Astra G Auto-krak Frontera Opel 2.0 DTI Opel 2.2 DTI SAAB Sintra Vectra C Zafira A

Wszystko o PSG 16 – pompa wtryskowa opel: dwie wtyki

Pompa wtryskowa VP44 po raz pierwszy została montowana w oplu 2.0 X20DTL diesel w roku 1997, następny model Bosch VP 44 PSG 5 S3 ukazał się już rok później i stosowano go do silników 2.0 i 2.2 Y20DTL Y20DTH w oplu, saabie 2.2 TiD D223L.
PSG16

Ciągła modernizacja doprowadziła w roku 2002 do powstania pompy PSG16 dwie wtyki z wbudowanym ECU. Dwuwtykową pompę wtryskową ze zintegrowanym sterownikiem silnika ECU montowano w Oplach:

  • Zafira 2002-2005 Y20DTH Y22DTR
  • Astra G 2002-2006 Y20DTH Y22DTR
  • Frontera 2002-2004 Y22DTR
  • Vectra C 2002-2005 Y20DTH Y22DTR
  • Signum 2003-2005 Y20DTH Y22DTR
  • oraz SAAB 93 i 95 2001-2004 2.2 TiD

Poniżej przedstawiamy Państwu najpopularniejsze numery pomp, które do nas trafiają…

0470504200 0470504201 0470504202 0470504203
0470504204 0470504205 0470504206 0470504207
0470504208 0470504209 0470504210 0470504211
0470504212 0470504213 0470504214 0470504215
0470504216 0470504217 0470504218 0470504219
0470504220 0470504221 0470504222 0470504223
0470504224 0470504225 0470504226 0470504227
0470504228 0470504229 0470504230 0470504500

Oraz tabelę z pełnymi danymi, które zawierają sterowniki wraz z wykazem usług jakie możemy wykonać na tych komputerach/pompach:

Pompa posiada zintegrowany komputer ECU z zakodowanym immobilizerem, przypisanym do danego pojazdu numerem nadwozia oraz pinem, po wymianie pompy nie ma możliwości odpalenia auta bez zaprogramowania jej. Aby pompa mogła zostać zaprogramowana do pojazdu przez serwis czy warsztat Techem 2 musi zostać przed demontażem wylogowana czyli wyczyszczony immobilizer, taką pompę bez problemów zaprogramujemy używając tester klasy Op-com. Wyczyszczenie immobilaizera z pompy po zamontowaniu do nowego auta lub na stole nie jest możliwe w autoryzowanym serwisie, my potrafimy odczytać i zmienić kod pin zaprogramować funkcje immobilaizera do pojazdu stole. Istnieje również możliwość skopiowania wszystkich danych (flash micro flash oraz eeprom) z jednej pompy do drugiej przy użyciu portu bdm.

Najczęstszą usterką pompy psg16 jest usterka obwodów hybrydowych wewnątrz sterownika które ulegają awarii na skutek drgań lub usterki mechanicznej wewnątrz pompy co też możemy naprawić.

Piętą Achillesową systemu psg16 jest elektroniczny zawór EGR  dostępny w oryginale za ok 11000zł, jako pierwsi w kraju  wyłączyliśmy elektronicznie zawór EGR z psg16, taki zabieg raz na zawsze kończy temat usterek zaworu egr. Techniczne aspekty wyłączenia EGR.

Częstym objawem jest problem z rozruchem zwłaszcza w przedziale temperatur 10-0 stopni, spowodowane niską dawką rozruchową co też możemy skorygować. Drażniącym tematem użytkowników Vectra C z psg16 jest też czujnik elobau czyli czujnik przepustnicy, wyświetlane błędy P1125 oraz P0638 możemy również pozbyć się tego problemu. Pozostałe usterki to szarpanie gaśnięcie, problem z zapalaniem, co też możemy naprawić.

Z tego co słyszę od klientów to zanim naprawią coś przy swoim oplu z psg16 muszą się dużo najeździć, wysyłać, męczyć, denerwować…

opel pompa psg16 0470504221

Jeżeli pompa ulegnie defektowi to świadczymy usługę kompleksowej naprawy układu paliwowego z pompą PSG16 na którą składają się:

Kilka rad dla użytkowników opli z pompami PSG16:

Nie dawać partaczom wymieniać filtra paliwa, ta pompa nienawidzi zapowietrzania, przy wymianie nie może dojść do zapowietrzenia, jeżeli ktoś nie wieży to niech zapali silnik z zapowietrzoną pompą na plaku i poczeka kilkanaście sekund, jeżeli pompa nie zassie paliwa to się zatrze na amen, więc gdy ktoś po wymianie filtra będzie kręcił kilka sekund i tak kilka wymian to na pewno skróci jej żywotność kilkakrotnie.

W zimie lać paliwo tylko z markowych stacji, nie zaszkodzi również kilka razy w zimie zastosować diesel additiv lub nawet w niewielkiej ilości mixol przy czym pamiętać należy że olej zwiększa smarowanie układu paliwowego a w zamian zwiększa nagar w kolektorze. Aby zapobiec gromadzeniu się nagaru w kolektorze można elektronicznie wyłączyć funkcję zaworu egr.

Nie dopuszczać należy do braku paliwa, jeżeli już do tego dojdzie trzeba będzie zaholować auto do najbliższego warsztatu celem odpowietrzenia układu paliwowego.

Jeżeli widzimy pierwsze oznaki zapowietrzania się układu należy natychmiast jechać do warsztatu , do takich objawów zaliczamy: olej w filtrze paliwa, problem z rozruchem po dłuższym postoju, po postoju auto zapala i gaśnie po zaparkowaniu przodem auta do góry na przykład na wzniesieniu problem się powiększa a gdy zaparkujemy przodem w dół problem niemal znika. Najlepiej korzystać z usług warsztatu który specjalizuje się w oplu bo ten układ paliwowy wymaga od mechanika dużego doświadczenia.

Kompleksowo uszczelniać układ paliwowy, co pięć lat czyścić bak oraz wymieniać uszczelniacze trawerzów których nieszczelność prowadzi do zapowietrzania układu paliwowego. Zdjęcia w galerii poniżej obrazują z czym możemy mieć do czynienia. Należy pamiętać iż na ten moment Bosch nie udostępnił części zamiennych jak również technologi regeneracji,, jednak wiele lat doświadczenia pozwalają na wyeliminowanie  typowych usterek tych pomp. Najlepszą opinią będą Wasze komentarze poniżej.

Tuningujemy samochody z pompą psg16 to nie jest box tylko edycja pamięci flash,  możemy również wyłączyć zawór egr  tak że można całkiem odpiąć wtykę zaworu egr i nie będzie p0400 ani trybu awaryjnego, takie rozwiązanie jest też alternatywą gdy usterce ulegnie sterownik i mamy błąd p0400. Możemy usunąć dowolny błąd z komputera sterującego np  P0400, P0100, P0638, P0200, P0600,  P1125, P 1630, P1590, P0606, P0149, P1220 itd. Usługi tego samego typu wykonujemy również w starszych modelach 2.0 i 2.2 dti z pompą psg5.

Zapraszamy równie serdecznie do obejrzenia filmu zawierającego najistotniejsze informacje o pompie PSG16VP44, który niedawno nagraliśmy:

Do współpracy z naszym warsztatem zapraszamy Serwisy, warsztaty i osoby prywatne, zapewniamy wsparcie techniczne oraz gwarancję.

Jako jedyni na świecie tuningujemy saaby z silnikami 2.2 z lat „01-„03
Na pompach PSG16 C2 HW 011500 i PSG16 C3.6 HW 011401 – więcej informacji o tym zabiegu mogą znaleźć Państwo w naszym wpisie na stronie OPC-TUNING: SAAB 9-3 i 9-5 (2.2 TiD) – Tuning i czeste awarie

Na tą informację trafiło 311198 szukających

Przeczytaj również inne nasze wpisy...

350 komentarzy

Stivi2010 6 września 2018 at 15:22

Witam. vectra c 2.2 dti. auto pali na strzał ale kręci się tylko do max 2800 obrotów i wywala błąd w KTS-ie P0243 regulacja ciśnienie. doładowania otwarty obwód prądowy. pomocy !

Odpowiedz
Zbigniew Kipa
Zbigniew Kipa 11 września 2018 at 10:49

Ja tam bym najpierw posprawdzał dokładnie podciśnienia i inne duperele, zawsze to tańsze niż rozgrzebywanie połowy auta a często okazuje się, że właśnie pierdoła była winna.

Odpowiedz
Jacek 25 sierpnia 2018 at 11:57

Tak, urwał się przewód masowy, ten co idzie do silnika.

Odpowiedz
Jacek 22 sierpnia 2018 at 18:35

Witam mam podobny objaw.

Odpowiedz
Jacek 22 sierpnia 2018 at 16:59

Witam, saab 93 2.2 tid 2004r. Błąd p0607 błąd sterownika RAM , nie odpala. Czy to problem pompy czy sterownika.

Odpowiedz
Zbigniew Kipa
Zbigniew Kipa 24 sierpnia 2018 at 11:40

Sterownik na pewno ale zapewne coś spowodowało tą usterkę…

Odpowiedz
Michał 11 sierpnia 2018 at 17:40

Witam,
Opel Vectra c 2002 r silnik 2.2 DTI 125 kM.
Wczoraj podczas powrotu do domu samochód nagle wyświetlił błąd, stracił moc i silnik zaczął głośniej pracować.
Zgasiłem auto oraz zapaliłem i tak z 2-3 razy. Odpalało na dotyk tak jak zawsze.
Przejechałem ostatnie 2 km z takimi objawami ( 60 km max) do domu lecz tym razem po zgaszeniu auta już nie mogę go odpalić.
Brak jakiejkolwiek reakcji po przekręceniu kluczyka. Wszystkie kontrolki normalnie działają, brak jakiegokolwiek błędu.
Czy to znak że już pompa padła?
Proszę o pomoc.

Odpowiedz
Zbigniew Kipa
Zbigniew Kipa 14 sierpnia 2018 at 16:18

Zapraszamy z pompą na nasz warsztat – typowy objaw klękania PSG-16….

Odpowiedz
Witek 27 lipca 2018 at 10:46

Witam posiadam zafire A z 2.2. Dti. Mam problem tego typu. Auto zapala bez problemu nie brakuje mocy nie dymi. Silnik po odpaleniu szarpie i czasami zgasnie za dosłownie chwilkę można go odpalić bez problemu i sytuacja się powtarza. Po podłączeniu pod komputer pokazało że winny jest czujnik obrotów wału krokowego. Po wymianie na nowy tą samą sytuacja. Po ponownym podłączeniu nie pokazuje błędów A silnik dalej szarpie.czy to wina pompy?

Odpowiedz
Zbigniew Kipa
Zbigniew Kipa 7 sierpnia 2018 at 10:47

Prawdopodobnie zaczyna się Panu problem z pompą wtryskową, jednak trzeba by to było oglądnąć dokładniej

Odpowiedz
Gonzales 22 czerwca 2018 at 14:35

Witam. W jaki sposób sprawdzić przy psg 16 podczas gdy sporadycznie w zamrożonych ramkach zapisuję błąd P-0149-5A czy to coś z pompa się zaczyna dziać czy np tylko sam elektroniczny zawór przestawiacza kąta wtrysku szwankuje? Nie muszę mówić oczywiście że jak to się dzieje to nie jedzie,tyle że samo wszystko szybko wraca do normy. Jeśli sam zawór sam go zmienię tylko jak to sprawdzić? Tylko podmianka na inny? A jeśli zaciera się tłok przestawiacza to ile taka regeneracja? Jeśli by dostawali pompa powietrze przez trawersy też by mogła zgłaszać taki błąd? Proszę o podpowiedź i z góry dziękuję.

Odpowiedz
Zbigniew Kipa
Zbigniew Kipa 26 czerwca 2018 at 14:25

Zaczyna się Panu problem z pompą, proszę odwiedzić specjalistyczny warsztat, w innym wypadku narazi się Pan na bardzo duże koszty…

Odpowiedz
Mateusz Vectra C 21 czerwca 2018 at 01:56

Witam po dłuższej jezdzie auto zgasło zapalił się błąd i już nie mogłem odpalić .Zaprowadziłem auto do mechanika podłączyli pod kompa wyskoczył błąd P1634 po czym stwierdzili ze sterownik jest do naprawy . Zawiozłem do pana ktory specjalizuje sie w naprawie Diesle zrobił go i wzioł 800zł za na prawe. Po zamontowaniu Auta pali lepiej niz wcześniej ale nie reaguje na pedał gazu na zimnym silniku i w dodatku Kopci ?

Odpowiedz
Zbigniew Kipa
Zbigniew Kipa 21 czerwca 2018 at 10:42

Naprawiono Panu elektronikę, która zepsuła się na skutek usterki mechanicznej pompy która dalej nie jest sprawna. Czeka Pana regeneracja pompy, w innym wypadku sterownik będzie się psuł dalej…

Odpowiedz
Maciejka801 21 maja 2018 at 15:42

Witam mam problem z mojom vectra 2,2dti 125 km a mianowicie chodzi o to że jak mam pełny bak auto pali bes problemu czy jest to zimno czy ciepło a jak zejdzie do połowy zaczyna się problem z odpalaniem był czyszczony bak ,wymienione przelewy i uszczelnienie na wtryskiwaczach co to może być mechnikom opadają ręce bo nie wiedzom gdzie szukać albo co sprawdzać , proszę o pomoc.

Odpowiedz
Zbigniew Kipa
Zbigniew Kipa 12 czerwca 2018 at 12:37

Proszę przyjechać i nie kombinować – jeśli układ się przypowietrza to zatrze Pan pompę a to będzie droga zabawa. Jeśli chce się umówić do nas na wizytę prosimy o kontakt telefoniczny w godzinach pracy.

Odpowiedz
Aleksander 30 kwietnia 2018 at 20:51

Witam opel Astra 2004 rok 2,0dti nierówna praca silnika z rury ogrom biało niebieskiego dymu silnik wkręca się tylko do 3000 obrotów dalej nie idzie brak mocy Op com pokazuje błąd P0400 Teraz pytanie czy to uszkodzona pompa czy sam sterownik .Błędu z Op-com wskazuje na uszkodzony elektro zawór EGR ale nie jest to uszkodzony zawór podmieniłem z dobrego auta na pewno też podciśnienie jest ok sprawdzone dokładnie nie ma też usterki pompa wa-cum .Zaznaczę że auto pali na dotyk na zimnym czy ciepłym silniku

Odpowiedz
Zbigniew Kipa
Zbigniew Kipa 7 maja 2018 at 07:58

Witam, 99% usterka pompy ale należy to zdiagnozować.

Odpowiedz
Sebastian 8 kwietnia 2018 at 18:02

Witam
Posiadam Opla Vectre C 2.0DTI 101KM 2003r z 323tys przebiegu z pompą PSG16.
Auto ma problem z odpalaniem po dłuższym postoju, niezależnie czy stoi pod górkę czy z górki. Przy temperaturze ok 5 stopni nie podgrzewają się świece i wtedy trzeba pokręcić trochę dłużej, gdy świece się grzeją odpala lepiej. Przy niskiej temperaturze zewnętrznej towarzyszą temu szarpania silnika oraz kopcenie na biało przez kilka sekund. Na ciepłym silniku oraz przy wyższej temperaturze zewnętrznej nie ma żadnych problemów.
Innym problemem jest też, że podczas jazdy przy ruszaniu spod świateł i gwałtowniejszym przyspieszeniu czasem zapala się błąd (kontrolka z kluczykiem) i auto traci wtedy moc (tryb awaryjny), a po kilku sekundach błąd znika i wszystko wraca do normy.
Błędy to P0149 (błąd kąta wtrysku/ nastawnik kąta wtrysku).
Co może być przyczyną? Jakie mogą być ewentualne koszty naprawy?

Odpowiedz
Zbigniew Kipa
Zbigniew Kipa 10 kwietnia 2018 at 13:01

Pompa powoli Panu klęka… prędzej czy później czeka Pana regeneracja 🙂

Odpowiedz
Danny 1 kwietnia 2018 at 01:58

Hi, thank you for this very useful information.

Yesterday I changed the Bosch Pump on my Vectra GTS the donor car had only 173000KM but the pump seems to be defective, it hesitates to start, and sometime it cuts fuel while driving (engine judders – stalls), consumption is high on idle (0.7l/h), and the cars is a bit slower!

On OPcom the code P0149-5B – Injecton Timing Control Circuit Malfunction is displayed!

I was wondering could it be a problem in installation procedure and mechanic did no put the timing right? Or it is the pump defective that needs to be repaired?

This is the 7-th pump in two years that I change, the car has become a black hole for money. I don’t know what to do next, I heard that it can be the chain that extends (gets longer) and that can affect the pump is that true too?

Can you answer my questions PLEASE???

Thank you in advance!

Odpowiedz
Zbigniew Kipa
Zbigniew Kipa 3 kwietnia 2018 at 12:49

We have not heard that the timing chain is longer so that the injection can be adjusted. These pumps are indeed emergency and you have to go to specialists with them. I am sending you back to our movie on YT, which has English subtitles – it should help the mechanic who is servicing your car.

Odpowiedz
ŁukaszSaaB 19 marca 2018 at 23:12

Witam.
Saab 2.2 9-3 2001r. Nie odpala. Olej w filtrze. Przy próbie odpalenia na hol zero odzewu, obrotomierz nie wskazuje prędkości obrotowej(nie wiem czy to normalne przy holowaniu na biegu). Pompy w zbiorniku nie słychać. Na plaka jedynie kicha. Co to może być? Nie mam już siły do tego auta.
Pozdrawia,

Odpowiedz
Zbigniew Kipa
Zbigniew Kipa 20 marca 2018 at 11:09

Proszę nie próbować palić na plaku, może być to coś poważnego, radzimy oddać auto do specjalisty na diagnozę, sprawdzić najpierw kompresję i szczelność, może być to usterka mechaniczna.

Odpowiedz
Tomek 28 lutego 2018 at 19:22

Witam
Zafira A 2.0DTI 2002r prawdopodobnie PSG16 błąd P1634.
Falowanie obrotów b.j. od 1000 do 3000obr/min /- 200obr/min.(ciepły-zimny)
Podczas jazdy 4-5bieg przy ujmowaniu „gazu” auto przez chwilę przyspiesza .
Duża zmiana zużycia paliwa (w/g komputera) przy stałej prędkości podczas minimalnej zmianie położenia pedału przyspieszenia.Czy za usterkę odpowiada pompa lub jej sterownik?

Odpowiedz
Tomasz 18 lutego 2018 at 21:03

Astra G 2.0 dti gaśnie podczas jazdy, błąd p0400 2002r. 224000 km przebiegu, czy to pompa wtryskowa ?

Odpowiedz
1 11 12 13 14

Zostaw komentarz

This blog is kept spam free by WP-SpamFree.