PEUGEOT / CITROEN / RENAULT

AdBlue w 1.6 HDi – EDC17C60 + ChipTuning i DPF

Jako jedni z nielicznych w europie podejmujemy się usunięcia systemu AdBlue w samochodach ze sterownikiem EDC17C60.

Sterowniki BOSCH EDC17C60 montowane były w samochodach marek Citroen oraz Peugeot.

Klienci chcą wykonywać tego typu usługi przde wszystkim ze względu na klimat panujący w naszym kraju. O ile w słonecznej Hiszpanii czy południowych Włoszech nie stanowią problemu właściwości fizykochemiczne tej mieszaniny, o tyle w kraju takim jak Polska wiele osób ma z tym kłopot. Dlaczego? O tym poniżej…

Przede wszystkim trzeba mieć świadomość, że Adblue to nazwa handlowa roztworu mocznika (diamidu kwasu węglowego) z wodą w stosunku ok. 1:2. Stosuje się go w wielu nowych samochodach w celu ograniczenia emisji tlenków azotu.

Schemat działania ekologii w układzie wydechowym z inteligentnym wtryskiem AdBlue dobrze obrazuje poniższa grafika:

Sam płyn jest korozyjny, dlatego też do jego dystrybucji konieczne są specjalne zbiorniki, pompy, węże i pistolety. Nie stanowi to jednak większego problemu. Kłopot sprawia głównie temperatura. Poniżej ok. minus 12 stopni celcjusza substancja ulega krystalizacji – nie byłoby w tym nic strasznego, ponieważ to zjawisko odwracalne, lecz wywołuje ono wiele technicznych problemów, mianowicie:

  • Pozostający roztwór ma mniejsze stężenie
  • Kryształki osiadające w sprzyjających temu miejscach zatykają instalację
  • Skrystalizowane na dnie zbiornika AdBlue jest dość trudne to wyczyszczenia/rozpuszczenia
Skutek rozszczelnienia zbiornika z AdBlue.
Skutek rozszczelnienia zbiornika z AdBlue. Roztwór mocznika jest mocno korozyjny.

Samochody wyposażone w nowoczesny układ sterowania firmy BOSCH (EDC17C60) posiada zupełnie nowy typ oprogramowania. Usunięcie zaworu EGR, filtra DPF oraz ChipTuning nie są wyzwaniem dla profesjonalnego serwisu, usunięcie AdBlue jednak nie jest rzeczą prostą i wymaga ogromnej wiedzy, a przy okazji jest co zepsuć, a jak się cokolwiek zepsuje to niestety w przypadku tegoż sterownika jest bardzo drogie. Opracowanie sposobu na usunięcie tego EKO urządzenia kosztowało nas sporo czasu i nerwów, oraz niemało pieniędzy – daliśmy jednak radę i od dziś nasi klienci mogą bez obaw zlecać nam usunięcie instalacji AdBlue nie tylko w kilkuletnich samochodach, ale także w wozach najnowszych generacji.

Zbiornik AdBlue znajduje się wewnątrz zbiornika paliwa. Na wierzchu zamontowane są moduły sterujące tym systemem
Zbiornik AdBlue znajduje się wewnątrz zbiornika paliwa. Zamontowane są tam również moduły sterujące tym systemem

 

Elektronika sterująca modułem AdBlue w 1.6HDi
Elektronika sterująca modułem AdBlue w 1.6HDi

Zapraszamy więc wszystkich posiadaczy samochodów z silnikiem 1.6 HDi / układem sterowania BOSCH EDC17C60 jak i właścicieli wszystkich innych pojazdów na usługi takie jak usunięcie DPF, wyprogramowanie zaworu EGR, zaślepienie i wyłączenie klap wirowych kolektora ssącego oraz długo wyczekiwane pozbycie się instalacji AdBlue. Nasze doświadczenie, obycie w temacie oraz setki zadowolonych klientów są gwarancją Państwa satysfakcji!

 

Na tą informację trafiło 1186 szukających

Przeczytaj również inne nasze wpisy...

2 komentarze

Lukasz 4 lutego 2018 at 16:33

Czy opisane usunięcie polega na zmianie oprogramowania w sterowniku i AdBlue przestaje być podawane a zbiornik na ten płyn może być pusty?

Czy to samo możecie zrobić w każdym innym silniku, np. 2.0 TDI SCR BlueMotion 190KM, 249KM grupy VW-AUDI?

Odpowiedz
Zbigniew Kipa
Zbigniew Kipa 5 lutego 2018 at 12:33

Zbiornik może być pusty a czy zrobimy to w każdym to odpowiem dopiero po zgraniu pliku lub poproszę przynajmniej zdjęcie naklejki sterownika lub ID z urządzenia diagnostycznego.

Odpowiedz

Zostaw komentarz

This blog is kept spam free by WP-SpamFree.