2.3 CDTI Auto-krak OPEL - modele Opel 1.6 CDTI PEUGEOT / CITROEN / RENAULT Vivaro/Movano

OPEL Vivaro / RENAULT Traffic / Fiat Talento – Chip Tuning, Modyfikacje, Optymalizacja spalania.

Opel Vivaro to samochód dostawczo-osobowy produkowany od 2001 roku. Jest bratem bliźniakiem Traffica, ponieważ koncern GM nad jego produkcją pracował w porozumieniu z Renault.

Na wstępie chcielibyśmy podkreślić, iż w samochodach tego typu jesteśmy w stanie wykonać szereg modyfikacji – poczynając od ChipTuningu, poprzez optymalizację spalania, wyprogramowanie zaworów EGR, filtrów DPF, Klap wirowych w kolektorze ssącym, aż po klonowanie i naprawę sterowników silnika (ECU). Wszystkie osoby chętne na tego typu modyfikacje serdecznie zapraszamy do kontaktu z naszym warsztatem. 

Opel Vivaro pierwszej generacji, przed liftingiem
Opel Vivaro pierwszej generacji, przed liftingiem

Pierwsza generacja tych samochodów była bardzo wdzięcznymi „wołami roboczymi”, których walory użytkowe dostrzegali głównie przedsiębiorcy. Druga generacja do produkcji weszła w 2014 roku…

Silniki jakie występowały w tych samochodach w I generacji to:

  • 1.9 dCi o mocy 82 KM, ośmiu zaworach i maksymalnym momencie obrotowym 190 Nm dostępnym przy 2000 obr/min., który pozwalał na rozpędzenie samochodu do 160km/h, osiągał 100 km/h w 21.7 sekundy i spalał średnio 7.7 litra oleju napędowego na 100km
  • 1.9 dCi o mocy 100 KM, ośmiu zaworach i maksymalnym momencie obrotowym 240 Nm dostępnym przy 2000 obr/min., który pozwalał na rozpędzenie samochodu do 180km/h, osiągał 100 km/h w 11.9 sekundy i spalał średnio 7.7 litra oleju napędowego na 100km
  • 2.0 dCi o mocy 90 KM, szesnastu zaworach i maksymalnym momencie obrotowym 240 Nm dostępnym przy 1600 obr/min., który pozwalał na rozpędzenie samochodu do 175km/h, osiągał 100 km/h w 19 sekund i spalał średnio 7.9 litra oleju napędowego na 100km
  • 2.0 dCi o mocy 115 KM, szesnastu zaworach i maksymalnym momencie obrotowym 290 Nm dostępnym przy 1600 obr/min., który pozwalał na rozpędzenie samochodu do 194km/h, osiągał 100 km/h w 15 sekund i spalał średnio 7.9 litra oleju napędowego na 100km
  • 2.5 dCi o mocy 135 KM, szesnastu zaworach i maksymalnym momencie obrotowym 310 Nm dostępnym przy 1750 obr/min., który pozwalał na rozpędzenie samochodu do 198km/h, osiągał 100 km/h w 15,2 sekundy i spalał średnio 8.6 litra oleju napędowego na 100km
  • 2.5 dCi o mocy 145 KM, szesnastu zaworach i maksymalnym momencie obrotowym 320 Nm dostępnym przy 1500 obr/min., który pozwalał na rozpędzenie samochodu do 211km/h, osiągał 100 km/h w 13.5 sekundy i spalał średnio 8.7 litra oleju napędowego na 100km

Vivaro sprzedawane było w wielu różnych wersjach, dlatego też powyższe dane nie są dokładne w każdym przypadku, uzależnione są m.in od wagi konkretnego pojazdu, jego współczynnika Cx (opływowości) oraz kilku innych czynników. Nadwozia z jakimi występowało vivaro pierwszej generacji to:

  • van z pojedynczą kabiną L1
  • van z pojedynczą kabiną L2
  • van z podwójną kabiną L1
  • van z podwójną kabiną L2
  • Kombi L1
  • Kombi L2
  • podwozie pod zabudowę
  • Tour

Wersje wyposażeniowe jakie dostępne były w salonach sprzedaży to: Kombi Essentia L1H1, Tour Elegance, Tour Cosmo i Life Cosmo L1H1.  Użytkownicy tych pojazdów zdecydowanie najczęściej chwalą jednostkę napędową o pojemności niespełna dwóch litrów – to ‚pancerny’ silnik jak na czasy w których był produkowany (tak, tak, nic nie przebije Mercedesa „beczki”).

Deska rozdzielcza Opla Vivaro II generacji
Deska rozdzielcza Opla Vivaro II generacji

Druga Generacja Opla Vivaro, a zarazem trzecia Renault Traffic poza odświeżonym wnętrzem i nowymi pasami (przednim i tylnym), drzwiami i burtami, otrzymało również nowe silniki. Są to m.in diesle:

  • 1.6 CDTI (90 KM)
  • 1.6 CDTI (115 KM)
  • 1.6 CDTI (120 KM)
  • 1.6 CDTI (130 KM)
  • 1.6 CDTI (140 KM)
  • 1.6 CDTI (160 KM)
  • 2.3 CDTI BiTurbo (136 KM).

Silniki nieznacznie różnią się mocą oraz układami sterującymi, w zależności od tego w pojazdach jakiej marki były one montowane. Jednostki współpracują z 6-biegową manualną skrzynią biegów, która pozostawia zapas wytrzymałości do zwiększenia momentu obrotowego.

W zależności od mocy dostajemy silnik doładowany jedną turbosprężarką o zmiennej geometrii łopatek lub dwiema niezależnymi sprężarkami. Najnowsza, trzecia z kolei generacja Opla Vivaro będzie prawdopodobnie produkowana na bazie Peugeota Traveller / Expert.

Wszystkich zainteresowanych naprawą, bądź modyfikacjami lub tuningiem opli Vivaro zapraszamy do kontaktu telefonicznego bądź mailowego 🙂

Na tą informację trafiło 1572 szukających

3 komentarze

Avatar
Kamil 27 stycznia 2019 at 23:28

Zastanawia mnie jeszcze historia pisania trafic przez dwa „fy” . Jaki jest tego powód, bo pojąć nie mogę ?

Odpowiedz
Avatar
Kamil 27 stycznia 2019 at 23:15

1.9dci i setka w 11,9 sekundy ?

Odpowiedz
Avatar
Paweł Kulesza 10 lipca 2017 at 22:05

Czy Vivaro 90KM i 115KM różnią się od siebie mechanicznie? Czy warto kupić wersję 90KM i podnieść moc programowo?

Odpowiedz

Pozostaw odpowiedź Paweł Kulesza Anuluj odpowiedź

This blog is kept spam free by WP-SpamFree.