MERCEDES / BMW Pozostałe

OM611, OM646, OM646 EVO, OM651: Chrysler 2.2 CRD / Mercedes 2.2 CDI – Problem z klapami wirowymi i EGRem

OM611 to jednostka czterocylindrowa, wolnossąca, doładowana legitymująca się mocą od 88 do 170 KM. Ten silnik diesla o pojemności 2.2 posiada oznaczenie CDI (w Mercedesie), CRD (w Chryslerze od 2001r i Jeepie) lub d (w Infiniti).

W 2003 roku pojawiła się kolejna generacja tej jednostki – OM646, w której w stosunku do oprzednika zmodyfikowano kilkadziesiąt podzespołów w celu zwiększenia sprawności oraz spełnienia wyśrubowanych norm ekologicznych. W tym silniku od 2003 roku zaczęto montować też filtry FAP/DPF oraz zawory recyrkulacji spalin (EGR), spełniał on dzięki temu normę EURO 4.

W 2006 roku po kolejnych modyfikacjach zmieniono nazwę kodową jednostki dodając do niej zaimek EVO (OM646 EVO). Modyfikacje związane były z daleko posuniętymi zmianami w głowicy silnika. Przy okazji zmieniono również świece żarowe (w miejsce metalowych w wersji EVO powędrowały świece ceramiczne), zastosowano również wzmocnione wałki równoważące i elektromagnetyczne wtryskiwacze Delphi.

W 2008 roku zaprezentowano całkowicie nową jednostkę o oznaczeniu OM651, która wykorzystuje nowszą generację systemu Common Rail i jest jeszcze bardziej ekologiczna (i problematyczna…)

Chrysler PT samochód, którego nadwozie przypomina amerykańskie samochody sprzed 70 lat, dostępny był w sprzedaży od 2000 do 2010 roku i chociaż w Europie nie jest tak popularny jak w USA, gdzie był bardzo chętnie kupowany, przyjął się na naszym rynku (głównie wśród indywidualistów). To auto które się kocha lub nienawidzi, jeden z tych samochodów obok których nie można przejść obojętnie. Poza tym, że generalnie jest dobrym i ciekawym wozem, ma swoje typowe wady usterki.

W czasie kiedy produkowano PT Cruisera Chrysler był mocno związany Daimlerem, który za pośrednictwem BOSCHA (Firma BOSCH kupiła w latach 90 patent na włoską (fiatowską!) technologię Common Rail oraz planowała przygotowanie jej do masowej produkcji.) zaprojektował silnik z przełomowym systemem wtryskowym. Dzięki temu pod maską PT Cruisera znajdziemy m.in silnik 2.2 CDI z Mercedesa, który wykorzystuje system BOSCH Common Rail, zaprezentowany  w grudniu 1997 roku pod maską C klasy (W202). Jest to dobrze znana i sprawdzona jednostka, u Chryslera oznaczona jako CRD. To trwały silnik dobrze znoszący duże przebiegi, z dość niezawodnym osprzętem, chociaż trzeba liczyć się z eksploatacyjnym zużyciem podzespołów takich jak wtryskiwacze czy turbosprężarki.

Typową usterką jest awaria klap wirowych w kolektorze ssącym (dolotowym). Jest to problem z którym poradzić sobie można kupując nowy kolektor z klapami lub usuwając to ekologiczne rozwiązanie (jeśli prawo kraju na terenie którego się poruszamy pojazdem po drogach publicznych na to zezwala)

Kolejną typową usterką jest awaria zaworu recyrkulacji spalin (EGR) WAHLER 7389D, która zdarza się dość często i jest kłopotliwa ze względu na jej powracanie, nawet jeśli problemu nie rozwiążemy przeczyszczeniem grzybka tylko wymianą na nowy zawór będzie on cyklicznie powracał powodując nadmierne koszty serwisu pojazdu. W związku z tym wielu użytkowników tego silnika wylogowuje zawór w pozycji zamkniętej lub go zaślepia.

Poza typowo dieslowymi przypadłościami, które dotyczą użytkowników zarówno mercedesów jak i chryslera, jest kilka typowych usterek elektroniki samego pt cruisera – najczęściej pojawiającymi się kłopotami jest problem ze sterowaniem elektrycznych szyb lub wyświetlaczem radia. W przypadku tego typu usterek polecamy p. Zbigniewa Augustyna (jego zakład mieści się na terenie mieleckiego pasażu – tel. 886399204), który kilkukrotnie pomagał już użytkownikom tego pojazdu (a układy stosowane w podzespołach które się psują w tym wozie nie są typowe i trzeba się sporo nagłówkować zanim wpadnie się na rozwiązanie problemu). Serwisowania Chryslera PT Cruiser nie trzeba się jednak bać. Chociaż części raczej nie dostaniemy w osiedlowym sklepie motoryzacyjnym, to nie ma większego problemu z zamówieniem ich w internecie. Ceny większości elementów nie są wygórowane.

Warto zainwestować w 2,2 CDI? Odpowiedź na takie pytanie zależy zawsze od statystyki połączonej z wiarygodną historią serwisową danego egzemplarza a także zbadaniem jego stanu przez fachowca. Tego silnika nie należy się bać zakładając, że mówimy o zadbanym samochodzie z pewną przeszłością serwisową. Jeden fakt jest bez wątpienia bardzo przykry, mianowicie wraz z rozwojem naszej cywilizacji oraz rosnącą świadomością ekologiczną w nowoczesnych silnikach zaczęto stosować rozwiązania, których celem było zmniejszenie emisji spalin, tlenków azotu, cząstek stałych oraz dwutlenku węgla. Przez osprzęt, którego jedynym zadaniem jest ekologia trwałość oraz koszt naprawy uszkodzonej jednostki dramatycznie wzrastają, szczególnie w skali czasu oraz aut z dużymi przebiegami. Najmniej awaryjną jednostką jest więc ta stosowana w starszych samochodach, które jednak ze względu na swój wiek posiadają zwykle spore przebiegi. Rozwiązaniem idealnym wręcz wydawałoby się zakupienie pojazdu z nowocześniejszym silnikiem oraz pozbycie się ekologii, jednak nie we wszystkich krajach jest to legalne. Dużym plusem jednak tej jednostki jest wysoka kultura pracy.

Nie można niestety liczyć na szczególnie niskie zużycie paliwa w przypadku 2.2 CRD/CDI, również ze względu na krótką skrzynię biegów i wysoki współczynnik oporu powietrza ale i na to jest rada. Opracowaliśmy indywidualne rozwiązania w oprogramowaniu sterownika, które przy niewielkim wzroście mocy potrafi zredukować spalanie do 15-20%, jest to usługa która cieszy się niezwykłą popularnością wśród naszych klientów, jej wadą jest jednak zwiększenie emisji cząstek azotu do środowiska.

Wszystkich użytkowników samochodów marki mercedes, infiniti, jeep i chrysler z silnikami wysokoprężnymi o pojemności 2.2 w razie jakichkolwiek problemów czy chęci modyfikacji serdecznie zapraszamy do kontaktu!

Pojazdy w których możemy spotkać silniki OM611, OM646, OM646 EVO i OM651 to m.in:

  • Chrysler PT Cruiser 2.2 CRD
  • Infiniti Q30 2.2d
  • Infiniti Q50 2.2d
  • Infiniti Q70 2.2d
  • Infiniti QX30 2.2d
  • Jeep Compass 2.2 CRD
  • Mercedes-Benz 220 CDI W176
  • Mercedes-Benz A 180 CDI W176
  • Mercedes-Benz A 200 CDI W176
  • Mercedes-Benz A 220d W176
  • Mercedes-Benz B 180 CDI BlueEFFICIENCY W246
  • Mercedes-Benz B 200 CDI BlueEFFICIENCY W246
  • Mercedes-Benz B 200 CDI W246
  • Mercedes-Benz B 220 CDI W246
  • Mercedes-Benz C 180 CDI W204
  • Mercedes-Benz C 200 CDI BlueEfficiency W204
  • Mercedes-Benz C 200 CDI BlueEfficiency W204
  • Mercedes-Benz C 200 CDI SportCoupé
  • Mercedes-Benz C 200 CDI W202 / S202
  • Mercedes-Benz C 200 CDI W203 / S203
  • Mercedes-Benz C 200 CDI W204 / S204
  • Mercedes-Benz C 220 BlueTEC
  • Mercedes-Benz C 220 CDI BlueEFFICIENCY W204
  • Mercedes-Benz C 220 CDI Coupé BlueEFFICIENCY C204
  • Mercedes-Benz C 220 CDI SportCoupé
  • Mercedes-Benz C 220 CDI SportCoupé
  • Mercedes-Benz C 220 CDI SW BlueEFFICIENCY S204
  • Mercedes-Benz C 220 CDI W202 / S202
  • Mercedes-Benz C 220 CDI W203 / S203
  • Mercedes-Benz C 220 CDI W203 / S203
  • Mercedes-Benz C 220 CDI W204 / S204
  • Mercedes-Benz C 250 CDI BlueEFFICIENCY SW S204 /Coupé C204
  • Mercedes-Benz C 250 CDI BlueEFFICIENCY W204
  • Mercedes-Benz CLA 200 CDI C117
  • Mercedes-Benz CLA 220 CDI C117
  • Mercedes-Benz CLC 200 CDI
  • Mercedes-Benz CLK 220 CDI C209
  • Mercedes-Benz CLS 220 BlueTEC C218
  • Mercedes-Benz CLS 250 BlueTEC C218
  • Mercedes-Benz CLS 250 CDI BlueEFFICIENCY C218
  • Mercedes-Benz E 200 BlueTEC W212
  • Mercedes-Benz E 220 CDI BlueEFFICIENCY W212
  • Mercedes-Benz E 220 CDI BlueTEC W212
  • Mercedes-Benz E 250 BlueTEC C207 / A207
  • Mercedes-Benz E 250 BlueTEC W212
  • Mercedes-Benz E 250 CDI BlueEFFICIENCY / BlueTEC W212
  • Mercedes-Benz E 250 CDI Coupé BlueEFFICIENCY C207 / A207
  • Mercedes-Benz E 300 BlueTEC Hybrid W212
  • Mercedes-Benz E200 CDI W210
  • Mercedes-Benz E200 CDI W211
  • Mercedes-Benz E220 CDI W210 / S210
  • Mercedes-Benz E220 CDI W211 / S211
  • Mercedes-Benz GLC 220d
  • Mercedes-Benz GLE 250d W166
  • Mercedes-Benz GLE 250d W166
  • Mercedes-Benz GLK 200 CDI
  • Mercedes-Benz GLK 220 BlueTEC X204
  • Mercedes-Benz GLK 220 CDI BlueEFFICIENCY X204
  • Mercedes-Benz GLK 250 BlueTEC X204
  • Mercedes-Benz GLK 250 CDI BlueEFFICIENCY X204
  • Mercedes-Benz ML 250 CDI 4Matic BlueTEC
  • Mercedes-Benz S 250 CDI W221
  • Mercedes-Benz S 300 Hybrid W222
  • Mercedes-Benz SLC 250 d R172
  • Mercedes-Benz SLK 250 CDI R172
  • Mercedes-Benz Sprinter 210 CDI / 310 CDI / 510 CDI W639
  • Mercedes-Benz Sprinter 213 CDI / 313 CDI
  • Mercedes-Benz Sprinter 216/316/416/516 CDI
  • Mercedes-Benz V 220 CDI W447
  • Mercedes-Benz V 250 CDI W447
  • Mercedes-Benz V220 CDI W638
  • Mercedes-Benz Viano 2.2 CDI / Vito 116 CDI
  • Mercedes-Benz Vito 110 CDI W638
  • Mercedes-Benz Vito 110 CDI W639
  • Mercedes-Benz Vito 112 CDI
  • Mercedes-Benz Vito 2.2 CDI W638

Na tą informację trafiło 2434 szukających

Przeczytaj również inne nasze wpisy...

Zostaw komentarz

This blog is kept spam free by WP-SpamFree.