Auto-krak Biuletyny Techniczne Opel 2.0 DTI

Opel Saab 2.2 DTI błąd DTC P0234 przeładowywanie turbosprężarki.

W związku z problemami dotyczącymi przeładowywania turbosprężarki  jakie dotyczą właścicieli pojazdów marki Opel i Saab
wyposażonych w silniki Y22DTR postanowiliśmy zagłębić się w temat i raz na zawsze pozbyć się problemu z błędem
DTC P0234 (Engine Overboost Condition) .

W początkowej fazie usterka występuje  przy długich podjazdach pod lekkie wzniesienie lub przy przyspieszaniu z bardzo niskich obrotów na piątym biegu i objawia się zapaleniem kontrolki niesprawności silnika oraz ograniczeniem mocy, błędy towarzyszące to:

P0234 – Obwód regulacji ciśnienia ładowania, odchylenie ujemne lub dodatnie (5A) – Występuje. Początkowo Opel wypuścił aktualizację oprogramowania na okoliczność tego błędu:

DTC P0234 opel

Jak się szybko przekonaliśmy takie oprogramowanie załatwia temat w pierwszej fazie usterki, w momencie pogłębienia się jej błąd nadal wraca. Jeżeli  wymieniliście Państwo bezskutecznie niemal wszystkie podzespoły , nie pomaga nawet regeneracja turbosprężarki  zapraszamy do nas. Jako jedyni w kraju możemy zaproponować państwu naszą  modyfikacje oprogramowania do pompy psg16, jest to nasze autorskie rozwiązanie nad którym spędziliśmy wiele godzin i zostało przetestowane przez wielu naszych klientów którzy jeździli od warsztatu do warsztatu, nawymieniali  masę zbędnych części.

Po edycji takiego oprogramowania auto jest żywsze i zbiera się od „dołu” bez problemu, możemy również w takim oprogramowaniu usunąć CAŁKOWICIE zawór egr jak również wykonać tuning, usunąć klapy kolektora jak również przepływomierz, poprawić dawke rozruchową jak również zmienić temperaturę załączania świec żarowych.

Do współpracy zapraszamy serwisy, warsztaty oraz osoby prywatne. Na co dzień obsługujemy kilkanaście warsztatów w zakresie edycji oprogramowania, czyli chiptuning, egr, dpf ,fap, dtc, nox, klapy, ect. Warsztaty które chciały by wgrywać oprogramowanie do pompy psg16 muszą mieć  tech2 lub x17, ewentualnie nowe oryginalne Galletto.

Zapewniamy wsparcie techniczne.

Na tą informację trafiło 7774 szukających

Przeczytaj również inne nasze wpisy...

13 komentarzy

Avatar
AK 11 lutego 2019 at 19:40

insignia 2012 160 KM błąd P0234 – diagnoza w ASO – wymiana turbo, – dostarczyłem zakupioną zregenerowaną turbinę z dwuletnią gwarancją, po wymianie objawy takie same tj. awaria pojazdu skontaktuj się z serwisem, stwierdzili zła turbina, dostarczyłem kolejną – to samo, stwierdzili że zakład regenerujący to partacze, zamówili swoją po regeneracji – po zamontowaniu gwizdanie, którego wcześniej nie było, po przejechaniu kilku kilometrów znów komunikat jak poprzednio, całość kosztowała mnie już kilka tysięcy turbina moja 1100zł, następnie turbina z ASO 2000zł wymiany, oleje, uszczelki itd. Twierdzą, że sprawdzili szczelność układu i co dalej?

Odpowiedz
Zbigniew Kipa
Zbigniew Kipa 12 lutego 2019 at 08:03

Zapraszam do nas…

Odpowiedz
Avatar
Piotr35 18 listopada 2018 at 12:38

Witam, jaka powinna być wewnętrzna średnica wężyków podciśnienia w silniku 2,2 tid saab 9-5 120km? Zastanawia mnie czy to może być problem przy wyskakiwaniu błędu P0234 ze względu na różne średnice wezyków, ponieważ wszystkie dotychczasowe elementy związane z błędem zostały wymienione i sprawdzone. Dodatkowo w wężach podciśnienia zalegał olej i także w związku z tym olejem cały ukłąd podciśnienia zostało dokładnie wyczyszczony. Zawór egr nie blokuje się, gruszka od turbo także , vacpompa wymieniona,
Generalnie przeładowuje. Zakres obrotów, przy których wyskakuje błąd to od 1600 do 2900. Teoretycznie po usunięciu błędu, wszystko jest ok, dopiero podczas ruchu w pewnym zakresie obrotów załąćza się tryb awaryjny i auto spowalnia i już tak zostaje.
Proszę o info w tej sprawie.
Piotr

Odpowiedz
Zbigniew Kipa
Zbigniew Kipa 19 listopada 2018 at 18:56

Witam średnica wężyków podciśnieniowych nie gra roli Najważniejsze aby było w nich podciśnienie

Odpowiedz
Avatar
Paweł 4 września 2017 at 21:07

Witam,
Mam problem z insignią 2009 2.0 CDTI, przy dużych prędkościach bądź obciążeniach pojawia mi się błąd P0234 , w ASO wymienili czujnik ciśnienia, nic nie pomogło, powiedzieli, że jedyna możliwość naprawy to wymiana bądź regeneracja turbosprężarki.
Może ma Pan jakieś inne sugestie co można jeszcze sprawdzić przed wymianą turbo.
Pozdrawiam

Odpowiedz
Zbigniew Kipa
Zbigniew Kipa 5 września 2017 at 10:59

Proszę przyjechać, jesteśmy w stanie pozbyć się tej usterki. Czasami pomaga nawet sama zmiana oprogramowania, ale jeśli to nie w tym problem też sobie poradzimy 😉

Odpowiedz
Avatar
Piotr 24 kwietnia 2017 at 23:15

Witam mam bardzo duży problem a mianowicie opel zafira opc 2.2 dti 125 km 2003r bardzo słabo jedzie od 1600 obrotów ciągnie i do 2700 a później to muł 🙁 wymieniłem przepływkę reg turbiny zawór egr odłączony komputerowo czujniki goładowania zaworki itp … każdy mechanik rozkłada na to ręce… w jednym warsztacie po podłączeniu komputera powiedzieli ze jest przeładowanie turbiny … Pomocy

Odpowiedz
Zbigniew Kipa
Zbigniew Kipa 25 kwietnia 2017 at 09:40

Ja bym sprawdził:
– Przepływomierz
– ładowanie turbo
– zaworek sterujący turbo
– podciśnienia
– geometrie w turbo
– wirnik po stronie zimnej
To tak na start bo usterka możne być zupełnie gdzie indziej.

Odpowiedz
Avatar
krzysztof 28 marca 2017 at 19:25

Witam panie
Zbyszku. Mam problem z zestawem wskaznikow. W chlodne dni rano po odpaleniu predkosciomierz obroty i paliwo dziala. Po zgaszeniu silnika i ponownym odpaleniu wskazowki przestaja dzialac a wskazowka poziomu paliwa jakby szarpie sie. Dodatkowo czasami swieci abs i tc. Nasila sie to w temp. pow. 0 C. Opel zafira A.

Odpowiedz
Zbigniew Kipa
Zbigniew Kipa 29 marca 2017 at 17:42

Witam, nie jest to przypadkiem spowodowane zanikaniem napięcia na akumulatorze?

Odpowiedz
Avatar
Damian 23 stycznia 2017 at 11:49

u mnie P0234 okazał sie elektrozawór (Sterowania gruszką, zmienna geometrią turbiny), który działał ! Ale za słabo oddawał.. Z spod spodu, pod kopuła, ma regulacje na imbus, można lekko odkręcić pół -cały obrót.. sprawdzić pomiary ładowania i pomoże, lub wymienić go. Walczyłem z tym wymieniając podzespoły i przeprogramowują sterownik, i nic. ale polecam podniesienie mocy tego Silnika

Odpowiedz
Avatar
opelfan 16 marca 2015 at 20:32

Dzień dobry. Ile kosztuje taka operacja w Vectrze C 2,2 DTi? Chodzi mi o rozwiązanie problemu „Błąd P0234”?

Odpowiedz
Krakers
Krakers 18 marca 2015 at 07:23

700zł

Odpowiedz

Pozostaw odpowiedź Krakers Anuluj odpowiedź

This blog is kept spam free by WP-SpamFree.