2.3 CDTI Auto-krak FIAT / ALFA ROMEO / LANCIA Mechanika Vivaro/Movano

Opel Vivaro II, Renault Traffic III, Fiat Scudo III – 2.3 2.0 CDTI/dCi/JTDM – edc17c42 edc17c11

Opel Vivaro II, Renault Traffic III, Fiat Scudo III to modele bliźniacze samochodów dostawczo-osobowych typu VAN.

Ich obecną wersję zaprezentowano w 2014 roku. Samochody te mogą są wyposażone m.in w bardzo nowoczesne silniki diesla – 1.6 CDTI (dCi), 2.0 CDTI (dCi/JTDM) oraz 2.3 CDTI oferowane zwykle w kilku wariantach mocy. Najnowsze modele różnią się od wcześniejszych wersji wieloma istotnymi szczegółami, są to m.in: zupełnie nowy pas przedni i tylny, inne drzwi, burty. Tak jak zapowiadali producenci, są one dostępne w różnych konfiguracjach rozstawu osi ( 3098 mm lub 3498 mm) oraz wysokościach karoserii. W przypadku vivaro możemy mówić o odmianach: kombi, furgon, furgon z podwójną kabiną oraz nadwoziem do zabudowy – często wybieraną opcją wśród osób prowadzących warsztaty i serwisy samochodowe oraz firmy transportowe.

Opel Vivaro II - dpf, egr, tuning
Opel Vivaro II

Opel Vivaro to bardzo dobry pojazd dla właścicieli średnich i małych przedsiębiorstw. Posiada on sporą przestrzeń transportową, komfort jazdy na bardzo wysokim poziomie i zintegrowane technologie łączności. Względem poprzednich generacji nowe modele cechują się nowoczesnym wzornictwem, bardzo oszczędnymi i dość dynamicznymi silnikami. Tradycyjnie, jak w większości tego typu samochodów wybierać możemy z pośród wielu wersji nadwoziowych których bezpieczeństwo eksploatacji kształtuje sięna bardzo wysokim poziomie względem konkurencji, i nie mówimy tu wcale o testach bezpieczeństwa NCAP. Z wieloletniego doświadczenia wnioskujemy bowiem iż producenci projektują swoje wyroby niekoniecznie pod kątem bezpieczeństwa lecz w sposób umożliwiający zdobycie jak największej ilości ‚gwiazdek’ w teście.

Renault Trafic II - DPF, MOC, KLAPY
Renault Trafic II

Jednostki dwulitrowe posiadają sterownik silnika (ECU) o oznaczeniu edc17c42 który pozwala na przeprowadzenie wielu modyfikacji w oprogramowaniu tych samochodów. Jak zwykle podstawowe problemy które dotykają tego typu wozy to błędy i uszkodzenia podzespołów takich jak: filtr cząstek stałych (DPF), zawór recyrkulacji spalin (EGR) dtc P0403 P0409 P245C- to rzeczy które bardzo często spędzają sen z powiek posiadaczom samochodów wyposażonych w nowoczesne silniki diesla.

Często właściciele nowszych samochodów pytają o możliwość optymalizacji spalania, podniesienia mocy, zaprogramowania immobilizera lub inne elektroniczne usługi. W przypadku Vivaro, Traffica i Scudo możliwe są tego typu modyfikacje. Nasz warsztat nie specjalizuje się tylko w modyfikacjach starszych wozów. Potrafimy edytować również pliki w najnowszych sterownikach silników.

Fiat scudo III
Fiat scudo III

Filtr cząstek stałych DPF w Opel Vivaro 2.0 CDTI 114 KM jest w stanie narobić nam bardzo wiele problemów. Niestety, nawet przy małych przebiegach (szczególnie w samochodach używanych głównie do jazdy w mieście gdyż nie ma on warunków aby się poprawnie wypalić) filtr cząstek stałych zwany też w skrócie DPF potrafi się zapchać a gdy to nastąpi procedura wypalania jest bezcelowa ponieważ nie daje żadnego efektu. Jedyną stuprocentową metodą na pozbycie się problemów związanych z filtrem cząstek stałych jest całkowite usunięcie filtra DPF w Opel Vivaro 2.0 CDTI 114 KM. Ale bądź spokojny ponieważ usuwanie DPF Opel Vivaro 2.0 CDTI 114 KM to nasza specjalność.

Czym jest filtr cząstek stałych DPF w Opel Vivaro 2.0 CDTI 114 KM?

Większość właścicieli nowoczesnych samochodów typu diesel skarży się na filtr cząstek stałych. I nie bezpodstawnie, ponieważ konstrukcja większości z tych filtrów jest bardzo niedopracowana, co przekłada się na ciągle problemy techniczne i uniemożliwia normalną eksploatację auta. Oprócz procesu przetwarzania szkodliwych gazów spalinowych, jak występuje to w normalnym katalizatorze, filtr cząstek stałych DPF w Opel Vivaro 2.0 CDTI 114 KM wyłapuje również mikro cząsteczki sadzy emitowane przez silnik diesla. DPF gromadzi te mikro cząsteczki sadzy, aż do osiągnięcia określonego ich poziomu. Następnie filtr DPF oczyszcza się automatycznie poprzez wypalanie ten proces możemy również nazwać regeneracją DPF. W trakcie tego procesu zostaje odpowiednio podniesiona temperatura wewnątrz filtra DPF, co powoduje wypalenie wspomnianych cząstek.

Filtr DPF został wymyślony z myślą o ochronie środowiska. Należy jednak zwrócić uwagę na to iż uszkodzony filtr szkodzi ekologii dużo bardziej niż jego brak. Dodać warto również że jazda samochodem z filtrem cząstek stałych bardzo obciąża kieszeń użytkownika – nie tylko ze względu na wzrost spalania spowodowany wwypalaniem filtra, ale również wiązącymi się z tym błędami, które pojawiają się w szczególności w samochodach z cofniętym licznikiem (co jest powszechną praktyką wśród handlarzy sprzedających samochody z teoretycznie niskimi przebiegami.

Usuwanie DPF w samochodach z silnikami diesla (JTDM, DCTI, TTiD, dCi) podzielić można na dwa główne etapy: Mechaniczne usunięcie filtra oraz jego wyprogramowanie.

Mechaniczne usunięcie filtra zwane również jego ‚wycięciem’ wiąże się z następującymi zabiegami:

  • wymontowaniem filtra cząstek stałych
  • rozcięciem obudowy DPFa
  • wyciągnięciem wkładu filtra (czasami, jednak bardzo rzadko można wyciągnąć wkład bez rozcinania obudowy, głównie w starszych peugeotach)
  • zespawaniem obudowy DPFa
  • przywróceniem fabrycznego wyglądu wizualnego tak aby przy ewentualnej kontroli nie pozostawiać wątpliwości co do tego że filtr w naszym aucie jest obecny

Elektroniczne usunięcie filtra cząstek stałych DPF to zabieg polegający na:

  • Wyciągnięciu komputera sterującego silnikiem
  • Zgraniu software’u (pliku sterownika ECU)
  • Odpowiedniej edycji oprogramowania (odnalezieniu fragmentów odpowiedzialnych za działanie filtra dpf, modyfikacja tych obszarów oraz wycięciu z tablicy błędów sekcji dotyczącej filtra. Amatorzy którym jakimś sposobem udało się rozgryźć działanie sterownika EDC17C42 przy okazji często wycinają całą tablicę błędów co jest praktyką karygodną i często prowadzi do poważnych awarii ponieważ przy jakichkolwiek problemach z pojazdem nie będziemy o tym informowani)
  • Ponownym wgraniu oprogramowania komputera (tu również często amatorskie działanie powoduje problemy, ponieważ przy nieodpowiedniej metodzie wgrywania plików bardzo łatwo o uszkodzenie sterownika który jest podzespołem niezwykle drogim)
  • Ponownym zamontowaniu komputera sterującego silnikiem

Po tak przeprowadzonej modyfikacji problem z DPFem nigdy już nie powróci a użytkownik takiego wozu może cieszyć się tanim w eksploatacji, bezawaryjnym samochodem. Przypominamy że jesteśmy w stanie wykonać takie usługi również wysyłkowo, zapraszamy warsztaty serwisy i osoby prywatne do skorzystania z naszych usług.

Na tą informację trafiło 3238 szukających

Przeczytaj również inne nasze wpisy...

Zostaw komentarz

This blog is kept spam free by WP-SpamFree.