Auto-krak Kolektory ssące

Usterka klap kolektora 4.0 4.2 TDi VW AUDI

Audi  VW 4.0 & 4.2 TDi  Usterka klap zawirowań w kolektorze dolotowym.

 

 

Tak jak i w innych markach konstruktorzy VW i Audi wdrożyli do produkcji wadliwe rozwiązanie klap kolektora.

Zawirowanie potrzebne jest, aby mieszanka paliwa i powietrza mogła się
mieszać lepiej a co za tym idzie spalać z jak najmniejszą ilością zanieczyszczeń w dolnym zakresie obrotów co z kolei ma ograniczyć emisję cząstek sadzy do układu wydechowego.

Po czym poznać, że uszkodzony jest kolektor?
Najczęściej wyczuwalny jest bardzo słaby dolny zakres obrotów aż do momentu
włączenia turbosprężarki, w przypadku ciągle otwartych klap poziom sadzy w spalinach wzrasta w zakresie do 2500 obrotów.
Czasami  pojawiają się wahania lub brak mocy przy dużych obrotach, w tym
przypadku wzrost sadzy w spalinach wzrasta, gdy klapy są ciągle zamknięte.

Generalnie przy uszkodzonych klapach kolektora częściej będzie wypalany filtr cząstek stałych a co za tym idzie wzrośnie zużycie paliwa.

Klapy kolektora sterowane są dwoma modułami sterującymi firmy Siemens łączy je cięgno które pod wpływem napotykanego oporu traci pasowność połączeń kulowych i spada co powoduje pojawienie się błędów DTC oraz wyświetleniem kontrolki MIL na desce rozdzielczej. Problem z poruszaniem się klap wynika z nagaru gromadzonego się w kolektorach od zaworu EGR.

Można zakupić w serwisie nowe kolektory ale to rozwiązanie na kilka tysięcy kilometrów.

Nasze rozwiązanie to problem z głowy raz na zawsze– kolektory demontujemy i całkowicie USUWAMY klapy oraz zaślepiamy kolektor w miejscu osi obrotu klap następnie edytujemy oprogramowanie tak że możemy zdemontować całkowicie moduły sterujące a komputer nie wyświetla błędów związanych z usterką klap kolektora można również zostawić sterowniki podłączone które będą się poruszać „na sucho” dodatkowo oprogramowanie jest modyfikowane o wyłączenie zaworu egr co zapewnia zmniejszenie się nagaru w kolektorze oraz wykonujemy optymalizację polegającą na edycji map tak aby auto mnie paliło oraz aby zwiększyć efektywność momentu obrotowego w dolnym zakresie obrotów.

NA TAKĄ USŁUGĘ ZAPRASZAMY ZARÓWNO OSOBY KTÓRE DOTKNĘŁA WYŻEJ OPISANA USTERKA JAK RÓWNIEŻ OSOBY KTÓRYCH POJAZDY JESZCZE DZIAŁAJĄ POPRAWNIE.

DO WSPÓŁPRACY ZAPRASZAMY  SERWISY, WARSZTATY ORAZ OSOBY PRYWATNE. Można wysłać do nas pliki zgrane z obu komputerów ( master i slave ) silnika lub zdemontować je i wysłać do nas celem elektronicznego wyłączenia klap kolektora.

 

Takie kody diagnostyczne DTC mogą toważyszyć usterce:

012597 – Moduł sterujący klapami kolektora ssącego –P3135 – 001

004120 – Moduł sterujący klapami kolektora ssącego (Rząd 2) –P1018 – 001

008200 – Kontrola modułu sterującego klapami kolektora ssącego ( Rząd 1 ) – P2008

008209 – Kontrola modułu sterującego klapami kolektora ssącego ( Rząd 2 ) – P2011

004120 –  Kontrola modułu sterującego klapami kolektora ssącego nie uzyskano minimum ( Rząd 2 )- P1018 – 001

012597 – Kontrola modułu sterującego klapami kolektora ssącego nie uzyskano STOP- P3135 – 001

008213– Czujnik położenia klap kolektora ssącego (Rząd 1) – P2015

008215 – Czujnik położenia klap kolektora ssącego ( Rząd 1) P2017 – 000 – Zwarcie do plusa

008226 – Czujnik położenia klap kolektora ssącego (Rząd 2)  P2022 – 000 – Zwarcie do plusa

004136 – Obwód sterownika  kolektora ssącego P1028 – 000 – Otwarty obwód

012702 -Obwód sterownika klap kolektora (Rząd 2)  P319E – 000 – Otwarty  obwód lub zwarcie do masy

STEROWNIKI BOSCH  EDC16CP34 ,  EDC17CP14 , EDC17CP04

NUMERY :

057129712P 057129711AK,

057129711AH 059129086L,

057129712  059129086L,

057129712 2900311579,

057129712A  290031839,

057129086H 2900309041,

057129086M 2900309071,

4E907409A 0281011099,

Na tą informację trafiło 4993 szukających

Przeczytaj również inne nasze wpisy...

Zostaw komentarz

This blog is kept spam free by WP-SpamFree.