Rzemień wysyłkowa naprawa elektroniki – tel. 667 786 801
Get Adobe Flash player
 







Kategorie bloga
Sklep Auto-Krak
Proszę, pamiętaj…

Każdą usługę można wykonać na trzy sposoby: tanio, szybko i dobrze, ale do wyboru mamy zawsze tylko dwie opcje: kiedy jest tanio i szybko, to nie jest dobrze, jeśli jest szybko i dobrze, to nie jest tanio, a jak jest tanio i dobrze, to nigdy nie jest szybko... :)

Jeśli jakiś artykuł lub wpis z mojej strony okazał się dla Ciebie przydatny, proszę zostaw komentarz lub wklej link do tego artykułu na swoim forum, stronie bądź profilu - niech będzie to taką małą zapłatą za mój czas spędzony na bezinteresownym niesieniu pomocy mechanikom-amatorom… dziękuje – Zbigniew Kipa, właściciel AUTO-KRAK

Losowy cytat

Jazda samochodem jest jak gra miłosna: kobiety wolą objazdy, mężczyźni – skróty

— Jeanne Moreau
Licznik & Statystyki
Usłyszało o nas:

internautów

Pompa wtryskowa VP44 po raz pierwszy została montowana w oplu 2.0 X20DTL diesel w roku 1997, następny model Bosch VP 44 PSG 5 S3 ukazał się już rok później i stosowano go do silników 2.0 i 2.2 Y20DTL Y20DTH w oplu, saabie 2.2 TiD D223L.
PSG16

Ciągła modernizacja doprowadziła w roku 2002 do powstania pompy PSG16 dwie wtyki z wbudowanym ECU. Dwuwtykową pompę wtryskową ze zintegrowanym sterownikiem silnika ECU montowano w Oplach:

  • Zafira 2002-2005 Y20DTH Y22DTR
  • Astra G 2002-2006 Y20DTH Y22DTR
  • Frontera 2002-2004 Y22DTR
  • Vectra C 2002-2005 Y20DTH Y22DTR
  • Signum 2003-2005 Y20DTH Y22DTR
  • oraz SAAB 93 i 95 2001-2004 2.2 TiD

Poniżej przedstawiamy Państwu najpopularniejsze numery pomp, które do nas trafiają…

0470504200 0470504201 0470504202 0470504203
0470504204 0470504205 0470504206 0470504207
0470504208 0470504209 0470504210 0470504211
0470504212 0470504213 0470504214 0470504215
0470504216 0470504217 0470504218 0470504219
0470504220 0470504221 0470504222 0470504223
0470504224 0470504225 0470504226 0470504227
0470504228 0470504229 0470504230 0470504500

Oraz tabelę z pełnymi danymi, które zawierają sterowniki wraz z wykazem usług jakie możemy wykonać na tych komputerach/pompach:

Pompa posiada zintegrowany komputer ECU z zakodowanym immobilizerem, przypisanym do danego pojazdu numerem nadwozia oraz pinem, po wymianie pompy nie ma możliwości odpalenia auta bez zaprogramowania jej. Aby pompa mogła zostać zaprogramowana do pojazdu przez serwis czy warsztat Techem 2 musi zostać przed demontażem wylogowana czyli wyczyszczony immobilizer, taką pompę bez problemów zaprogramujemy używając tester klasy Op-com. Wyczyszczenie immobilaizera z pompy po zamontowaniu do nowego auta lub na stole nie jest możliwe w autoryzowanym serwisie, my potrafimy odczytać i zmienić kod pin zaprogramować funkcje immobilaizera do pojazdu stole. Istnieje również możliwość skopiowania wszystkich danych (flash micro flash oraz eeprom) z jednej pompy do drugiej przy użyciu portu bdm.

Najczęstszą usterką pompy psg16 jest usterka obwodów hybrydowych wewnątrz sterownika które ulegają awarii na skutek drgań lub usterki mechanicznej wewnątrz pompy co też możemy naprawić.

Piętą Achillesową systemu psg16 jest elektroniczny zawór EGR  dostępny w oryginale za ok 11000zł, jako pierwsi w kraju  wyłączyliśmy elektronicznie zawór EGR z psg16, taki zabieg raz na zawsze kończy temat usterek zaworu egr. Techniczne aspekty wyłączenia EGR.

Częstym objawem jest problem z rozruchem zwłaszcza w przedziale temperatur 10-0 stopni, spowodowane niską dawką rozruchową co też możemy skorygować. Drażniącym tematem użytkowników Vectra C z psg16 jest też czujnik elobau czyli czujnik przepustnicy, wyświetlane błędy P1125 oraz P0638 możemy również pozbyć się tego problemu. Pozostałe usterki to szarpanie gaśnięcie, problem z zapalaniem, co też możemy naprawić.

Z tego co słyszę od klientów to zanim naprawią coś przy swoim oplu z psg16 muszą się dużo najeździć, wysyłać, męczyć, denerwować…

opel pompa psg16 0470504221

Jeżeli pompa ulegnie defektowi to świadczymy usługę kompleksowej naprawy układu paliwowego z pompą PSG16 na którą składają się:

Kilka rad dla użytkowników opli z pompami PSG16:

Nie dawać partaczom wymieniać filtra paliwa, ta pompa nienawidzi zapowietrzania, przy wymianie nie może dojść do zapowietrzenia, jeżeli ktoś nie wieży to niech zapali silnik z zapowietrzoną pompą na plaku i poczeka kilkanaście sekund, jeżeli pompa nie zassie paliwa to się zatrze na amen, więc gdy ktoś po wymianie filtra będzie kręcił kilka sekund i tak kilka wymian to na pewno skróci jej żywotność kilkakrotnie.

W zimie lać paliwo tylko z markowych stacji, nie zaszkodzi również kilka razy w zimie zastosować diesel additiv lub nawet w niewielkiej ilości mixol przy czym pamiętać należy że olej zwiększa smarowanie układu paliwowego a w zamian zwiększa nagar w kolektorze. Aby zapobiec gromadzeniu się nagaru w kolektorze można elektronicznie wyłączyć funkcję zaworu egr.

Nie dopuszczać należy do braku paliwa, jeżeli już do tego dojdzie trzeba będzie zaholować auto do najbliższego warsztatu celem odpowietrzenia układu paliwowego.

Jeżeli widzimy pierwsze oznaki zapowietrzania się układu należy natychmiast jechać do warsztatu , do takich objawów zaliczamy: olej w filtrze paliwa, problem z rozruchem po dłuższym postoju, po postoju auto zapala i gaśnie po zaparkowaniu przodem auta do góry na przykład na wzniesieniu problem się powiększa a gdy zaparkujemy przodem w dół problem niemal znika. Najlepiej korzystać z usług warsztatu który specjalizuje się w oplu bo ten układ paliwowy wymaga od mechanika dużego doświadczenia.

Kompleksowo uszczelniać układ paliwowy, co pięć lat czyścić bak oraz wymieniać uszczelniacze trawerzów których nieszczelność prowadzi do zapowietrzania układu paliwowego. Zdjęcia w galerii poniżej obrazują z czym możemy mieć do czynienia. Należy pamiętać iż na ten moment Bosch nie udostępnił części zamiennych jak również technologi regeneracji,, jednak wiele lat doświadczenia pozwalają na wyeliminowanie  typowych usterek tych pomp. Najlepszą opinią będą Wasze komentarze poniżej.

Tuningujemy samochody z pompą psg16 to nie jest box tylko edycja pamięci flash,  możemy również wyłączyć zawór egr  tak że można całkiem odpiąć wtykę zaworu egr i nie będzie p0400 ani trybu awaryjnego, takie rozwiązanie jest też alternatywą gdy usterce ulegnie sterownik i mamy błąd p0400. Możemy usunąć dowolny błąd z komputera sterującego np  P0400, P0100, P0638, P0200, P0600,  P1125, P 1630, P1590, P0606, P0149, P1220 itd. Usługi tego samego typu wykonujemy również w starszych modelach 2.0 i 2.2 dti z pompą psg5.

Zapraszamy równie serdecznie do obejrzenia filmu zawierającego najistotniejsze informacje o pompie PSG16VP44, który niedawno nagraliśmy:

Do współpracy z naszym warsztatem zapraszamy Serwisy, warsztaty i osoby prywatne, zapewniamy wsparcie techniczne oraz gwarancję.

Jako jedyni na świecie tuningujemy saaby z silnikami 2.2 z lat „01-„03
Na pompach PSG16 C2 HW 011500 i PSG16 C3.6 HW 011401 – więcej informacji o tym zabiegu mogą znaleźć Państwo w naszym wpisie na stronie OPC-TUNING: SAAB 9-3 i 9-5 (2.2 TiD) – Tuning i czeste awarie

Na tą informację trafiło 300279 szukających

334 odpowiedzi na „Wszystko o PSG 16 – pompa wtryskowa opel: dwie wtyki”

  • Witam.
    Jaki jest koszt regeneracji sterownika pompy PSG 16.

  • Jaki jest koszt regeneracji pompy wtryskowej z vectra 2.2 dti dwuwtyczkowa

  • Witam. Proszę o pomoc
    Opel Vectra 2.2 dti 2002 rok. Auto stoi w garażu.temperatura w garażu na plusie. Po całej nocy samochód odpala i od razu gaśnie. Ponowne uruchomienie trwa około 7-8 sekund kręcenia rozrusznikiem. Po takim zabiegu Vectra cały dzień jeździ super. Z odpalaniem nie ma problemu. W okolicy alternatora słychać dziwny dźwięk jak by się coś zacierało.na postoju gdy dodam gazu i ma około 2000 obr. dźwięk przy alternatorze jest intensywniejszy.Na drugi dzień taka sama sytuacja z odpaleniem Vectry. Auto stoi kilka dni u mechanika nie odpalane.Dzisiaj do mnie zadzwonił że odpalił normalnie.POMOCY. gdzieś z szukać problemu żeby sytuacja z odpaleniem Vectry się nie powtarzała.

    Z góry dziękuję za informację
    Pozdrawiam

    • Zbigniew Kipa

      Proszę przyjechać na diagnostykę, bardzo prawdopodobna jest usterka pompy wtryskowej w tym wypadku, na odległość ciężko stwierdzić. Aby nas odwiedzić prosimy o umówienie się mailowe (autokrak@gmail.com) lub telefoniczne w godzinch pracy (667 786 801)

  • Witam.Moja Zafirka 2.0 2005 r. na zimnym bardzo kopci na niebiesko i nie równo pracuje, dym duszący, czuć jakby nieprzepalony olej napędowy. Jak się zagrzeje jest ok.
    Był wymieniany filtr paliwa, odpowietrzyłem czy możliwe, że jest jeszcze zapowietrzony czy to raczej uszkodzona pompa.

    • Zbigniew Kipa

      Nawet jeśli jest zapowietrzony może to skutkować zatarciem pompy, proszę tego nie lekceważyć i przyjechać na diagnostykę, bardzo prawdopodobna jest usterka pompy wtryskowej w tym wypadku, na odległość ciężko stwierdzić. Aby nas odwiedzić prosimy o umówienie się mailowe (autokrak@gmail.com) lub telefoniczne w godzinach pracy (667 786 801)

  • witam. problem z oplem vectra c 2.0 dti Mianowicie chodzi o bład czujnika połozenia wału i wałka rozrzadu. Auto od rana kreci długo i jak odpali to strasznie zadymi na biało. czujnik połozenia wału wymieniony i nagle sypie błąd od wału i wałka rozrzadu.

  • Witam,moja vectra c 2.0 dti 101km 2004 podczas odpalania kopci na niebiesko takim szczypiacym w oczy dymem. Trwa to okolo 10min na postoju,jesli zaczne jechac to wykopci to po okolo 200m i jest ok.Ma tez taki problem ze przy mrozie okolo -7st.ciezko odpala,a czasem nawet nie odpali(mam zalozony HOT START i swiece grzeja dlugo). Dziekuje i prosze o jakas podpowiedz.

  • Ciążowa pali Jak ciepło jest na dworze od 10stopni signum 2.2 dti zero bledow

  • Panie Zbyszku za co odpowiada błąd P0149,wiem że coś związane z pompą.
    Czy w tym przypadku pompa podlega naprawie czy sterownik,co należy zrobić pompa do wysyłki?
    Jaki koszt naprawy pompy z tym błędem?

  • Mi się zapowietrzało przy filtrze paliwa oringi się wyrobiły i zapowietrzały układ należy je wyciągnąć zmierzyć i zamówić gdzieś w rolniczym sklepie lub poszukać.

    • Zbigniew Kipa

      Generalnie wymiana filtra nie jest trudna, ale jesli robi się to nieumiejętnie lub własnie wyrobi się oring to może taka przygoda skończyć się regeneracją pompy wtryskowej…

  • Witam mam vectra c 2,2dti , moje pytanie dotyczy błędu ktory mnie trapi mianowicie awaria czujnika wałka rozrządu , czy przy naprawie trzeba wymontowac całą popę i jaki jest to koszt naprawy i czas .

    • Zbigniew Kipa

      Nie jest to skomplikowany zabieg dla kogoś kto ma o tym pojęcie i kiedyś w życiu to robił, jednak jeśli nie ma się doświadczenia radzimy pojechać do fachowca, bo sporo rzeczy przy okazji tej operacji można uszkodzić..

    • Zbigniew Kipa

      Wystarczy odkręcić sterownik na pompie i wysłać wraz z czujnikiem.

  • Cześć. Mam pewien problem z saabem 9-3 SS 2003r. 2.2 tid 125km, a mianowicie gdy staje przodem na wzniesieniu np. wjadę na krawężnik i przednie koła sa w górze to po 2.5-3 godzinnym postoju, wsiadam do samochodu, przekręcam na zapłon, kontrolka świec żarowych gaśnie, odpalam silnik pochodzi 5-20 sekund i samochód gaśnie sam z siebie. Ponowny rozruch jest bardzo trudny, gaz w opór i kręcenie po 8-9 sekund, gdy zapali pojawia się biały dym z rury. Kupiłem go miesiąc temu, poprzedni właściciel wymienił pompę wtryskowa psg16, uszczelki, oringi i inne pierdoły. Odkąd ja nim jeżdżę wymieniłem wężyki przelewowe, wężyk podciśnienia powrotu, trójnik na 4 cylindrze, uszczelniacze na wtryskach i ostatnio wyrzucenie i zaślepienie pompki paliwa webasto przy baku , ponieważ był wyciek. w auto wrzuciłem 1000 zł i dalej nic jak było tak jest gaśnie po postoju na wzniesieniu. Nie wiem czy to pompa wtryskowa czy jakieś pierdoły, Może masz jakąś wiedzę na ten temat czego szukać? Przedwczoraj na wzniesieniu miał jak zwykle problemy z odpalaniem, lecz gdy już odpalił pojawił się błąd check engine p0017 lecz po 5 odpaleniu samochód ce znikł, A pojawił się ponownie następnego dnia na wniesieniu, przejechałem 35 km w tym 2 razy to odpalalem check znikł. Warsztat sobie nie radzi nie mam pomysłu co to może być. Dzięki za odpowiedź!

  • opel vectra c 2.0 dti. rok temu miałem wymieniony sterownik pompy do tej pory było ok.mój problem to: że po nocy silnik odpala bez problemu ale jadąc po ok 1 minucie nagle gaśnie na ułamek sekundy i odpala z powrotem czasem kilka razy później nie ma żadnych problemów można kontynuować jazdę .wymieniłem filtr paliwa ale nie pomogło.objawy trochę przypominające zapowietrzenie, wężyki przelewowe suche.sprawdziłem błędy to:P0340 oraz P0149 świadczące że coś z pompą nie tak wyczytałem w waszych komentarzach.proszę o poradę za co będę bardzo wdzięczny czy czeka mnie ponowna naprawa pompy czy usterka jest z powodowana czymś innym pozdrawiam

  • Witam kolega ma astre g 2.0 82 km i kupił inna pąpe I teraz astra nie chce odpalic

  • Witam serdecznie niestety jadąc saabem Na prostej drodze samochód zgasł.Próba odpalenia pali i gaśnie.Czy to może pompa skończyła swój źywot?saab 93 2.2 tid 2001 125km

  • Witam.
    Bardzo proszę o pomoc. Zafira A 2.0DTI PSG16, wyświetla błąd P0149, auto któregoś dnia nagle przestało odpalać, kręci ale nie zaskakuje. Czy to tylko definitywnie pompa czy jest możliwe, że to kwestia zapowietrzenia?

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

This blog is kept spam free by WP-SpamFree.

Tuning samochodów marki Opel

Polecamy: profesjonalny tuning samochodów

Promocja Tuning z Hamownią