Auto-krak

Zmiana reduktora CNG Teleflex na Ventrex Touran i Caddy 2.0 soft oprogramowanie

VW Caddy CNG
W roku 2006 firma Volkswagen wypuściła na rynek dwa modele z oryginalnie montowaną instalacją CNG, były to Touran i Caddy w obu pojazdach zamontowano silnik 2.0 BSX o mocy 109KM  , w instalacji cng wykorzystano reduktory firmy Teleflex GFI. Po pewnym czasie eksploatacji klienci zaczęli narzekać na dźwięki wydostające się z tych reduktorów a w późniejszym czasie na nieprzyjemny zapach gazu ziemnego w kabinie i na zewnątrz pojazdu, zaraz po włączeniu zapłonu czyli w momencie otwarcia elektrozaworu na regulatorze dochodziło do upuszczania gazu z zaworu bezpieczeństwa poprzez trzy otwory znajdujące się na obwodzie korpusu reduktora.

Caddy reduktor Teleflex

Jak szybko się okazało reduktory okazały się wadliwe fabrycznie czego koncern nie ujawnił a nowsze reduktory zaczęto po cichu montować do pojazdów produkowanych od 24 tydzień 2008 roku. Klientom którym nawalił stary reduktor przedstawiany jest kosztorys rzędu 4.500 zł. Zmodernizowany reduktor został zaprojektowany i wykonany przez firmę Ventrex na potrzeby silników 1,4 TSI i TFSI, Koncern widząc problemy z reduktorami Teleflex zaprojektował od nowa oprogramowanie tak aby można było wykorzystać nowe reduktory.

reduktor cng 2.0 caddy Ventrex 3C0906035A

Przy konwersji reduktora należy pamiętać o ogromnym ciśnieniu jakie występuje w instalacji CNG, zmieniamy oprogramowanie, wymieniamy reduktor oraz przedłużamy przewód niskiego ciśnienia o około 7 centymetrów (reduktor-listwa wtryskowa) mamy na stanie takie węże.

Wąż 2K0 133 321
Wąż 2K0 133 321 występujący w Caddy  Touran CNG

Vw zaleca nowe wtryskiwacze o numerach 03C906039A  ale według nas nie są one niezbędne i auto bez najmniejszych problemów jeździ na starych.

Okazuje się że największym problemem jest oprogramowanie ponieważ mało który  z autoryzowanych serwisów VW w Polsce ma do czynienia z CNG nie podejmują się tego tematu.

Pisząc ten artykuł jestem pewien że jako pierwsi w Polsce a być może również za granicą jako nieautoryzowany warsztat potrafimy zmienić takie oprogramowanie w sterowniku silnika. CNG ECU soft zmiana oprogramowania Możemy wykonać taką usługę zamiany reduktora na miejscu jak również można wysłać  do nas sterownik silnika ME7.1.1 który w tych modelach znajduje się na podszybiu w celu zmiany oprogramowania.

Numery serowników i wersje oprogramowania o których mowa:

  • 06G906022A
  • 0261201137
  • 06G906022AA
  • 0261S08990
  • 06G906022B
  • 0261201575
  • 06G906022E
  • 0261S04651
  • 06G906022G
  • 0261S04687
  • 06G906022S
  • 0261S06184
  • 06G906022T
  • 06G906022
  • 06G906022Q
  • 06G906022J

W tym sterowniku możemy wykonać szereg innych usług:

  • IMMO OFF ME7.1.1 po takiej operacji zakładamy sterownik do dowolnego pojazdu i chodzi !!!
  • odczyt kodu pin login
  • zmiana numeru vin
  • programowanie do pojazdu
  • wylogowanie sterownika ME 7.1.1
  • usunięcie dowolnego dtc z mapy sterownika
  • usunięcie sondy lambda lub katalizatora*
  • przycisk przełączania benzyna – cng*
  • tuning*
  • aktualizacja oprogramowania
  • zmiana oprogramowania pod nowy reduktor
  • zamiana z CNG na LPG*
  • SKLONOWANIE IMMOBILAIZERA DO INNEGO STEROWNIKA
  • zmiana języka w liczniku
  • usunięcie przypomnienia o niezapiętych pasach

*- w trakcie realizacji

Korzyści wynikające z takiej zmiany to przede wszystkim usunięcie usterki i wady konstrukcyjnej z pojazdu na dodatek spalanie na nowym reduktorze może spaść nawet do 4kg (5,4 m3) na 100km.

Na takie usługi zapraszamy osoby prywatne jak również warsztaty.  

 

UWAGA przy wymianie należy zachować kolejność montażu, inaczej usterce ulegnie nowy reduktor. W wypadku jego awarii nasz warsztat świadczy usługi naprawy i regeneracji tego typu reduktorów.

Błędy jakie mogą towarzyszyć usterce reduktora:

013158 – CNG  Gas System Pressure too High
P3366 – 001 – Upper Limit Exceeded – MIL ON

013190 – Low Pressure Gas Sensor G401
P3386 – 006 – Fuel tank pressure (FTP) sensor (G401)    Signal too High – MIL ON podobne dtc P3387

013177 – Sut-off Valve for High Pressure Regulator N372
P3379 – 036 – CNG high pressure valve (N372), open circuit – MIL ON podobne dtc P3380, P3381

013187 – High Pressure Gas Sensor G400
P3383 – 028 – Fuel tank pressure (FTP) sensor (G400), Short to Plus – MIL ON podobne dtc P3382, P3384

Pozostałe błędy dotyczące instalacji CNG

VAG DTC P0 DTC Opis PL Description EN
 19846  P3390 Wtryskiwacz 1 (N366), Zwarcie do masy Fuel injection valve 1 (N366), Short to Ground
 19847  P3391 Wtryskiwacz 2 (N367), Otwarty obwód Fuel injection valve 2 (N367), open circuit
 19848  P3392 Wtryskiwacz 2 (N367), Zwarcie do plus Fuel injection valve 2 (N367), Short to Plus
 19849  P3393 Wtryskiwacz 2 (N367), Zwarcie do masy Fuel injection valve 2 (N367), Short to Ground
 19850  P3394 Wtryskiwacz 3 (N368), Otwarty obwód Fuel injection valve 3 (N368), open circuit
 19851  P3395 Wtryskiwacz 3 (N368), Zwarcie do Plus Fuel injection valve 3 (N368), Short to Plus
 19852  P3396 Wtryskiwacz 3 (N368), Zwarcie do masy Fuel injection valve 3 (N368), Short to Ground
 19853  P3397 Wtryskiwacz 4 (N369), Otwarty obwód Fuel injection valve 4 (N369), open circuit
 19854  P3398 Wtryskiwacz 4 (N369), Zwarcie do Plus Fuel injection valve 4 (N369), Short to Plus
 19855  P3399 Wtryskiwacz 4 (N369), Zwarcie do masy Fuel injection valve 4 (N369), Short to Ground
 19856  P339A Zawór zamykający butli 1 – Zwarcie do Plus Gas fuel tank shut-off valve, gas fuel tank 1 – short circuit to positive
 19857  P339B Zawór zamykający butli 1 – Zwarcie do masy Gas fuel tank shut-off valve, gas fuel tank 1 – Short circuit to earth
 19858  P339C Zawór zamykający butli 1 – Otwarty obwód Gas fuel tank shut-off valve, gas fuel tank 1 – open circuit
 19859  P339D Zawór zamykający butli 2 – Zwarcie do Plus Gas fuel tank shut-off valve, gas fuel tank 2 – short circuit to positive
 19860  P339E Zawór zamykający butli 2 – Zwarcie do masy Gas fuel tank shut-off valve, gas fuel tank 2 – Short circuit to earth
19861  P339F Zawór zamykający butli 2 – Otwarty obwód Gas fuel tank shut-off valve, gas fuel tank 2 – open circuit
19862  P33A0 Zawór zamykający butli 3 – Zwarcie do Plus Gas fuel tank shut-off valve, gas fuel tank 3 – short circuit to positive
19863  P33A1 Zawór zamykający butli 3 – Zwarcie do masy Gas fuel tank shut-off valve, gas fuel tank 3 – Short circuit to earth
 19864  P33A2 Zawór zamykający butli 3 – Otwarty obwód Gas fuel tank shut-off valve, gas fuel tank 3 – open circuit
 19865  P33A3 Zawór zamykający butli 4 – Zwarcie do Plus Gas fuel tank shut-off valve, gas fuel tank 4 – short circuit to positive
19866  P33A4 Zawór zamykający butli 4 – Zwarcie do masy Gas fuel tank shut-off valve, gas fuel tank 4 – Short circuit to earth
19867  P33A5 Zawór zamykający butli 4 – Otwarty obwód Gas fuel tank shut-off valve, gas fuel tank 4 – open circuit

Na tą informację trafiło 6256 szukających

Przeczytaj również inne nasze wpisy...

Życzenia

Zbigniew Kipa

Zapieczona urwana świeca żarowa

Zbigniew Kipa

Zamiana kodu DF na P0

Zbigniew Kipa

13 komentarzy

Marek 5 czerwca 2018 at 15:10

Witam,posiadam vw touran 2011 1.4 i czasami przełącza się na benzyne w czasie jazdy.
Błąd który jedyny jaki był to P3367.
Może jakaś porada.

Odpowiedz
Zbigniew Kipa
Zbigniew Kipa 12 czerwca 2018 at 12:50

Prosze sprawdzić czy nie ma Pan przytkanego filtra gazu

Odpowiedz
Rafał 4 stycznia 2018 at 17:47

Jaki koszt usunięcia CNG ze sterownika? Po tym będą jakieś komunikaty lub check ?

Odpowiedz
Rafał 31 października 2017 at 20:03

Witam

Jaki koszt przerobienia VW Caddy 2.0 CNG reduktor ventrex ale uszkodzona jedna wtyczka.
jaki koszt naprawienia tego reduktora. prosze podać maila to podeśle zdjęcie jak to wygląda
Pozdrawiam

Odpowiedz
Rafał 31 października 2017 at 14:24

Witam

jaki koszt operacji tak żebym zamiast CNG jeździł na LPG ? reduktor Ventrex mam uszkodzony
Samochód to Caddy 2.0 CNG 2006r.
Pozdrawiam

Odpowiedz
Zbigniew Kipa
Zbigniew Kipa 7 listopada 2017 at 22:46

Witam, nie zajmujemy się takimi przekładkami jedyne co możemy zrobić to elektroniczne usunięcie CNG ze sterownika silnika

Odpowiedz
Damian 18 maja 2017 at 11:44

Witam,
jak wygląda wymiana reduktora w Państwa wykonaniu?
Czy posiadacie Ventrex u Siebie na stanie do wymiany, czy samemu należy poszukać i zakupić? – jeżeli posiadacie we własnym zakresie reduktory do wymiany jaki jest całkowity koszt wymiany – tzn reduktor soft wymiana ewentualna regulacja.
Jeżeli nie posiadacie to jakie numery reduktorów mogą służyć do podmiany i ile kosztuje wówczas taka usługa, tzn. wymiana, soft i regulacjaq?
Jak dług trwa wymiana – kilka godzin czy samochód ma zostać na kilka dni?
Jaka jest gwarancja na oferowaną usługę i ewentualny sprzedawany reduktor?

Pozdrawiam

Odpowiedz
Zbigniew Kipa
Zbigniew Kipa 23 maja 2017 at 11:42

Gwarancję na reduktor daje jego producent, nie posiadamy ich na stanie, na życzenie klienta jesteśmy w stanie ewentualnie go zakupić. Wymiana raczej wiąże się z uziemieniem samochodu na kilka dni, koszty są indywidualne w zależności od sterownika i sytuacji jaką zastaniemy w samochodzie. W celu uzyskania dokładniejszej informacji musimy zrobić dokładniejszy wywiad i najlepiej zadzwonić do nas, wtedy jesteśmy w stanie szczegółowo odpowiedzieć na większość pytań.

Odpowiedz
Kamil 14 lutego 2017 at 14:39

Witam. Jaki jest koszt redaktora i sterownika? Volkswagen touran 2.0 Eco fuel.

Odpowiedz
Zbigniew Kipa
Zbigniew Kipa 14 lutego 2017 at 16:37

koszt ok 1500zł

Odpowiedz
Józek Andris z Fa. Bácsgépker 21 maja 2016 at 16:46

Witam!

Jestesmy wartsztat na Wegrzech „niepodleglym” i mamy Passat 1.4l Benzin/CNG, który ma reduktor Ventrex, niestety on po 80 000 tys.kilometrów sie zepsulo. Zestaw do reparacji nie predaje VW, i tak naprawic nie mozemo tylko zmienic go na nowe. To nie chcemy raczej zmienilismy na EMER, BIGAS albo na TELEFLEX, bo VENTREX nie ufamy juz.
Co panstwo na to?

Dziekuje z góry odpowiedz!

Odpowiedz
Zbigniew Kipa
Zbigniew Kipa 24 maja 2016 at 07:14

Witam zostaje tylko zamiana na Ventrex

Odpowiedz
wojtek 9 maja 2016 at 22:35

witam !
bardzo ciekawe informacje ,chetnie posiadłbym „odrobinę” wiedzy na temat obsługi CADDY CNG ( własnie zakupiłem taki dla siebie do doświadczen i pracy)
ale najbardziej interesuje mnie temat zamiany zasilania CNG na LPG przy wykorzystaniu fabrycznego sterownika ( na oddzielnym juz daje radę)

Odpowiedz

Zostaw komentarz

This blog is kept spam free by WP-SpamFree.