Rzemień: Mielec, Dębica, Ropczyce, Kolbuszowa, Rzeszów i okolice – tel. 667 786 801
Get Adobe Flash player
 







Kategorie bloga
Sklep Auto-Krak
Proszę, pamiętaj…

Każdą usługę można wykonać na trzy sposoby: tanio, szybko i dobrze, ale do wyboru mamy zawsze tylko dwie opcje: kiedy jest tanio i szybko, to nie jest dobrze, jeśli jest szybko i dobrze, to nie jest tanio, a jak jest tanio i dobrze, to nigdy nie jest szybko... :)

Jeśli jakiś artykuł lub wpis z mojej strony okazał się dla Ciebie przydatny, proszę zostaw komentarz lub wklej link do tego artykułu na swoim forum, stronie bądź profilu - niech będzie to taką małą zapłatą za mój czas spędzony na bezinteresownym niesieniu pomocy mechanikom-amatorom… dziękuje – Zbigniew Kipa, właściciel AUTO-KRAK

Losowy cytat

Podobnie jak przy ubraniach, nie ma nic bardziej kuszącego niż dobranie samochodu do osobowości człowieka.

— Giorgio Armani
Licznik & Statystyki
Usłyszało o nas:

internautów

Częstą przypadłością które nękają właścicieli Astra H i Zafira B, to problemy z modułem CIM.
CIM – jest to Moduł sterujący kolumny kierownicy (steering integration column module).
Cim pełni rolę interfejsu pomiędzy szybko i wolno-przesyłową magistralą komunikacyjną CAN, posiada rozbudowaną funkcje immobilaizera wraz z anteną do komunikacji z transponderem w kluczyku. Ponadto cim posiada zwiniętą taśmę służącą do przewodzenia elementów na kierownicy oraz czujnik kąta skrętu kierownicy.

Ze względu na to że jest to jeden z najważniejszych modułów  jego niesprawność może różnie się objawiać wpływając na pozostałe elementy na magistrali CAN. Częstym przypadkiem jest samoistne zapalanie się kontrolek, lub całkowity problem z zapalaniem.

P0500 Sygnał prędkości pojazdu nie jest wiarygodny z prędkości silnika i masy wtrysku
P0500 Sygnał prędkości pojazdu Zakres / Performance ABS / TC / ESP (Vehicle Dynamic System)

B3055  PROBLEM Z KLUCZYKIEM Z TRANSPONDEREM

ECN 16 1600 which is code p1616
ECN 16 1450 which is code p1614

P1613 Immobiliser wrong or wrong signal

P1614 Wrong transponder key
P1614 Immobiliser wrong signal received
P1614 Immobilizer anti-theft wrong signal

P1616 CIM (Steering Column module) wrong environment identifier

U2103 – CAN-Bus Counter Reset Przekroczenie
U2103 – Brak komunikacji z CAN-Bus (High Speed)
U2103 – CAN-Bus Awaria obwodu
U2103 – CAN-Bus Węzeł brak komunikacji
U2103 – Brak komunikacji z CAN-Bus (Low Speed)

U2108 Nieprawidłowe dane z ABS (Anti-Lock Brake System) ABS / TC / ESP (Vehicle Dynamic System) B-018
U2108 – CAN-Bus Brak komunikacji z ABS / TC
U2108 – przeprogramować lub wymienić Elektroniczny moduł sterujący (ECU) Hard-i Software

Inne kody które mogą toważyszyć usterkom związanym z CIM, B1319,B2910,B3055, B3056, B3057, B3077, B3755, B3899, B3900, B3901, B3902, B3925, B3928, B3929, B3977.

——————————–
Rozwiązanie problemu: 2115

Temat:
Moduł integracji kolumny (CIM) – silnik nie uruchamia się, DTC P1614 / P1616
i / lub B3055
Modele: Silniki: Opcja:
Astra-H 2004 … 2007, Zafira-B 2005 … 2007 wszystkie modele silnikowe
Zażalenie: silnik nie uruchomi się, DTC P1614 / P1616 i / lub B3055.
Przyczyna: problem z oprogramowaniem modułu CIM.
Produkcja:  w 2008 roku ulepszony CIM został wprowadzony do produkcji.

Rozwiązanie:  przeprogramować moduł CIM na nowe oprogramowanie, nie dotyczy modeli z Open and Start

——————————–

Taką usługę możecie państwo wykonać również u nas,  istnieje możliwość zresetowania nowo nabytego używanego modułu CIM i zaprogramowania do Państwa auta, odczytu kodu pin, zaprogramowania nowych kluczy.

Zaprogramujemy, wyzerujemy, odczytamy pin  modułów REC, UHC, BSI oraz z CIM z niemal każdego opla.

Na tą informację trafiło 35050 szukających

95 odpowiedzi na „Naprawa CIM Astra H Zafira B”

  • Witam.Mam problem z Vectrą C.Ustawiłem sobie kierownicę i….auto nie odpala,jak odpali w czasie jazdy zaświeca TC a potem wskazówki w dół,symbol kierownicy z wykrzyknikiem,ABS.Ostatnio do tego jakiś błąd parctronica i świeci ładowanie.Auta nie odpalę,nie kręci.Nie działają pokrętła w kierownicy,manetki tak.I jeszcze jeden objaw.Po zgaszeniu auta świeci podświetlenie tablicy rejestracyjnej.Jak zamknę z pilota to gaśnie.
    Pewnie moduł?

  • Hahahaha rozumiem. W mojej gtc pierwszym zauważalnym objawem jest odpalenie,tzn.,brak możliwości odpalenia, brak klaksonu i nie działające rolki regulacji głośności na kierownicy, chyba,że zmniejsze podświetlenie deski.

  • Czy coś więcej na temat tej spinki można się dowiedzieć?

  • Dzień Dobry,
    Auto: Vectra C 2004r. Z19DTH, 1,9 CDTI
    Kod błędu: B0012 – obwód spłonki poduszki powietrznej kierowcy stopień 1 wysoka rezystencja – stały
    Pytanie: Czy powyższy kod błędu będzie również spowodowany padającym CIM-em?
    Kontro;ka poduszki świeci bez przerwy
    Dziękuję za odpowiedź.

  • Witam, jak można sprawdzić nr./kod danego modułu CIM?

    Pozdrawiam,

  • Witam, problem objawia się tym że momentami klakson nie działa i rolki na kierownicy, z czego błędy mam tylko z rolek na kierownicy, czy da się to naprawić czy raczej wymiana CIM?

  • Witam. Mam do Pana Zbigniewa Kipy pytanie.
    Zakupiłem Opla Astrę H GTC 2005. Od momentu zakupu z zapalaniem ma problem , 5 razy odpali 2 razy nie (loteria). Sprawdziłem wszystkie wiązki przeczyściłem styki itd, itd. Wszystko ok. A przy tym jak nie odpali zaświeca się kontrolka autka z kluczykiem. Po sprawdzeniu ELM-em pokazuje błąd P0201,P0202,P0203,P0204, skasuję błędy i pare razy da się odpalić, ale tez nie zawsze. Od dziś dodatkowym objawem jest migająca kontrolka od paliwa i nie pokazywanie stanu (wskazówka leży) a jest pół baku, dodatkowo zapalają się kontrolki kontroli trakcji i ABS.
    Czy winny jest moduł CIM?
    Mam go wykręcić wraz ze stacyjką i przysłać Panu?

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

This blog is kept spam free by WP-SpamFree.

Tuning samochodów marki Opel

Polecamy: profesjonalny tuning samochodów

Promocja Tuning z Hamownią
Kliknij i dowiedz się więcej