Elektronika Samochodowa Kolektory ssące Mechanika VW / AUDI / SKODA / SEAT

Kolektor ssący z klapami wirowymi 4.2 FSI – Audi / Volkswagen

Kolektor ssący w silniku 4.2 FSI V6 i V8 samochodów marek audi i volkswagen jest wyposażony w mechanizm klap zmiennej długości kolektora oraz klap wirowych.

Sterownik przełącza m.in między krótkimi i długimi kanałami wlotowymi w zależności od obrotów silnika. W przypadku audi S4 poniżej 5000 obr./min. Silnik pracuje na długich kanałach, a klapa pozostaje zamknięta w pozycji górnej, powyżej tych obrotów spada i umożliwia dostęp powietrza przez obydwa kanały. Klapki w tym kolektorze są wyjątkowo duże i nawet w pozycji zamkniętej przy niskich obrotach w świetle przepustnicy zajmują ok. 2,5 centymetra.

Na zdjęciach przedstawiamy przykładowy kolektor silnika 4.2 FSI V8 pochodzący z samochodu Audi R8

Uszkodzenie klapek objawia się zwykle bardzo różnie, najczęściej jednak towarzyszą mu bardzo delikatne odgłosy. Samo ich spękanie nie daje odczuwalnego w jeździe efektu, jednak może być wyjątkowo niebezpieczne – szczególnie gdy klapki zaczynają się kruszyć – ucierpieć wtedy może nasz budżet, ponieważ uszkodzeniu ulegają najczęściej zawory i gładź cylindrów.

  • 5.2 V10 450hp MED9.1 ,
  • 4.0 V8 BITURBO 408hp MED17.1.1
  • 4.2 v8 340hp ME7.1.1
  • 4.2 v8 360hp ME7.1.1
  • 4.2 v8 420hp MED9.1
  • 3.7 V8 260hp ME7.1.5
  • 2.8 V6 193hp ME7.1.5

Najrozsądniejszym rozwiązaniem w przypadku gdy cokolwiek dzieje się z klapami, a nawet gdy nic się nie dzieje (zapobiegawczo, bo na pewno prędzej czy później coś dziać się będzie) jest fizyczne usunięcie klap, wyprogramowanie ich z komputera silnika (ECU) oraz zrobienie optymalizacji spalania w taki sposób, aby praca silnika była prawidłowa. Zyskujemy tym gwarancję, że poważne awarie związane z klapami nam nie grożą, kolektor nie będzie zarastał nagarem powodując pogorszenie osiągów oraz zacięcia  samych klap i błędy z tym związane, P2004 . P2005, P2006, P2007, P2009, P2010, P2011, P2012, P2013, P2014, P2015, P2016, P2017, P2019, P2022, a nasz wóz będzie jeździł bezawaryjnie przez długi czas. Optymalizacja pozwala dopasować mapę zapłonu do nowych warunków oraz sterować silnikiem w sposób niezmieniający jego charakterystyki. W skrajnych przypadkach, szczególnie gdy klapki były w bardzo słabym stanie i w kolektorze znajdowało się dużo nagaru daje to odczucie większej mocy silnika, chociaż faktycznie przywrócony jest on do stanu fabrycznego, osiągi poprawiają się bardzo rzadko i minimalnie w niewielu przypadkach – jako „efekt uboczny” modyfikacji. Cóż, czasem można niechcący poprawić fabrykę – szczególnie taką której celem jest generowanie przychodu, a nie tworzenie wzorowych samochodów 🙂

Przy okazji można zrobić tuning i jest on najbardziej efektywny w pojazdach wyposażonych w turbodoładowanie.

Na modyfikacje tego oraz wielu innych kolektorów wyposażonych w klapy wirowe i/lub zawór EGR zapraszamy serdecznie w nasze skromne progi 🙂

Poniżej przedstawiamy film na Youtube, gdzie opowiadamy o modelu w którym występuje ten sam problem. Jest tam zamontowany bardzo podobny kolektor.

Na tą informację trafiło 2859 szukających

Przeczytaj również inne nasze wpisy...

13 komentarzy

Mike 4 marca 2019 at 14:48

Czy usuniecie klap z silnika 4.2 V8 BAT i wykonanie optymalizacji w sterowniku spowoduje powrót do wykresu mocy z przed usunięcia klapy ? Macie jakieś wykresy z hamowni ?

Odpowiedz
Zbigniew Kipa
Zbigniew Kipa 7 marca 2019 at 20:09

Tak auto nie powinno mieć różnicy w mocy, możemy to sprawdzić jak Pan przyjedzie pojazdem do nas.

Odpowiedz
Jarek 9 grudnia 2018 at 12:43

Dziękuję za super wykonaną usługę usunięcia klap wirowych w Saab 9-5 1.9Tid, teraz auto „fruwa”
Profesjonalna robota.
Będę polecał serwis.
Ps.
Byłem w sobotę 08/12/2018

Odpowiedz
Zbigniew Kipa
Zbigniew Kipa 13 grudnia 2018 at 14:21

Dziękujemy za miłe słowa, szerokiej drogi!

Odpowiedz
Cezary 20 listopada 2018 at 19:45

Witam. Czy usługa jest wykonywana w A6 C6 4.2 BAT? Jaki szacowany koszt?

Odpowiedz
Zbigniew Kipa
Zbigniew Kipa 21 listopada 2018 at 11:43

1200 pln na gotowo. Usługę robimy wysyłkowo, musi Pan wysłać nam sterownik i kolektor

Odpowiedz
Cezary 12 stycznia 2018 at 21:17

Witam,

Mam ten sam silnik co w filmiku 3.2 V6 FSI i mam problem z kolektorem ssący, jaki jest koszt regeneracji?

Odpowiedz
Zbigniew Kipa
Zbigniew Kipa 15 stycznia 2018 at 11:33

W grę wchodzi usunięcie ale jest to uzależnione od kodu silnika.

Odpowiedz
Łukasz 4 lutego 2019 at 10:36

Witam,

Podpinam się do kolegi wyżej, kod silniki AUK. Usunięcie możliwe?

Odpowiedz
Zbigniew Kipa
Zbigniew Kipa 4 lutego 2019 at 21:35

tak damy radę

Odpowiedz
Damian 25 października 2017 at 12:10

Witam. czy usługa jest dostępna dla audi s5 4.2 v8 benzyna?

Odpowiedz
Zbigniew Ładosz 23 września 2017 at 01:11

Witam,
czy Taka operacja jest mozliwa w VW phaeton BGH?
4.2 L V8. Z 2006/7
Benzin

Odpowiedz
Zbigniew Kipa
Zbigniew Kipa 26 września 2017 at 22:06

Tak możemy wykonać taką usługę.

Odpowiedz

Pozostaw odpowiedź Jarek Anuluj odpowiedź

This blog is kept spam free by WP-SpamFree.