Image default
Astra H Auto-krak Zafira B

Naprawa CIM Astra H Zafira B

Częstą przypadłością które nękają właścicieli Astra H i Zafira B, to problemy z modułem CIM.
CIM – jest to Moduł sterujący kolumny kierownicy (steering integration column module).
Cim pełni rolę interfejsu pomiędzy szybko i wolno-przesyłową magistralą komunikacyjną CAN, posiada rozbudowaną funkcje immobilaizera wraz z anteną do komunikacji z transponderem w kluczyku. Ponadto cim posiada zwiniętą taśmę służącą do przewodzenia elementów na kierownicy oraz czujnik kąta skrętu kierownicy.

Ze względu na to że jest to jeden z najważniejszych modułów  jego niesprawność może różnie się objawiać wpływając na pozostałe elementy na magistrali CAN. Częstym przypadkiem jest samoistne zapalanie się kontrolek, lub całkowity problem z zapalaniem.

P0500 Sygnał prędkości pojazdu nie jest wiarygodny z prędkości silnika i masy wtrysku
P0500 Sygnał prędkości pojazdu Zakres / Performance ABS / TC / ESP (Vehicle Dynamic System)

B3055  PROBLEM Z KLUCZYKIEM Z TRANSPONDEREM

ECN 16 1600 which is code p1616
ECN 16 1450 which is code p1614

P1613 Immobiliser wrong or wrong signal

P1614 Wrong transponder key
P1614 Immobiliser wrong signal received
P1614 Immobilizer anti-theft wrong signal

P1616 CIM (Steering Column module) wrong environment identifier

U2103 – CAN-Bus Counter Reset Przekroczenie
U2103 – Brak komunikacji z CAN-Bus (High Speed)
U2103 – CAN-Bus Awaria obwodu
U2103 – CAN-Bus Węzeł brak komunikacji
U2103 – Brak komunikacji z CAN-Bus (Low Speed)

U2108 Nieprawidłowe dane z ABS (Anti-Lock Brake System) ABS / TC / ESP (Vehicle Dynamic System) B-018
U2108 – CAN-Bus Brak komunikacji z ABS / TC
U2108 – przeprogramować lub wymienić Elektroniczny moduł sterujący (ECU) Hard-i Software

Inne kody które mogą toważyszyć usterkom związanym z CIM, B1319,B2910,B3055, B3056, B3057, B3077, B3755, B3899, B3900, B3901, B3902, B3925, B3928, B3929, B3977.

——————————–
Rozwiązanie problemu: 2115

Temat:
Moduł integracji kolumny (CIM) – silnik nie uruchamia się, DTC P1614 / P1616
i / lub B3055
Modele: Silniki: Opcja:
Astra-H 2004 … 2007, Zafira-B 2005 … 2007 wszystkie modele silnikowe
Zażalenie: silnik nie uruchomi się, DTC P1614 / P1616 i / lub B3055.
Przyczyna: problem z oprogramowaniem modułu CIM.
Produkcja:  w 2008 roku ulepszony CIM został wprowadzony do produkcji.

Rozwiązanie:  przeprogramować moduł CIM na nowe oprogramowanie, nie dotyczy modeli z Open and Start

——————————–

Taką usługę możecie państwo wykonać również u nas,  istnieje możliwość zresetowania nowo nabytego używanego modułu CIM i zaprogramowania do Państwa auta, odczytu kodu pin, zaprogramowania nowych kluczy.

Zaprogramujemy, wyzerujemy, odczytamy pin  modułów REC, UHC, BSI oraz z CIM z niemal każdego opla.

Na tą informację trafiło 132738 szukających

Przeczytaj również inne nasze wpisy...

211 komentarzy

Avatar
Dariusz 27 stycznia 2021 at 14:12

Witam, problem jest z modułem CIM w Astrze H 1.4 2009R. Problem polega na tym, że przy zmianie kierownicy na inną niestety urwała się taśma air bag i teraz na desce rozdzielczej palą się kontrolki ESP i AIR BAG, przestały odbijać kierunkowskazy, nie działa też klakson. Proszę o informację czy byli by Państwo w stanie usunąć tą usterkę i jaki by był koszt takiej naprawy?

Odpowiedz
Zbigniew Kipa
Zbigniew Kipa 2 lutego 2021 at 11:15

Witam, myślę że zrobimy

Odpowiedz
Avatar
Damian 3 stycznia 2021 at 18:36

Witam, jest problem z modułem CIM ASTRA H 1.6 2005R, objawia się to tym że na początku zaczęły szwankować przyciski funkcyjne na kierownicy przy różnych pozycjach włącznika świateł, potem doszło pojawianie się kontrolek od ESP, a teraz problemy z otwieraniem drzwi z pilota oraz uruchamiania (brak reakcji na kluczyk, po przekręceniu na zapłon nic się nie dzieje). Czy jest możliwość naprawy po wysłaniu do Państwa modułu wraz ze stacyjka oraz kluczykami? I ile wyniosła by tak usługa?

Odpowiedz
Zbigniew Kipa
Zbigniew Kipa 4 stycznia 2021 at 19:26

Koszt 400zł

Odpowiedz
Avatar
Łukasz W. 30 października 2020 at 16:22

Witam. Zafira B 2011 1.7cdti. W tej chwili nie ma błędów – miał sporo ale też aku było padniętę więc najpierw zostały usunięte wszystkie. Auto wogóle nie pali – nawet na plaka. Kręci i koniec (paliwo dochodzi). Możliwa usterka modułu ?

Odpowiedz
Zbigniew Kipa
Zbigniew Kipa 31 października 2020 at 18:09

Rozumiem że ma Pan na myśli usterka modułu sterującego silnikiem ECU jeżeli by tak było nie byłoby z nim komunikacji lub błędy. Można jeszcze sprawdzić czujnik położenia wału korbowego najprościej w danych rzeczywistych. Pozdrawiam

Odpowiedz
1 6 7 8

Zostaw komentarz

Auto-Krak.pl