Rzemień: Mielec, Dębica, Ropczyce, Kolbuszowa, Rzeszów i okolice – tel. 667 786 801
Get Adobe Flash player
 







Kategorie bloga
Sklep Auto-Krak
Proszę, pamiętaj…

Każdą usługę można wykonać na trzy sposoby: tanio, szybko i dobrze, ale do wyboru mamy zawsze tylko dwie opcje: kiedy jest tanio i szybko, to nie jest dobrze, jeśli jest szybko i dobrze, to nie jest tanio, a jak jest tanio i dobrze, to nigdy nie jest szybko... :)

Jeśli jakiś artykuł lub wpis z mojej strony okazał się dla Ciebie przydatny, proszę zostaw komentarz lub wklej link do tego artykułu na swoim forum, stronie bądź profilu - niech będzie to taką małą zapłatą za mój czas spędzony na bezinteresownym niesieniu pomocy mechanikom-amatorom… dziękuje – Zbigniew Kipa, właściciel AUTO-KRAK

Losowy cytat

Gdy mężczyzna utrzymuje kilka samochodów, to jest to dla niego uczuciowy odpowiednik haremu.

— John Hallibarton
Licznik & Statystyki
Usłyszało o nas:

internautów

Mercedes-Benz M272 to seria wolnossących, widlastych silników 6-cylindrowych, 24-zaworowych, ze zmiennymi fazami rozrządu i wtrysku elektronicznym. Montowany jest od 2004 roku, które zadebiutowały w większości klas. Silniki M272 zastąpiły serię M112, które były montowane przez dekadę (od roku 1998 do 2008).

Podstawowymi zmianami względem starszej konstrukcji były m.in:

  • Przejście na układ DOHC (podwójnych wałków rozrządu w głowicach)
  • Zastąpienie 3 zaworów na cylinder układem z 4 zaworami
  • Zmienne fazy rozrządu dla wałków zaworów (ssących i wydechowych)
  • Zastosowanie klap wirowych w kolektorze ssącym
  • Montaż wałka wyrównoważającego,

Ostatnia ze zmian miała na celu niwelację wibracji powstałych na skutek rozstawienia cylindrów w kącie 90 stopni. Tak szerokie rozwarcie nie jest popularnym rozwiązaniem, ponieważ zwiększa gabaryty jednostki a także nie posiada podstawowej zalety, którą jest pełen obrót wału napędowego podzielony na 6 cylindrów.

Silniki M272 występują w trzech wersjach o różnej pojemności:

  • 2,5 l (M272 E25),
  • 3,0 l (M272 E30),
  • 3,5 l (M272 E35).

Silnik M272 jest montowany wzdłużnie z przodu. Napędza on koła tylne lub wszystkie. Pod maską mocno utrudnia naprawy ciasne zabudowanie, co jest trochę problematyczne dla mechaników. Od 2006 roku wariant 3,5-litrowy wyposażony jest we wtrysk bezpośredni i nosi oznaczenie CGI, inne jednostki posiadają standardowy wtrysk wielopunktowy w kolektor ssący. Początkowo bezpośredni wtrysk powędrował tylko do CLSa, ale dziś jest też m.in w E-lasie (W212). W 2010 r. zaprezentowano następcę M272, która ma oznaczenie M276, jednak silniki z serii 272 są na tyle udane, że nadal montuje się je w wielu modelach. Silnik M272 znaleźć można w samochodach takich jak:

  • Mercedes klasy C W203: 01.2005-02.2007
  • Mercedes klasy E W211: 03.2005-12.2008
  • Mercedes klasy E W212: od 02.2009
  • Mercedes CLS C219: 10.2004-12.2010
  • Mercedes CLS C218: od 01.2011
  • Mercedes klasy S W221: 10.2005-07.2013
  • Mercedes GLK X204: od 06.2008
  • Mercedes klasy R W251: od 01.2006
  • Mercedes ML W164: 07.2005-05.2011
  • Mercedes ML W166: od 06.2011
  • Mercedes Viano: od 09.2007

Oznaczenie tego silnika rozszyfrować możemy następująco:

  • M = Motor,
  • 271 = Seria,
  • E = wtrysk,
  • 25,30,35 = poj. skokowa
  • CGI = wtrysk bezpośredni

Układ sterujący tym silnikiem to Bosch ME 9.7. Silniki M272 to nowoczesne jednostki. Szanowane egzemplarze odwdzięczają się bezawaryjną pracą, jednak jak każde nowoczesne urządzenie problemy sprawia w nim ekologia.

Ten silnik ma tylko jedną poważną i typową usterkę – zużycie zębów wałka wyrównoważającego. Jej usuwanie jest kosztowne, a konsekwencje – na tyle poważne, że trudno polecić V-szóstkę Mercedesa w ogóle.

Uszkodzone koła zębate wałka wyrównoważającego prowadzą do poważnych awarii. W skutek tej wady z czasem możemy doczekać się zniszczenia łańcucha rozrządu, który w końcu przeskoczy i jeśli będziemy mieli mało szczęścia to przy okazji na skutek złego składu mieszanki w cylindrach uszkodzimy np. filtr DPF. Na tą usterkę narażone są silniki o numerze seryjnym niższym niż 2729..30 468993.

Części do naprawy tej bolączki nie są bardzo drogie, bo kosztują ok. 1000 zł, ale w związku z budową silnika i słabym dostępem do wałka wymagane jest wyjęcie silnika i rozebrania go na części pierwsze – koszt takiego zabiegu oscyluje zwykle w okolicy 5 tysięcy złotych. Ta usterka niestety mocno podważa reputację M272. Polecane są wyłącznie te silniki, w których wymieniono wadliwą część lub zastosowano wałek niewykonany z wadliwego materiału (jest to do sprawdzenia w ASO).

W tego typu jednostkach problemy z psującą się ekologią (DPF, Klapy wirowe, EGR) rozwiązujemy na różne sposoby. Wielu klientów decyduje się w przypadku awarii tych podzespołów całkowicie usunąć je i wyprogramować, niestety w krajach europy zachodniej takie praktyki nie są tolerowane i służby państw takich jak Niemcy czy Francja badają zawartość cząstek sadzy czy azotu nawet przy rutynowym zatrzymaniu i rekwirują auta jeśli stwierdzony zostanie np. brak filtra cząstek stałych, w Polsce na szczęście do tej pory nie robi się takich rzeczy…

 

Na tą informację trafiło 425 szukających

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

This blog is kept spam free by WP-SpamFree.

Tuning samochodów marki Opel

Polecamy: profesjonalny tuning samochodów

Promocja Tuning z Hamownią
Kliknij i dowiedz się więcej