Rzemień wysyłkowa naprawa elektroniki – tel. 667 786 801
Get Adobe Flash player
 







Kategorie bloga
Sklep Auto-Krak
Proszę, pamiętaj…

Każdą usługę można wykonać na trzy sposoby: tanio, szybko i dobrze, ale do wyboru mamy zawsze tylko dwie opcje: kiedy jest tanio i szybko, to nie jest dobrze, jeśli jest szybko i dobrze, to nie jest tanio, a jak jest tanio i dobrze, to nigdy nie jest szybko... :)

Jeśli jakiś artykuł lub wpis z mojej strony okazał się dla Ciebie przydatny, proszę zostaw komentarz lub wklej link do tego artykułu na swoim forum, stronie bądź profilu - niech będzie to taką małą zapłatą za mój czas spędzony na bezinteresownym niesieniu pomocy mechanikom-amatorom… dziękuje – Zbigniew Kipa, właściciel AUTO-KRAK

Losowy cytat

Ten to albo się zabije albo będzie mistrzem.

— Andrzej Jaroszewicz o Krzysztofie Hołowczycu
Licznik & Statystyki
Usłyszało o nas:

internautów

Ten dział powstał w odpowiedzi na duże zainteresowanie użytkowników tematyką serwisowania samochodów osobowych i dostawczych.

Zapraszamy do dyskusji 🙂

1 329 odpowiedzi na „WASZE PYTANIA”

  • Witam
    Mam problem. Moja Zofija B.(1.9cdti 120 km)
    Problem polega na dziwnym szarpaniu podczas przyśpieszenia w granicach 2 tyś. Dodam że kupiłem auto z wycięty DPFem. Obecnie zaślepiłem EGRa zaślepką kupioną w Fiacie. Ale to nie pomogło do końca jest mniej szarpania ae jeszcze jest.
    Wyskakuje błąd podczas podpięcia kompa w czasie jazdy p1901 ecu16 i nie woem co zrobić.
    Może coś podpowiecie.

  • Witam. Astra J 1.6 turbo a16let. Problemem jest szarpania podczas przyspieszania gdy silnik się nagrzeje. Zaczytana błędy to p1101 oraz p0121 – po ostrzejszej jeździe oraz p0236-00 jako błąd stały. Turbo nie ładuje jak trzeba, czuć brak mocy. Auto po programie na 210 KM.
    TPS regenerowany, maf, map, zawór doładowania turbo ten czarny – wymienione na nowe.
    Proszę o pomoc i sugestie gdzie szukać.

    • Zbigniew Kipa

      Odsyłam Pana do naszego poprzedniego wpisu – tam opisałem całą sytuację

      http://www.auto-krak.pl/opel-modele/astra-j/problem-z-turbosprezarka-silniki-a14nel-a14net/

    • Dziękuję za odpowiedź , ale przeczytałem już wszystko na Pańskiej stronie:)
      W moim silniku w kolektorze nie ma tego zaworka. Kolektor aluminiowy. Pokrywa zaworów zmieniona na nową- pęknięta membrana odmy. Silnik zimny – błędów brak i bardzo delikatne szarpanie w zakresie 2-3 tysięcy obrotów . Po ostrzejszej lub dłuższej jeździe zawsze jest błąd p1101 i czasami p0121. Wtedy auto mocniej szarpie – jednorazowo po dodaniu gazu po uprzednim jego odpuszczeniu. Wpływ na to.ma nawet wysoką temperaturę otoczenia. Zimą ten problem w ogóle nie był zauważalny. Pedał gazu wymieniony, przepustnica regenerowana- poprawy brak.
      Turbo sprawdzone jest ok. Korekty paliwowe na wolnych obrotach bliskie zeru, podczas jazdy też, dopiero podczas zwalniania na biegu lecą do +20, a nawet więcej.
      Ale czasami i na biegu jałowym przy włączonej klimie lecą do plus 30.
      Pozwoliłem sobie do Pana napisać ponieważ auto było już w dwóch niezależnych serwisach i problem nie został rozwiązany. Gdyż usterkę można wywołać dopiero po dłuższej jeździe.
      I moje pytanie czy były problemy ze sterownikiem w tym modelu?

  • Witam mam bardzo duży problem od roku posiadam opla zafirę B 1,9cdti 150km usunąłem w nim dpf została zrobiona nowa mapa zablokowany został egr klapy wirowe usunięte i zablokowane nie ma żadnych błędów w pojeździe,auto bez zarzutu co do przyśpieszania itd.Jedyny problem to spalanie na mieście minimum 10,5l trasa 7l zimą wogle tragedia ok 12l
    Objechałem już ze 20 mechaników i elektryków łącznie z Serwisem i wszyscy rozkładają ręce nie wiedzą co jest przyczyną tak dużego spalania.Bardzo proszę o pomoc bo już załamuję ręce z tym autem tylko Stacja Benzynowa non stop.Może ktoś podrzuci jakiś temat na co zwrócić jeszcze uwagę lub co sprawdzić.Wtryski ok turbo po regeneracji. Pozdrawiam.

  • Zacznę od początku posiadam OPEL VECTRA C 1,9CDTI 150km, od dłuższego czasu przeglądałem strone AUTO KRAK, interesowała mnie naprawa egr, klapek w kolektorze ssącym, dpfa i podniesienie mocy. Umówiłem się na wizytę w firmie w miejscowości Rzemień 23 maja 2018r. Na poczatku sprawdzono mi ogólny stan silnika (zgłaszałem lekką turbodziure 1800-2200obr, powiedziano mi że silnik jest w świetnym stanie – ma 242500km), na hamowni wyszło 155km, podniesiono mi moc do 173km. Trochę samochodem pojezdziłem na razie nie ma żadnych błędów ani problemów a samochód fantastycznie sie zbiera, jazda to czysta przyjemność a do tego samochód mniej pali. Dodam, że to VECTRA w KOMBI. SZCZERZE POLECAM 😆 😆

  • ile będzie kosztowało wyłączenie zaworu sterowania zmienną geometrią turbiny vectra c 2,2 DTI 125 KM 2003 r. ??? POZDRAWIAM

    • Zbigniew Kipa

      Całkowicie zaworu nie wyłączymy, ale można zmienić jego charakterystykę. Nie wiemy dokładnie co chce Pan zrobić ze swoim wozem – proponujemy aby zdradził nam Pan szczegóły telefonicznie. Proszę dzwonić do nas w godzinach pracy 🙂

  • Witam mam problem z BMW 120 d 2007r. Przejechane ma 167 tys jak jade na wolnych obrotach to mi strasznie szarpie co to by moglo byc

    • Zbigniew Kipa

      Może to być wszystko, proszę wybrać się na profesjonalną diagnostykę, odczytać błędy i dopiero wtedy można będzie cokolwiek powiedzieć o Pana usterce….

  • Witam.
    Zafira 2 dti 101 KM, 2003 rok. Pompa PSG 16.
    Historia:
    Przez ostatnie 15000 km krótko po odpaleniu kopciła na biało ( jasno szaro ) i nizbyt równo pracowała
    Żadnych innych problemów. Ale się zbuntowała. Od kilku dni problemy z uruchomieniem, a mianowicie:
    Odpala bezproblemowo, ale po kilku – kilkunastu sekundach gaśnie.
    Przed zgaśnięciem zużycie chwilowe wzrasta ponad 2 litry na godzinę.
    Kopci na biało dość gęsto.
    Ponowne uruchomienie wymaga dość długiego kręcenia i przyciskania pedału gazu.
    Początkowo praca jest nierówna. Po kilku minutach wszystko wraca do normy.
    Auto normalnie jeździ. Po krótkich postojach nie ma problemu z odpaleniem. Źle jest po postoju nocnym. Co mogło paść?

    • Zbigniew Kipa

      Trzeba by dokładnie zdiagnozować ten przypadek, te samochody mają bardzo czułą pompę wtryskową, proszę czym prędzej dowiedzieć się co jest źródłem problemu, inaczej może się Pan narazić na spore koszty….

  • Witam mam problem z astra j rośnie poziom oleju słyszałem że jedna z przyczyn może być dpf chciałbym się dowiedzieć ile kosztuje czyszczenie i optymalizacja wypalania dpf, czyszczenie egr i delikatny remap

  • Chciałbym dodać dodać że jest to Zafira 2002 rok 2,0 DTI win WOLOTGF7532031535

  • Witam, mam problem z OPEL – Zafira A i prawdopodobnie pompą psg 16. Do tej pory zapalała idealnie, aż pewnego ranka nie chciała, a po dłuższym kręceniu odpaliła jakby nie na wszystkie cylindry, a przy tym dymiąc i pracując nie stabilnie i nie reagując na gaz. Po kilku dniach dokonałem próby i o dziwo odpaliła normalnie, ale moja radość nie trwała długo, bo po przejechaniu ponad 400 km problem powtórzył się ponownie, więc mam pytanie, czy to wina sterownika czy może już jednak pompa. Dodam, że filtr suchy.
    Zbysław

  • Witam
    Mam pytanie co może być przyczyną ciągłej pracy wentylatora chłodnicy Astra h 1.4. Kiedy włączę klimatyzację manualną (działa bardzo dobrze) to wentylator ciągle pracuje. Czy to za mało czynnika czy jakiś uszkodzony czujnik?. Mam też Corsę i tam wentylator wyłącza się co chwilę kiedy jest klima włączona.

  • Witam VC Z19DTH

    Problem polega na tym, że auto podczas przyśpieszania przy wciśniętym pedale do podłogi przyśpiesza, nagle traci na 1sek moc i dalej ciągnie, wymieniony zaworek ciśnienia, wężyki. Obstawiam geometrie w turbinie, czuć jakby się przycinała podczas przyśpieszania. Jaki jest koszt u Pana regenerowanej turbiny wraz z wymianą? Pozdrawiam.

  • Witam mam problem z silnikiem 1.3 jtdm 90 HP .
    Silnik chodził normalnie aż do momentu wycięcia mocy …
    Zrobione zostało przez zemnie ;
    Czyszczenie kolektora oraz jego podzespołów .
    Sprawdzenie EGR.
    Wymiana czujnika MAP
    Wymiana regulatora ciśnienia paliwa .
    Wymiana czujnika ciśnienia paliwa
    Oraz czujnika na pompie .
    Wymieniony filtr paliwa .
    Samochod traci moc po ruszeniu pojazdem .
    Błędy jakie mam to p0234 oraz p0069
    Wcześniej błąd p0001 oraz błąd źle zaprogramowanych wtrysków .
    Sprawdzone przelewy, była zachowana tolerancja 10% próbki 50ml pierwszy 45% drugi 55% reszta 50% patrząc na pojemność próbki .
    Nie mam już sił , mechanik powiedział że turbina siadla .
    Miał ktoś już doczynienia z tym ?
    Błędy pojawiły się po wymianie czujników ukladu paliwowego . Pozdrawiam

  • W Oplu Astra g 2.0 di 82km 1999r po przejechaniu ok 15, czasem 25 km po rozgrzaniu silnika do 85 stopni wyłącza się obrotomierz w trakcie jazdy, zaświeca sie kontrolka check engine, do tego szarpie na 1 i 2 biegu na niskich obrotach oraz po zdjęciu nogi z gazu. Przy ruszaniu też szarpie. Gdy zgasł się silnik i ponownie odpali to z lekkim oporem odpala i silnik kilka sekund ok 5 ma falujace obroty(tylko dźwięk bo obrotomierz wskazuje 0).Ogolnie wtedy silnik pracuje nerwowo i jakby trzeba więcej gazu wciskać aby jechał.

  • Witam ile powinna wynosic rezystancja zaworu kata wtrysku w pompie vp44 ze sterownikiem PSG16? dodam ze zawór ma czarny odlew plastiku całkiem na dole pompy ,oczywiście po zmierzeniu miernikiem wskazuje 2,9ohm czy taki wynik jest powodem ze auto astra G 2,0DTI niechce odpalić ? układ odpowietrzony nigdzie paliwo niewycieka ,nawet przestawiałem na wczesny kąt wtrysku na srubach w okienku i auto niereaguje zeby szło uruchomić ,po podłaczeniu pod op-com zero błedów .

    • Zbigniew Kipa

      Powinien mieć 3 OHM, ale prawdopodobnie to nie jest przyczyną, auto musiałby Pan przyprowadzić na diagnostykę bo tak skomplikowane układy ciężko jest diagnozować na odległość

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

This blog is kept spam free by WP-SpamFree.

Tuning samochodów marki Opel

Polecamy: profesjonalny tuning samochodów

Promocja Tuning z Hamownią