Rzemień wysyłkowa naprawa elektroniki – tel. 667 786 801
Get Adobe Flash player
 







Kategorie bloga
Sklep Auto-Krak
Proszę, pamiętaj…

Każdą usługę można wykonać na trzy sposoby: tanio, szybko i dobrze, ale do wyboru mamy zawsze tylko dwie opcje: kiedy jest tanio i szybko, to nie jest dobrze, jeśli jest szybko i dobrze, to nie jest tanio, a jak jest tanio i dobrze, to nigdy nie jest szybko... :)

Jeśli jakiś artykuł lub wpis z mojej strony okazał się dla Ciebie przydatny, proszę zostaw komentarz lub wklej link do tego artykułu na swoim forum, stronie bądź profilu - niech będzie to taką małą zapłatą za mój czas spędzony na bezinteresownym niesieniu pomocy mechanikom-amatorom… dziękuje – Zbigniew Kipa, właściciel AUTO-KRAK

Losowy cytat

To prawda, że większość ludzi zmienia się za kierownicą. Silnik ma niesamowitą władzę nad duszą człowieka.

— Jean Baptiste Delacour
Licznik & Statystyki
Usłyszało o nas:

internautów

Mercedes-Benz M272 to seria wolnossących, widlastych silników 6-cylindrowych, 24-zaworowych, ze zmiennymi fazami rozrządu i wtrysku elektronicznym. Montowany jest od 2004 roku, które zadebiutowały w większości klas. Silniki M272 zastąpiły serię M112, które były montowane przez dekadę (od roku 1998 do 2008).

Podstawowymi zmianami względem starszej konstrukcji były m.in:

  • Przejście na układ DOHC (podwójnych wałków rozrządu w głowicach)
  • Zastąpienie 3 zaworów na cylinder układem z 4 zaworami
  • Zmienne fazy rozrządu dla wałków zaworów (ssących i wydechowych)
  • Zastosowanie klap wirowych w kolektorze ssącym
  • Montaż wałka wyrównoważającego,

Ostatnia ze zmian miała na celu niwelację wibracji powstałych na skutek rozstawienia cylindrów w kącie 90 stopni. Tak szerokie rozwarcie nie jest popularnym rozwiązaniem, ponieważ zwiększa gabaryty jednostki a także nie posiada podstawowej zalety, którą jest pełen obrót wału napędowego podzielony na 6 cylindrów.

Silniki M272 występują w trzech wersjach o różnej pojemności:

  • 2,5 l (M272 E25),
  • 3,0 l (M272 E30),
  • 3,5 l (M272 E35).

Silnik M272 jest montowany wzdłużnie z przodu. Napędza on koła tylne lub wszystkie. Pod maską mocno utrudnia naprawy ciasne zabudowanie, co jest trochę problematyczne dla mechaników. Od 2006 roku wariant 3,5-litrowy wyposażony jest we wtrysk bezpośredni i nosi oznaczenie CGI, inne jednostki posiadają standardowy wtrysk wielopunktowy w kolektor ssący. Początkowo bezpośredni wtrysk powędrował tylko do CLSa, ale dziś jest też m.in w E-lasie (W212). W 2010 r. zaprezentowano następcę M272, która ma oznaczenie M276, jednak silniki z serii 272 są na tyle udane, że nadal montuje się je w wielu modelach. Silnik M272 znaleźć można w samochodach takich jak:

  • Mercedes klasy C W203: 01.2005-02.2007
  • Mercedes klasy E W211: 03.2005-12.2008
  • Mercedes klasy E W212: od 02.2009
  • Mercedes CLS C219: 10.2004-12.2010
  • Mercedes CLS C218: od 01.2011
  • Mercedes klasy S W221: 10.2005-07.2013
  • Mercedes GLK X204: od 06.2008
  • Mercedes klasy R W251: od 01.2006
  • Mercedes ML W164: 07.2005-05.2011
  • Mercedes ML W166: od 06.2011
  • Mercedes Viano: od 09.2007

Oznaczenie tego silnika rozszyfrować możemy następująco:

  • M = Motor,
  • 271 = Seria,
  • E = wtrysk,
  • 25,30,35 = poj. skokowa
  • CGI = wtrysk bezpośredni

Układ sterujący tym silnikiem to Bosch ME 9.7. Silniki M272 to nowoczesne jednostki. Szanowane egzemplarze odwdzięczają się bezawaryjną pracą, jednak jak każde nowoczesne urządzenie problemy sprawia w nim ekologia.

Ten silnik ma tylko jedną poważną i typową usterkę – zużycie zębów wałka wyrównoważającego. Jej usuwanie jest kosztowne, a konsekwencje – na tyle poważne, że trudno polecić V-szóstkę Mercedesa w ogóle.

Uszkodzone koła zębate wałka wyrównoważającego prowadzą do poważnych awarii. W skutek tej wady z czasem możemy doczekać się zniszczenia łańcucha rozrządu, który w końcu przeskoczy i jeśli będziemy mieli mało szczęścia to przy okazji na skutek złego składu mieszanki w cylindrach uszkodzimy silnik. Na tą usterkę narażone są silniki o numerze seryjnym niższym niż 2729..30 468993.

Części do naprawy tej bolączki nie są bardzo drogie, bo kosztują ok. 1000 zł, ale w związku z budową silnika i słabym dostępem do wałka wymagane jest wyjęcie silnika i rozebrania go na części pierwsze – koszt takiego zabiegu oscyluje zwykle w okolicy 5 tysięcy złotych. Ta usterka niestety mocno podważa reputację M272. Polecane są wyłącznie te silniki, w których wymieniono wadliwą część lub zastosowano wałek niewykonany z wadliwego materiału (jest to do sprawdzenia w ASO).

W tego typu jednostkach typowe problemy (np. zacinający się EGR czy klapy wirowe) rozwiązujemy na różne sposoby. Wielu klientów decyduje się w przypadku awarii tych podzespołów całkowicie usunąć je i wyprogramować, niestety w krajach europy zachodniej takie praktyki nie są tolerowane i służby państw takich jak Niemcy czy Francja badają zawartość cząstek sadzy czy azotu nawet przy rutynowym zatrzymaniu i rekwirują auta jeśli stwierdzony zostanie np. brak filtra cząstek stałych, w Polsce do tej pory (2016r.) nie robi się takich rzeczy…

 

Na tą informację trafiło 1407 szukających

Jedna odpowiedź na „Mercedes-Benz M272 – Benzynowe V6 (2.5, 3.0, 3.5) z klapami wirowymi”

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

This blog is kept spam free by WP-SpamFree.

Tuning samochodów marki Opel

Polecamy: profesjonalny tuning samochodów

Promocja Tuning z Hamownią