Astra G Astra H Meriva A Opel 1.6 Benzynowy Vectra C Zafira B

Piski dźwięki po rozgrzaniu silnik Z16XEP

Piskliwe dźwięki po rozgrzaniu silnika Z16XEP montowanego w modelach:

Astra-G 1,6 76 ( 102 ) 6000 R-Cat 2003-06
Astra-H 1,6 77 ( 105 ) 6000 R-Cat 2004-07
Vectra-C 1,6 77 ( 105 ) 6000 R-Cat 2006-08
Meriva-A 1,6 77 ( 105 ) 6000 R-Cat 2006-10
Zafira-B/Zafira Family 1,6 77 ( 105 ) 6000 R-Cat 2005-07
Astra-G Classic II 1,6 76 ( 103 ) 6000 R-Cat 2003-10

W tej jednostce napędowej może wystąpić usterka której skutkiem jest dziwny dźwięk pisk jakby ocieranie metal o metal lub plastik. Odgłos ten wydobywa się od strony pasażera a po podniesieniu maski z okolicy rozrządu i paska osprzętu. Często usterka nasila się na rozgrzanym silniku a towarzyszyć jej może siwy dym z układu wydechowego o charakterystycznym zapachu spalanego oleju silnikowego- nadmierne zużycie oleju silnikowego. Następnym symptomem tej usterki jest błąd P0171 Mieszanka za uboga, rząd cylindrów 1, lub P0151 Podgrzewana sonda lambda 1 napięcie za niskie.

Najczęściej ściągamy pasek osprzętu a dźwięk nadal występuje, szkoda nawet waszego czasu żeby demontować rozrząd, aby zdiagnozować tą usterkę szybko i poprawnie należy wyciągnąć bagnet na rozgrzanym silniku i sprawdzić zatykając otwór po bagnecie palcem czy mamy tam niewielkie ciśnienie czy też jest tam podciśnienie.

Jeżeli jest tam podciśnienie to usterce uległa pokrywa zaworów a raczej zawór w niej montowany. Koszt nowej pokrywy55556284  w serwisie ok 600zł

W zależności od stanu zaworu możemy go zregenerować.

 

 

Na tą informację trafiło 5423 szukających

Przeczytaj również inne nasze wpisy...

2 komentarze

Seba 30 kwietnia 2018 at 19:32

A jakie moga byc skutki jazdy z ta uszkodzona membrana? Oprócz tego pisku

Odpowiedz
Krzyq 24 marca 2018 at 15:11

Dokładniej ulega uszkodzeniu membrana odmy olejowej wbudowana w pokrywe zaworowa i silnik nie ma jak oddychac.
Można zdjać pokrywę zaworową i wziać do domu.
Moment dokręcenia srub 8 lub 10 (nie pamietam juz).
Spróbować zdemontowac wcisniętą obudowę odmy i wymienic membranę.
Żeby podwazyć te elementy chyba z 8 płaskich srubokretow uzylem i wszedzie gdzie zaczepy byly wciskalem i potem wszystkie naraz podwazasz -ciezka sprawa.
Przy montazu trzeba pamietac o sprezynie odmy, ja zapomnialem i przez nerwy i kolejny demontaz ulamalem z 3 zaczepy (a i tak dalej jezdzi auto)

4 miesiac jezdze na tej chinskiej membranie z allegro za 25zł . Holenderska (chyba) jakościowo jak oryginał kosztuje 250zl. Jest jakas firma co to regeneruje, ale jak kto woli…

Auto mi jezdzi, codziennie robie w dwie strony do pracy minimum 60km.
jedynie mam dalej syk przy wyłączeniu silnika-pewnie ta guma to dziadostwo z innych materiałów i dopóki się nie rozwali będzie tak syczeć.

Ta chinska jest bardziej gumowa taka jak czepek do pływania a oryginał jest taki jakby twardszy na pewno grubszy troche matowy bardziej jakby plastikowy.

To tyle : D

Odpowiedz

Zostaw komentarz

This blog is kept spam free by WP-SpamFree.