Astra H Auto-krak Zafira B

Naprawa CIM Astra H Zafira B

Częstą przypadłością które nękają właścicieli Astra H i Zafira B, to problemy z modułem CIM.
CIM – jest to Moduł sterujący kolumny kierownicy (steering integration column module).
Cim pełni rolę interfejsu pomiędzy szybko i wolno-przesyłową magistralą komunikacyjną CAN, posiada rozbudowaną funkcje immobilaizera wraz z anteną do komunikacji z transponderem w kluczyku. Ponadto cim posiada zwiniętą taśmę służącą do przewodzenia elementów na kierownicy oraz czujnik kąta skrętu kierownicy.

Ze względu na to że jest to jeden z najważniejszych modułów  jego niesprawność może różnie się objawiać wpływając na pozostałe elementy na magistrali CAN. Częstym przypadkiem jest samoistne zapalanie się kontrolek, lub całkowity problem z zapalaniem.

P0500 Sygnał prędkości pojazdu nie jest wiarygodny z prędkości silnika i masy wtrysku
P0500 Sygnał prędkości pojazdu Zakres / Performance ABS / TC / ESP (Vehicle Dynamic System)

B3055  PROBLEM Z KLUCZYKIEM Z TRANSPONDEREM

ECN 16 1600 which is code p1616
ECN 16 1450 which is code p1614

P1613 Immobiliser wrong or wrong signal

P1614 Wrong transponder key
P1614 Immobiliser wrong signal received
P1614 Immobilizer anti-theft wrong signal

P1616 CIM (Steering Column module) wrong environment identifier

U2103 – CAN-Bus Counter Reset Przekroczenie
U2103 – Brak komunikacji z CAN-Bus (High Speed)
U2103 – CAN-Bus Awaria obwodu
U2103 – CAN-Bus Węzeł brak komunikacji
U2103 – Brak komunikacji z CAN-Bus (Low Speed)

U2108 Nieprawidłowe dane z ABS (Anti-Lock Brake System) ABS / TC / ESP (Vehicle Dynamic System) B-018
U2108 – CAN-Bus Brak komunikacji z ABS / TC
U2108 – przeprogramować lub wymienić Elektroniczny moduł sterujący (ECU) Hard-i Software

Inne kody które mogą toważyszyć usterkom związanym z CIM, B1319,B2910,B3055, B3056, B3057, B3077, B3755, B3899, B3900, B3901, B3902, B3925, B3928, B3929, B3977.

——————————–
Rozwiązanie problemu: 2115

Temat:
Moduł integracji kolumny (CIM) – silnik nie uruchamia się, DTC P1614 / P1616
i / lub B3055
Modele: Silniki: Opcja:
Astra-H 2004 … 2007, Zafira-B 2005 … 2007 wszystkie modele silnikowe
Zażalenie: silnik nie uruchomi się, DTC P1614 / P1616 i / lub B3055.
Przyczyna: problem z oprogramowaniem modułu CIM.
Produkcja:  w 2008 roku ulepszony CIM został wprowadzony do produkcji.

Rozwiązanie:  przeprogramować moduł CIM na nowe oprogramowanie, nie dotyczy modeli z Open and Start

——————————–

Taką usługę możecie państwo wykonać również u nas,  istnieje możliwość zresetowania nowo nabytego używanego modułu CIM i zaprogramowania do Państwa auta, odczytu kodu pin, zaprogramowania nowych kluczy.

Zaprogramujemy, wyzerujemy, odczytamy pin  modułów REC, UHC, BSI oraz z CIM z niemal każdego opla.

Na tą informację trafiło 58143 szukających

Przeczytaj również inne nasze wpisy...

159 komentarzy

problem 14 października 2018 at 22:25

Witam.

Kupiłem samochód Opel Astra 1,6 115 km benzyna 2007 kombi. Zauważyłem że nie działa mi kierownica wielofunkcyjna – tzn przyciski z lewej strony i z prawej kierownicy – radio. Jednakże są one podświetlone. Czy może to problem z tzw. cim. Dziękuje.

mój mail

Odpowiedz
Zbigniew Kipa
Zbigniew Kipa 16 października 2018 at 02:54

Tak może to być problem z CIM

Odpowiedz
Paweł 6 października 2018 at 21:59

Astra h 2004r 1.6. Przy zimniejszych rankach lub zimą czasami odcina zapłon i wyskakuje błąd z immobilizerem. Jaki koszt naprawy?

Odpowiedz
Zbigniew Kipa
Zbigniew Kipa 16 października 2018 at 02:54

Koszt naprawy CIM to 400zł

Odpowiedz
Rafał 19 września 2018 at 22:13

Witam.W zafirzeb 2007r mam problem sygnałem kierownicy a dokładnie po wciskaniu klaksonu radio gra coraz głosniej.Reszta działa prawidłowo.Jesli jest mozliwość prosze o wycene.

Odpowiedz
Zbigniew Kipa
Zbigniew Kipa 26 września 2018 at 10:57

Padł moduł CIM, możemy naprawić go wysyłkowo za 400 zł

Odpowiedz
Paweł 18 września 2018 at 19:58

Witam, mam problem jak się domyślam z modułem CIM w astrze h. Nie działa mi sygnał dźwiękowy, jak dłużej naciskam włącznik sygnału to pogłaśnia mi się radio, czasami nie mogę otworzyć samochodu z centralnego zamka, a także kilka razy przy próbie odpalenia samochodu auto nie dało się uruchomić ( nic się nie działo po przekręceniu rozruchu ).
Czy jest Pan w stanie pomóc w usunięciu tej usterki ??

Pozdrawiam
Paweł

Odpowiedz
Zbigniew Kipa
Zbigniew Kipa 26 września 2018 at 10:59

Oczywiście, możemy zrobić to wysyłkowo, kosztować będzie 400 pln

Odpowiedz
Remikw 4 września 2018 at 11:20

Witam.Posiadam Zafirę b 2007 1,8 .Czasami przy małej prędkości zamula na chwilę ale za moment jest ok.,Po odpaleniu gaśnie ale za drugim razem odpala bez problemu.Świeci kontrolka check. Po podłączeniu komputera pojawiają się błędy .Główny to
IMMOBILIZER-CIM VALEO A-3300-WITHPEPS(PASSIVE ENTRY PASSIVE START)
IMMOBILIZER-CIM VALEO A-3300-WITHHOUT PEPS( PASSIVE ENTRY PASSIVE STAR)
Po rozwinięciu błąd
U2100 CAN LINIA DANYCH MAŁEJ PRĘDKOŚCI
BRAK KOMUNIKACJI
NIECIĄGŁE
U2140 UEC GNIAZDO ELEKTRYCZNE POD POKRYWĄ KOMORY SILNIKOWEJ
BRAK KOMUNIKACJI
NIECIĄGŁE
U2141 REC GNIAZDO ELEKTRYCZNE TYLNE
BRAK KOMUNIKACJI
NIECIĄGŁE
Zaznaczam że gniazdko zasilania w bagażniku dział.
U2100 SZYNA CAN DUŻA PRĘDKOŚĆ NIE ZAPROGRAMOWANO LISTY KONFIGURACJI MAKSYMALNEJ
NIECIĄGŁE
Czy to związek z modułem CIM i ewentualna podpowiedz jak usunąć tą usterkę,Dziękuję za pomoc.

Odpowiedz
Agnieszka 7 sierpnia 2018 at 03:25

Witam mam problem w oplu zafirze b 2007r. Mam go od miesiaca.A od paru dni podczas jazdy i skreceniu kołami przeskakują fale radiowe jak i płyta cd. A ponadto od czasu do czasu zapala sie kontrolka oleju. Bardzo prosze o pomoc jaka moze byc tego przyczyna?Czy to takze moze byc problem z tym modułem CIM?

Odpowiedz
Zbigniew Kipa
Zbigniew Kipa 7 sierpnia 2018 at 10:50

Możliwe, proszę odczytać błędy i skontaktować się z nami telefonicznie – pomożemy 😉

Odpowiedz
Astra H 2007 3 sierpnia 2018 at 15:14

Witam Serdecznie
jestem posiadaczem opla Astry h 1.6 Z16XER 2007r ostatnio podczas przejazdu przez tory zapaliły sie kontrolki i zaraz zgasły ( o ile dobrze pamietam hamulec reczny check engine ) wczoraj było to samo na prostym odcinku drogi. Klakson działa, szyby działają problemów z odpalaniem nie ma ) Po podłączeniu komputera błędów też nie wykazało, metoda gaz hamulec zero błędów ECN. Po głębszym kopaniu znaleziono błąd CIM B3649-08 który wskazuje na błąd lewej rolki funkcyjnej ( Rolka działa …)

Odpowiedz
Zbigniew Kipa
Zbigniew Kipa 7 sierpnia 2018 at 10:51

Najprawdopodobniej klęka Panu CIM….

Odpowiedz
Janusz 9 maja 2018 at 14:34

Witam , pali mi interfejsy (icar pro) po włożeniu do gniazda w oplu astra h gtc 1,9cdti 150km 2005r , co może być przyczyną i co trzeba dać do naprawy .?

Odpowiedz
Zbigniew Kipa
Zbigniew Kipa 14 maja 2018 at 08:26

Proszę sprawdzić + – w gnieździe OBD

Odpowiedz
Żaneta 28 kwietnia 2018 at 21:27

Witam mam pytanie ile kosztowała by naprawa modułu cim w astra h 1.6 twinport 2006 pojawia się kontrolka auto z kluczem po diagnozie wyszło ,że nie widzi kluczyka auto jeszcze jeździ.Ale za chwile może się zdarzyć ,że znowu będzie problem w tej chwili błąd znikną.Nie raz nie szło odpalić po kolejnej próbie już tak

Odpowiedz
Fif 16 kwietnia 2018 at 14:21

Mam to samo czy to był cim???

Odpowiedz
Dawid.nowicki 29 marca 2018 at 09:36

Witam zafira b 2007 brak spryskiwaczy klaksonu i sterowania z kierownicy radiem pali się kontrola trakcji i ABS jaki koszt i co przysłać pozdrawiam Dawid

Odpowiedz
Zbigniew Kipa
Zbigniew Kipa 29 marca 2018 at 11:01

Najpierw trzeba dokładnie zdiagnozować usterkę, jeśli okaże się że to moduł CIM (a prawdopodobieństwo przy takich objawach jest duże) to proszę go wysłać i naprawimy za ok. 450 pln

Odpowiedz
Jarosław 22 marca 2018 at 18:51

Witam serdecznie,
w Oplu Zafirze B pojawił się problem z modułem CIM. Immobilajzer, zapalająca się i gasnąca kontrolka „check”. Moje pytanie czy CIM wpływa też na moc silnika, tzn. czy usterka modułu może powodować „zamulanie” samochodu? Jaki jest ewentualny koszt naprawy takiego modułu?

Odpowiedz
Zbigniew Kipa
Zbigniew Kipa 23 marca 2018 at 10:38

Naprawa cim400zł, nie ma możliwości aby cim ograniczał moc auta.

Odpowiedz
Ogier 21 marca 2018 at 17:47

Zapala się ikonka esp i przestaje działać wspomaganie kierownicy. Po chwili mrugaja ikonki abs i wariują wskazówki predkosciomierza i obrotomierza.jak uwazacie czy jest to wina modułu CIM czy może awaria jakiś przewodow co powoduje zwarcie? Mocno podzielone są opinie. Jeden elektryk twierdzi jedno a inny drugie. Nie wiem do którego się udać. Nie uśmiecha mi się wywalić 1800zl za nowy moduł cim a przyczyną może być gdzie indziej. Opel Zafira b diesel 2010r. Kody bledow: U2105 U2139 U2143 U2100.

Odpowiedz
Zbigniew Kipa
Zbigniew Kipa 23 marca 2018 at 10:40

Więc proszę kupić używany cim, wysłac oba CIMY do nas i za 300zł zrobimy klona 1:1 z pańskiego cima, w twn sposób wykluczy Pan jedną z możliwych usterek.

Odpowiedz
1 4 5 6

Zostaw komentarz

This blog is kept spam free by WP-SpamFree.