Usterka klap wirowych o której niejednokrotnie wspominaliśmy na naszym blogu nie ominęła także silnika 2.4 V6 o oznaczeniu BDW na układzie sterującym Siemensa VDO.
Jednostka ta montowana była w Audi A6 C6 i legitymowała się mocą niecałych 180 koni mechanicznych.

Usterka klap wirowych w tym silniku to przykry standard. Tym razem obędziemy się już bez zagłębiania się w szczegóły tego czym są klapy, do czego służą, dlaczego się psują – chętnych takiej wiedzy odsyłamy do innych wpisów na temat klap wirowych na naszym blogu np. TUTAJ we wpisie o silniku 1.9 (klik) albo na stronie opc-tuning we wpisie o silniku 2.0 (klik)

Pierwsze objawy usterki klap to stukanie z kolektora (cichnie kiedy odłączymy podciśnienie z gruszki sterującej klapami), następnie mogą pojawić się błędy DTC od sterowania klapami:
P2070 Intake Manif Tuning (IMT) Valve Stuck Open
P2071 IMT Valve Stuck Closed
P2075 IMT Valve Pos Sens/Switch Circ
P2076 IMT Valve Pos Sens/Switch Circ Range/Perf
P2077 IMT Valve Pos Sens/Switch Circ Low
P2078 IMT Valve Pos Sens/Switch Circ Hi
P2079 IMT Valve Pos Sens/Switch Circ Interm
Co trzeba zrobić kiedy mamy tego typu problem? Najrozsądniej jest pozbyć się klap wirowych z kolektora i usunąć je z oprogramowania silnika. Dlaczego tak? Ponieważ zakup nowych części to wydatek rzędu kilku tysięcy złotych i jest o wiele droższy niż ich usunięcie a zagwarantuje nam chwilowy spokój tylko po to aby problem po jakimś czasie ponownie powrócił. Naszym zdaniem to totalny bubel z premedytacją zaprojektowany tak aby się psuł a koncern zarabiał kasę nawet 12lat po wyprodukowaniu pojazdu.

Tylko taka usługa gwarantuje że auto nie będzie generować błędów od klap, klapy nie będą stukać a co najważniejsze nie urwą się, takie rozwiązanie daje gwarancję do końca istnienia pojazdu. Po takiej modyfikacji silnik będzie chodził jakby został wyprodukowany bez klap, nie będzie straty mocy czy zmian w zużyciu paliwa. Nie przeszkadza też instalacja gazowa.

Do usunięcia klap wystarczy nam kolektor ssący(sam plastik) oraz sterownik silnika z podszybia.
Lokalizacja sterownika jest na podszybiu po lewej stronie jak na zdjęciu poniżej (tu akurat sterownik jest otwarty).
Usługę wykonujemy wysyłkowo w cenie 700zł, do przesyłki proszę zawsze wrzucić karteczkę z adresem zwrotnym, telefonem kontaktowym.
czas realizacji od 1 do 3 dni robocze, wszystko zależy od nawału pracy a tej nam nie brakuje…
Wysyłki odsyłamy za pobraniem lub po wpłacie na nasze konto.
W tym sterowniku możemy również usunąć sondy lambda, zrobić optymalizację spalania lub lekkie podniesienie mocy.
Do współpracy zapraszamy serwisy, warsztaty oraz osoby fizyczne.
Na tą informację trafiło 36853 szukających
25 komentarzy
Witam, czy można do państwa podjechać autem i na miejscu zrobić? Jeśli tak to jaka cena 2.4 177
Tak można ale trzeba się umówić z wyprzedzeniem dwutygodniowym.
Witam czy jest możliwość przewiezienia kolektora do państwa
Tak można przywięź osobiście tylko proszę wziąść również sterownik silnika z podszybia.
Witam.Wczoraj zdemontowane klapki w Auto Kraku w Audi a6 c6 2.4. Robota wykonana fachowa nie widzę żadnej różnicy ani w mocy ani w spalaniu wszystko działa jak należy.Dziekuje i pozdrawiam. P. S mam pytanko czy da rade wymienic w tym silniku sam napinacz czy trzeba wyjmowac wszystko i cały rozrząd?
Witam! Czy usługa dotyczy też 3.2 V6 o oznaczeniu AUK? koszty i części do wysyłki te same?
Całość elektronika sterownika + fizycznie kolektor + przesyłka pobraniowa 935zł
Witam jaka cena wyjdzie za 2.4 v6 bdw 177
Usuniecie klap I prog. Sterownika I jaki czas realizacji w najblizszym okresie pozdr
700+35
witam o ile koni mozna podniesc moc w tym sterowniku??.:)
Witam z miłą chęcią przetniemy na warsztat samochód na którym zweryfikujemy dokładnie na hamowni przyrosty mocy
– czy zabieg ten ma wpływ na silnik z instalacją gazowa?
– czy po usunięciu tych klap należy zaślepić te miejsca, oraz czy są jakieś standardowe zaślepki ?
Nie ma standardowych zaślepek, nie ma wpływu na silnik z gazem. Robimy takie usługi wysyłkowo, jeśli jest Pan zainteresowany – zapraszamy do kontaktu 🙂
Panie Danielu jak Pan by chciał proszę napisać do mnie email Bolus93r@o2.pl wyślę Panu jak było przed i jak jest po usunięciu klap z chęcią pomogę bo nie mam za bardzo jak tutaj wstawić filmiki nie opłaca się regeneracja usunąć poprostu jeżdżę os kilku tygodni i wszystko jest tak jak należy
Co to znaczy ze możecie zrobić optymalizacje spalania ?
To znaczy że auto po takiej modyfikacji powinno mniej palić
Witam. Mam ten sam problem. Nie mogę skontaktować sie z Państwem telefonicznie. Trafiłem na okres urlopowy?
Dokładnie, zawsze jednak może się Pan z nami skontaktować mailowo: autokrak@gmail.com
Witam. Czy jest możliwość naprawy kolektora, bez wymiany na nowy i bez odłączania na stałe klapek?
Jest taka możliwość, proszę znaleźć firmę która zajmuje się regeneracją kolektorów z klapkami, niestety takie rozwiązanie wystarczy panu na niezbyt długi czas znając życie…
Witam 🙂 tak jak obiecałem podzielę się opinią po wykonaniu usługi w firmie Auto-Krak. Jestem w 100% zadowolony wysłałem kolektor i komputer w Piątek we Wtorek już był spowrotem u mnie Brawo! Kolektor nie puka żadne błędy nie wyskakują perfekt zrobione! Mogę spać spokojnie że nic się nie urwie i nie uszkodzi silnika! Pieniądze zaoszczędzone i wierzę że do końca użytkowania samochodu będzie z tym spokój! Wszystko tak jak w opisie wstawię link na YouTube co było przed i jak jest po wykonaniu u państwa usługi. Mam nadzieję że komuś to też pomoże ponieważ Audi A6 c6 jest świetnym samochodem i nie ma co się bać klapek w kolektorze ponieważ jest firma Auto-Krak niestety problem jest w diagnozie mechanicy u których byłem stwierdzili rozrząd do wymiany, wtryski, tak musi być, v6 tak musi chodzic Masakra nikt nie wpadł na to że to klapki dopiero po przeczytaniu tego artykułu sam to stwierdziłem i mechanicy u których byłem poprostu opadala im szczenka.. To przykre i pewnie nie jeden wymienił wiele części i nic nadal pukalo :/ ja zrobiłem nie potrzebnie płukanie silnika zmieniając olej itp bo mechanik stwierdził że jest zasyfiony silnik i brud puści koszt ok 300 zł Masakra Dziękuję firmie auto krak za rozwiązanie problemu tanim kosztem i usunięciem usterki nad którą walczyłem pół roku od zakupu samochodu Brawo! Brawo! Brawo!
Witam
trudno się demontuje ten kolektor ?
jakieś wskazówki ?
u mnie puka coś pod plastkiem z góry ale nie cały czas tylko jakby w rytm muzyki 🙂
Nie jest to aż tak cięzkie. Znajdzie Pan wizualne poradniki na youtube ale… jak coś puka to proszę sprawdzić żeby nie było niemiłych niespodzianek
Witam właśnie będę wam wysyłał kolektor w którym niestety klepia klapy kolektora 🙁 Mam nadzieję że poradzićie sobie państwo z tą usterka ponieważ każdy mechanik rozkłada ręce i nie umieli nawet znaleźć przyczyny sam ją znalazłem po przeczytaniu tego artykułu poprostu odłączylem kabel od podciśnienia idący po kolektora i nagle cisza…( kolektor używany najtaniej za 1100) Podzielę się opinią po wykonanym u państwa zabiegu 🙂 Pozdrawiam
Dziękujemy za zaufanie, czekamy na przesyłkę – proszę do środka wrzucić adres zwrotny i kontaktowy numer do Pana 🙂