Astra G Auto-krak Frontera Opel 2.0 DTI Opel 2.2 DTI SAAB Sintra Vectra C Zafira A

Wszystko o PSG 16 – pompa wtryskowa opel: dwie wtyki

Pompa wtryskowa VP44 po raz pierwszy została montowana w oplu 2.0 X20DTL diesel w roku 1997, następny model Bosch VP 44 PSG 5 S3 ukazał się już rok później i stosowano go do silników 2.0 i 2.2 Y20DTL Y20DTH w oplu, saabie 2.2 TiD D223L.
PSG16

Ciągła modernizacja doprowadziła w roku 2002 do powstania pompy PSG16 dwie wtyki z wbudowanym ECU. Dwuwtykową pompę wtryskową ze zintegrowanym sterownikiem silnika ECU montowano w Oplach:

  • Zafira 2002-2005 Y20DTH Y22DTR
  • Astra G 2002-2006 Y20DTH Y22DTR
  • Frontera 2002-2004 Y22DTR
  • Vectra C 2002-2005 Y20DTH Y22DTR
  • Signum 2003-2005 Y20DTH Y22DTR
  • oraz SAAB 93 i 95 2001-2004 2.2 TiD

Poniżej przedstawiamy Państwu najpopularniejsze numery pomp, które do nas trafiają…

0470504200 0470504201 0470504202 0470504203
0470504204 0470504205 0470504206 0470504207
0470504208 0470504209 0470504210 0470504211
0470504212 0470504213 0470504214 0470504215
0470504216 0470504217 0470504218 0470504219
0470504220 0470504221 0470504222 0470504223
0470504224 0470504225 0470504226 0470504227
0470504228 0470504229 0470504230 0470504500

Oraz tabelę z pełnymi danymi, które zawierają sterowniki wraz z wykazem usług jakie możemy wykonać na tych komputerach/pompach:

Pompa posiada zintegrowany komputer ECU z zakodowanym immobilizerem, przypisanym do danego pojazdu numerem nadwozia oraz pinem, po wymianie pompy nie ma możliwości odpalenia auta bez zaprogramowania jej. Aby pompa mogła zostać zaprogramowana do pojazdu przez serwis czy warsztat Techem 2 musi zostać przed demontażem wylogowana czyli wyczyszczony immobilizer, taką pompę bez problemów zaprogramujemy używając tester klasy Op-com. Wyczyszczenie immobilaizera z pompy po zamontowaniu do nowego auta lub na stole nie jest możliwe w autoryzowanym serwisie, my potrafimy odczytać i zmienić kod pin zaprogramować funkcje immobilaizera do pojazdu stole. Istnieje również możliwość skopiowania wszystkich danych (flash micro flash oraz eeprom) z jednej pompy do drugiej przy użyciu portu bdm.

Najczęstszą usterką pompy psg16 jest usterka obwodów hybrydowych wewnątrz sterownika które ulegają awarii na skutek drgań lub usterki mechanicznej wewnątrz pompy co też możemy naprawić.

Piętą Achillesową systemu psg16 jest elektroniczny zawór EGR  dostępny w oryginale za ok 11000zł, jako pierwsi w kraju  wyłączyliśmy elektronicznie zawór EGR z psg16, taki zabieg raz na zawsze kończy temat usterek zaworu egr. Techniczne aspekty wyłączenia EGR.

Częstym objawem jest problem z rozruchem zwłaszcza w przedziale temperatur 10-0 stopni, spowodowane niską dawką rozruchową co też możemy skorygować. Drażniącym tematem użytkowników Vectra C z psg16 jest też czujnik elobau czyli czujnik przepustnicy, wyświetlane błędy P1125 oraz P0638 możemy również pozbyć się tego problemu. Pozostałe usterki to szarpanie gaśnięcie, problem z zapalaniem, co też możemy naprawić.

Z tego co słyszę od klientów to zanim naprawią coś przy swoim oplu z psg16 muszą się dużo najeździć, wysyłać, męczyć, denerwować…

opel pompa psg16 0470504221

Jeżeli pompa ulegnie defektowi to świadczymy usługę kompleksowej naprawy układu paliwowego z pompą PSG16 na którą składają się:

Kilka rad dla użytkowników opli z pompami PSG16:

Nie dawać partaczom wymieniać filtra paliwa, ta pompa nienawidzi zapowietrzania, przy wymianie nie może dojść do zapowietrzenia, jeżeli ktoś nie wieży to niech zapali silnik z zapowietrzoną pompą na plaku i poczeka kilkanaście sekund, jeżeli pompa nie zassie paliwa to się zatrze na amen, więc gdy ktoś po wymianie filtra będzie kręcił kilka sekund i tak kilka wymian to na pewno skróci jej żywotność kilkakrotnie.

W zimie lać paliwo tylko z markowych stacji, nie zaszkodzi również kilka razy w zimie zastosować diesel additiv lub nawet w niewielkiej ilości mixol przy czym pamiętać należy że olej zwiększa smarowanie układu paliwowego a w zamian zwiększa nagar w kolektorze. Aby zapobiec gromadzeniu się nagaru w kolektorze można elektronicznie wyłączyć funkcję zaworu egr.

Nie dopuszczać należy do braku paliwa, jeżeli już do tego dojdzie trzeba będzie zaholować auto do najbliższego warsztatu celem odpowietrzenia układu paliwowego.

Jeżeli widzimy pierwsze oznaki zapowietrzania się układu należy natychmiast jechać do warsztatu , do takich objawów zaliczamy: olej w filtrze paliwa, problem z rozruchem po dłuższym postoju, po postoju auto zapala i gaśnie po zaparkowaniu przodem auta do góry na przykład na wzniesieniu problem się powiększa a gdy zaparkujemy przodem w dół problem niemal znika. Najlepiej korzystać z usług warsztatu który specjalizuje się w oplu bo ten układ paliwowy wymaga od mechanika dużego doświadczenia.

Kompleksowo uszczelniać układ paliwowy, co pięć lat czyścić bak oraz wymieniać uszczelniacze trawerzów których nieszczelność prowadzi do zapowietrzania układu paliwowego. Zdjęcia w galerii poniżej obrazują z czym możemy mieć do czynienia. Należy pamiętać iż na ten moment Bosch nie udostępnił części zamiennych jak również technologi regeneracji,, jednak wiele lat doświadczenia pozwalają na wyeliminowanie  typowych usterek tych pomp. Najlepszą opinią będą Wasze komentarze poniżej.

Tuningujemy samochody z pompą psg16 to nie jest box tylko edycja pamięci flash,  możemy również wyłączyć zawór egr  tak że można całkiem odpiąć wtykę zaworu egr i nie będzie p0400 ani trybu awaryjnego, takie rozwiązanie jest też alternatywą gdy usterce ulegnie sterownik i mamy błąd p0400. Możemy usunąć dowolny błąd z komputera sterującego np  P0400, P0100, P0638, P0200, P0600,  P1125, P 1630, P1590, P0606, P0149, P1220 itd. Usługi tego samego typu wykonujemy również w starszych modelach 2.0 i 2.2 dti z pompą psg5.

Zapraszamy równie serdecznie do obejrzenia filmu zawierającego najistotniejsze informacje o pompie PSG16VP44, który niedawno nagraliśmy:

Do współpracy z naszym warsztatem zapraszamy Serwisy, warsztaty i osoby prywatne, zapewniamy wsparcie techniczne oraz gwarancję.

Jako jedyni na świecie tuningujemy saaby z silnikami 2.2 z lat „01-„03
Na pompach PSG16 C2 HW 011500 i PSG16 C3.6 HW 011401 – więcej informacji o tym zabiegu mogą znaleźć Państwo w naszym wpisie na stronie OPC-TUNING: SAAB 9-3 i 9-5 (2.2 TiD) – Tuning i czeste awarie

Na tą informację trafiło 319049 szukających

Przeczytaj również inne nasze wpisy...

356 komentarzy

Norbert 9 grudnia 2018 at 20:55

Witam , posiadam saaba 9-3 2.2 TID z 2004r . Ostatnio auto ciężko paliło po dłuższym postoju , po dwóch dniach postoju auto miało ciężko odpalić pojechałem około 4 km do sklepu , zgasiłem samochód i już nie odpalił , błędy jakie pokazuje to P0337 ,P0336 , P1404, P0605 , P0342 , czujnik położenia wału , czy to jest wina samego sterownika czy raczej całej pompy , i jakie są koszta naprawy .

Odpowiedz
Zbigniew Kipa
Zbigniew Kipa 13 grudnia 2018 at 14:48

Usterka elektroniki powstała na skutek usterki mechanicznej w pompie wtryskowej. Proszę poddać układ wtryskowy dogłębnej diagnostyce i regeneracji, naprawa samej elektroniki nie wystarczy na długo i narazi Pana tylko na niepotrzebne koszty

Odpowiedz
cleese1979 1 grudnia 2018 at 17:58

Witam, Saab SS 2.2 TID psg16 przy próbie odpalania zaraz gaśnie, lekkie dodanie gazu gasi od razu, mocne dodanie gazu trzyma na wysokich obrotach. Po rozgrzaniu auto chodzi. Błedów w komputerze brak. Pompa do regeneracji?

Odpowiedz
Zbigniew Kipa
Zbigniew Kipa 5 grudnia 2018 at 11:14

Prawdopodobnie tak, ale aby mieć pewność trzeba to sprawdzić dokładniej – to jeszcze kwestia tego co jest w pompie do regeneracji 🙂

Odpowiedz
Krystian 25 października 2018 at 20:35

Witam mam dwa pytania… jaka powinna być rzeczywista dawka paliwa na mg/suw? i drugie jaki początek CA powinna mieć ta pompa PSG16? oczywiście sprawna. Pozdrawiam

Odpowiedz
Opel 18 października 2018 at 11:15

sterwonik dwuwtykowy do zafiry ile kosztuje naprawa?

Odpowiedz
Zbigniew Kipa
Zbigniew Kipa 18 października 2018 at 11:53

Jest to koszt ok 300 500zł

Odpowiedz
Artur Bank 28 września 2018 at 19:58

jaki jest koszt naprawy pompy o numerze 0470504203? taki przypuszczalny chociaz i czy sie opłaca?

Odpowiedz
Zbigniew Kipa
Zbigniew Kipa 3 października 2018 at 13:24

W zależności od tego co jest zepsute od 300 pln do 2000 pln – diagnoza usteri kosztowac będzie 300 pln, jesli jest Pan chętny zapraszamy z wozem na warsztat lub do wysłania pompy kurierem

Odpowiedz
Andrzej 18 września 2018 at 15:43

Jaki jest koszt naprawy sterownika. Błąd 1630 i nie odpala. rozrusznik kreci tylko raz i pojawia sie błąd w komunikacji.

Odpowiedz
Zbigniew Kipa
Zbigniew Kipa 26 września 2018 at 10:58

Trzeba sprawdzić sterownik czy da się w ogóle naprawić, koszt sprawdzenia – 300 pln

Odpowiedz
1 12 13 14

Zostaw komentarz

This blog is kept spam free by WP-SpamFree.