VW / AUDI / SKODA / SEAT

Klapy wirowe w Audi A6 C6 – 2.4 MPI V6 BDW (SIMOS)

Usterka klap wirowych o której niejednokrotnie wspominaliśmy na naszym blogu nie ominęła także silnika 2.4 V6 o oznaczeniu BDW na układzie sterującym Siemensa VDO.

Jednostka ta montowana była w Audi A6 C6 i legitymowała się mocą niecałych 180 koni mechanicznych.

Silnik 2.4 V6 w Audi A6
Silnik 2.4 V6 w Audi A6

Usterka klap wirowych w tym silniku to przykry standard. Tym razem obędziemy się już bez zagłębiania się w szczegóły tego czym są klapy, do czego służą, dlaczego się psują – chętnych takiej wiedzy odsyłamy do innych wpisów na temat klap wirowych na naszym blogu np. TUTAJ we wpisie o silniku 1.9 (klik) albo na stronie opc-tuning we wpisie o silniku 2.0 (klik)

Kolektor silnika 2.4 V6 w Audi A6 C6 o oznaczeniu BDW
Kolektor silnika 2.4 V6 w Audi A6 C6 o oznaczeniu BDW

Pierwsze objawy usterki klap to stukanie z kolektora (cichnie kiedy odłączymy podciśnienie z gruszki sterującej klapami), następnie mogą pojawić się błędy DTC od sterowania klapami:

P2070 Intake Manif Tuning (IMT) Valve Stuck Open
P2071 IMT Valve Stuck Closed
P2075 IMT Valve Pos Sens/Switch Circ
P2076 IMT Valve Pos Sens/Switch Circ Range/Perf
P2077 IMT Valve Pos Sens/Switch Circ Low
P2078 IMT Valve Pos Sens/Switch Circ Hi
P2079 IMT Valve Pos Sens/Switch Circ Interm

Co trzeba zrobić kiedy mamy tego typu problem? Najrozsądniej jest pozbyć się klap wirowych z kolektora i usunąć je z oprogramowania silnika. Dlaczego tak? Ponieważ zakup nowych części to wydatek rzędu kilku tysięcy złotych i jest o wiele droższy niż ich usunięcie a zagwarantuje nam chwilowy spokój tylko po to aby problem po jakimś czasie ponownie powrócił. Naszym zdaniem to totalny bubel  z premedytacją zaprojektowany tak aby się psuł a koncern zarabiał kasę nawet 12lat po wyprodukowaniu pojazdu.

 

Wnętrze audi A6 C6
Wnętrze audi A6 C6

Tylko taka usługa gwarantuje że auto nie będzie generować błędów od klap, klapy nie będą stukać a co najważniejsze nie urwą się, takie rozwiązanie daje gwarancję do końca istnienia pojazdu. Po takiej modyfikacji silnik będzie chodził jakby został wyprodukowany bez klap, nie będzie straty mocy czy zmian w zużyciu paliwa.

Zdjęcie naklejki ze sterownika silnika 2.4 BDW
Zdjęcie naklejki ze sterownika silnika 2.4 BDW

Do usunięcia klap wystarczy nam kolektor ssący oraz sterownik silnika.

Lokalizacja sterownika jest na podszybiu po lewej stronie jak na zdjęciu poniżej (tu akurat sterownik jest otwarty).

Usługę wykonujemy wysyłkowo w cenie 600zł, do przesyłki proszę zawsze wrzucić karteczkę z adresem zwrotnym, telefonem kontaktowym.

 czas realizacji od 1 do 3 dni robocze, wszystko zależy od nawału pracy a tej nam nie brakuje…

Wysyłki odsyłamy za pobraniem lub po wpłacie na nasze konto.

W tym sterowniku możemy również usunąć sondy lambda

Optymalizacja spalania lub lekkie podniesienie mocy jest na etapie prób zapraszamy więc chętnych ale najlepiej z okolic.

Do współpracy zapraszamy serwisy, warsztaty oraz osoby fizyczne.

Na tą informację trafiło 5186 szukających

Przeczytaj również inne nasze wpisy...

VAG – 1.4 FSI i 1.6 FSI – Błąd DTC P1031, 17439, 004145 – Volkswagen, Audi, Skoda, Seat

Zbigniew Kipa

Tabela silników i sterowników ECU – JTD, JTDM, CDTI, TDi, TTiD, FSI, TFSI

Zbigniew Kipa

Problem z czujnikiem NOX 1.6 FSI

Zbigniew Kipa

8 komentarzy

Bolus93r@o2.pl 8 sierpnia 2018 at 23:45

Panie Danielu jak Pan by chciał proszę napisać do mnie email Bolus93r@o2.pl wyślę Panu jak było przed i jak jest po usunięciu klap z chęcią pomogę bo nie mam za bardzo jak tutaj wstawić filmiki nie opłaca się regeneracja usunąć poprostu jeżdżę os kilku tygodni i wszystko jest tak jak należy

Odpowiedz
Daniel 25 lipca 2018 at 15:40

Witam. Mam ten sam problem. Nie mogę skontaktować sie z Państwem telefonicznie. Trafiłem na okres urlopowy?

Odpowiedz
Zbigniew Kipa
Zbigniew Kipa 7 sierpnia 2018 at 10:36

Dokładnie, zawsze jednak może się Pan z nami skontaktować mailowo: autokrak@gmail.com

Odpowiedz
Daniel 25 lipca 2018 at 08:35

Witam. Czy jest możliwość naprawy kolektora, bez wymiany na nowy i bez odłączania na stałe klapek?

Odpowiedz
Zbigniew Kipa
Zbigniew Kipa 7 sierpnia 2018 at 10:27

Jest taka możliwość, proszę znaleźć firmę która zajmuje się regeneracją kolektorów z klapkami, niestety takie rozwiązanie wystarczy panu na niezbyt długi czas znając życie…

Odpowiedz
Marcin 21 lipca 2018 at 21:33

Witam 🙂 tak jak obiecałem podzielę się opinią po wykonaniu usługi w firmie Auto-Krak. Jestem w 100% zadowolony wysłałem kolektor i komputer w Piątek we Wtorek już był spowrotem u mnie Brawo! Kolektor nie puka żadne błędy nie wyskakują perfekt zrobione! Mogę spać spokojnie że nic się nie urwie i nie uszkodzi silnika! Pieniądze zaoszczędzone i wierzę że do końca użytkowania samochodu będzie z tym spokój! Wszystko tak jak w opisie wstawię link na YouTube co było przed i jak jest po wykonaniu u państwa usługi. Mam nadzieję że komuś to też pomoże ponieważ Audi A6 c6 jest świetnym samochodem i nie ma co się bać klapek w kolektorze ponieważ jest firma Auto-Krak niestety problem jest w diagnozie mechanicy u których byłem stwierdzili rozrząd do wymiany, wtryski, tak musi być, v6 tak musi chodzic Masakra nikt nie wpadł na to że to klapki dopiero po przeczytaniu tego artykułu sam to stwierdziłem i mechanicy u których byłem poprostu opadala im szczenka.. To przykre i pewnie nie jeden wymienił wiele części i nic nadal pukalo :/ ja zrobiłem nie potrzebnie płukanie silnika zmieniając olej itp bo mechanik stwierdził że jest zasyfiony silnik i brud puści koszt ok 300 zł Masakra Dziękuję firmie auto krak za rozwiązanie problemu tanim kosztem i usunięciem usterki nad którą walczyłem pół roku od zakupu samochodu Brawo! Brawo! Brawo!

Odpowiedz
Marcin 3 lipca 2018 at 00:53

Witam właśnie będę wam wysyłał kolektor w którym niestety klepia klapy kolektora 🙁 Mam nadzieję że poradzićie sobie państwo z tą usterka ponieważ każdy mechanik rozkłada ręce i nie umieli nawet znaleźć przyczyny sam ją znalazłem po przeczytaniu tego artykułu poprostu odłączylem kabel od podciśnienia idący po kolektora i nagle cisza…( kolektor używany najtaniej za 1100) Podzielę się opinią po wykonanym u państwa zabiegu 🙂 Pozdrawiam

Odpowiedz
Zbigniew Kipa
Zbigniew Kipa 5 lipca 2018 at 13:46

Dziękujemy za zaufanie, czekamy na przesyłkę – proszę do środka wrzucić adres zwrotny i kontaktowy numer do Pana 🙂

Odpowiedz

Zostaw komentarz

This blog is kept spam free by WP-SpamFree.