Astra H Auto-krak Zafira B

Naprawa CIM Astra H Zafira B

Częstą przypadłością które nękają właścicieli Astra H i Zafira B, to problemy z modułem CIM.
CIM – jest to Moduł sterujący kolumny kierownicy (steering integration column module).
Cim pełni rolę interfejsu pomiędzy szybko i wolno-przesyłową magistralą komunikacyjną CAN, posiada rozbudowaną funkcje immobilaizera wraz z anteną do komunikacji z transponderem w kluczyku. Ponadto cim posiada zwiniętą taśmę służącą do przewodzenia elementów na kierownicy oraz czujnik kąta skrętu kierownicy.

Ze względu na to że jest to jeden z najważniejszych modułów  jego niesprawność może różnie się objawiać wpływając na pozostałe elementy na magistrali CAN. Częstym przypadkiem jest samoistne zapalanie się kontrolek, lub całkowity problem z zapalaniem.

P0500 Sygnał prędkości pojazdu nie jest wiarygodny z prędkości silnika i masy wtrysku
P0500 Sygnał prędkości pojazdu Zakres / Performance ABS / TC / ESP (Vehicle Dynamic System)

B3055  PROBLEM Z KLUCZYKIEM Z TRANSPONDEREM

ECN 16 1600 which is code p1616
ECN 16 1450 which is code p1614

P1613 Immobiliser wrong or wrong signal

P1614 Wrong transponder key
P1614 Immobiliser wrong signal received
P1614 Immobilizer anti-theft wrong signal

P1616 CIM (Steering Column module) wrong environment identifier

U2103 – CAN-Bus Counter Reset Przekroczenie
U2103 – Brak komunikacji z CAN-Bus (High Speed)
U2103 – CAN-Bus Awaria obwodu
U2103 – CAN-Bus Węzeł brak komunikacji
U2103 – Brak komunikacji z CAN-Bus (Low Speed)

U2108 Nieprawidłowe dane z ABS (Anti-Lock Brake System) ABS / TC / ESP (Vehicle Dynamic System) B-018
U2108 – CAN-Bus Brak komunikacji z ABS / TC
U2108 – przeprogramować lub wymienić Elektroniczny moduł sterujący (ECU) Hard-i Software

Inne kody które mogą toważyszyć usterkom związanym z CIM, B1319,B2910,B3055, B3056, B3057, B3077, B3755, B3899, B3900, B3901, B3902, B3925, B3928, B3929, B3977.

——————————–
Rozwiązanie problemu: 2115

Temat:
Moduł integracji kolumny (CIM) – silnik nie uruchamia się, DTC P1614 / P1616
i / lub B3055
Modele: Silniki: Opcja:
Astra-H 2004 … 2007, Zafira-B 2005 … 2007 wszystkie modele silnikowe
Zażalenie: silnik nie uruchomi się, DTC P1614 / P1616 i / lub B3055.
Przyczyna: problem z oprogramowaniem modułu CIM.
Produkcja:  w 2008 roku ulepszony CIM został wprowadzony do produkcji.

Rozwiązanie:  przeprogramować moduł CIM na nowe oprogramowanie, nie dotyczy modeli z Open and Start

——————————–

Taką usługę możecie państwo wykonać również u nas,  istnieje możliwość zresetowania nowo nabytego używanego modułu CIM i zaprogramowania do Państwa auta, odczytu kodu pin, zaprogramowania nowych kluczy.

Zaprogramujemy, wyzerujemy, odczytamy pin  modułów REC, UHC, BSI oraz z CIM z niemal każdego opla.

Na tą informację trafiło 51814 szukających

Przeczytaj również inne nasze wpisy...

Życzenia

Zbigniew Kipa

Zmiana reduktora CNG Teleflex na Ventrex Touran i Caddy 2.0 soft oprogramowanie

Zbigniew Kipa

Zapieczona urwana świeca żarowa

Zbigniew Kipa

150 komentarzy

Krzysiek 16 grudnia 2017 at 11:17

Witam ! Mam astrę H z 2006 1,9 CDTI 120 km , gdy spada temperatura powierza ok.0 stopni silnik pracuje na podwyższonych obrotach ok.1000 obr. gdy temperatura powietrza jest powyżej 0 stopni to obroty sa w granicach 800

Odpowiedz
Zbigniew Kipa
Zbigniew Kipa 16 grudnia 2017 at 13:56

Być może sama aktualizacja oprogramowania pomoże, koszt u nas 150zł

Odpowiedz
Radek 15 grudnia 2017 at 20:42

Witam,
mam problem w Astrze H 2005r 1,6 twinspot, potrafi zgasnąć w trakcie jazdy, po wyłączeniu kluczyka i włączeniu wszystko działa dobrze (czasami dzieje się to co kilka minut, a czasami dwa razy na 150 kilometrów). Po podłączeniu komputera nie można zdiagnozować nic oprócz funkcji różnych, błąd c1525. Oprócz tego w trakcie diagnozowania wyłącza licznik radio itp. Czasami nie działą wskaźnik paliwa, zaświeca się błąd poduszki powietrznej a po ponownym odpaleniu gaśnie. Jakieś sugestie?

Odpowiedz
Zbigniew Kipa
Zbigniew Kipa 16 grudnia 2017 at 13:54

Stawiam na CIM koszt naprawy 400zł wysyłkowo

Odpowiedz
Kielcpio 13 grudnia 2017 at 20:23

Witam mam problem z Zafira wywala błędy P0201 P0202 P0203 P0204 dodatkowo słaba moc podczas jazdy a teraz kilkukrotnie zdarzyło się tak że podczas jazdy odcina zasilanie i auto gaśnie i nie można odpalić

Odpowiedz
Zbigniew Kipa
Zbigniew Kipa 16 grudnia 2017 at 13:55

Poproszę konkretne dane auta.

Odpowiedz
Marlena 3 grudnia 2017 at 00:20

Witam, naprawiają Państwo moduły Cim w samochodzie Opel Vectra C?
Pozdrawiam

Odpowiedz
Zbigniew Kipa
Zbigniew Kipa 4 grudnia 2017 at 17:25

Witam, w Vectrze tylko programowanie, naprawa tylko astra i zafira

Odpowiedz
Łukasz 2 grudnia 2017 at 12:39

Witam Panie Zbigniewie. Mam Astra H 1.9 cdti 150km. Od jakiegoś czasu mam problem z odpaleniem samochodu, nie słychać wogule rozrusznika nie kręci. Byłem na komputerze i zero błędów, jeździłem po różnych mechanikach i ręce rozkładają, więc sam wziąłem sprawę we własne ręce znam się trochę na mechanice i zacząłem sprawdzać, okazało się że nie zawiera przekaźnik od rozrusznika. Więc wymieniłem go na nowy. Ale po paru miesiącach znowu się zaczyna to samo, czy to może być wina przekaźnika. Proszę o pomoc bo nie mam już cierpliwości. Dziekuje i pozdrawiam.

Odpowiedz
Zbigniew Kipa
Zbigniew Kipa 4 grudnia 2017 at 17:26

Stawiam na moduł CIM

Odpowiedz
Rafał 11 listopada 2017 at 16:40

Witajcie, zakupiłem z pewnego źròdła modòł CIM w wersji polift, wylogowany z odświeżonym softem, posiadam op- com-a, czy mogę liczyć na pomoc od Państwa w procedurze wylogowania obecnego modułu oraz zalogowania nowego?

Odpowiedz
Rafał 5 listopada 2017 at 09:14

Witam kierunki nie odbijaja świeci się kierownica z wykrzyknikiem, i Tc. Komputer pokazał czujnik skrętu

Odpowiedz
Zbigniew Kipa
Zbigniew Kipa 7 listopada 2017 at 22:41

Przypuszczam CIM spróbować skalibrować SAS

Odpowiedz
Ghost 4 listopada 2017 at 14:54

Witam.
Posiadam astre h kombi.
Problem z wlaczeniem kierunkowzkazów.
Skrecam w lewo to odbija kierunek i sie wyłacza natomiast w prawo działa prawidłowo.
Jesli chce mrugnac kierunkiem 2 razy to działaha ale problem przy skrecie w lewo.
Czy mozna to naprawic na miejsci i jaka cena

Odpowiedz
Zbigniew Kipa
Zbigniew Kipa 7 listopada 2017 at 22:42

Problem w CIM koszt naprawy ok 200zł

Odpowiedz
Tomek 25 września 2017 at 22:23

Witam.Mam problem z Vectrą C.Ustawiłem sobie kierownicę i….auto nie odpala,jak odpali w czasie jazdy zaświeca TC a potem wskazówki w dół,symbol kierownicy z wykrzyknikiem,ABS.Ostatnio do tego jakiś błąd parctronica i świeci ładowanie.Auta nie odpalę,nie kręci.Nie działają pokrętła w kierownicy,manetki tak.I jeszcze jeden objaw.Po zgaszeniu auta świeci podświetlenie tablicy rejestracyjnej.Jak zamknę z pilota to gaśnie.
Pewnie moduł?

Odpowiedz
Zbigniew Kipa
Zbigniew Kipa 26 września 2017 at 22:15

Tak typowy objaw na cim, może za wyjątkiem parctronica.

Odpowiedz
Martucha 12 września 2017 at 17:08

Hahahaha rozumiem. W mojej gtc pierwszym zauważalnym objawem jest odpalenie,tzn.,brak możliwości odpalenia, brak klaksonu i nie działające rolki regulacji głośności na kierownicy, chyba,że zmniejsze podświetlenie deski.

Odpowiedz
Martucha 6 września 2017 at 20:56

Czy coś więcej na temat tej spinki można się dowiedzieć?

Odpowiedz
Zbigniew Kipa
Zbigniew Kipa 11 września 2017 at 08:15

Tak, to mit GM i pomaga tyle co modlitwa zmarłemu.

Odpowiedz
Seweryn 17 sierpnia 2017 at 19:55

Dzień Dobry,
Auto: Vectra C 2004r. Z19DTH, 1,9 CDTI
Kod błędu: B0012 – obwód spłonki poduszki powietrznej kierowcy stopień 1 wysoka rezystencja – stały
Pytanie: Czy powyższy kod błędu będzie również spowodowany padającym CIM-em?
Kontro;ka poduszki świeci bez przerwy
Dziękuję za odpowiedź.

Odpowiedz
Zbigniew Kipa
Zbigniew Kipa 5 września 2017 at 11:07

Możliwe że pada CIM, jeśli Pan to zdiagnozuje to uszkodzony CIM można naprawić 🙂

Odpowiedz
Marlena 8 sierpnia 2017 at 17:53

Witam, jak można sprawdzić nr./kod danego modułu CIM?

Pozdrawiam,

Odpowiedz
Zbigniew Kipa
Zbigniew Kipa 9 sierpnia 2017 at 08:03

Np interfejsem typu OP-com lub organoleptycznie czyli demontując osłony.

Odpowiedz
Jurek 7 sierpnia 2017 at 14:14

Witam, problem objawia się tym że momentami klakson nie działa i rolki na kierownicy, z czego błędy mam tylko z rolek na kierownicy, czy da się to naprawić czy raczej wymiana CIM?

Odpowiedz
Zbigniew Kipa
Zbigniew Kipa 9 sierpnia 2017 at 08:04

Witam, trzeba spróbować napracić

Odpowiedz
Paweł 2 sierpnia 2017 at 19:40

Witam. Mam do Pana Zbigniewa Kipy pytanie.
Zakupiłem Opla Astrę H GTC 2005. Od momentu zakupu z zapalaniem ma problem , 5 razy odpali 2 razy nie (loteria). Sprawdziłem wszystkie wiązki przeczyściłem styki itd, itd. Wszystko ok. A przy tym jak nie odpali zaświeca się kontrolka autka z kluczykiem. Po sprawdzeniu ELM-em pokazuje błąd P0201,P0202,P0203,P0204, skasuję błędy i pare razy da się odpalić, ale tez nie zawsze. Od dziś dodatkowym objawem jest migająca kontrolka od paliwa i nie pokazywanie stanu (wskazówka leży) a jest pół baku, dodatkowo zapalają się kontrolki kontroli trakcji i ABS.
Czy winny jest moduł CIM?
Mam go wykręcić wraz ze stacyjką i przysłać Panu?

Odpowiedz
Zbigniew Kipa
Zbigniew Kipa 3 sierpnia 2017 at 06:14

Witam, usterka raczej wskazuje na moduł CIM, proszę wysłać.

Odpowiedz
1 2 3 4 5 6

Zostaw komentarz

This blog is kept spam free by WP-SpamFree.