7.1.1
  • 4.2 v8 360hp ME7.1.1
  • 4.2 v8 420hp MED9.1
  • 3.7 V8 260hp ME7.1.5
  • 2.8 V6 193hp ME7.1.5

Najrozsądniejszym rozwiązaniem w przypadku gdy cokolwiek dzieje się z klapami, a nawet gdy nic się nie dzieje (zapobiegawczo, bo na pewno prędzej czy później coś dziać się będzie) jest fizyczne usunięcie klap, wyprogramowanie ich z komputera silnika (ECU) oraz zrobienie optymalizacji spalania w taki sposób, aby praca silnika była prawidłowa. Zyskujemy tym gwarancję, że poważne awarie związane z klapami nam nie grożą, kolektor nie będzie zarastał nagarem powodując pogorszenie osiągów oraz zacięcia  samych klap i błędy z tym związane, P2004 . P2005, P2006, P2007, P2009, P2010, P2011, P2012, P2013, P2014, P2015, P2016, P2017, P2019, P2022, a nasz wóz będzie jeździł bezawaryjnie przez długi czas. Optymalizacja pozwala dopasować mapę zapłonu do nowych warunków oraz sterować silnikiem w sposób niezmieniający jego charakterystyki. W skrajnych przypadkach, szczególnie gdy klapki były w bardzo słabym stanie i w kolektorze znajdowało się dużo nagaru daje to odczucie większej mocy silnika, chociaż faktycznie przywrócony jest on do stanu fabrycznego, osiągi poprawiają się bardzo rzadko i minimalnie w niewielu przypadkach – jako „efekt uboczny” modyfikacji. Cóż, czasem można niechcący poprawić fabrykę – szczególnie taką której celem jest generowanie przychodu, a nie tworzenie wzorowych samochodów 🙂

Przy okazji można zrobić tuning i jest on najbardziej efektywny w pojazdach wyposażonych w turbodoładowanie.

Na modyfikacje tego oraz wielu innych kolektorów wyposażonych w klapy wirowe i/lub zawór EGR zapraszamy serdecznie w nasze skromne progi 🙂

Poniżej przedstawiamy film na Youtube, gdzie opowiadamy o modelu w którym występuje ten sam problem. Jest tam zamontowany bardzo podobny kolektor.

Na tą informację trafiło 3561 szukających

Przeczytaj również inne nasze wpisy...

15 komentarzy

Avatar
Damian 26 maja 2019 at 11:32

Witam czy ta usługa jest dostępna w silniku AQH 360hp audi s8 d2. Jeśli tak to jaki był by koszt?

Odpowiedz
Tomasz Auto-Krak
Tomasz Auto-Krak 27 maja 2019 at 08:53

Witam
Tak ta usługa jest dostępna w tym silniku, koszt naprawy w naszym warsztacie to 1800 zł, czas naprawy około 3-4 dni
lub koszt wysyłkowo 1200zł
Pozdrawiam

Odpowiedz
Avatar
Mike 4 marca 2019 at 14:48

Czy usuniecie klap z silnika 4.2 V8 BAT i wykonanie optymalizacji w sterowniku spowoduje powrót do wykresu mocy z przed usunięcia klapy ? Macie jakieś wykresy z hamowni ?

Odpowiedz
Zbigniew Kipa
Zbigniew Kipa 7 marca 2019 at 20:09

Tak auto nie powinno mieć różnicy w mocy, możemy to sprawdzić jak Pan przyjedzie pojazdem do nas.

Odpowiedz
Avatar
Jarek 9 grudnia 2018 at 12:43

Dziękuję za super wykonaną usługę usunięcia klap wirowych w Saab 9-5 1.9Tid, teraz auto „fruwa”
Profesjonalna robota.
Będę polecał serwis.
Ps.
Byłem w sobotę 08/12/2018

Odpowiedz
Zbigniew Kipa
Zbigniew Kipa 13 grudnia 2018 at 14:21

Dziękujemy za miłe słowa, szerokiej drogi!

Odpowiedz
Avatar
Cezary 20 listopada 2018 at 19:45

Witam. Czy usługa jest wykonywana w A6 C6 4.2 BAT? Jaki szacowany koszt?

Odpowiedz
Zbigniew Kipa
Zbigniew Kipa 21 listopada 2018 at 11:43

1200 pln na gotowo. Usługę robimy wysyłkowo, musi Pan wysłać nam sterownik i kolektor

Odpowiedz
Avatar
Cezary 12 stycznia 2018 at 21:17

Witam,

Mam ten sam silnik co w filmiku 3.2 V6 FSI i mam problem z kolektorem ssący, jaki jest koszt regeneracji?

Odpowiedz
Zbigniew Kipa
Zbigniew Kipa 15 stycznia 2018 at 11:33

W grę wchodzi usunięcie ale jest to uzależnione od kodu silnika.

Odpowiedz
Avatar
Łukasz 4 lutego 2019 at 10:36

Witam,

Podpinam się do kolegi wyżej, kod silniki AUK. Usunięcie możliwe?

Odpowiedz
Zbigniew Kipa
Zbigniew Kipa 4 lutego 2019 at 21:35

tak damy radę

Odpowiedz
Avatar
Damian 25 października 2017 at 12:10

Witam. czy usługa jest dostępna dla audi s5 4.2 v8 benzyna?

Odpowiedz
Avatar
Zbigniew Ładosz 23 września 2017 at 01:11

Witam,
czy Taka operacja jest mozliwa w VW phaeton BGH?
4.2 L V8. Z 2006/7
Benzin

Odpowiedz
Zbigniew Kipa
Zbigniew Kipa 26 września 2017 at 22:06

Tak możemy wykonać taką usługę.

Odpowiedz

Pozostaw odpowiedź Cezary Anuluj odpowiedź

This blog is kept spam free by WP-SpamFree.