Astra J Insignia Kolektory ssące Opel 2.0 CDTI

Klapy kolektora – 2.0CDTI A20DTH – Insignia i Astra J

Astra J i Insignia 2.0 CDTI

Kłopotliwa usterka klap kolektora.

Tak jak i we wcześniejszych modelach opli z roczników 2004 – 2009 z silnikami 1.9 tak i w wyżej wymienionych modelach częstej usterce ulega kolektor ssący. Wieloletnia specjalizacja w tej marce pozwoliła nam na zdobycie dużej wiedzy na temat typowych usterek i ich rozwiązywania w sposób ekonomiczny dla klienta. Zanim wpadniecie Państwo w sidła serwisu by wydać parę tyś. zł proszę rozważyć naszą ofertę.

Do czego służą klapy i jak działają opisaliśmy w artykule: usterka-klap-zawirowan-z19dth

Po pierwsze żeby zminimalizować możliwość wystąpienia usterki klap kolektora możemy wyłączyć elektronicznie zawór EGR, przez który zbiera się nadmierna ilość czarnego lepiszcze które powoli blokuje klapy kolektora.

Jeżeli już dojdzie do usterki kolektora to należy pamiętać że nowy kolektor nie załatwi sprawy ponieważ nagar nadal będzie się zbierał i po kilkuset tysiącach w zależności od sposobu jazdy oraz jakości paliwa temat powróci.

Tak więc klapy w kolektorze to następny element zaprojektowany z myślą o ekologi i nie miałbym nic przeciwko temu, lecz denerwuje mnie fakt iż kupując części nowe nasze złotówki uciekają za granicę.

filtr cząstek stałych 2000-7000zł
koło dwumasowe 1000-4000zł
turbosprężarka 1500-6000zł
zawór egr 300-2000zł,
przepustnica 200-900zł
kolektor ssący 700-1500
pompa wtryskowa 300-7000zł
wtryskiwacz 300-2000zł
komputer 500-4000zł

Wszystkie te elementy powinny wytrzymać przynajmniej połowę eksploatacji jak jednak praktyka pokazuje to po kilkudziesięciu tysiącach kilometrów ulegają awarii, więc ekologia tak ale w konstrukcji zapewniającej minimalny odsetek awaryjności.

Zapraszamy właścicieli pojazdów wyposażonych w układ sterowania BOSCH EDC17  na kompleksową usługę pozbycia się raz na zawsze problemu z klapami polegającą na elektronicznym wyłączeniu klap. Po takiej modyfikacji klapy można zdemontować a otwory zaślepić, można u nas również kupić  kolektor z zaślepionymi klapami.

Cena usługi zaczyna sie od 500zł.

 

W  modelach z silnikami 2.0 cdti możemy również wyłączyć filtr cząstek stałych, obsługę dowolnego błędu DTC jak również tuningować, ze względu na słabą skrzynie biegów polecam skromny tuning 15%

DO WSPÓŁPRACY ZAPRASZAMY   SERWISY, WARSZTATY ORAZ OSOBY PRYWATNE. Można wysłać do nas plik zgrany z komputera silnika lub cały  sterownik celem edycji oprogramowania.

 Opis kodów usterek jakie mogą towarzyszyć usterce klap kolektora:

P2016 Element wykonawczy przełączania długości kolektora ssącego/czujnik położenia elementu wykonawczego przełączania długości kolektora ssącego – za niskie napicie rząd 1
P2018 Element wykonawczy przełączania długości kolektora ssącego/czujnik położenia elementu wykonawczego przełączania długości kolektora ssącego – usterka obwodu prądowego/okresowe przerwanie obwodu prądowego rząd 1
P2015 Element wykonawczy przełączania długości kolektora ssącego/czujnik położenia elementu wykonawczego przełączania długości kolektora ssącego – usterka obwodu prądowego/usterka zakresu/działania rząd 1
P2017 Element wykonawczy przełączania długości kolektora ssącego/czujnik położenia elementu wykonawczego przełączania długości kolektora ssącego – usterka obwodu prądowego/sygnał obwodu prądu za wysoki rząd 1

 

DTC P2015 z podziałem na symptomy:

 

DTC P2015 20:  Inlet Manifold Runner Control Valve Actuator Internal Performance Malfunction

DTC P2015 21:  Inlet Manifold Runner Control Valve Actuator Internal Performance Incorrect Period

DTC P2015 22:  Intake Manifold Runner Control Valve Actuator Internal Performance Too Short Low – Time

DTC P2015 23:  Intake Manifold Runner Control Valve Actuator Internal Performance Too Long Low – Time

DTC P2015 24:  Intake Manifold Runner Control Valve Actuator Internal Performance Too Short High – Time

DTC P2015 25:  Intake Manifold Runner Control Valve Actuator Internal Performance Too Long High – Time

DTC P2015 26:  Inlet Manifold Runner Control Valve Actuator Internal Performance Low Frequency

DTC P2015 27:  Inlet Manifold Runner Control Valve Actuator Internal Performance High Frequency

Obwód Zwarcie do masy Otwarty obwód Zwarcie do plusa Sygnał poza zakresem

Sygnał

P2016 08

P2017 04

P2017 04

P2015 20, P2015 21, P2015 22, P2015 23, P2015 24, P2015 25, P2015 26, P2015 27

Niska referencja

P2017 04

P2017 04

 

Problemy klap dotykające Insigni:

http://wwww.opel-insignia.com.pl/

Na tą informację trafiło 13679 szukających

Przeczytaj również inne nasze wpisy...

23 komentarze

Robert 19 czerwca 2018 at 17:42

Witam. posiadam insignie 2011r z silnikiem 131KM. jak sprawdzić czy w tej wersji są klapy czy ich fabrycznie niema? jeśli ich niema – czy jest możliwość wyłączenia samego EGR?

Odpowiedz
Zbigniew Kipa
Zbigniew Kipa 21 czerwca 2018 at 10:43

Sam EGR wyłączyć da się zawsze, ale musi Pan pamiętać o tym że takim samochodem nie wolno pod żadnym pozorem poruszać się po drogach UE. Tak – ten silnik miał klapy wirowe.

Odpowiedz
Ekiert Wojciech 23 marca 2018 at 15:59

Witam mam pytanie odnosnie usuniecia ekologii . Jak wyglada sytulacja gdy podepne samochod pod analize spalin . Czy jest duza ruznica i czy przejdzie przeglad

Odpowiedz
Zbigniew Kipa
Zbigniew Kipa 27 marca 2018 at 13:39

Generalnie nie, trzeba być świadomym tego że po usunięciu ekologii nie wolno jeździć po drogach publicznych w żadnym z krajów UE, taki samochód nigdy nie przejdzie przeglądu w żadnej stacji kontroli pojazdów jeśli zostanie podpięty pod analizator.

Odpowiedz
Marek 6 marca 2018 at 22:24

a czy wyłączenie EGR i pozostawienie DPF nie wpłynie na jego pracę, tzn nie będzie się szybciej zapełniał ?

Odpowiedz
Zbigniew Kipa
Zbigniew Kipa 13 marca 2018 at 10:44

Generalnie to jeśli DPF jest sprawny to powinien działać, ale w miarę upływu czasu będzie Pan miał z nim problem tak czy tak więc jesli dysponuje Pan większą ilością gotówki i nie jeździ po europejskich drogach to można wywalić, u nas wycięcie DPFu jest nielegalne…

Odpowiedz
Michał 10 grudnia 2017 at 13:46

Witam czy jest mozliwosc wyłączenia klap wirowych i egr ale pozostawiajac aktywny dpf ??

Odpowiedz
Zbigniew Kipa
Zbigniew Kipa 10 grudnia 2017 at 16:47

tak jest taka opcja

Odpowiedz
Arek 19 maja 2017 at 11:55

Witam,
Podobno w Insigniach były montowane dwa rodzaje tych kolektorów i tylko jeden z nich był wadliwy. Czy może pan napisać gdzie na kolektorze jest jego numer i czy można sprawdzić go nie demontując połowy auta?

Odpowiedz
Zbigniew Kipa
Zbigniew Kipa 23 maja 2017 at 11:39

Drogi Panie, wszystkie kolektory w których są klapy są wadliwe, jedna seria była po prostu bardzo wadliwa, ponieważ klapki często urywały się i wpadały do silnika. Bez znaczenia jest więc to jaki ma Pan kolektor – klapy po prostu trzeba wyrzucić, bo zaczną sprawiać problem prędzej czy później. Na chwilę obecną nie jestem w stanie Panu powiedzieć które numery kolektorów były bardziej awaryjne, jednak jestem pewien że nie będzie jakichkolwiek kłopotów tylko wtedy jeśli klapy się usunie 🙂

Odpowiedz
Filip 11 lutego 2017 at 23:09

Witam
Mam Insignie ST z 2011 z silnikiem A20DT 131 KM. Jak się upewnić czy mój kolektor jest fabrycznie z klapami czy bez ?
Pytam, bo wspominał Pan na YT że zdarzały się Wam Insignie fabrycznie z kolektorem bez klap.

Odpowiedz
Zbigniew Kipa
Zbigniew Kipa 13 lutego 2017 at 10:29

Proszę zamieścić zdjęcie turbosprężarki lub organoleptycznie sprawdzić czy turbo jest ze zmienną geometrią.

Odpowiedz
Bartek 3 września 2015 at 12:07

witam proszę o radę , mam problem z wyjęciem kolektora z lewej strony wykręcona szpilka wiec jest ok jednak z prawej strony trzyma podstawa egr jest na to jakiś sposób ? Samochod to insignia 2.0 cdti 160 ps 2009r

Odpowiedz
Zbigniew Kipa
Zbigniew Kipa 3 września 2015 at 13:42

ODKRĘCIĆ PODSTAWĘ I ZAWORU EGR I WYJDZIE BEZ PROBLEMU

Odpowiedz
darek505 16 stycznia 2015 at 22:26

Cały czas zastanawiam się szkoda że tak daleko calutki dzień stracony no ale jeśli miałby być później spokój 🙂 Proszę napisać co kryje się pod optymalizacja oprogramowania i tuningiem
na jaki rabat mogę liczyć przy kompleksowej usłudze.

Odpowiedz
Krakers
Krakers 20 stycznia 2015 at 09:04

Optymalizacja to poprawienie map tak aby auto mniej paliło oraz uzyskało większą elastyczność zwłaszcza w niskim przedziale obrotów, zaś tuning to edycja oprogramowania tak aby przyrosła moc i moment obrotowy.
Rabat do 15%, proszę brać pod uwagę że ceny też są podawane jako w pakiecie, każda z tych usług wykonywana osobno ma zupełnie inną wartość.

Odpowiedz
darek505 14 stycznia 2015 at 21:15

hmmm jaki koszt za komplet w promocji 🙂 czas pracy i czas oczekiwania

Odpowiedz
Krakers
Krakers 14 stycznia 2015 at 22:03

– kolektor bez klap 300zł
– montaż demontaż 300zł
– modyfikacja klap wirowych 300zł
– wyczyszczenie EGR-u 300zł
– czyszczenie i optymalizacja wypalania dpf-a 700zł
– optymalizacja oprogramowania koszt 300zł (lub tuning 500)

na całość mogę dać bardzo dobry rabat, usługę możemy wykonać na poczekaniu ok 8 godzin, choć najlepiej zostawić auto na dwa dni wtedy na spokojnie bez pośpiechu sobie działamy.

Można również wysłać kolektor i komputer a kwestie mechaniczne załatwić u siebie na miejscu (ale nie polecam bo już cuda poprawialiśmy po „mechanikach” a nawet po autoryzowanych serwisach).

Odpowiedz
darek505 14 stycznia 2015 at 17:11

Proszę o podpowiedz czy w moim przypadku gdy kolektor ssący jest brudny i co jakiś czas wyskakuję mi błąd związany z EGR wyłączenie elektroniczne EGR jest możliwe wskazane rozwiąze moje problemy czy jednak muszę mimo wszystko wykonać czyszczenie kolektora ssącego co zaleca Pan do mojego auta (Insignia 2.0 CDTI 160KM)

Odpowiedz
Krakers
Krakers 14 stycznia 2015 at 18:49

Nie można mieć jabłko i zjeść jabłko…, wykonać usługę kompleksowo i będzie problem z głowy. Wymontować kolektor, usunąć klapy i wyczyścić dpf oraz egr + zrobić optymalizację oprogramowania i problemy z głowy na lata.

Odpowiedz
darek505 11 stycznia 2015 at 19:23

Myśli Pan że może to pomóc w przypadku kłopotów z EGR, sam EGR został starannie przeczyszczony ale właśnie ze względu na rozrząd nie czyściliśmy kolektora, proszę jeszcze o odpowiedź czy wyższe spalanie tzn ok 8,5l jak i częste załączanie wypalania się filtra cząstek stałych też może mieć związek z brudnym kolektorem ssącym ?

Odpowiedz
Darek505 10 stycznia 2015 at 12:54

Witam proszę o informację czy w Oplu Insigni z silnikiem 2.0 CDTI 160km jest możliwość demontażu kolektora ssącego bez demontażu rozrządu, może jest jakiś sposób wyjęcia kolektora ssącego bez demontażu pompy z co za tym idzie demontażu rozrządu – możesz napisać na czym on polega ew. jakiś filmik.
Jestem z lubelszczyzny i mam do was ponad 500km jak bym miał bliżej umówił bym się na usługę.
Z góry dzięki za pomoc
Pozdrawiam

Odpowiedz
Krakers
Krakers 11 stycznia 2015 at 16:04

Filmiku nie mam jak montować demontować kolektor może kiedyś zrobimy, cały widz polega na tym że przed demontażem pompy należy przyrządem unieruchomić i podczymać koło pompy comman rail.

Odpowiedz

Zostaw komentarz

This blog is kept spam free by WP-SpamFree.