Rzemień: Mielec, Dębica, Ropczyce, Kolbuszowa, Rzeszów i okolice – tel. 667 786 801
Get Adobe Flash player
 







Kategorie bloga
Sklep Auto-Krak
Proszę, pamiętaj…

Każdą usługę można wykonać na trzy sposoby: tanio, szybko i dobrze, ale do wyboru mamy zawsze tylko dwie opcje: kiedy jest tanio i szybko, to nie jest dobrze, jeśli jest szybko i dobrze, to nie jest tanio, a jak jest tanio i dobrze, to nigdy nie jest szybko... :)

Jeśli jakiś artykuł lub wpis z mojej strony okazał się dla Ciebie przydatny, proszę zostaw komentarz lub wklej link do tego artykułu na swoim forum, stronie bądź profilu - niech będzie to taką małą zapłatą za mój czas spędzony na bezinteresownym niesieniu pomocy mechanikom-amatorom… dziękuje – Zbigniew Kipa, właściciel AUTO-KRAK

Losowy cytat

Gdy mężczyzna utrzymuje kilka samochodów, to jest to dla niego uczuciowy odpowiednik haremu.

— John Hallibarton
Licznik & Statystyki
Usłyszało o nas:

internautów

Po raz pierwszy Opel wprowadził silnik 1.7 do modelu  Astra w 1989 roku, była to jednostka GM o mocy 57KM.

W latach 90,  produkcja samochodów przez firmę Isuzu zaczęła stopniowo maleć, a ważną częścią jej działalności stało się wytwarzanie silników, m.in. dla koncernu General Motors.

Jednym z efektów tej pracy jest diesel  1,7 l, który od roku 1999 na stałe zagościł w samochodach marki Opel. Co ciekawe, od początku produkcja  silnika 1.7 CDTI odbywała się w zakładach w Gliwicach.

  • 1.7 DI – 65 KM, 130 Nm oznaczenie silnika Y17DT
  • 1.7 DI – 55 KM, 165 Nm oznaczenie silnika Y17DTL
  • 1.7 CDTI – 100 KM, 240 Nm oznaczenie Z17DTH
1.7 CDTI

Najpierw była to jednostka z wtryskiem bezpośrednim, ale realizowanym za pomocą pompy wtryskowej (DTI). Wersja z układem wtryskowym common rail (Bosch) zadebiutowała w 2003 r.  oznaczony jako 1.7 CDTI,  (Astra II). Na początku dostępny był w wersjach: 80 KM (Z 17DTL), 101 KM (Z 17DTH), a od 2007 r. również: 110 KM (Z 17DTJ), 125 KM (Z 17DTR).Najnowszy silnik 1.7 CDTI o mocy 130 KM, oferowany od 2010 r., to motor opracowany pod okiem inżynierów GM, chociaż wciąż bazujący na konstrukcji Isuzu z układem paliwowym DENSO.

 

Marka

Model

L

Kod silnika

Opis

OPEL VAUXHALL

Astra Mk6 J (2009->)

1.7DCDTi

A17DTJ

Diesel, 16 Valves, 109 HP

OPEL VAUXHALL

Astra Mk6 J (2009->)

1.7DCDTi

A17DTR

Diesel, 16 Valves, 123 HP

OPEL VAUXHALL

Meriva B (2010->)

1.7DCDTi

A17DTS

Diesel, 16 Valves, 128 HP

Atutami silników 1.7 CDTI są trwałość i stosunkowo nieduża awaryjność. Dopiero przy większych przebiegach (ponad 200 tys. km) zaczynają się problemy.

Najczęstsze usterki są dość typowe i dotyczą: dwumasowego koła zamachowego, czujnika położenia wału czyjnika sterowania turbiną. W takich przypadkach zauważymy, że ceny oryginalnych części są dość wysokie. Do nietypowych rozwiązań można zaliczyć pompę olejową napędzaną paskiem rozrządu (miewa problemy z uszczelniaczem) i dzieloną konstrukcję głowicy, ze specjalnymi, uszczelnianymi tulejami (w starszych autach mogą być przyczyną ubytku płynu chłodzącego).

W stosunku do diesli konkurencji motor 1.7 CDTI okazuje się głośniejszy i nie tak elastyczny. Maksymalny moment obrotowy uzyskuje przy 2300 obr./min, podczas gdy większość porównywalnych diesli już przy 1500-1800 obr./min.

Od 2007 r. w Zafirze, a od 2009 r. w pozostałych modelach z tym silnikiem, pojawił się filtr cząstek stałych DPF. W autach jeżdżących na krótkich dystansach wymaga on częstego wypalania, co jest możliwe tylko w określonych warunkach. Jeśli ich nie stworzymy, filtr zapcha się w sposób nieodwracalny.

Typowe usterki i koszty ich napraw

Awaria Zaworu sterowania turbiną – W wyniku uszkodzenia turbosprężarki wyraźnie spada moc silnika. Często wydajność bywa ograniczona z powodu awarii elektrozaworu sterującego układem zmiany geometrii. Koszt naprawy nie jest wtedy wysoki ? gorzej, jeśli usterce ulegnie turbina wtedy koszty mogą przekroczyć 1000zł

Cieknąca Pompa oleju – Pompa oleju napędzana jest paskiem zębatym. Niestety, czasami zawodzi uszczelniacz i dochodzi do wycieku. Jest to o tyle niebezpieczne, że olej trafia na pasek rozrządu, a to prowadzi do osłabienia gumy i stwarza ryzyko pęknięcia paska.

Problemy z rozrządem – po pierwsze były dwa rodzaje napinaczy i mechanicy często mają problem przy montażu firma skf wypuściła nawet na ten temat biuletyn techniczny oraz drugi problem to rolka prowadząca jest niejako pusta w środku i nie wytrzymuje dużych przebiegów. Wiodące firmy produkujące rozrządy poradziły sobie z tym problemem wypuszczając na rynek pełne rolki.

?Dwumas ? – Dwumasowe koło zamachowe zawodzi po większych przebiegach.

Zapchany DPF – Filtr cząstek stałych występuje z silnikiem 1.7 CDTI od 2007 r. tylko w najmocniejszych wersjach: 110-, 125- i 130-konnej. W autach jeżdżących na krótkich odcinkach zdarzają się problemy z wypaleniem DPF,co w konsekwencji może prowadzić do całkowitego zapchania. Możemy zaproponować państwu całkowite usunięcie filtra dpf w silniku 1.7 denso.

Dzięki modyfikacji oprogramowania wypalanie nie będzie się już włączać jak również skończy się  przyrost stanu oleju w silniku.

Możemy również podnieść delikatnie moc i wyeliminować ciężką i głośną prace silniki co spowoduje wyraźny przyrost mocy a zużycie paliwa zmniejszy się o ok 1l/100km

Usterki wtrysków – Jeśli zawiedzie wtryskiwacz Boscha, można kupić tani zamiennik. Do układów Denso dostępne są tylko drogie części w ASO.

PODSUMOWANIE – Pod względem kultury pracy i parametrów są lepsze diesle od opisywanej konstrukcji Isuzu 1.7 CDTI. Jednak w ocenie trwałości motor ten wypada całkiem przyzwoicie. Niestety, jeśli konieczna jest poważniejsza naprawa, problemem okazują się drogie oryginalne części, chociaż w przypadku starszych silników z osprzętem Boscha można liczyć na tańsze zamienniki. Większość użytkowników chwali ten motor.

Silnik A1.7DTS A1.7DTR A1.7DTJ Z1.7DT Z1.7DTH
Liczba cylindrów 4 4 4 4 4
Paliwo DIESEL DIESEL DIESEL DIESEL DIESEL
Pojemność 1700 1700 1700 1700 1700
Stopień sprężania  16.5:1  18.0:1  8.0:1  18.0:1  18.4:1
 Moc nominalna      (Kw/rpm) 96/4000 92/4000 81/3800 74/4000 74/4400
Moment obrotowy(Nm@rpm) 300@2000-2500 280@2000-2700 260@1700-2550 260@2000 240@2300
Tuning +10% TAK TAK TAK TAK TAK
Tuning +20% TAK TAK TAK TAK TAK
Tuning ECO TAK TAK TAK TAK TAK
Wyłączenie zaworu EGR TAK TAK TAK TAK TAK
Usunięcie filtra cząstek stałych TAK TAK TAK TAK TAK

Na tą informację trafiło 19019 szukających

27 odpowiedzi na „Silniki 1.7 CDTI OPEL”

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

This blog is kept spam free by WP-SpamFree.

Tuning samochodów marki Opel

Polecamy: profesjonalny tuning samochodów

Promocja Tuning z Hamownią
Kliknij i dowiedz się więcej