Image default
Auto-krak Elektronika Samochodowa INNE MARKI PEUGEOT / CITROEN / RENAULT

Problemy z błędami wałka wydechowego w silnikach 1.4/1.6 VTI grupy PSA.

W dzisiejszym artykule omówimy temat problemów z błędami wałka wydechowego w silnikach 1.4 EP3/EP3C oraz 1.6 EP6/EP6C grupy PSA.

Silniki te powstały we współpracy koncernu PSA oraz BMW i pochodzą z rodziny silnikowej o nazwie Prince. Zostały one zaprezentowane w 2006 roku i trafiły pod maskę samochodów głównie z segmentu B i C obu koncernów. Zamysłem konstruktorów było osiągnięcie jak najlżejszej konstrukcji co miało przełożyć się na niskie spalanie oraz dobre osiągi.

Poniżej znajduje się pełna lista samochodów z wyżej wspomnianymi silnikami.

Silnik 1.6 VTi ma 1598 cm3 pojemności, 4 cylindry, 16 zaworów i wielopunktowy wtrysk paliwa. Blok i głowica jednostki były odlewane z aluminium, podczas gdy napędzaniem rozrządu zajmuje się łańcuch. Silnik legitymuje się mocą 120 km przy 6000 obr./min. oraz momentem obrotowym wynoszącym 160 Nm. przy 4250 obr./min.

Mniejszy brat 1.4 VTi o pojemności 1,397 cm3 generuje od 90 do 95 koni mechanicznych i osiąga 136-140 Nm. momentu obrotowego.

Silniki 1.4 VTi oraz 1.6 VTi patrząc na współczesne realia rynku motoryzacyjnego nie są mocno skomplikowanymi konstrukcjami, co nie oznacza jednak, że są całkowicie wolne od wad. Dziś przyjrzymy się błędom, związanymi z wałkiem wydechowym.

W przypadku obu silników mamy do czynienia ze sterownikiem BOSCH MEV 17.4, a kody błędów które nas interesują to:

  • P0366 – Czujnik położenia wałka rozrządu
  • P0368 – Czujnik położenia wałka wydechowego
  • P1336 – Wypadanie zapłonu (wpływ katalizatora)
  • P1337 – Wypadanie zapłonu na 1. cylindrze

Usterki objawiają się świecącą kontrolką CHECK ENGINE i przechodzeniem samochodu w tryb awaryjny.

Na różnych forach możemy przeczytać, że winowajcą może być czujnik położenia wałka rozrządu, cewka, świece, usterka w okablowaniu, słaba kompresja, wypalone zawory, a nawet złej jakości paliwo.

Producent oprogramowania zbyt drastycznie skupił się na analizie wartości odniesienia co powoduje pojawienie się kontrolki nawet przy błahym niedomaganiu. Możemy się pozbyć tego problemu przez modyfikacje oprogramowania które znajduje się w sterowniku silnika.

Jako warsztat AUTO-KRAK mamy opracowaną metodę eliminacji powyższych błędów, a co za tym idzie, powrotu samochodu do pełni funkcjonowania.

Zachęcamy do skorzystania z naszych usług.

Działamy także WYSYŁKOWO !

Jeśli jesteś zainteresowany naszą ofertą – skontaktuj się z nami!

tel: 570603604

email: autokrak@gmail.com

Na tą informację trafiło 147 szukających

Przeczytaj również inne nasze wpisy...

Zostaw komentarz

Auto-Krak.pl