Rzemień: Mielec, Dębica, Ropczyce, Kolbuszowa, Rzeszów i okolice – tel. 667 786 801
Get Adobe Flash player
 







Kategorie bloga
Sklep Auto-Krak
Proszę, pamiętaj…

Każdą usługę można wykonać na trzy sposoby: tanio, szybko i dobrze, ale do wyboru mamy zawsze tylko dwie opcje: kiedy jest tanio i szybko, to nie jest dobrze, jeśli jest szybko i dobrze, to nie jest tanio, a jak jest tanio i dobrze, to nigdy nie jest szybko... :)

Jeśli jakiś artykuł lub wpis z mojej strony okazał się dla Ciebie przydatny, proszę zostaw komentarz lub wklej link do tego artykułu na swoim forum, stronie bądź profilu - niech będzie to taką małą zapłatą za mój czas spędzony na bezinteresownym niesieniu pomocy mechanikom-amatorom… dziękuje – Zbigniew Kipa, właściciel AUTO-KRAK

Losowy cytat

Budujemy samochody, których nikt nie potrzebuje, ale każdy chce mieć.

— Ferry Porsche
Licznik & Statystyki
Usłyszało o nas:

internautów

Pompa wtryskowa VP44 po raz pierwszy została montowana w oplu 2.0 X20DTL diesel w roku 1997, następny model Bosch VP 44 PSG 5 S3 ukazał się już rok później i stosowano go do silników 2.0 i 2.2 Y20DTL Y20DTH w oplu, saabie 2.2 TiD D223L.
PSG16

Ciągła modernizacja doprowadziła w roku 2002 do powstania pompy PSG16 dwie wtyki z wbudowanym ECU. Dwuwtykową pompę wtryskową ze zintegrowanym sterownikiem silnika ECU montowano w Oplach:

  • Zafira 2002-2005 Y20DTH Y22DTR
  • Astra G 2002-2006 Y20DTH Y22DTR
  • Frontera 2002-2004 Y22DTR
  • Vectra C 2002-2005 Y20DTH Y22DTR
  • Signum 2003-2005 Y20DTH Y22DTR
  • oraz SAAB 93 i 95 2001-2004 2.2 TiD

0470504200 0470504201 0470504202 0470504203
0470504204 0470504205 0470504206 0470504207
0470504208 0470504209 0470504210 0470504211
0470504212 0470504213 0470504214 0470504215
0470504216 0470504217 0470504218 0470504219
0470504220 0470504221 0470504222 0470504223
0470504224 0470504225 0470504226 0470504227
0470504228 0470504229 0470504230 0470504500

Pompa posiada zintegrowany komputer ECU z zakodowanym immobilizerem, przypisanym do danego pojazdu numerem nadwozia oraz pinem, po wymianie pompy nie ma możliwości odpalenia auta bez zaprogramowania jej. Aby pompa mogła zostać zaprogramowana do pojazdu przez serwis czy warsztat Techem 2 musi zostać przed demontażem wylogowana czyli wyczyszczony immobilizer, taką pompę bez problemów zaprogramujemy używając tester klasy Op-com. Wyczyszczenie immobilaizera z pompy po zamontowaniu do nowego auta lub na stole nie jest możliwe w autoryzowanym serwisie, my potrafimy odczytać i zmienić kod pin zaprogramować funkcje immobilaizera do pojazdu stole. Istnieje również możliwość skopiowania wszystkich danych (flash micro flash oraz eeprom) z jednej pompy do drugiej przy użyciu portu bdm.

Najczęstszą usterką pompy psg16 jest usterka obwodów hybrydowych wewnątrz sterownika które ulegają awarii na skutek drgań lub usterki mechanicznej wewnątrz pompy co też możemy naprawić.

Piętą Achillesową systemu psg16 jest elektroniczny zawór EGR  dostępny w oryginale za ok 11000zł, jako pierwsi w kraju  wyłączyliśmy elektronicznie zawór EGR z psg16, taki zabieg raz na zawsze kończy temat usterek zaworu egr. Techniczne aspekty wyłączenia EGR.

Częstym objawem jest problem z rozruchem zwłaszcza w przedziale temperatur 10-0 stopni, spowodowane niską dawką rozruchową co też możemy skorygować. Drażniącym tematem użytkowników Vectra C z psg16 jest też czujnik elobau czyli czujnik przepustnicy, wyświetlane błędy P1125 oraz P0638 możemy również pozbyć się tego problemu. Pozostałe usterki to szarpanie gaśnięcie, problem z zapalaniem, co też możemy naprawić.

Z tego co słyszę od klientów to zanim naprawią coś przy swoim oplu z psg16 muszą się dużo najeździć, wysyłać, męczyć, denerwować…

opel pompa psg16 0470504221

Jeżeli pompa ulegnie defektowi to świadczymy usługę kompleksowej naprawy układu paliwowego z pompą PSG16 na którą składają się:

Kilka rad dla użytkowników opli z pompami PSG16:

Nie dawać partaczom wymieniać filtra paliwa, ta pompa nienawidzi zapowietrzania, przy wymianie nie może dojść do zapowietrzenia, jeżeli ktoś nie wieży to niech zapali silnik z zapowietrzoną pompą na plaku i poczeka kilkanaście sekund, jeżeli pompa nie zassie paliwa to się zatrze na amen, więc gdy ktoś po wymianie filtra będzie kręcił kilka sekund i tak kilka wymian to na pewno skróci jej żywotność kilkakrotnie.

W zimie lać paliwo tylko z markowych stacji, nie zaszkodzi również kilka razy w zimie zastosować diesel additiv lub nawet w niewielkiej ilości mixol przy czym pamiętać należy że olej zwiększa smarowanie układu paliwowego a w zamian zwiększa nagar w kolektorze. Aby zapobiec gromadzeniu się nagaru w kolektorze można elektronicznie wyłączyć funkcję zaworu egr.

Nie dopuszczać należy do braku paliwa, jeżeli już do tego dojdzie trzeba będzie zaholować auto do najbliższego warsztatu celem odpowietrzenia układu paliwowego.

Jeżeli widzimy pierwsze oznaki zapowietrzania się układu należy natychmiast jechać do warsztatu , do takich objawów zaliczamy: olej w filtrze paliwa, problem z rozruchem po dłuższym postoju, po postoju auto zapala i gaśnie po zaparkowaniu przodem auta do góry na przykład na wzniesieniu problem się powiększa a gdy zaparkujemy przodem w dół problem niemal znika. Najlepiej korzystać z usług warsztatu który specjalizuje się w oplu bo ten układ paliwowy wymaga od mechanika dużego doświadczenia.

Kompleksowo uszczelniać układ paliwowy, co pięć lat czyścić bak oraz wymieniać uszczelniacze trawerzów których nieszczelność prowadzi do zapowietrzania układu paliwowego. Zdjęcia w galerii poniżej obrazują z czym możemy mieć do czynienia. Należy pamiętać iż na ten moment Bosch nie udostępnił części zamiennych jak również technologi regeneracji,, jednak wiele lat doświadczenia pozwalają na wyeliminowanie  typowych usterek tych pomp. Najlepszą opinią będą Wasze komentarze poniżej.

Tuningujemy samochody z pompą psg16 to nie jest box tylko edycja pamięci flash,  możemy również wyłączyć zawór egr  tak że można całkiem odpiąć wtykę zaworu egr i nie będzie p0400 ani trybu awaryjnego, takie rozwiązanie jest też alternatywą gdy usterce ulegnie sterownik i mamy błąd p0400. Możemy usunąć dowolny błąd z komputera sterującego np  P0400, P0100, P0638, P0200, P0600,  P1125, P 1630, P1590, P0606, P0149, P1220 itd. Usługi tego samego typu wykonujemy również w starszych modelach 2.0 i 2.2 dti z pompą psg5.

Do współpracy zapraszamy Serwisy, warsztaty i osoby prywatne, zapewniamy wsparcie techniczne.

Jako jedyni na świecie tuningujemy saaby z silnikami 2.2 z pompą psg16 PSG16 C2 HW 011500 and PSG16 C3.6 HW 011401 z lat 2001 i 2003

SAAB 9-3 2.2 TiD Tuning i częste awarie


Na tą informację trafiło 282396 szukających

285 odpowiedzi na „Wszystko o PSG 16 – pompa wtryskowa opel: dwie wtyki”

  • witam szybkie pytanie astra g czy pompa wtryskowa pasuje z silnika 2.2 do 2.0dti wiem ze jest na jeden wtyk w 2.0

  • Dzień dobry! Gwarancja naprawy PGS-16 jest udzielana tylko do napraw mechanicznych? Czy jest też elektroniczny?! Dziękuję!

    • Zbigniew Kipa

      Gwarancja obejmuje całą pompe gdy ją regenerujemy, natomiast dgy naprawiamy samą elektronikę to gwarancji udzielamy tylko na naprawiany obwód (za wyjątkiem wysterowaniem przestawiacza konta wtrysku).

  • Witam! Ciekawe jest naprawa pompy PSG – 16. Czy można wysłać pompę do naprawy kurierem z Ukrainy bez samochodu? Dziękuję!

  • Witam. Mam problem z Zafira 2.0 DTH psg16. Silnik strzela
    nie zbiera się na obroty i dymi na biało. Błędów żadnych nie ma. Podmienilem egr, przepustnice, kolektor z klapami,czujnik ciś. doł, mechaniczną część pompy wtryskowej wraz z czujnikiem obr. i zaworami( sterownik został stary). Wtryski sprawdzane, cały układ pominięty( z bańki puszczona). Czy moze to być uszkodzony sterownik?

  • Witam …mam pytanie odnośnie immo opel zafira A generuje błąd B3045 nie wiem czy to jest powodem braku uruchomienia auta

  • Witam Signum 2.2 dti do 12℃ odpala bez problemu zapala się sprezynka , powyżej tej temperatury sprezynka się nie zapala i dłużej trzeba krecic aby zapalić.

  • Witam, mam Astrę 2.0 DTI X20DTH, są jakieś szanse na modyfikację pompy jak i turbo by wykrzesać trochę więcej koni?

    • Zbigniew Kipa

      Witam, koszt turbo od 2.2 z większą wydajnością 1500zł
      intercooler, silikony, egr off, klapy off 1400zł
      koszt hamowni i strojenie na ok 150hp 1000zł
      Możemy zrobić taką modyfikacje ale czy to na pewno się opłaca…

  • Witam.
    Bardzo proszę o pomoc. Vectra c 2,2DTI 2002 rok, wyświetla błąd P0606-fd,auto w jednej chwili przestało odpalać, kręci ale nie zaskakuje. czy to tylko sterownik pompy czy cała pompa do wymiany.
    z góry dziękuję za odpowiedź.

    • Zbigniew Kipa

      Witam, błąd P0606 to typowa usterka w pompie, uszkodzeniu ulega elektronika w sterowniku na skutek usterki mechanicznej wewnątrz pompy.
      Sama naprawa elektroniki to koszt 300zł ale gwarancja „do bramki” gdyż nie wiadomo ile wytrzyma, jedne chodzą mieiącami inne nawet nie odpalą wszystko zależy od tego jak mocno jest uszkodzona mechanika.

  • Mam problem saab silnik 2,2tid pompa psg 16 mój problem polega na tym ze gdy odpalam go silnik nie równo pracuje szarpie kopci

  • Witam. Zafira A 2003r 2.0 dti Problem polega na gaśnięciu silnika poniżej 1800 obrotów, odpala tylko z plaka. Po spuszczeniu poniżej 2000 tyś obrotów braka reakcji na gaz i gaśnie. Podpięta pod tester zero błędów, pompa zapięta pod bańkę z ropą.

  • Witam zafira 2.0 dti 2003 r. tydzień temu zaczęła poszarpywać i sama czasem nabiera obroty, w tym samym czasie przestał działać abs i gdy się świeci ABS to autko jedzie normalnie, proszę pomóżcie w czym problem ? dziękuje

  • Witam,

    Chciałem zapytać czy są jakieś różnice w pompach wtryskowych miedzy silnikiem Y20DTH a Y22DTR w Vectrze C i czy można je zamiennie stosować ??

    Z góry dziękuję za odpowiedź.

    • Zbigniew Kipa

      Różnice sa programowe, te pompy różnią się praktycznie tylko softem. Możemy na Pana zlecenie przegrać soft z jednej do drugiej 🙂

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

This blog is kept spam free by WP-SpamFree.

Tuning samochodów marki Opel

Polecamy: profesjonalny tuning samochodów

Promocja Tuning z Hamownią
Kliknij i dowiedz się więcej