Astra H Auto-krak Zafira B

Naprawa CIM Astra H Zafira B

Częstą przypadłością które nękają właścicieli Astra H i Zafira B, to problemy z modułem CIM.
CIM – jest to Moduł sterujący kolumny kierownicy (steering integration column module).
Cim pełni rolę interfejsu pomiędzy szybko i wolno-przesyłową magistralą komunikacyjną CAN, posiada rozbudowaną funkcje immobilaizera wraz z anteną do komunikacji z transponderem w kluczyku. Ponadto cim posiada zwiniętą taśmę służącą do przewodzenia elementów na kierownicy oraz czujnik kąta skrętu kierownicy.

Ze względu na to że jest to jeden z najważniejszych modułów  jego niesprawność może różnie się objawiać wpływając na pozostałe elementy na magistrali CAN. Częstym przypadkiem jest samoistne zapalanie się kontrolek, lub całkowity problem z zapalaniem.

P0500 Sygnał prędkości pojazdu nie jest wiarygodny z prędkości silnika i masy wtrysku
P0500 Sygnał prędkości pojazdu Zakres / Performance ABS / TC / ESP (Vehicle Dynamic System)

B3055  PROBLEM Z KLUCZYKIEM Z TRANSPONDEREM

ECN 16 1600 which is code p1616
ECN 16 1450 which is code p1614

P1613 Immobiliser wrong or wrong signal

P1614 Wrong transponder key
P1614 Immobiliser wrong signal received
P1614 Immobilizer anti-theft wrong signal

P1616 CIM (Steering Column module) wrong environment identifier

U2103 – CAN-Bus Counter Reset Przekroczenie
U2103 – Brak komunikacji z CAN-Bus (High Speed)
U2103 – CAN-Bus Awaria obwodu
U2103 – CAN-Bus Węzeł brak komunikacji
U2103 – Brak komunikacji z CAN-Bus (Low Speed)

U2108 Nieprawidłowe dane z ABS (Anti-Lock Brake System) ABS / TC / ESP (Vehicle Dynamic System) B-018
U2108 – CAN-Bus Brak komunikacji z ABS / TC
U2108 – przeprogramować lub wymienić Elektroniczny moduł sterujący (ECU) Hard-i Software

Inne kody które mogą toważyszyć usterkom związanym z CIM, B1319,B2910,B3055, B3056, B3057, B3077, B3755, B3899, B3900, B3901, B3902, B3925, B3928, B3929, B3977.

——————————–
Rozwiązanie problemu: 2115

Temat:
Moduł integracji kolumny (CIM) – silnik nie uruchamia się, DTC P1614 / P1616
i / lub B3055
Modele: Silniki: Opcja:
Astra-H 2004 … 2007, Zafira-B 2005 … 2007 wszystkie modele silnikowe
Zażalenie: silnik nie uruchomi się, DTC P1614 / P1616 i / lub B3055.
Przyczyna: problem z oprogramowaniem modułu CIM.
Produkcja:  w 2008 roku ulepszony CIM został wprowadzony do produkcji.

Rozwiązanie:  przeprogramować moduł CIM na nowe oprogramowanie, nie dotyczy modeli z Open and Start

——————————–

Taką usługę możecie państwo wykonać również u nas,  istnieje możliwość zresetowania nowo nabytego używanego modułu CIM i zaprogramowania do Państwa auta, odczytu kodu pin, zaprogramowania nowych kluczy.

Zaprogramujemy, wyzerujemy, odczytamy pin  modułów REC, UHC, BSI oraz z CIM z niemal każdego opla.

Na tą informację trafiło 90837 szukających

Przeczytaj również inne nasze wpisy...

181 komentarzy

Avatar
Tomek Astra h 25 lipca 2019 at 19:09

Usunięcie klap kolektora kolorowego astra h 1.6 twinport czeka i czas oczekiwania.

Odpowiedz
Avatar
Astra H 15 lipca 2019 at 22:51

Witam. Pacjent to Astra H z roku 2006. Dzisiejszy przypadek to zgaśnięcie auta podczas jazdy. Odczytane kody usterek to: B3925, U2116. Wcześniej potrafiły samoistnie włączyć się awaryjne w stojącym na parkingu samochodzie – pomogło dopiero odłączenie na chwilę akumulatora. Czasami nie działają zegary analogowe lub cały licznik. Proszę o komentarz. Czy to może być CIM ? Czy należałoby jeszcze coś sprawdzić? No i najważniejsze ile by kosztowała u Państwa naprawa – wysyłkowo. Z góry dziękuję i pozdrawiam.

Odpowiedz
Zbigniew Kipa
Zbigniew Kipa 16 lipca 2019 at 12:19

Stawiam na cim ale nie jest to jednoznaczne.

Odpowiedz
Avatar
Marcin 5 czerwca 2019 at 22:08

Witam, u mnie objawy to niedziałające kompletnie zegary, brak podświetlenia konsoli środkowej, działająca cały czas klima, świecące się światła po przekręceniu kluczyka i brak reakcji na pokrętło (cały zestaw przycisków zresztą od świateł – halogeny, moc podświetlenia wnętrza itp). Czy to także może być CIM? Błąd z komputera odczytany to U2116. Dodam, że nastąpiło to po tygodniowym postoju auta (początkowo wina obarczany był alternator który nie ładował, jednak po jego wymianie brak zmian z objawów opisanych powyżej).

Odpowiedz
Zbigniew Kipa
Zbigniew Kipa 6 czerwca 2019 at 13:46

To możliwe… Trzeba by głębiej zdiagnozowac!

Odpowiedz
Avatar
Kris 8 kwietnia 2019 at 15:26

Witam koszt naprawy cim astra h

Odpowiedz
Tomasz Auto-Krak
Tomasz Auto-Krak 28 maja 2019 at 21:36

400zł

Odpowiedz
Avatar
Roman 6 kwietnia 2019 at 17:28

Witam, zafira b z 2008, problem z czujnikiem kąta skrętu, nie odbijają kierunkowskazy, świeci się i gaśnie kontrolka poduszki kierowcy. Ile by kosztowała naprawa?

Odpowiedz
Tomasz Auto-Krak
Tomasz Auto-Krak 28 maja 2019 at 21:36

400zł

Odpowiedz
Avatar
Roman 5 kwietnia 2019 at 18:19

Witam, ZAFIRA B 1.9 CDTI z 2008 r. Od zakupu czyli od ponad roku świeci kontrolka „kontroli trakcji” oraz nie odbijają kierunkowskazy, ostatnio zaświeca się i gaśnie kontrolka poduszek (OpCom pokazuje „rezystencja za wysoka”) i silniczek od klapy ciepłe/zimne powietrze nie działa w pełnym zakresie, podczas kalibracji działa ale na pokrętło reaguje od 17 do 20 C. Może to wszystko powodować uszkodzony CIM? OpCom woła błąd z kalibracją czujnika kąta skrętu i nie da się go skalibrować. Jest możliwość naprawy u Was CIMa czy tylko wymiana wchodzi w grę? Ewentualnie jaki koszt.

Odpowiedz
Avatar
Paweł 3 stycznia 2019 at 14:51

Jak długo trwa naprawa, co ? Posiadam rocznik 2004, co należy wysłać do państwa prócz modułu? Objawy, brak klaksonu, sporadyczne zapalenie się samochodu z kluczykiem(przeważnie latem) niemożliwość odpalenia. Silnik Z17DTH.

Odpowiedz
Zbigniew Kipa
Zbigniew Kipa 6 czerwca 2019 at 13:22

3-4 dni robocze, wysyłkowo, ok. 400 PLN

Odpowiedz
Avatar
djexzdw 2 stycznia 2019 at 18:16

Ile trwa regeneracja i czy posiadają państwo zregenerowane aby dokonać wymiany ?

Odpowiedz
Zbigniew Kipa
Zbigniew Kipa 6 czerwca 2019 at 13:21

Nie posiadamy na stanie sprawnych, naprawa trwa 3 dni robocze i kosztuje ok. 400 PLN w zależności od tego co jest uszkodzone

Odpowiedz
Avatar
Aleksander 5 grudnia 2018 at 19:57

Witam
A czy jest możliwość zakupu u państwa glosniczka układu CIM do Opla Astry H Z17DTH
Wszystko działa ok oprócz dźwięku kierunkowskazów ., wycieraczki i włączonych świateł

Odpowiedz
Zbigniew Kipa
Zbigniew Kipa 6 grudnia 2018 at 15:19

Niestety, regenerujemy tylko całe CIMy do Astry 😉

Odpowiedz
Avatar
Bartosz 12 lutego 2019 at 20:29

Witam, mam problem z astrą h z14xep 90km, Od pewnego czasu zapala się kontrolka ESP, po zgaszeniu i odpaleniu auta czasami gaśnie i jest ok, a czasami pali się dłużej i w między czasie zapalają się dodatkowo, samochód z kluczem, ABS, akumulator, wskaźniki spadają na 0. Czy to jest uszkodzony moduł CIM, czy też problem z łącznością na kostkach, wiązce elektrycznej, ile może kosztować naprawa? Ile by trwałą naprawa.

Odpowiedz
Zbigniew Kipa
Zbigniew Kipa 6 czerwca 2019 at 13:56

Prawdopodobnie CIM, wysyłkowo około 3 dni roboczych, koszt w granicach ok. 400 PLN

Odpowiedz
1 5 6 7

Zostaw komentarz

This blog is kept spam free by WP-SpamFree.